jegskalnogeti2013

hvorfor er alt så dyrt eller er det mig der ikke kan "nøjes"

36 indlæg i dette emne

dog skal vi først giftes næste år så der er jo lææænge til, men kigger og kigger efter brudekjole.

vi har ikke mange penge og har bevidste valgt at vores bryllup skal koste under 20000-30000kr. da vi har et hus børn bil osv osv vores penge skal bruges på.

men derfor er der jo den lille prinsesse inden i mig der ønsker en drømme kjole og med 50 gæster og det budget jeg har lagt står jeg med 1000kr ti kjole 2000kr i alt med tilbehør og jo billiger jo bedre, men i brude verden er det lidt som om dette er et tabu??

eller er det for mig selv det er et tabu??

ved enlig ikke hvad jeg forventer af svar, nok bare nogen der måske kan forstå hvad jeg mener eller måske nogen der har holdt et super fedt og skønt bryllup for få penge :0) det kunne være lige noget jeg kunne gavne stort af lige nu :0)

mange hilsner til jer kommende brude og jer der stadig nyder den drømme dag i har haft.

knus mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde cirka samme bryllupsbudget som jer. Mener vi endte på ca 30.000,- Altså bortset fra at omgivelserne ikke var et slot eller særlig storslåede, var alt ret så lækkert. Mad, vin, fadøl med special øl, dj og alt det der normalt er til et bryllup. Det er med at være kreativ og fokusere... Hvis man skærer det overflødige små dimseri fra og lader fokus være på vigtige ting, kan man komme langt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror du vil opleve herinde, at der findes masser af forskellige temaer og pengepunge.. Synes på ingen måde, at et dyrt bryllup i teorien er bedre end et billigt! Det handler om planlægning, stemning osv :)

Vores bryllup bliver dog i den dyrere ende, men vi har heller ikke bil, hus, børn mv at betale til/sørge for! Desuden bor vi i lejlighed og havde/har et ønske om at holde bryllup, hvor vi bor (KBH) samt få vores store familier med - så det kunne altså ikke lade sig gøre for os, at holde bryllup i vores lejlighed :) derfor holder vi det ude, og det koster ekstra..

Men har selv været til to "hjemme-bryllupper" og de har været så fantastiske, romantiske, intime, ja helt vidunderlige bryllupper!! :7himmel: så du må på ingen måde tænke at et billigt bryllup er tabu! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja mere skulle der ikke til, tak :0) det er rigtig dejligt at læse jeres svar.

ja miss lena jeg må kigger idt mere herinde og lure lidt fif af tak :0) så jeg ikke hopper i nogen af bryllups fællerne som koster og koster.

daniels brud, jeg forstå godt i vælger som i gør og lyder bestemt som det rette for jer :0) rat at høre om dine oplevelser med sm intime brylluper det varmer, man forsvinder nok bare hurtigt i alle de snakke om kjoler dimer og dutter som nogen gange kan koste det halve af hele vores budget he.

igen tak for svar knus fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig vigtigt, at I gør jer nogle overvejelser omkring økonomi, altså at I lægger budget, så man "kun" kigger efter det inden for sit budget.. Husk at eBay og Etsy har masser af lækre ting, lav en efterspørgsel på fotografernes forum-hjemmeside (er der mange, der gør, kan bare ikke huske, hvad siden hedder) så kan man skrive: "vi vil give xx for fotograf, hvem vil tage billeder?" osv :) :)

Og husk nu, at et bryllup handler om kærligheden mellem to mennesker! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ved du hvad. du skal slet ikke se på det som tabu. vi har osse et mindre buget på maxs 40.000 og ved du hvad jeg synes at det er langt federe at bruge sin kreativitet og skaffe gode deals til ingen penge, og samtidig få hvad jeg gerne vil have. og samtidig vide at andre ville have brugt tæt på det dobbelte hvis de skulle have holdt det samme bryllup. jeg er stolt af mine kup og buget bryllup, for jeg har lagt et kæmpe afbejde i det, for at finde alle de ting jeg gerne ville have til billige penge. jeg ser på det med stolthed , og praler altid af mine kup. forstår simpelhen ikke folk der synes at det er ekstra bonus når det har brugt en formue på en ting. i mine øjne tager det al glansen af byttet.

det kræver lidt mere arbejde og villighed og lyst til skattejagt, at gøre et bugetbryllup fedt, men hvis du klarer det, så kan du smile af de andre der har brugt x 3 på samme resultat. du har stadig penge at leve for og slipper for evt lån i 5 ekstra år.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigtig vigtigt, at I gør jer nogle overvejelser omkring økonomi, altså at I lægger budget, så man "kun" kigger efter det inden for sit budget.. Husk at eBay og Etsy har masser af lækre ting, lav en efterspørgsel på fotografernes forum-hjemmeside (er der mange, der gør, kan bare ikke huske, hvad siden hedder) så kan man skrive: "vi vil give xx for fotograf, hvem vil tage billeder?" osv :) :)

Og husk nu, at et bryllup handler om kærligheden mellem to mennesker! :loveshower:

Jeg slog en annononce op på Fotostart.dk der skulle tage billeder fra kl. 15 til og med brudevals. Vi har fået en amatør (fotografelev), der skal have 1400,- alt inkl. Vi fik faktisk en del tilbud i forskellige prisklasser.. Der er meget at spare, hvis man bruger tid på at undersøge priser og så vil jeg sige, at som nævnt ovenover, så er det vigtigste at man ikke falder i dippe-dutte-fælden, for alle de små fejlkøb koster penge! Hold mål for øje og så brug ebay/etzy/dba o.l. :)

God fornøjelse med planlægningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige nærstuderet budgettet i går, og har af uransagelige årsager brugt enormt mange penge på bånd?! Amen altså... og printerfarve - både til indbydelser og inspirationsbilleder, dét er bare løbet op.. Se på Lena, man kan holde det mest fantastiske bryllup så billigt, man skal bare planlægge, og bruge tid på at finde ud af hvad man vil-- vi kunne ahve sparet mange fejlkøb væk, hvis jeg ikke havde fedtet rundt i bryllupsrus og købt dimser :fløjt: Men jeg har hygget mig med det :wink:

Du kan se mine vellykkede Kinakjoler i min planlægningstråd. 1200,- jeg har givet for dem stykket.

Jeg er ikke til det helt store bryllupsskrud, men helt bestemt til en smuk og cool hvid kjole! Især på etsy.com kan man gøre nogle kup med de smukkeste vintage eller handmade kjoler! Og især tealenght 50'er kjoler som er gudesmukke fåes for 1000-1500 kr på andre hjemmesider..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var den anden hjemmeside jeg ledte efter... synes kjolerne er for fede, og dette er UK, så der er ikke told og moms, og det går hurtigere.

http://honeypieboutique.co.uk/ourshop/cat_230553-50s-Wedding-Dresses.html

Men men, når du snakker tilbehør, så ER det måske den kæmpe kjole med slør og hvide sko du mener?

Uanset, så er der jo også er brugt salg forum her på siden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er helt klart havnet det rigtige sted :) Her er masser af idéer fra andre kommende og tidligere brude, til hvor og hvordan tingene kan gøres efter dit budget.

Jeg mener helt klart det er muligt at holde et bryllup på det budget. Vores er nogenlunde det samme, men vi har familie og venner til at hjælpe med lokaler, hår, makeup, fotografering og transport. Selvfølgelig ville det være herligt at kunne blive transporteret fra kirken i en lækker limousine (eller helikopter, som min kæreste gerne vil), holde bryllup på et slot med riddersal og bryllupssuite og, at kunne vælge og vrage imellem alle kjoler, sko, ringe, osv. men nu er livet jo ikke altid som på film, og jeg er ganske overbevist om, at man kan få en ligeså vidunderlig dag selvom man har færre valgmuligheder. Det kræver bare lidt tid og tålmodighed til at kigge efter de gode tilbud, samt en god portion kreativitet!

Hvis du er villig til at nøjes med en brugt kjole, er der mange at vælge imellem, uanset hvilken størrelse du er. Der findes billige men smukke kjoler her på hjemmesiden, på Etsy, eBay, Den blå Avis, og mange af de sider hvor man kan bestille kjoler hjem fra udlandet (læs trådene om kina-kjoler for inspiration og erfaringer med bestemte sider)

Hvis der er andet du har brug for at finde til næsten igen penge, så spørg herinde, for der er så mange søde hjælpsomme piger med masser af gode idéer :thumbsupsmileyanim:

Der er i hvert fald ingen grund til at tabe modet, men du skal vide når du færdes herinde, at der er nye uimodståelige fristelser hver eneste dag, når andre lægger fotos ind af deres nyindkøbte udstyr, så man (jeg) må til tider tvinge nej-hatten ned over egne øjne selvom det kan gøre lidt ondt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ved du hvad. du skal slet ikke se på det som tabu. vi har osse et mindre buget på maxs 40.000 og ved du hvad jeg synes at det er langt federe at bruge sin kreativitet og skaffe gode deals til ingen penge, og samtidig få hvad jeg gerne vil have. og samtidig vide at andre ville have brugt tæt på det dobbelte hvis de skulle have holdt det samme bryllup. jeg er stolt af mine kup og buget bryllup, for jeg har lagt et kæmpe afbejde i det, for at finde alle de ting jeg gerne ville have til billige penge. jeg ser på det med stolthed , og praler altid af mine kup. forstår simpelhen ikke folk der synes at det er ekstra bonus når det har brugt en formue på en ting. i mine øjne tager det al glansen af byttet.

det kræver lidt mere arbejde og villighed og lyst til skattejagt, at gøre et bugetbryllup fedt, men hvis du klarer det, så kan du smile af de andre der har brugt x 3 på samme resultat. du har stadig penge at leve for og slipper for evt lån i 5 ekstra år.. :)

Tror nu nok, at lige meget hvor mange penge, man bruger, så har alle lagt meget arbejde i brylluppet ;) Altså fx Mette Holm, der er et godt stykker over de 100.000 og Shedevil der er røget op på 105.000 .... niøøjj de har brugt meget tid på planlægning :) Tvivler på, at der er nogen herinde, der bruger extra formuer, fordi det giver mere prestige ;) hehe.

Altså det handler jo om, hvilke kriterier man har grundlæggende. Altså der er jo ikke 2 fester, der er ens .... nogen syns det er hyggeligt at holde det hjemme i haven, andre vil gerne holde brylluppet på et kæmpe slot, andre i store luxushuse hvor der er plads til at alle gæsterne kan overnatte. Altså jeg mener ikke, at man kan få det samme for 40.000 kr som fx 100.000. Nogen bruger 2.000 på en brudekjole, fordi en brugt er fino til dem - andre vil gerne ha en ny til 10.000 kr. Nogen vil gerne ha bryllupskørsel, andre vælger at skære på den post.

Jeg syns man bliver nødt til at kigge på, hvad der giver værdi for een selv. For det er meget individuelt. Det gir værdi for een at bruge 35.000 på en kjole hos Jesper Høvring og man føler sig som en prinsesse på dagen - for andre gir det værdi (fx dig) at være tilbudsjæger og finde tingene så billigt som muligt.

Anyway - det handler jo om det, der sker i kirken, på rådhuset etc grundlæggende ...... og så er resten "fyld" et el andet sted. Selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre at bruge 30.000 på et bryllup .... 30.000 er også mange penge :) Men self. må man sætte tæring efter næring her :) Altså man kan jo ikke bestille gourmet catering, eller holde brylluppet på Sonnerupgaard Gods .... men dermed ikke sagt, at festen og brylluppet ikke kan blive ligeså godt! :) Igen ... hvad skaber værdi for netop dig ! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan bestemt både være en fordel og en ulempe at være herinde. En fordel fordi man får masser af inspiration - og en ulempe fordi, man kan føle, at man "bør" gøre en masse ting, som man ikke ellers havde tænkt sig, fordi man kan se, at andre gør det...og hvis man bliver fanget af den "fælde", så kommer man til at bruge ekstra penge.

Derfor er det super vigtigt, at I sætter jer ned og tager stilling til en masse ting og sætter pris på - og holder jer til det. Vi er mange, der har måttet opjustere budget, fordi der er kommet ekstra på

KJOLEN: Hvis du er til en "traditionel" brudekjole (eller bare gerne vil prøve suset at være ude at prøve kjoler, så vil jeg anbefale at holde øje med Lillys hjemmeside omkring juni/juli for at se, hvornår det bliver muligt at bestille tid til deres lagersalg i jylland. Det starter til oktober, og der er masser af kjoler til omkring 1000 kr. Hvis ikke du finder KJOLEN der, så er der mulighed for at købe brugte kjoler eller fx. købe en fra nettet (der er MASSER af gode råd herinde, hvis du overvejer det).

INVITATIONER: Lad være med at føle dig presset til at lave ekstremt fancy invitationer. Der er mange herinde, der har lavet SUPER flotte invitationer, og de fleste har konstateret, at de har brugt MEGET tid på det, har været igennem MANGE frustrationer, og de har brugt MANGE penge på dem også. Nogle af dem er blevet ekstra dyre pga. fejlkøb. Så lad være med at købe materialer til invitationer før I er sikre på, hvordan de skal se ud, og begræns mængden af ting, der skal købes til dem, for det løber hurtigt op. Hvis I ikke vil lave en lang invitation med lommer, hvor der er kort med info, så kan man fx. lave en kort invitation og så henvise til en hjemmeside. Det har vi gjort og hjemmesiden på mywedding.com er gratis.

FESTSTED: Her er der rigtigt mange penge at spare. At leje et telt er ikke nødvendigvis billigste løsning, så lad være med at beslutte noget endeligt før I ved, hvad de forskellige muligheder vil koste jer.

DETALJER: Skær "overflødige" detaljer fra. For nogle vil favours (små æsker eller poser med lækkerier til hver gæst) være et must. For andre vil det være endnu en udgift på en detalje som kunne have været undværet. Overvej grundigt hvad der er et must/overflødigt for jer. Hvis det fx. ikke er et must, at der skal være traditionel bryllupskage, så er der mange penge at spare på at vælge noget andet - fx. store jordbærtærter, tiramisu eller hjemmebagte muffins/cupcakes. Sko og tilbehør kan sikkert også fås til en fornuftig pris på ebay (jeg har købt en fin taske til 120 kr.) eller brugt på trendsales, dba eller her på Bryllupsklar i salgstråden.

TILBUDSJAGT: Som en anden også sagde, så kan det også betale sig at være på udkig efter tilbud - I har jo god tid.

Redigeret af sommer2012
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gode ved BK er helt klart at der er SÅÅÅ uendeligt meget inspiration at hente herinde. Der er rigtig mange kreative tøser, som sætter deres personlige præg, ved at lave sådan nogle ting selv. :)

Det der får vores budget til at stige er maden. Vi kommer til at give ca. 770,- pr. kuvert inkl. drikkelse hele aftenen og det er med morgenmad næste morgen til alle mand :) Men alt andet er noget vi har sparet på. Min kjole er en jeg har købt af en herinde hvor jeg sparede halvdelen.. og så har jeg haft en rigtig gavmild mor der står for receptionen og kørsel. fotografen er gratis, da det er en af mine gode venner og fotograf til mine fotoshoots. Ringene har vi også valgt at spare lidt på, og så købe dem på nettet..

Der er så utroligt mange måder at gøre det på. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom jeg tror, vores budget er et af de absolut største herinde, er jeg alligevel stået helt af på prisen på brudekjolen. Jeg kan slet, slet ikke acceptere priser på flere tusinde til en kjole, som jeg har på i 15 timer - hvis alt går vel. Selvom det er en helt speciel dag, og man aldrig kommer i en brudekjole igen, er jeg bare vokset op med helt andre økonomiske prioriteter. Jeg vil hellere investere i de mere langtidsholdbare elementer i brylluppet.

Derfor valgte jeg ret hurtigt, at jeg skulle have en 'kina'-kjole. Det kræver selfølgelig, at man er villig til at gå på kompromis med nogle ting; man kan ikke være helt sikker på resultatet, og man kan ikke prøve kjolen inden. Selvom man køber en kina-kjole, kan man (og man bør også) sagtens prøve kjoler i almindelige forretninger. Så får man også en idé om, hvad der klæder en.

I min planlægningstråd kan du se min kjole og læse om processen. Jeg endte med at give 546 (vistnok) for kjolen inkl. levering, så det kan sagtens lade sig gøre at få en flot og billig kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, jeg syntes bestemt ikke det er noget tabu at have et lille budget. Jeg håber på min forlovede og jeg kan gifte os næste år :) og har faktisk allerede købt min kjole :i havde købt et bryllupsblad som man faktisk kan læse på lillys hjemmeside mener jeg det er, der så jeg tilfældigvis at lilly havde "her og nu kjoler" og fandt en jeg godt kunne lide, så jeg kiggede derefter på computeren på deres hjemmeside og valgte en anden her og nu kjole, som jeg faldt pladask for, efter 1 times overvejelse valgte jeg derfor at købe den for ville sikkert fortryde det, hvis jeg ikke købte den. Jeg gav 1000 kr for den og normal prisen for denne kjole er 6500 kr, så jeg syntes det er en god besparelse og havde først kigget på nogle til 4700 kr fra abc brudekjoler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hold øje med Lilly, i Oktober holder de udsalg og sætter rigtig mange kjoler ned til 500-1500 kr.

Har selv købt denne super fantastiske kjole derfra til 1000 kr. :biggrin: :biggrin:

08-3111_1_medium.jpg

Det er også en fantastisk flot kjole, faldt faktisk netop også for den :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hold øje med Lilly, i Oktober holder de udsalg og sætter rigtig mange kjoler ned til 500-1500 kr.

Har selv købt denne super fantastiske kjole derfra til 1000 kr. :biggrin: :biggrin:

08-3111_1_medium.jpg

Det er også en fantastisk flot kjole, faldt faktisk netop også for den :)

Er det den du har købt også? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hold øje med Lilly, i Oktober holder de udsalg og sætter rigtig mange kjoler ned til 500-1500 kr.

Har selv købt denne super fantastiske kjole derfra til 1000 kr. :biggrin: :biggrin:

08-3111_1_medium.jpg

Det er også en fantastisk flot kjole, faldt faktisk netop også for den :)

Er det den du har købt også? :)

Ja det er også den jeg har købt, købte den i starten af januar, så tror faktisk man kan købe de der her og nu tilbud hele tiden.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det handler jo om, hvilke kriterier man har grundlæggende. Altså der er jo ikke 2 fester, der er ens .... nogen syns det er hyggeligt at holde det hjemme i haven, andre vil gerne holde brylluppet på et kæmpe slot, andre i store luxushuse hvor der er plads til at alle gæsterne kan overnatte. Altså jeg mener ikke, at man kan få det samme for 40.000 kr som fx 100.000.

Det er fuldstændig korrekt men det der også skal med i sammenligningen når vi taler om lokation er at det i høj grad er afgørende hvor i landet man holder festen, herunder hvor langt man er villig til at strække sig geografisk. Taler vi om indre København hvor der stort set ikke rigtig findes feststeder med en kuvertpris under 800 kr. eller taler vi om provinsen, herunder det mørke Jylland og Sydsjælland hvor man kan være heldig at finde kroer og feststeder med en kuvertpris under 500 kr. Det har rigtig meget at sige. Også når vi taler om valg af den ene eller den anden løsning, hvor den anden løsning er et forsamlingshus o.l.

Nogle steder i Danmark er der rigtig mange gode og billige forsamlingshuse hvor man med en god catering løsning kan holde prisen nede. Andre steder er udbuddet meget begrænset. Hvis man kan abstrahere fra slotslignende omgivelser, mondæne feststedsløsninger og er lidt kreativ kan man lave rigtig gode fester som folk og ikke mindst en selv vil huske for få penge.

Jeg føler mig faktisk selv ofte lidt priviligeret og smigret når jeg kommer ud til fester hvor jeg ved at folk har holdt det nede rent økonomisk fordi det er udtryk for at folk har prioriteret musikken og det forpligter. Det mest paradoksale er sådan set at det netop ofte er i de gode og billige forsamlingshuse at der er fuld fart over festen ftil langt ud på natten/morgenen fordi der ikke som på visse feststeder (særligt i storbyerne) er et krav om at festen skal slutte kl. 1 eller kl. 2. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hold øje med Lilly, i Oktober holder de udsalg og sætter rigtig mange kjoler ned til 500-1500 kr.

Har selv købt denne super fantastiske kjole derfra til 1000 kr. :biggrin: :biggrin:

08-3111_1_medium.jpg

Det er også en fantastisk flot kjole, faldt faktisk netop også for den :)

Er det den du har købt også? :)

Ja det er også den jeg har købt, købte den i starten af januar, så tror faktisk man kan købe de der her og nu tilbud hele tiden.

det er også den jeg har købt, jeg synes bare det er fed at mit tøj har været så billigt, for så kan jeg med go samvittighed gemme det som et minde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var i Valentin Brudekjoler i Kgs. Lyngby i lørdags.

De har ophørsudsalg og folk uden tidsbestilling kan komme lørdag mellem kl. 10 og 14, så jeg tog en veninde under armen og afsted med os. Vi skulle jo bare kigge.

Da vi kom ind blev vi straks mødt af ekspedienter og inden jeg så mig om stod jeg og prøvede kjoler og en time efter kørte vi igen med kjole, slør og diadem. Samlet pris kr. 2.075.

Havde der ikke været de gode priser, havde det kostet næsten kr. 8.000

Alle deres kjoler koster kr. 1.500 uanset førpris, så jeg sparede kr. 5.200 på kjolen.

Se DET er fandme i orden og lige mig, som normalt aldrig køber ting medmindre jeg kan spare penge :)

Redigeret af hellelj
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer