Pjuela

Brudebørn

13 indlæg i dette emne

Nå, så har vi debatten her hjemme - skal brudebørnene går foran eller bag ved mig op af kirkegulvet.?

Kan I hjælpe os - hvad syntes I? :help:

Jeg forestillede mig at de skulle gå foran men vores to piger på 6 og 9 år syntes de skal gå bagved Girl%20Power.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle mine (egne børn på 6 og 3, nevø 1 og niece 6mdr. Og voksen søster) går først. Når de så er kommet helt op kommer jeg med min far. De ville ikke kunne se mig i kirken mens min brude "flok" går op ad gulvet. De går ind til om anden melodi end jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg er orienteret er det med, at brudepigerne går først en udbredt udenlandsk (amerikansk) tradition, men det i Danmark er mere almindeligt, at brudepigerne går bagefter. (ligesom det i USA er almindeligt med voksne brudepiger, hvor det i Danmark er mere almindeligt med små brudepiger (børn))

Men det kan man naturligvis gøre som man har lyst. Kan sagtens se logikken i, at brudepiger/drenge går først og "varmer op" til den ægte vare ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heller ikke helt finde ud af det.......Jeg har lidt tænkt at vores egen på 7 og 3 år, skulle gå ind først. Også kommer de ander ( på 3, 7, 8, 10 og 19 ) bag ved os .

Men jeg er meget usikker på hvordan det skal være. :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjae af en eller anden årsag er det rart jeg ikke er den eneste der er i tvivl :rolleyes: - jeg syntes det ville være mærkeligt at de skulle gå bag ved mig - jeg tænker at jeg skal være den sidste der kommer ind, c166.gif og jeg vil gerne kunne se dem - men som sagt syntes de selv at de skal gå bagerst....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pigerne forestiller sig nok at de skal gå og holde sløret :loveflag: sådan gjorde var det når vi legede som børn :wink: Jeg synes dog i dag det er hyggeligt når børnene går ind først - så ser man dem bedst og nyder det ligesom mere synes jeg. Man kan jo ikke rigtig konkurrere med BRUDEN! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores tre brudepiger går ind først og nå de er kommet op, går jeg ind med min far - her tænker jeg også på fotografen, som skal kunne tage nogle billeder af alle?!! Ved ikke om det er særlig hensigtsmæssigt, at pigerne går bagved, så man ikke kan se dem, men det kommer vel meget an på kirkens størrelse, tænker jeg?! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg synes begge ideer er gode, men der e ulemper ved begge...

Fx, min datter på snart 9, hun vil ikke være tryg ved at gå alene foran så mange mennesker, uden at jeg er der. Hun vil være tryg ved at gå bag ved. Måske hun kan gå foran ud så...

Omvendt, så hvis hun skal gå forrest vil fokus også forvrænges lidt, så nogle måske ikke kan finde ud af hvor de skal kigge hen :fløjt:

Altså - helt ærligt - det er vist noget man vælger fra situation til situation - for kirkens længde og størrelse, børnenes mængde og størrelse, kjolen, personligheden og hele settet afhænger af det.Men jeg

tænker på min datter her, når jeg vælger hun skal gå bagerst, fordi hendes reaktion på at gå foran var: "jeg er ikke sikker på jeg tør"

(Der er ikke andre børn med til vielsen, så hun er den eneste)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal kun have en enkelt brudepige... H2B´s kusine på 9 år... Jeg ville egentlig ikke havde brudepiger, men kunne da slet ikke stå for hendes brune dådyrøjne da emnet kom op....

Dengang jeg fortalte hende at hun skal gå forrest, var reaktionen rigtig fed:

"YES!!! Så ser de mig først, fedt!!" Så det var vist den helt rigtige beslutning *G*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at der er sødt hvis små brudebørn går forrest . Vi har ingen små brudebørn, men jeg skal til gengæld have hele 3 voksne brudepiger :thumbsupsmileyanim:

Vi skal gå således:

Min far og jeg

Datteren (altså min og H2B's :wink: )

Min søster og min svigerinde

Så det bliver en vældigt brudefølge!

Brudepigerne skal ikke farvekoordineres i deres kjolevalg, men de får ens små buketter som bliver hvide/creme, så den passer uanset hvilken kjole de vælger at have på, på dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bonusdatter på 3,5 skal følges med mine to tvillinge niecer på 8 år. Tvillingerne får buketter og så en armbåndsbuket til lille pigen, så har hun hænderne fri til at holde i hånd, hvis hun vil det...

De går ind før mig, kirken er lille, så regner med at de når helt op, inden min far og jeg begynder at gå ind...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer