Vibella

Overtræder vi en uskrevet bryllupsregel?

63 indlæg i dette emne

Jeg holder også med "pigerne" og I er bestemt ikke de eneste der gør det på den måde. Udover dem fra bryllupsklar m.v. der ofte booker 1-3 i forvejen har vi rigtig mange bryllupskunder der henvender sig 2-6 måneder før festen hvor de endnu ikke har fundet feststed. I efteråret spillede jeg bryllup for et brudepar hvor de (han) havde planlagt bryllup på 5 uger. De var så også i TV sidste tirsdag :) Det eneste der kan være er at nogle måske har disponeret anderledes i forhold til ferie m.v. og derfor må melde afbud men det er så hvad det er

Hov, de snyder da vist i de programmer, hva? *Gg*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, de snyder da vist i de programmer, hva? *Gg*

Hvad tænker du på :) Jeg ved ihvertfald positivt at Jesper ikke blev hjulpet på nogen måde i forhold til alle andre der skal planlægge bryllupsfester.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ubs - Slet ikke - Det var bare min hukommelse der svigtede mig. Jeg kan også se at han bookede os om mandagen hvor festen skulle være om lørdagen (med det resultat at vi lynhurtigt måtte sætte en anden mand på den firmafest jeg ellers skulle have spillet og at jeg skulle skynde mig at reservere et hotelværelse) .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er HELT enig med koret herinde, jeg ville da bare blive lykkelig for endnu et bryllup i familien/vennekredsen ELSKER bryllupper... IGNORER de kommentater og hold jeres bryllup lige præsis der hvor det passer jer! I kan da sagtens nå det og hvis I melder dato ud allerede nu så kan folk jo sagtens planlægge ferie udenom!!

Tillykke og pøj pøj

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov, de snyder da vist i de programmer, hva? *Gg*

Hvad tænker du på :) Jeg ved ihvertfald positivt at Jesper ikke blev hjulpet på nogen måde i forhold til alle andre der skal planlægge bryllupsfester.

At du siger 5 uger, men i programmet siger de 2 uger:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal I da holde bryllup nu :cheerleader3: Jeg ville selv blive lidt ked af hvis nogle af mine venner/familie valgte at holde bryllup lige ugen op til/efter mit bryllup, så vil da foreslå et lille lufthul imellem, så gæsterne kan samle kræfter mellem festerne :lol: Og hvis I planlægger at holde til sommer er der stadig lang tid til jo! Det passer jo meget godt med at man sender invitationer ud nu alligevel !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilslutter mig flokken - selvfølgelig kan i da det..

Det lyder mere som om det handler om misundelse på den opmærksomhed i pludselig får, hvor de måske havde håber at man gik og glædede sig utålmodigt, som nu bliver erstattet af endnu en dejlig begivenhed???

Men altså det skal i virkelig ikke lade jer gå på af :17:

Redigeret af Tuttenut
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes måske ikke vi har fået afgjort det meget afgørende spørgsmål:

Hvor tæt på veninders/families bryllup har I tænkt jer at lægge jeres dag??

For selvfølgelig kan man blive gift samme sommer eller samme efterår, men hvis det er fordi I har planlagt brylluppet til ugen før din bedste venindes eller lillesøsters bryllup, så kan jeg måske godt forstå hvis de er lidt knotne :lol:

Det kan jo også være dine venner reagerer, fordi de ikke kan komme pga noget ferie eller et andet bryllup samme dag eller sådan noget? Og derfor "bare" er ærgerlige...

Men du bestemmer jo selv om det så er vigtigt for dig at folk kan komme.

Vi var lidt i den omvendte situation - vi vil gerne giftes næste sommer og min lillebror skal konfirmeres i maj næste år og mine forældre har sølvbryllup i starten af August næste år - så min familie synes vi skulle gifte os nu til sommer. Men da vi forklarede hvorfor vi skubber det til næste sommer (økonomi m.m.), så synes min mor det var helt fint.

Og når vi har halvandet år til vores bryllup ved vi jo godt, at det kan være vi lige pludselig har nogle venner der skal giftes før os, fordi de ikke skal bruge så lang tid på planlægning og har penge nok, men det er da også helt helt i orden - Så længe det ikke er vores dato +/- 1 uge. :denmarkflag:

God fornøjelse med planlægning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bestemt ikke, at man kan "reservere" et bryllups-år lang tid i forvejen og så forvente at alle andre bare skal holde sig væk fra det år. Nogle bryllupper planlægges flere år i forvejen og andre planlægges ugen før - det er da fuldstændigt op til brudeparret. Hvis folk mener at deres bryllup er SÅ specielt, at de ikke kan dele det pågældende år med nogen andre par, så er det altså dem, der har et problem...

I overhaler ikke nogen for at genere dem og det er da det væsenlige - hvis du havde siddet og skrevet "ja, min lede kusine skal giftes i september, men jeg skal nok få det ødelagt for hende, så nu holder vi bryllup i august og jeg køber en kjole magen til hendes, så kan hun lære det!!!" tja, så var der måske et problem...

Men I har jo bare valgt en dato og gifter jer af kærlighed! Det er da fantastisk!!

:a1221:Hver bryllup er unikt og specielt - uanset hvor lang tid før det er planlagt.

Ønsker jer en vidunderlig dag og et skønt liv sammen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stemmer med i koret, at holde bryllup er jo ikke det samme som at stå i kø hos bageren hvor man bliver ekspederet i række følge... MEN må da ærligt indrømme at jeg blev glad, da min søsters barndoms veninde annoncerede bryllup at det først blev to mdr efter vores...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære medsøstre

Tusind tak for alle jeres kommentarer - det er helt overvældende, og giver os et rigtig godt input til vores beslutningen.

Mht. til jeres spørgsmål:

- Den dato vi foreløbigt har valgt ligger ca. én måned før en venindes bryllup og 2 måneder før en nær familiemedlems bryllup. Så det er ikke fordi de ligger lige oven i hinanden.

- Jeg har faktisk spurgt begge de to kommende brude, og de siger at det er ok, men man da godt kan mærke, at de trækker på det. De øvrige familie og venner er mere direkte i deres forslag om at flytte brylluppet til næste år.

- Jeg ville selv have det helt fint med at blive "overhalet indenom". Synes jo, ligesom de fleste af jer, at de ikke kan beslaglægge hele året bare fordi man har ønsket lang til at planlægge. Omvendt vil jeg jo så gerne, at vores bryllup er en positiv begivenhed, så jeg vil helst ikke gøre nogen kede af det.

Dertil vil jeg bare sige, at jeres mange positive bemærkninger har gjort stort indtryk - så vi er lige nu mest stemt for at holde fast i det sommerbryllup som vi ønsker os :-).

Og... selvom det lyder tøset og rørstrømsk, så er jeg virkelig glad for alle jeres lykønskninger og kærlige bemærkninger. Hvis nogen skulle være af den opfattelse, at kvinder er hinandens værste konkurrenter, så kommer de bestemt ikke herinde :-).

Tak for det - Vibella

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad fanden er det for nogen mennesker der mener at jeres lykke og bryllup lige skal komme som nr. 2, fordi det er vist ikke jeres tur endnu! - hvis I gerne vil giftes til sommer så skal I da det. Også om det så lå oven i de andres dato. Hvad fanden er det for en holding at snakke om overhaling - Hvad så hvis din kusine brugte 2 år på sit bryllup - skulle du så vente til der? Ej du - og varsel ½ år i forvejen er længe fint synes jeg.. De skulle da hellere glæde sig over at der var 2 fester i år - og vil man holde ferie og ikke kan komme til det ene så er det jo ok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg sidder og læser her, kan jeg få lidt dårlig samvittighed :) jeg vil sige at jeg har direkte sagt til min lillesøster at jeg ville blive SÅ ked af det hvis hun lige pludselig kom og fortalte at hun skulle giftes før mig, vi har valgt at holde bryllup i 2014 og ved at der er lang tid til, men det er simpelthen pga. økonomien, ved at hvis min søster pludselig skulle giftes ville de have råd til det inden for det næste halve år.. men så kommer det som jeg ville blive ked af, det ville ikke være selve bryllupsfesten, men det at min far skulle føre hende op først, fordi, på en eller anden måde vil jeg mene at det skulle være mig som den ældste, nu har begge mine yngste søstre givet vores forældre deres første børnebørn og det er jeg super glad for, nu.. da vi ikke kan få børn, selvom vi prøvede i samme periode.. så nu mener jeg lidt at jeg har førsteret til at få min far "først" til selve brylluppet :) Ved det er en smule egoistisk men det er jo også en stor dag for ens forældre og jeg vil gerne dele den første specielle begivenhed med min far :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære medsøstre

Tusind tak for alle jeres kommentarer - det er helt overvældende, og giver os et rigtig godt input til vores beslutningen.

Mht. til jeres spørgsmål:

- Den dato vi foreløbigt har valgt ligger ca. én måned før en venindes bryllup og 2 måneder før en nær familiemedlems bryllup. Så det er ikke fordi de ligger lige oven i hinanden.

- Jeg har faktisk spurgt begge de to kommende brude, og de siger at det er ok, men man da godt kan mærke, at de trækker på det. De øvrige familie og venner er mere direkte i deres forslag om at flytte brylluppet til næste år.

- Jeg ville selv have det helt fint med at blive "overhalet indenom". Synes jo, ligesom de fleste af jer, at de ikke kan beslaglægge hele året bare fordi man har ønsket lang til at planlægge. Omvendt vil jeg jo så gerne, at vores bryllup er en positiv begivenhed, så jeg vil helst ikke gøre nogen kede af det.

Dertil vil jeg bare sige, at jeres mange positive bemærkninger har gjort stort indtryk - så vi er lige nu mest stemt for at holde fast i det sommerbryllup som vi ønsker os :-).

Og... selvom det lyder tøset og rørstrømsk, så er jeg virkelig glad for alle jeres lykønskninger og kærlige bemærkninger. Hvis nogen skulle være af den opfattelse, at kvinder er hinandens værste konkurrenter, så kommer de bestemt ikke herinde :-).

Tak for det - Vibella

Tillykke med forlovelsen. Hvornår skal det så være den store dag?

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er helt enige med de andre piger, det er jo jeres penge og i må jo gøre hvad i vil.. vi lever da i et frit land... endnu ;) Glæder mig på jeres vejene og tillykke med brylluppet :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen....... Er faktisk en lidt pudsig en du tager op - for jeg fik nøjagtig samme besked fra min søster, da H2B og jeg annoncerede at vi ville være gift sidste år.. Det eneste min søster sagde var: "er rigtig skuffet - troede 2011 var mit år". Vi valgte så af andre årsager at flytte vores bryllup til i år...

Ehhhm.... Jeg synes det er noget fis - et bryllup er en lykkelig begivenhed og ikke en konkurrence.. Selvfølgelig er der plads til jeres bryllup også - lyder jo helt klart som om I ikke havde tænkt jer, at lægge det datomæssigt på samme tid som det andet bryllup...

Undskyld mig, men har ikke meget tilovers for de folk der bliver "fornærmet" over at man gerne vil giftes... Synes I skal holde jeres bryllup, som I vil - er jo jeres dag!!! Familie og venner er bare heldige, at blive inviteret til at dele jeres dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det på nogen måde kan hjælpe - gør vi det samme. Min kæreste friede i uge 8 og vi skal giftes til juni. VI har slet ikke lyst til at vente. Ligesom nogle gerne vil planlægge i årevis (al respekt) vil vi gerne giftes unge og ikke være forlovede i lang tid.

Uanset hvornår I holde bryllup vil der jo være andre der også gør det. Så længe I ikke gør det samme dag som et allerede annonceret bryllup kan jeg virkelig ikke se et problem. Er familien ikke bare glade fordi i er forelskede og vil giftes NU. Jeg synes da det er pisseromantisk !!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt ærligt jeg kan ikke se noget problem i at i skulle "overhale" nogen inden om det handler ski da ikke om at komme først.. og dem som har planlagt det i flere år/flere måneder har jo selv valgt at det skulle være ude i fremtiden så må man da også tage med i beregningerne at der kan komme nogen flere med undervejs....

Jeg syntes bare i skal gøre det som i vil og er der nogen som ikke vil komme med den begrundelse at i ikke kan være det bekendt ja undskyld mig.. så er de jo bare slet ikke int. i at være med til at fejre jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig med koret her. Jeg synes familie, venner etc. med fordel kunne forsøge at glæde sig over, at I skal giftes, i stedet for at skabe problemer. En af mine veninder var sidste sommer til hele 8 bryllupper, og hun var kun glad, fordi hendes nære og kære åbenbart er lykkelige og forelskede, som hun udtrykte det. Sommer er højsæson for bryllupper, og tanken om at skulle "reservere" en hel årstid i 2012 til sit eget bryllup, lyder for mig utrolig egocentreret.

Selv holder vi bryllup 14 dage efter min gode veninde, og de to datoer blev bestemt lige efter hinanden. Der har heldigvis ikke været nogle sure kommentarer, tvært i mod.

Gør som I vil, og forsøg ikke at lade andres mening gå jer på. På den måde går det kun udover dem der bliver sure, og ikke over jer.

Redigeret af tantogfjas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sidder lidt her og tænker om folk tror det er en forlystelse man skal stille sig i kø til??? Det er altså ikke en tur i Legoland vi snakker om! Jeg er den yngste, men min søster fik barn før mig.. faktisk to.. i samme periode som vi har fået fertilitetsbehandling uden held.. Overhaler hun mig så indenom? Har jeg større ret til at få barn først, fordi vi startede først med at prøve?

Det er altså noget værre vås og man skal da glæde sig på hinandens vegne! Min søster fik børn før mig, jeg blev gift før hende.. det er sådan livet nu engang er, vi hverken kan eller vil ændre på det og i stedet for at gøre det til en konkurrence om opmærksomhed, så skal man da glæde sig på hinandens vegne! Hvornår vi når til bryllupsstadiet i livet er jo så individuelt og afhænger af mange ting, men at reservere et år eller en sæson, fordi "man kom først" er noget fis!!

Så GO FOR IT, men lad selvfølgelig være med at ligge det lige op af de andre bryllupper i kender til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm... det håber jeg da ikke, for så risikerer vi oz at træde nogen over tæerne (måske)...;) Vi har først i sidste uge besluttet, at nu skal det bryllup Altså holdes !!

Vi meddelte for over halvandet år siden til familie og venner (til vores datters barnedåb) at kirken var booket og at vi holdt bryllup 9. juli 2011, men endte med at måtte aflyse pga. en masse ting. Siden dér har jeg ikk haft andet i hovedet, end hvornår det så kunne blive. Først nu her hvor der lige er kommet svar, at vi får skattepenge tilbage, har vi besluttet, at NU skal det altså være. Det er faktisk så nyt, så hverken kirke, feststed el noget er booket el. undersøgt, så vores dato er en drømmedato indtil vi finder ud a om det kan lade sig gøre med kirken....:/

Men, jeg ved, at vi har et vennepar som senere fortalte, at de havde droppet deres bryllup sidste år, fordi de ikke ville lægge det oveni vores. Det synes jeg egentlig var meget ædelt gjort, men det havde da under ingen omstændigheder gjort mig noget hvis de havde holdt deres, samme sommer. Når dét så er sagt, så må jeg også tilstå, at vi har et andet vennepar hvor hun er min bedste veninde og de nævnte i efteråret at de overvejede at blive gift til sommer, nu 2012 og det kan jeg mærke irriterer mig lidt (ja undskyld) ;) Men jeg kan mærke på mig selv, at det betyder rigtig meget at vi får holdt vores bryllup først i hvert fald, Om de så holder deres 3 uger efter er underordnet, men tror oz det hænger sammen med, at vi jo allerede skulle have været gift sidste år og det går mig lidt på....:( .... MEN, jeg kunne da aldrig drømme om at blive sur på dem eller overhovedet nævne det, hvis de pludselig sender invitation ud og har valgt en dato før vores, sådan er det jo bare...:)

Synes I skal holde det bryllup I har i tankerne og så blæse vær med, hvad andre synes - måske er der en uskreven regel, men hvis man udsætter pga andre, så kan man jo udsætte det den ene gang efter den anden...:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer