M.Rose

J&M -sommerbryllup 2013 (TTD billeder)

993 indlæg i dette emne

Om os:
Jeg hedder Maria og er 23 år. Min H2B er 24 år. Vi er henholdsvis fra Fyn og Sønderjylland, men bor sammen i Søborg pga. studie og H2B's tidligere arbejde.
Vores eventyr begyndte d. 21/9-2008 da vi var til samme fest. H2B valgte at smide mig over skulderen og løbe sin vej med mig også var jeg åbenbart solgt :wink:
Vi har været sammen lige siden på trods af at ingen af os var interesserede i at få en kæreste på det tidspunkt.
Efter at have været kæreste i ca. et år fik H2B overtalt mig til at studere på DTU så vi kunne flytte sammen (han boede allerede i Hørsholm pga. arbejde). Det viste sig at være den bedste beslutning jeg har taget :)
D. 23/4-2011 friede H2B til mig og straks gik bryllupsplanlægningen i gang :a1221:




post-54439-0-14766000-1330214327.jpg

Os på ferie i Barcelona :)



Indhold:


Frieriet

Kirke, reception og fessted

Ringene der blev væk

De nye ringe

Bryllupsrejse

Toastmaster gong gong

Musik

Morgengave

Topfigur, endelige topfigur

Brudebørn - Tøj til brudebørn

Prøvespisning

Menu

Navneændring

Kørsel

Reception - menu

Samtale med præsten

Polterabend

Bryllupskage

Forsølvet blomst

Takkekort

TTD billeder

DIY:

Monogram

Invitationsudkast

Invitationen

Blærerækken

Gæstebog - første udkast

Gæstebog - andet udkast

Embossede servietter til receptionen

Takkekortsbanner udkast

Bordkort udkast

Bordkort - frustration

Bordkort blærerække

Risposer

Antennetyl

Menukort



Bruden:

Kjolen! :a1221:

Sko

Øreringe

Halskæde

Lingeri

Hårkam

Brunchkjole

Clutch

Prøveopsætning

Inspiration:

Sølv sko, Freya Rose sko, sko, danse sko

Kjoler, kjoler fra Kennedys, kjoler fra panayotis

Hår1, hår2, hår3

Bus

Pynt til reception

Strømpebånd

Clutch

Hårkam

Takkekort



Huskeliste
Har gjort, er igang, ikke gjort

Så hurtigt som muligt:
• Lav en foreløbig gæsteliste. Bliver indtil videre 107 inkl. os selv
• Fastsæt bryllupsdatoen: 27/7-2013
• Reserver plads i kirken: Sdr. Nærå kirke, kl. 11:30
• Reserver lokale til festen: Hotel Rødding
• Reception: Hos mine forældre i Sdr. Nærå
• Arranger musik/orkester/underholdning: Har booker Morten Pedersen
• Arranger fotograf: Har booket Peter Bloch
• Arranger overnatning til bryllupsnatten: Hotel Rødding
• Lav et budget

9-6 måneder før:
• Vælg forlover: En af H2B's ældste venner
• Vælg toastmaster: H2B's gode ven har sagt ja
• Lav/køb invitationer
• Begynd at lave en ønskeliste

6 måneder før:
• Se på brudekjoler
• Send invitationerne ud – registrer omhyggeligt alle tilsagn og evt. afbud
• Arranger transport til og fra kirken - Transport med sjæl
• Bestil tid hos frisøren: bliver hos V-design kl.8
• Køb brudekjolen og tilbehør
• Bestil bryllupskagen - svigermor laver den muligvis, men er ved at kigge på nødløsninger. Edit: er bestilt ved Sdr. Nærå bageri
• Arranger bryllupsrejse - Bali


4 måneder før:
• Udvælg og bestil menuen – Skal til prøvespisning d. 27 marts


3 måneder før:
• Hent en ægteskabserklæring på rådhuset.
• Øv jer på brudevalsen
• Køb gommens påklædning -Bruger et jakkesæt han har i forvejen, med ny skjorte og slips til..
• Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler: Bruger forlovelsesringene som vielsesringe. De skal dog indgraveres :)

2 måneder før:
• Begynd at gøre dig klar med masser af søvn og motion, ansigtsbehandlinger, hårkure, manicure, pedicure osv.
• Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og brudens far skal bestilles

1 måned før:
• Lav/køb bordkort, menukort og evt. takkekort. - har lavet udkast til bordkort og begynder snart produktionen ;)
• Hent vielsesringene
• Gennemgå svarene på invitationerne og skriv en gæsteliste, udarbejd en bordplan og skriv bordkort
• Giv det endelige antal på gæsterne til kokken.
• Arranger et bord til gaverne og hør om gaverne kan blive til afhentning næste morgen, såfremt I ønsker det.
• Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset..
• Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet. Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt regler for fotografering/video. Aflever evt. også prøvelsesattesten ved denne lejlighed.
• Kontroller at tøjet til bruden og gommen er i orden og kan leveres til den aftalte tid. .


14 dage før:
• Gå nye sko til derhjemme
• Vær sikker på, at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen.
• Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet
• Afstem aftenens forløb med toastmasteren
• Find en der kan notere hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.
• Øv jer på brudevalsen


Dagen før:
• Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet.
• Dæk bordene og læg bordkort på plads.
• Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig!


Bryllupsdagen:
• Arranger med familien og venner at de tager sig af følgende:
• Kufferten med skiftetøj og diverse skal sendes til det sted, hvor I skal overnatte
• Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos blomsterhandleren
• En sidste kontrol om bordplanen er overholdt under borddækningen.
• Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.
• Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem.


Efter brylluppet
• Få brudebuketten sendt til tørring/konservering hurtigst muligt? -Fik forsølvet en blomst hos Larsens forsølvning :)
• Udsend takkekort
• Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet osv

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieriet:

Tænkte jeg lige ville fortælle lid om hvordan H2B friede :)

Sidste år (april 2011) var vi i på påskeferie i mine forældres sommerhus i Strib. I løbet af ugen fik H2B overtalt mig om at vi da skulle tage picnickurv med til Røjle klint også spise frokost deroppe. Da dagen kom var vejret heldigvis fantastisk så vi pakkede kurven og kørte op til klinten :)

Vi skulle gå det sidste stykke for at komme hen til stedet. Da udsigten var helt fantastisk den dag rendte jeg rundt og tog en masse billeder med min mobil, hvilket morede H2B ret meget (jeg vidste jo ikke hvad han havde i tankerne) :wink:

Men vi fik så spist vores medbragte mad og lå og tog sol. Efter lidt tid spurgte H2B om vi ikke skulle have dessert. Jeg havde ikke opdaget at han havde sneget chokolade og vin med, men det skulle vi da selvfølgelig have :wink:

Efter det første stykke sagde H2B at hvis jeg ville have mere skulle jeg lukke øjnene og række hænderne frem (jeg tænkte bare fint nok, hvis han synes det er sjovt kan jeg da godt gøre det).

Da jeg åbnede øjnene lå der en fint indpakket gave i mine hænder (det skal lige siges at H2B skyldte mig en julegave da han har været udsendt i Afghanistan). Jeg begyndte begejstret at flå gaven op(elsker gaver :lol:) og da jeg fik den op lå der en flot æske med to smukke tinge i. Helt befippet kigger jeg på H2B som har sneget sig på knæ imens jeg var optaget af at pakke op.

Han spørger så om jeg vil gifte sig med mig........... Da situationen går op for mig vælger jeg så at udbryde: " hvor er du nederen, jeg har jo ikke tøj på, det er helt forkert" :blink: (havde kun bikini på da det var meget varmt). Men fik da sagt ja, selvfølgelig ville jeg gifte mig med ham :heart:

Det kom fuldstændig bag på mig. Vidste godt at vi skulle være sammen altid, men troede slet ikke han havde planer om at fri på det tidspunkt :)

Lidt billeder fra dagen:

post-54439-0-03019400-1330214407.jpg post-54439-0-99209200-1330214416.jpg

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til BK og tillykke med forlovelsen :loveflag:

Takker :) Har nu luret herinde i ca. 5 mdr så er ikke helt ny herinde :wink:

Tillykke med din egen tråd!! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at snage i din planlægning :wink::tunge:

Takker :) Fik endelig taget mig sammen til at lave en :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dato

Vi blev ret hurtigt enige om at brylluppet skulle stå i 2013. Hvorfor har vi egentlig efterfølgende glemt, men det gav ret god mening da vi aftalte det :wink:

Det var så et større puslespil at finde datoen. Min far arbejder nemlig offshore på en boreplatform så han er hjemme 3 uger og på arbejde i 2 uger. Det skal altså helst passe med at han er hjemme da det er temlig besværligt at få ændret hans turnus.

Vi begge er studerende så det passer os bedst i sommerferien så vi ikke også skal tænke på eksamener og lektier. Derudover er H2B's far landmand så det skal helst ikke falde for meget sammen med høsten.

Efter en del spekuleren faldt valget på 27 juli 2013 som tilfældigvis også er min 25 års fødselsdag :)

Kirke

Der var vi heldigvis ret enige. Vi skal vies i Sdr. Nærå kirke hvor jeg både er døbt og konfirmeret. :biggrin:

Der bliver en del der skal køre lidt langt for det, men det ville der blive uanset hvad.

Nu håber jeg bare at vi kan få "min" præst, men det er ikke sikkert endnu da der er 3 præster i sognet som skal have sommerferien til at gå op.

Hvis hende vi gerne vil have er på ferie har vi fået lov til at vælge en præst fra et andet sogn.

Hvis det er tilfældet vil vi gerne have H2B's feltpræst(fra han var udsendt) hvis det passer ind i hans ferie.

post-54439-0-65847100-1330219590.jpg

Reception

Da H2B's familie (og lidt af min er fra Jylland) og mange af de venner vi vil invitere er fra Sjælland har vi valgt at holde en reception i mellem vielse og festen. Planen er indtil videre at vi vil servere sandwich eller andet let mad og bryllupskage :metteholm

Vi regner med at invitere globryllupsgæsterne med så vi også kan nå at få lidt tid med dem :)

Mine forældre bor ca. 0,5 km fra kirken så det virkede meget naturligt at vi holdt receptionen her (til min mors store begejstring :wink:)

Feststed

Det var noget sværere at finde feststedet. Vi ville oprindeligt gerne have noget der lå ca. halvvejs mellem hvor vi kom fra, der skulle være overnatningsmuligheder og det skulle ikke være alt for dyrt.

Efter at have kigget på nettet i et par måneder nævnte min svigerfar at vi da bare kunne holde det på Hotel Rødding. Det var lige blevet renoveret og skulle være blevet rigtig flot og med rimelige priser. Hmm, den havde vi slet ikke overvejet så af sted ud at se på det.

Da vi kom derind faldt vi begge for stedet og var slet ikke i tvivl om at det skulle være her.

Det eneste minus ved der bliver ca. 5 kvarters kørsel mellem reception og feststedet :unsure:

Men vi kom frem til at sådan måtte det bare være, så vi bookede i august deres teatersal og samtlige værelser (det er dog meningen at gæsterne selv må betale for overnatning da vi desværre ikke har råd til det). Vi troede egentlig at vi var i god tid, men salen var allerede booket lørdagen inden og efter!!

Så nu kommer vores bryllup til at foregå henholdsvis hvor jeg og H2B kommer fra så på en måde er det meget passende :wink: Desuden holdt H2B's forældre også deres bryllup her så det er lidt sjovt.

post-54439-0-85377000-1330219756.jpg post-54439-0-88581500-1330219766.jpg post-54439-0-67650400-1330219775.jpg

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen (selvom det så snart er noget tid siden, kan jeg forstå) :balloon:

Dejlig med endnu en 2013-brud :denmarkflag:

Vi deler også andre ting: Min H2B og jeg bor i København, men skal holde bryllup i Ribe (tæt på Rødding), da jeg kommer derfra.

Glæder mig til at følge din planlægning!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forlovelsesringe

I skal da også lige se vores forlovelsesringe selvom vi har mistet dem.

H2B var selv med at designe dem hos Dirks design. De er lavet i hvidguld og guld :)

På hans er der foran et skjoldknob. Bagpå er der på begge ringe vores "monogram" (vores stjernetegn sat sammen)

Planen var at de også skulle bruges som vielsesringe, men vi mistede dem desværre i november 2011 :boohoo:

Vi har snakket om at købe nogle billige sølvringe, men har besluttet os for at vente med at købe nogle nye ringe indtil brylluppet.

post-54439-0-14882500-1330292694.jpg

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen (selvom det så snart er noget tid siden, kan jeg forstå) :balloon:

Dejlig med endnu en 2013-brud :denmarkflag:

Vi deler også andre ting: Min H2B og jeg bor i København, men skal holde bryllup i Ribe (tæt på Rødding), da jeg kommer derfra.

Glæder mig til at følge din planlægning!

Har da været i byen i Ribe flere gange med H2B's venner og til tulipanfest :wink: Glæder mig også til at følge dig herinde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, så der det første til invitationerne bestilt så vi kan gå i gang med at lave prototyper :) Vi er begge enige om at det skal være en lommeinvitation og at der skal være en blonde på, men ved ikke helt hvordan de ellers skal se ud.

Vores foreløbige farvetema er forresten: grøn, sort og sølv

Har indtil videre købt denne blonde:

post-54439-0-14934200-1330351643.png

Hmm, kom også til at købe disse roser på etsy :fløjt: :

post-54439-0-86616700-1330351586.jpg post-54439-0-54771500-1330351598.jpg

Tror jeg vil bruge dem til strømpebånd(som jeg har fået en ide om at jeg selv vil lave) og evt. skoklips og hårbøjle til dagen efter..

Skal nok nå at blive fattig af at kigge så meget på etsy og ebay :wink:

Ellers er vi i fuld gang med at finde en fotograf. Vi er ikke så meget til at have en hele dagen, men vil gerne have taget billeder efter vielsen og TTD nogle dage senere :) Havde ikke hørt om TTD før jeg kom herind, men efter at have set MetteHolms billeder blev H2B og jeg forelskede i ideen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sko inspiration

Ups, kom til at kigge på sko i går i stedet for at lave aflevering :sm:

Har indtil videre en ide om at jeg skal have nogle enkle sølvsko også pifte dem op med grønne skoklips :)

Men må hellere vente med at købe noget til jeg har fundet kjolen :wink:

Her kommer lige lidt inspiration:

post-54439-0-59025100-1330588514.png

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) Jeg bliver vist også 2013 brud :) Glæder mig til at følge din planlægning :) Hvor er det bare en flot festsal, kan godt forstå i faldte for det :) Hvordan har i mistet jeres ringe? Det var da super ærgeligt, når nu de var så personlige :(

Takker :) Glæder mig også til at følge dig herinde :) Synes også der er blevet virkelig flot, og elsker at det er så lyst..

Vi mistede dem da vi kørte på mc til fyn. Vores taske gik op under turen, også fløj ringene og et bælte op :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der gået en hel weekend hvor jeg næsten ikke har været på BK! Lidt vildt så afhængig man bliver af forummet :wink: Men jeg har været et smut på Fyn for at besøge mine forældre og en masse veninder :) Fik set på en MASSE kjoler på nettet sammen med min mor. Tror hun glæder sig næsten lige så meget som mig til at komme ud og prøve :wink:

Fik i torsdags booket vores fotograf! Det endte med at bliver Peter Bloch :) Synes det er rigtig lækkert at have en til af de styr på en til af de store poster, selvom jeg ikke havde regnet med at vi ville finde fotograf så hurtigt :) Havde bare sagt til H2B at vi nok skulle begynde at kigge efter en i løbet af det næste halve år, og BUM så gik han igang med at hente tilbud ind hehe :)

Har også modtaget de ting jeg bestilte i sidste uge så nu kan i snart begynde at lave udkast til invitationer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er virkelig surt :( Håber stadig på at de bliver fundet, seævom sandsynligheden for det er meget lille.

Vi er også glade for at vi allerede har styr på fotograf, det skal nok blive rigtig godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også overvejet lidt om det ikke bare bliver irriterende med taske.. Hvertfald i kirken når man også skal håndtere en brudebuket :lol:

Men kigger bare indtil videre :wink:

Hmm, tænke tænke.. Man kunne jo lade den ligge ved mine forældre og så tage den med derfra efter receptionen(som vi skal holde hos dem) :rolleyes:

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer