Guest Maiken Duga

Hjælp - tøj til gommen - Jakkesæt? habit? smooking?

31 indlæg i dette emne

Så tøser og mænd!

har brug for hjælp!

Min kommende mand skal jo til at have fundet noget påklædning til dagen :)

lidt historie.

Min kære bror der skal give mig væk - ringer og spørger hvad gommen bærer på dagen, da haan har været ude at kigge på smoking :) ekspidienten har så rådet ham til at høre hvad gommen bar først - for at han ikke blev finere end ham.. og det jo godt nok :)

har rykket min kære h2b et par gange for inden - men han har ikke rigtig kunnet beslutte sig - det har været et svar alla - et jakkesæt af en art?

så spørger jeg om han vil bære kjole og hvidt, smoking, habit, eller "bare" alm. jakkesæt?

og så stiller han the million dollar question! "hvad er forskellen" ? øhh

og jeg prøver det bedste jeg har lært - men kommer frem til jeg faktisk ikke selv ved hvor fin en habit er i forhold til de 3 andre sæt? og så nævner han blazere! og så er jeg helt sat af!

Hvad er forskellen på de forskellige ting?

vi har fundet en flot habit hos lilly - vi regner med han skal prøve - hvis det bliver det - kan brormand så stadig vælge smoking? eller?

øv det blev en lang og kludret formulering! :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Habit: Når der er tale om en jakke og et par bukser af samme metervarer og farve! Det vil sige at stoffet, vævningen og farven er præcis den samme!

Jakkesæt: Når der er tale om en jakke og et par bukser, i forskellige metervarer og/eller farve. En blå blazer med grå bukser vil være et jakkesæt!

Hvis din mand vælger et jakkesæt, er der ingen af de mandlige gæster der skal have smoking på

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Habit: Når der er tale om en jakke og et par bukser af samme metervarer og farve! Det vil sige at stoffet, vævningen og farven er præcis den samme!

Jakkesæt: Når der er tale om en jakke og et par bukser, i forskellige metervarer og/eller farve. En blå blazer med grå bukser vil være et jakkesæt!

Hvis din mand vælger et jakkesæt, er der ingen af de mandlige gæster der skal have smoking på

hvad så hvis han vælger habit? må de så bære smoking? og hvad er foreskellen på smoking og habit så?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu mene at ''pingvinen'' er kjole og hvidt. :wink:

Anyways, så kan du faktisk lige nu se et kjolesæt i min tråd, da jeg har lagt billede op at min kommende mand i sådan et sæt.

Et kjolesæt er det fineste du kan tage på (hvis du ikke har en millitæruniform) og sidestilles med galla/withe tie.

Efter etiketten må smoking ikke bæres før efter kl. 17.00 hvor f.eks. Jacket også kaldet morningsuit bæres til formiddags- og tidlige eftermiddagsbryllupper.

Definationen på jakkesæt er fint beskrevet tidligere i denne tråd.

Generelt må gæsterne ikke være finere klædt end gommen.

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi går overhovedet ikke op i om gæsterne bliver pænere end min kæreste, for jeg vil dælme ikke bestemme hvad for noget tøj folk skal have på, og bede dem købe nyt fordi de kun har noget der er pænere..

Min kæreste skal nemlig bare have et alm. jakkesæt på ( jeg jeg kender heller ikke alle de navne der, og er egentlig også ret ligeglad *Gg* ) , men altså sådan at bukser og jakke er et sæt købt sammen.. Men min kæreste skal ikke have slips på, men ønsker andre gæster det, ja så værsgo til dem :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pingvinen=kjole og hvidt= svalehalejakke

post-45329-0-06849600-1330980287.jpg

Jaket:

post-45329-0-88545200-1330980312.jpg

Smoking ( ses ved at reverset ofte er blankt og som MUST har den kun 1 knap) Den kan både have rundt og "almindeligt" revers:

post-45329-0-41820900-1330980368.jpgpost-45329-0-24885100-1330980737.jpg

Habit:

post-45329-0-84633100-1330980449.jpg

Jakkesæt ( Mixede tekstiler) :

post-45329-0-15916300-1330980537.jpg

Jeg ved ikke om det hjalp lidt? :)

Redigeret af Lene T
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mærket hedder savillian, men det er også det jeg kan finde.. de eksisterer på facebook, men deres hjemmeside passer ikke... så jeg ved ikke helt, men gå ind på nettet og søg Tuxedo og så kig billederne igennem, så kan det være i finder frem til noget :) Men den er fed, ja! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da perfekt med beskrivelse med billeder til. Så skulle der være en chance for at vi alle er med :)

Min kæreste skal vel bare have noget der klæder ham og som vi kan bliver enige om er flot. Men når det er sagt, så har vi besluttet at bede folk (på vores hjemmeside) om at være pænt klædt på, da vi godt kunne tænke os at se folk i deres fineste tøj! Det betyder ikke at de skal gå ud og investere flere tusinde kroner i et splinternyt outfit, men bare at de vælger det flotteste de har hængende i skabet!

Om gæsterne må være finere end gommen? :tunge:De kan da bare forsøge hvis de tør!

- Om han så havde pyjamas på, var han stadig flottere end alle de andre!!! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er altså heller ikke nemt at finde ud af, min H2B har heller ikke været ude at købe i nu, og der er minder end 3 mdr, til vores bryllup :unsure:

Men han har da fundet ud af at han vil ha en habitsæt UDEN vest :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1330991761' post='1206227]

Det er altså heller ikke nemt at finde ud af, min H2B har heller ikke været ude at købe i nu, og der er minder end 3 mdr, til vores bryllup :unsure:

Men han har da fundet ud af at han vil ha en habitsæt UDEN vest :wink:

Min H2B har købt hans jakkesæt for en uge siden, også UDEN vest, for han syntes ikke den klædte ham. Det er helt okay med mig. Han skal ikke have noget på, han ikke føler sig tilpas i :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1330991761' post='1206227]

Det er altså heller ikke nemt at finde ud af, min H2B har heller ikke været ude at købe i nu, og der er minder end 3 mdr, til vores bryllup :unsure:

Men han har da fundet ud af at han vil ha en habitsæt UDEN vest :wink:

Min H2B har købt hans jakkesæt for en uge siden, også UDEN vest, for han syntes ikke den klædte ham. Det er helt okay med mig. Han skal ikke have noget på, han ikke føler sig tilpas i :)

Jeg er osse ligeglad med om han ikke har vest på, for han vil ALDRIG få den brugt igen, men der er flere der mener at det kan han da ikke.

Min H2B føler sig ikke godt tilpas i sådan noget fint tøj, og det sage jeg osse til dem der ikke forstå at han ikke skulle ha det på.............MEN deres svar var, det overlever han nok og I kan jo sælge den igen bagefter..........Jeg blev så sur at jeg sprugte om hun ville tag en kjole på, der var forstor til hende, det ville hun ikk :)

Hvorfor skal folk endelig blande sig?????? Det er vores fest og jeg synes at han er lækkere nok i en habit :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også jeg har hørt/læst mig frem til at man går lidt væk fra vesten, og går efter mere enkelt MadMen-stil, men vigtigst af alt er, at manden føler sig godt tilpas i det :loveshower:

Min h2b skal have en Hugo boss habit på, han er ikke til kjole og hvidt, og "'må" ikke komme i smoking i kirken (for min bror, som har solgt ham tøjet :) )

Redigeret af Daniels brud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er første gang jeg overhovedet har hørt noget om og har tænkte på hvad man "må" have på hvornår og at der er regler for gommens tøj. Det har vi slet ikke overvejet, og tror heller ikke det er noget vi kommer til, da det slet ikke er noget vi går op i. Min H2B vil gerne have et gråt morning suit, og vi skaffer også forloveren et magen til, men ellers er vi sådan set lidt ligeglade med hvad gæsterne har på, så længe det ligesom er noget der er lidt pænere end bare cowboybukser og en t-shirt. Jeg tror det bliver lidt blandet, da vi har familie fra tre forskellige lande og deres bryllups-/familietraditioner alle sammen er forskellige. Vores danske og hollandske del af familien kommer nok i smart casual med et jakkesæt eller to iblandt, mens mændene fra den britiske del nok allesammen har en form for jakkesæt/habit på og damerne har lange kjoler og hatte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er ikke til vest, kravat osv. - forestiller jeg mig! Jeg tror umiddelbart, at han køber sig en ny habit med en lækker skjorte og et fedt slips eller en butterfly eller sådan noget, - og måske med et par fede seler og sådan nogle "ærmeholdere" for et give det et "twist", når jakken ryger af. Han vil kunne bruge det hele igen, - og det betyder noget i hans øjne.

Han har godt nok en flot Hugo Boss habit, - men jeg tror, han skal have et nyt (måske et Tiger of Sweden, fordi det er mere smalt til min høje, smukke kæreste)...

Vi er helt og aldeles ligeglade med "bør" og "traditionerne" på tøjområdet... Havde jeg ikke lignet en dværg ift. min 2m. høje kæreste, havde jeg taget den op af kirkegulvet iført bare tæer. Men stiletter it is, så jeg kommer "lidt deropad".

What I'm saying - gør det, I befinder jer bedst med..

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja min kæreste vælger helt sikkert habit, og så med en skjorte under.. Og i hvert fald ingen vest, og tror heller ikke han vælger slips, for han føler han bliver kvalt med sådan et på.. Og jeg er ganske fint tilfreds, for det er da vigtigst hvad han er tilpas i... '

Jeg syntes generelt der er så mange traditioner osv, og at folk hele tiden skal påpege at det gør man altså bare, og sådan et det bare.. Har ind imellem lyst til at bede folk stikke det skråt op, det er skisme VORES store dag, og vi gør hvad vi føler for og har lyst til, og sådan bliver det bare.. Jeg gider ikke leve op til folks forventinger på VORES store dag, så må folk blive skuffede alt det de lyster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja min kæreste vælger helt sikkert habit, og så med en skjorte under.. Og i hvert fald ingen vest, og tror heller ikke han vælger slips, for han føler han bliver kvalt med sådan et på.. Og jeg er ganske fint tilfreds, for det er da vigtigst hvad han er tilpas i... '

Jeg syntes generelt der er så mange traditioner osv, og at folk hele tiden skal påpege at det gør man altså bare, og sådan et det bare.. Har ind imellem lyst til at bede folk stikke det skråt op, det er skisme VORES store dag, og vi gør hvad vi føler for og har lyst til, og sådan bliver det bare.. Jeg gider ikke leve op til folks forventinger på VORES store dag, så må folk blive skuffede alt det de lyster..

Nu var det ikke fordi at der er noget i vejen med, at være afslappet klædt til sit bryllup, at jeg skrev hvad der er etikette.

I må gøre som I har lyst, men der blev spurgt til hvad forskellen var og jeg svarede. Det kan jo sagtens være VORES dag, som du skriver, selvom man følger traditioner og etikette.

Jeg synes faktisk at nogle af historierne og traditionerne bag et bryllup er det der gør det sjovt og til den specielle dag det nu er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja min kæreste vælger helt sikkert habit, og så med en skjorte under.. Og i hvert fald ingen vest, og tror heller ikke han vælger slips, for han føler han bliver kvalt med sådan et på.. Og jeg er ganske fint tilfreds, for det er da vigtigst hvad han er tilpas i... '

Jeg syntes generelt der er så mange traditioner osv, og at folk hele tiden skal påpege at det gør man altså bare, og sådan et det bare.. Har ind imellem lyst til at bede folk stikke det skråt op, det er skisme VORES store dag, og vi gør hvad vi føler for og har lyst til, og sådan bliver det bare.. Jeg gider ikke leve op til folks forventinger på VORES store dag, så må folk blive skuffede alt det de lyster..

Nu var det ikke fordi at der er noget i vejen med, at være afslappet klædt til sit bryllup, at jeg skrev hvad der er etikette.

I må gøre som I har lyst, men der blev spurgt til hvad forskellen var og jeg svarede. Det kan jo sagtens være VORES dag, som du skriver, selvom man følger traditioner og etikette.

Jeg synes faktisk at nogle af historierne og traditionerne bag et bryllup er det der gør det sjovt og til den specielle dag det nu er.

Nu var mit indlæg slet ikke myntet på dig, så havde jeg trykket citer :) Det var mere generelt at folk ( altså ude i virkeligheden osv) , har travlt med at snakke om hvad man skal, og hvad man ikke skal.. Og jeg mener man skal gøre lige præcis som man selv føler for, og vælge de traditioner man føler for, og så glemme resten..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så tøser og mænd!

har brug for hjælp!

Min kommende mand skal jo til at have fundet noget påklædning til dagen :)

lidt historie.

Min kære bror der skal give mig væk - ringer og spørger hvad gommen bærer på dagen, da haan har været ude at kigge på smoking :) ekspidienten har så rådet ham til at høre hvad gommen bar først - for at han ikke blev finere end ham.. og det jo godt nok :)

har rykket min kære h2b et par gange for inden - men han har ikke rigtig kunnet beslutte sig - det har været et svar alla - et jakkesæt af en art?

så spørger jeg om han vil bære kjole og hvidt, smoking, habit, eller "bare" alm. jakkesæt?

og så stiller han the million dollar question! "hvad er forskellen" ? øhh

og jeg prøver det bedste jeg har lært - men kommer frem til jeg faktisk ikke selv ved hvor fin en habit er i forhold til de 3 andre sæt? og så nævner han blazere! og så er jeg helt sat af!

Hvad er forskellen på de forskellige ting?

vi har fundet en flot habit hos lilly - vi regner med han skal prøve - hvis det bliver det - kan brormand så stadig vælge smoking? eller?

øv det blev en lang og kludret formulering! :help:

Min kæreste har købt Habit hos Kruse i Århus på hjørnet af Hans Hartvig Seedorfstræde/Vester Allé - super dygtig fyr, der betjener derinde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer