Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Maiken Duga

Hjælp - tøj til gommen - Jakkesæt? habit? smooking?

31 posts in this topic

Smoking er pingvinen, og det er kun hvis gommen har det på at andre må!

kram

niks... pingvinen er kjole og hvidt :wink:

0

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1330991761' post='1206227]

Det er altså heller ikke nemt at finde ud af, min H2B har heller ikke været ude at købe i nu, og der er minder end 3 mdr, til vores bryllup :unsure:

Men han har da fundet ud af at han vil ha en habitsæt UDEN vest :wink:

Min H2B har købt hans jakkesæt for en uge siden, også UDEN vest, for han syntes ikke den klædte ham. Det er helt okay med mig. Han skal ikke have noget på, han ikke føler sig tilpas i :)

hehe - jeg har bedt min om heller ikke at købe vest- Jeg synes sq det er lidt kikset med vest

0

Pingvinen=kjole og hvidt= svalehalejakke

post-45329-0-06849600-1330980287.jpg

Jaket:

post-45329-0-88545200-1330980312.jpg

Smoking ( ses ved at reverset ofte er blankt og som MUST har den kun 1 knap) Den kan både have rundt og "almindeligt" revers:

post-45329-0-41820900-1330980368.jpgpost-45329-0-24885100-1330980737.jpg

Habit:

post-45329-0-84633100-1330980449.jpg

Jakkesæt ( Mixede tekstiler) :

post-45329-0-15916300-1330980537.jpg

Jeg ved ikke om det hjalp lidt? :)

Hvis etiketten skal følges, så hører der ikke slips men butterfly til smooking, men moden har ændret sig.

Min far har også forhørt sig om Brian's påklædning, da min far gerne vil ha' sin smooking på, men ellers vil ha' fat i en habit. Som tidligere officer ved søværnet går han meget op i etikette. Så højt at Brian har lyst til at komme i arbejdstøj ( :td::blink: ) bare for at se min fars reaktion :) Det kan jeg nu ikke se det sjove i.... :angry: men jeg tror han vælger smooking - med slips

0

Alt respekt for at man vælger det der falder en bedst at gøre. Det forstår jeg til fulde.

Men... vi er nok så traditionelle alligevel, og ser det sjove/personlige i at følge visse traditioner til bryllupper. Altså, med så fin en kjole hører der sig jo også et sæt fint tøj til. Og der falder casual ved siden af en lang kjole synes jeg. En kort kjole kan bæres ved et jakkesæt som så er i forskellig farve på jakke og bukser. Men til min fine lange kjole med slæb vil det bare se lidt malplaceret ud, der hører sig mere en smoking til, hvis jeg skal være ærlig. :wink:

Men nu er det også heldigvis sådan, at en smoking ikke er ret dyr i forhold til en fin habit (1000-1800 kr finder man dem til), og selv om smokingen nok ikke skal bruges ret meget mere, vil der alligevel gå flere år inden min mand igen skal i habit, så...

Men så er der selvfølgelig problemet med klokkeslættet, hvor en smoking er til fester efter 17.00. Det kan man jo vælge at se stort på. Men i vores tilfælde bliver det officersuniform i kirken og skift til smoking før middagen. Vi har hørt fra 4 gæster der siger, de gerne kommer i smoking, og derefter faldt valget endeligt på det.

Det er også noget med feststedet at gøre, hvad man kommer i. Et haveparty er ikke det samme som hvis det holdes på et slot jo. Det hele skal jo på en eller anden måde passe sammen. Til vores bryllup falder hele konceptet med herregård og riddersal og rolls royce ligesom til jorden, hvis min mand tropper op i en blazer. Vi hviler nok i os selv til at turde tage traditioner på os uden fare for at miste os selv i brylluppet undervejs. Vi har valgt andre steder at understrege at nok er det lidt formelt anlagt, men vi ønsker os et brag af en fest alligevel. Netop vores taler er humoristiske, og vi laver en masse små påhit der får en til at trække på smilebåndet...

Diskussionen tradition versus "vores måde" blander jeg mig ikke i, ud over at jeg vil plædere for at begge er "vores måde" at gøre tingene på. :rolleyes:

0

Annonce ♥

Alt respekt for at man vælger det der falder en bedst at gøre. Det forstår jeg til fulde.

Men... vi er nok så traditionelle alligevel, og ser det sjove/personlige i at følge visse traditioner til bryllupper. Altså, med så fin en kjole hører der sig jo også et sæt fint tøj til. Og der falder casual ved siden af en lang kjole synes jeg. En kort kjole kan bæres ved et jakkesæt som så er i forskellig farve på jakke og bukser. Men til min fine lange kjole med slæb vil det bare se lidt malplaceret ud, der hører sig mere en smoking til, hvis jeg skal være ærlig. :wink:

Men nu er det også heldigvis sådan, at en smoking ikke er ret dyr i forhold til en fin habit (1000-1800 kr finder man dem til), og selv om smokingen nok ikke skal bruges ret meget mere, vil der alligevel gå flere år inden min mand igen skal i habit, så...

Men så er der selvfølgelig problemet med klokkeslættet, hvor en smoking er til fester efter 17.00. Det kan man jo vælge at se stort på. Men i vores tilfælde bliver det officersuniform i kirken og skift til smoking før middagen. Vi har hørt fra 4 gæster der siger, de gerne kommer i smoking, og derefter faldt valget endeligt på det.

Det er også noget med feststedet at gøre, hvad man kommer i. Et haveparty er ikke det samme som hvis det holdes på et slot jo. Det hele skal jo på en eller anden måde passe sammen. Til vores bryllup falder hele konceptet med herregård og riddersal og rolls royce ligesom til jorden, hvis min mand tropper op i en blazer. Vi hviler nok i os selv til at turde tage traditioner på os uden fare for at miste os selv i brylluppet undervejs. Vi har valgt andre steder at understrege at nok er det lidt formelt anlagt, men vi ønsker os et brag af en fest alligevel. Netop vores taler er humoristiske, og vi laver en masse små påhit der får en til at trække på smilebåndet...

Diskussionen tradition versus "vores måde" blander jeg mig ikke i, ud over at jeg vil plædere for at begge er "vores måde" at gøre tingene på. :rolleyes:

Kunne ikke være mere enig i det du skriver!

0

Har ikke lige overblik over om andre allerede har skrevet det, men man bruger normalt ikke smoking i kirke og først til aftenselskaber, efter kl. 18.

I min bog må det mest almindelige for herrer være; Kjolesæt (pingvin), Jaket (er det mest til formiddagsbryllupper ? ), eller Habit.

(Og så er der naturligvis mulighed for at man kan bære uniform, hvis man har adgang til det):

De andre herrer "må" ikke være pænere klædt på end gommen, dvs. kommer gommen i habit, må de andre max. bære habit.

Men man behøver jo ikke rette sig strengt efter det. Man kan jo gøre som man selv finder bedst. :)

Min H2B skal have habit på, og det tror jeg at langt de fleste andre herrer også har. Og skulle der være en enkelt der har fået taget smokingen ud af skabet den dag, bliver han ikke ekskluderet fra festen :wink:

Vi har ikke sat dresscode, folk må komme i det festtøj de nu har, bare de møder op med smil og godt humør så er jeg sikker på at vi får en helt fantastisk dag :a1221:

0