SoExited

"Det sidste sommerbryllup" 31-8-13!/sneak-peaks side 63/

1,262 posts in this topic

Iiiih, for søren da -

JEG SKAL GIFTES :heart:/>

Helt helt fantastisk :a1221:/>

Og jeg er allerede ved at gå bryllup-amok :lol:/>

Så, for ikke at udøse det HELE over min nærmeste omgangskreds og min familie, så må jeg hellere komme igang med min helt egen planlægningstråd, så de af jer skønne damer, der har lyst til at følge med, kan gøre det!

VELKOMMEN :balloons:/>

LIDT OM OS:

Jeg er 25 (26 til brylluppet) og min H2B er 26 (28 lige før brylluppet). Vi studerer begge i København, bor på Nørrebro i vores dejlige lejlighed, hvor vi har boet i ca. 1,5 år. Vi mødte hinanden på kollegie - jeg boede der først og så flyttede han ind på selv samme køkken. Og man siger jo normalt: "don't shit where you eat" - i overført betydning:"hold dig fra damerne på dit eget køkken", men det var H2B ret ligeglad med :tunge:/> Så da vi fik øjnene op for hinanden og jeg tænkte "nejnejnej, det går slet ikke", så tænkte han "det er verdens bedste idé", og han fik ret :thumbsupsmileyanim:/> Da først jeg "overgav mig" til den charmerende unge mand, så tog forholdet hurtigt fart og vi har lige siden da, været helt sikre på, at det skulle være os to for evigt :heart:/> :heart:/>

FRIERI:

Vi skulle ud og spise på en af vores ynglingsrestauranter for at fejre vores 3-årsdag. Vi havde en super super hyggelig aften og da vi kommer hjem, står hr. kæreste og er ret fjollet og bliver ved med at sige: "jeg er bare så lykkelig". Og før man ved af det, er manden nede på knæ, koksrød i hovedet: "skat, jeg elsker dig bare så højt, vil du gifte dig med mig". Og JA, det ville jeg gerne! :a1221:/> Det viser sig, at han i ugerne inden havde tænkt på, at han gerne ville fri, og under den hyggelige middag er han så spontant blevet enig med sig selv om, at det var dagen! (Og var så resten af middagen mega nervøs :rolleyes:/> ).

HVORNÅR:

Selvom jeg godt bare kunne blive gift i morgen, så meget glæder jeg mig, ja, så har vi besluttet at vente til næste sommer, hvor vi begge er blevet kandidater (og derfor begynder at tjene penge).

Men da min lillebror skal konfirmeres i Maj 2013 og mine forældre har sølvbryllup i starten af August 2013 og vi forsøger ikke at kollidere alt for meget med det, faldt blikket på slut August/start September - og vi fik øje på

7-9-13 ligesom en del andre brude! Men, det sted vi skal holde festen var (sgu) booket den dag (der er dælme nogle der er hurtige). Og det oplagte, fantastiske alternativ er jo så:

31-8-13

Det er en palindromdato og det er årets sidste sommerbryllup!! HALLO, HVOR NICE :thumbsupsmileyanim:/>

INDTIL NU:

Kirke

Reception

Festlocation

Farvetema

Efter overvejelse: nyt farvetema

Invitation: Inspiration Færdig invitation

Hovedpynt: Inspiration

Kjolen: Inspiration Inspiration2

Hår: Inspiration Inspiration2

Brudebuketten: Inspiration

Økonomiske overvejelser

Måske sko

monogram

STD

DJ

SKOENE

KJOLEN

Trompetist

Bryllups-cremant

Transport

Polterabend

GOD FORNØJELSE :balloon:

Edited by SoExited
0

Annonce ♥

KIRKE:

Jeg er opvokset i Ribe, så selvom vi bor i København nu, så har jeg hele tiden tænkt, at det ville være dejligt at blive gift "hjemme", hvor jeg har er forhold til kirken. Jeg har sunget i Ribe Domkirkes børne- og ungdomskor, i søndags koret, i kammerkoret. Min far synger i søndagskoret. Domorganisten er en af mine forældres gode venner og jeg kender Provsten lidt (har sunget i kor med hans døtre osv.). Og da H2B ikke lige har noget særligt forhold til nogen kirke, og vi synes det ville være underligt bare at blive gift i en tilfældig kirke på Nørrebro, ja, så bliver brylluppet altså i SydVestjylland, nærmere betegnet: Ribe :toot:

Lidt billedspam fra dette fantastiske sted:

=ribe.jpg?size=webview

261149_656_700_0_0_0_0.jpg

post-56949-0-94323100-1330965653.jpg

post-56949-0-36390900-1330965685.jpg

post-56949-0-59894700-1330965713.jpg

Edited by SoExited
0

RECEPTION:

Ja, vi fandt hurtigt ud af, at det kunne være hyggeligt at holde en lille reception lige efter brylluppet, da vi synes det er hyggeligt at naboer og andre godtfolk fra Ribe som har lyst til at komme till globryllup også kan få et glas bobler og sådan efter vielsen.

Og så er det jo bare så perfekt, at min mor har et Galleri (hvor hun sælger sin egen glaskunst og lidt andet) lige ved siden af Domkirken. Så der kan vi holde reception.

Det hedder "Hans Tavsens hus":

post-56949-0-22741500-1330966233.jpg

post-56949-0-14073000-1330966247.jpg

0

Velkommen til :) Lyder som om du allerede har godt gang i planerne... Så er det i alle fald det rigtige forum at komme til - der er rigtig meget hjælp og inspiration at hente her.. Ser frem til at følge jeres planlægning :cheerleader3:

0

Annonce ♥

FARVETEMA:

Der er en tråd herinde med farvetemaer. Jeg faldt lidt for temaet i rosa og sølv/grå. Jeg ved ikke endnu hvor gennemført det bliver, men jeg vil da helt sikkert have det i tankerne hver gang jeg står overfor et farvevalg :)

Pink+%26+Silver+Wedding.jpg

BridalCanvasDotCom_29901_edited-2.jpg

ibb-1256305461.jpg

post-56949-0-29083500-1330979298.jpg

post-56949-0-67665500-1330979320.jpg

Edited by SoExited
0

INVITATION INSPIRATION:

Jeg har jo dejlig god tid til at nusse med alle detaljerne, så jeg skal da helt sikkert også have fremstillet nogle DIY-invitationer :)

Og i tråd med ovennævnte temafarver er her min inspiration til hvordan det ca. kunne komme til at se ud:

post-56949-0-28417800-1330980994.jpg

0

Annonce ♥

Så fik du også en tråd :) Glæder mig til at følge med i planlægningen :)

Ja, nu kunne jeg lissom ikke vente længere :loveshower:

Har bare suget så meget til mig de sidste par uger, som jeg ikke magtede kun at have i mit eget hovede (og putte ind i H2B's hoved).

Sindssygt så hurtigt man bliver hooket på alt det her. Tænker det bliver nødt til at komme en periode, hvor jeg lægger brylluppet lidt på hylden - Altså jeg mener - selvom vi skal holde en stor fest kan man vel ikke bruge hver dag i næsten halvandet år på det!! :huh:

Eller kan man.... :fløjt: ?

0

Annonce ♥

FESTLOCATION

Ja, jeg kan da også godt lige skrive lidt om vores feststed-tanker.

Vi har selvfølgelig kontaktet nogle forskellige steder, der er oplagte den den slags festivitas i Ribe-omegn.

MEN, det er ekstremt vigtigt for os, at vi kan feste til langt ud på natten, da størstedelen af vores gæster er samme alder som os, og der er (næsten) ingen børn i vores omgangskreds, og indtil videre er vi faktisk også de første der skal giftes (det kan jo nå at ændres inden vores dag).

SÅ, da vi snakkede med nogle forskellige restaurationsmuligheder, er der to oplagte ulemper:

1. De SKAL levere alle drikkevarer, og en flaske sprut koster 750 kr :angry:

2. Festen lukker kl, 02.00 (ELLER musikken slukker kl. 02.00) :angry:

DET DUER BARE IKKE!!

DERFOR er det mest oplagte for os, at finde et fint festlokale, hvor vi selv kan købe drikkevarer i tyskland og så selv arrangerer kogekone/catering.

Og det tror vi faktisk også vi har fundet.... Der er et parkområde i Ribe, der hedder Ribelund. Og Ribelund har en festsal. Og den kan vi leje hele weekenden 30/8-1/9-2013, for max 4600 kr (det lød som om "damen" måske ville slå lidt af) :denmarkflag:

Jeg kender godt stedet lidt på forhånd, men skal jo have H2B med derhen og kigge, og han skal først til Ribe til maj i anledning af min lille nieces barnedåb. Så der har vi aftalt med "damen" at vi kommer og låner nøglen.

SÅ vi håber at vi stadig synes det er et fedt sted, når vi rigtig kommer ind og ser det. Umiddelbart er det en rigtig fin sal med et flot gulv og loftet går op i en pyramide-spids - meget fint. :loveshower: EDIT - Vi har besluttet at det er her vi holder festen :)

Og jeg har desværre, desværre ikke nogle billeder af stedet ENDNU- skal nok tage nogle i maj :thumbsupsmileyanim: - EDIT: Glemte at tage billeder :(

Edited by SoExited
0

Velkommen til :) Der er allerede mange tanker :) Jeg kan godt forstå i hellere vil have et sted, hvor i selv kan medbringe drikkevare. Sikke en smuk kirke, dejligt den har betydning for dig :) sikke et fint tema, det tror jeg kan blive rigtig godt :) Jeg bliver vist også selv 2013 brud, så glæder mig til at følge din planlægning :)

0

SÅ, da vi snakkede med nogle forskellige restaurationsmuligheder, er der to oplagte ulemper:

1. De SKAL levere alle drikkevarer, og en flaske sprut koster 750 kr :angry:

2. Festen lukker kl, 02.00 (ELLER musikken slukker kl. 02.00) :angry:

Det er ihvertfald vilkårene på mange feststeder at festen skal slutte kl. 2. Andre steder kan man forlænge til efter kl. 2 men det er ofte meget dyrt. Men tendensen er meget udbredt i storbyerne, hvor vi ofte også taler om 7 timersløsninger med slut kl. 1.00 (hvilket er mere eller mindre håbløst ved et bryllup hvor man godt vil andet end en god middag). Musikken har feststedet normalt ikke så meget at gøre med men skal festen slutte kl. 2 så skal musikken også. Derudover kan der være steder i storbyerne hvor man ikke må spille musik efter kl. 2. I fredags havde jeg en firmafest hvor de skulle slutte kl. 1. Det er fair ok og det er også fair nok at de lukker baren 24.30 hvis det er hvad der er aftalt men det er ikke i orden at de tænder lyset en halv time før sluttidspunktet på et tidspunkt hvor der er fuld fart på dansegulbet.

Ude i provinsen (hvad Ribe vel også er) er der faktisk mange feststeder og kroer hvor man ser mere liberalt på det og kan fortsætte i længere tid. Samtidig er det ofte nogle helt andre priser end man oplever i byerne. Ikke mindst hvad angår drikkevarer.

Forskellen på at vælge en forsamlingshusløsning o.l. fremfor en feststedsløsning økonomisk og tidsmæssigt er derfor meget mere markant i storbyerne end i provinsen, herunder det mørke Jylland. Uanset hvor i landet vi taler om så er min oplevelse dog klart at forsamlingshusfesterne er dem der trækker mest tænder tidsmæssigt hvor der ofte køres igennem til 4-5 tiden om morgenen. selvom der måske kun er 10-15 personer tilbage. Det kan man bare ikke på samme måde på et feststed eller en kro uanset hvor fleksible de så er. :)

0

Annonce ♥

Ude i provinsen (hvad Ribe vel også er) er der faktisk mange feststeder og kroer hvor man ser mere liberalt på det og kan fortsætte i længere tid. Samtidig er det ofte nogle helt andre priser end man oplever i byerne. Ikke mindst hvad angår drikkevarer.

Hehe, ja Ribe er helt sikkert provinsen :lol: Men det var altså åbenbart ikke specielt nogen fordel - for de to restaurationer vi snakkede med insisterede begge på at levere alle drikkevarer til høje priser og på at slukke musikken kl 02.00 :td:

Tilgengæld har Ribe den fordel, at det kun er 1 times kørsel fra Tyskland, hvor de jo nærmest forærer vin og sprut væk :cheerleader3:

0

Velkommen til :balloons: ! Og stort tillykke med forlovelsen og det forestående bryllup. Vi kommer til at følges meget af vejen, - for herhjemme planlægger vi et juni 2013-bryllup.

Tak tak - det er dejligt at have nogle at følges med. Jeg har allerede et ben i din planlægningstråd :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Tillykke med din planlægningstråd.. Og I er jo allerede godt igang.. Herhjemme synes jeg desværre det er gået lidt i stå.. Men jeg elsker at være herinde og få en masse inspiration - det er jo et vanedannende forum.. :)

0

Tillykke med din planlægningstråd.. Og I er jo allerede godt igang.. Herhjemme synes jeg desværre det er gået lidt i stå.. Men jeg elsker at være herinde og få en masse inspiration - det er jo et vanedannende forum.. :)

Haha, ja, det er jo let at fylde på i starten, men tænker at jeg snart rammer en mur, hvorefter der ikke sker så meget det næste halve år :) der er mange ting det lissom bare er lidt for tidligt at gå i gang med...

0

Jeg synes Ribe Domkirke er en af Danmarks smukkeste kirker, så fantastisk godt valg :thumbsupsmileyanim:

Jeg er også bare helt pjattet med den :) Og har sunget til så mange bryllupper derinde, så efter at have set alle de brude gå op af det lange gulv, så SKULLE det bare være den kirke - det skal jeg ikke snydes for :D

0

Ja, nu kunne jeg lissom ikke vente længere :loveshower:

Har bare suget så meget til mig de sidste par uger, som jeg ikke magtede kun at have i mit eget hovede (og putte ind i H2B's hoved).

Sindssygt så hurtigt man bliver hooket på alt det her. Tænker det bliver nødt til at komme en periode, hvor jeg lægger brylluppet lidt på hylden - Altså jeg mener - selvom vi skal holde en stor fest kan man vel ikke bruge hver dag i næsten halvandet år på det!! :huh:

Eller kan man.... :fløjt: ?

Tror også der kommer en periode hvor der ikke rigtig sker noget.. Man kan vel ikke blive ved med at planlægge alt muligt :huh: Selvom man nok ikke kan lade være med at gå og tænke på det og glæde sig :wink:

Eer også vild med Ribe domkirke.. Den er bare så smuk:) Håber i finder en løsning med feststed, for det er ret surt at man skal slutte så tidligt hvis der lige er godt gang i det

Edited by M.Rose
0