Rikke aka rapanden

Hvornår sender/sendte i invitationer ud?

25 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, hvor lang tid før brylluppet sendte i invitationer ud?

Vi vil ikke sende SDT kort ud, da vi syntes det er spild af penge, og vi tror egentlig bare folk bliver forvirret over at få invitation 2 gange..

Derfor er vi blevet enige om at vi vil sende invitationerne ud i god tid, da vi skal giftes i påsken næste år, og mange bestiller jo altså ferie året før de skal afsted, eller i hvert fald i god tid, og vi vil jo gerne have så mange som muligt kommer..

Af hvad jeg forstår er det normalt at sende ud 3-4 måneder før, men som sagt vælger vi at gøre det et godt stykke tid før, netop fordi vi ved datoen kan gøre folk ellers laver andre planer, og så også af økonomiske årsager, da vi har et ret stramt budget, og vi jo så hurtigere kan få regnet den endelige pris på mad og drikkevarer ud..

Uanset hvad svarene i denne tråd bliver, så ændre det ikke vores holdning , men jeg er bare ret nysgerrig da jeg modtager meget blandede kommentare på vi regner med at sende dem ud i april, som altså er 11 måneder før brylluppet :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 måneder før er for mig meget tidligt, kan godt se jeres argument, når nu jeres bryllup ligger i påsken - men jeg synes det er for tidligt :unsure: . Måske til en september/oktober er mere passende..

Men vi har også først sendt vores ud i søndags og vi skal giftes 26. maj - i år. Så det er ikke fordi h2b og jeg er first movers :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ved at lægge sidste hånd på invitationerne, som kommer afsted i denne uge, dvs. ca 2½ måned før brylluppet.

Jeg er dog ret sikker på at stort set alle de som er inviteret til middagen, allerede ved det, så vi har heller ikke sendt STD kort ud - syntes ikke det passede ind.

Redigeret af Pjuela
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes den 23. juli og har lige sendt vores invitationer ud her i sidste uge (altså ca. 4½ før brylluppet). Vi fortalte datoen til alle i familien og de næreste venner, da vi lige havde valgt den kort efter vi blev forlovet, så det må have været 10-11 måneder før brylluppet. Det blev ikke til STD kort (selvom de egentlig ofte bruger dem i UK hvor H2B er fra), men så skrev vi datoen i julekortene, til dem der ikke lige havde fået det at vide til at starte med.

Jeg ville personligt gerne have sendt vores invitationer ud noget før, måske omkring jul allerede, da vi har gæster der kommer langvejs fra og det er midt i sommerferien (og på en mandag), men det havde vi ikke rigtig mulighed for, hvis vi ville have alle detaljerne med, da vi ikke kunne få booket feststedet før midt i februar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 måneder før er for mig meget tidligt, kan godt se jeres argument, når nu jeres bryllup ligger i påsken - men jeg synes det er for tidligt :unsure: . Måske til en september/oktober er mere passende..

Men vi har også først sendt vores ud i søndags og vi skal giftes 26. maj - i år. Så det er ikke fordi h2b og jeg er first movers :griner:-

Jeg ved godt det er tidligt, men det er det vi har det bedst med, og derfor bliver de sendt tidligt ud :-) Som sagt var det også bare for at høre om hvad i andre gør.. For mig er det ikke anderledes end dem der sender STD kort ud, for det gøres jo også i rigtig god tid.. Og jeg syntes bare det er åndsvagt at bruge penge og tid på STD kort, når man ligeså godt bare kan sende invitationerne ud, vi har jo styr på kirke, tid, sted, og lokaler bagefter..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i sommerferien d. 28 juli 2012 og har sendt vores invitationer ud i midten af feb. - Dog sendte vi STD ud i Okt sidste år (pga ferien) sådan at vores venner og familie ikke nåede at booke rejser inden de fik nyheden om, at vi skulle giftes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke sendt STD kort ud, men brugt mund til mund metoden :wink:

Vi skal giftes d.26 Maj og vi sendt vores indbydelser ud i Mandags, så har vores gæster 2 mdr, til at finde ud af om de vil komme, da vi skal ha svar d. 5 Maj :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt hvornår folk sender invitationer ud.. :)

Vi sendte vores ud 6 mdr for og su 1½ før bryllup.. hvis nu der skulle være nogle man skulle ringe til .. hvis nu de ikke skulle have modtaget indbydelsen med POST LANGSOM OG GLEMSOM ;)

Vi har et venne par som skal giftes den første weekend i juni og dem har vi ikke fået en indbydelse fra endnu ( og vi har fået af vide vi skal med så det er ikke fordi vi ikke er inviteret hihi )

Gør det I føler er mest rigtigt for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer

Så er det her jeg må komme på banen og fortælle at vi er igang med invitationerne og måske afleverer nogle i aften - og vi skal giftes om (ups ;)) - 6 uger og 3 dage.

Og gid jeg dog kunne finde ud af at lave en planlægningstråd.... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige smidt invitationerne i postkassen her til eftermiddag. :D

Vi skal giftes 26. Maj, og der er S.U den 1. Maj. Synes det er fin tid til at få svar. Emma Gad siger at invitationerne skal sendes 6 uger før senest.

Men jeg synes 11 måneder før er meget lang tid før. Ville nok vente lidt, og sende dem afsted til September/Oktober istedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som sagt, så venter vi ikke til september/oktober.. Det syntes vi er alt for sent, når vores fest lægger midt i påsken, og folk derfor måske bestiller rejse allerede om en måneds tid, hvilket vi ved mange folk gør... Vi har besluttet os for at sende dem ud i næste måned, denne tråd var bare af ren nysgerrighed, som sagt ændre vi ikke mening :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes om 2 1/2 uge (GISP!!!) og sendte invitationer ud omkring december... Det vil sige ca. 3 måneder før brylluppet. Vi havde svarfrist 10. Februar og det var muligvis for lang tid fra de modtog invitationen - der var en del, der glemte at svare til tiden...

Pas på at folk ikke glemmer at de er inviterede... 11 måneder før er altså meget tidligt - så havde jeg nok valgt en STD løsning på en mail. Tror mange vil føle det som meget voldsomt og flere vil muligvis nå at få smidt både invitation og SU-info væk - og så er I jo ligevidt i jeres planlægning... Og hvorom alting er kan man altså ikke kræve et svar af folk før tidligst 2 måneder før - alt andet vil være et overgreb mod folks kalendere...

Der kan ske MEGET på 11 måneder - husk det! Tænk hvis du f.eks. bliver gravid 2 måneder efter I har sendt invitationerne?

Redigeret af Bridezilla_In_Spe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige smidt invitationerne i postkassen her til eftermiddag. :D

Vi skal giftes 26. Maj, og der er S.U den 1. Maj. Synes det er fin tid til at få svar. Emma Gad siger at invitationerne skal sendes 6 uger før senest.

Men jeg synes 11 måneder før er meget lang tid før. Ville nok vente lidt, og sende dem afsted til September/Oktober istedet.

Det er det sammen som os, og vi skal os giftes samme dag :loveshower: vi vil dog bare gerne ha svar d. 5 Maj :)

For jeg var faktisk meget nervøs over hvornår jeg skulle sende dem, men så sage min mor faktisk det med Emma Gad :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes om 2 1/2 uge (GISP!!!) og sendte invitationer ud omkring december... Det vil sige ca. 3 måneder før brylluppet. Vi havde svarfrist 10. Februar og det var muligvis for lang tid fra de modtog invitationen - der var en del, der glemte at svare til tiden...

Pas på at folk ikke glemmer at de er inviterede... 11 måneder før er altså meget tidligt - så havde jeg nok valgt en STD løsning på en mail. Tror mange vil føle det som meget voldsomt og flere vil muligvis nå at få smidt både invitation og SU-info væk - og så er I jo ligevidt i jeres planlægning... Og hvorom alting er kan man altså ikke kræve et svar af folk før tidligst 2 måneder før - alt andet vil være et overgreb mod folks kalendere...

Der kan ske MEGET på 11 måneder - husk det! Tænk hvis du f.eks. bliver gravid 2 måneder efter I har sendt invitationerne?

Jeg bliver ikke gravid... !: Jeg kan ikke blive gravid på normalvis 2: Jeg er begyndt på p-piller bare just in case :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1331162156' post='1207259]

Vi har lige smidt invitationerne i postkassen her til eftermiddag. :D

Vi skal giftes 26. Maj, og der er S.U den 1. Maj. Synes det er fin tid til at få svar. Emma Gad siger at invitationerne skal sendes 6 uger før senest.

Men jeg synes 11 måneder før er meget lang tid før. Ville nok vente lidt, og sende dem afsted til September/Oktober istedet.

Det er det sammen som os, og vi skal os giftes samme dag :loveshower: vi vil dog bare gerne ha svar d. 5 Maj :)

For jeg var faktisk meget nervøs over hvornår jeg skulle sende dem, men så sage min mor faktisk det med Emma Gad :thumbsupsmileyanim:

Min mor nævnte også Emma Gad, da jeg ville sende invitationer ud i december, så tog jeg den lige med ro et par måneder, haha :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1331162156' post='1207259]

Vi har lige smidt invitationerne i postkassen her til eftermiddag. :D

Vi skal giftes 26. Maj, og der er S.U den 1. Maj. Synes det er fin tid til at få svar. Emma Gad siger at invitationerne skal sendes 6 uger før senest.

Men jeg synes 11 måneder før er meget lang tid før. Ville nok vente lidt, og sende dem afsted til September/Oktober istedet.

Det er det sammen som os, og vi skal os giftes samme dag :loveshower: vi vil dog bare gerne ha svar d. 5 Maj :)

For jeg var faktisk meget nervøs over hvornår jeg skulle sende dem, men så sage min mor faktisk det med Emma Gad :thumbsupsmileyanim:

Min mor nævnte også Emma Gad, da jeg ville sende invitationer ud i december, så tog jeg den lige med ro et par måneder, haha :lol:

Så passer det jo meget godt med hvornår vi har sendt vores afsted, når vi alle 3 skal giftes d. 26 Maj :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som sagt, så venter vi ikke til september/oktober.. Det syntes vi er alt for sent, når vores fest lægger midt i påsken, og folk derfor måske bestiller rejse allerede om en måneds tid, hvilket vi ved mange folk gør... Vi har besluttet os for at sende dem ud i næste måned, denne tråd var bare af ren nysgerrighed, som sagt ændre vi ikke mening :)

Hvornår har I så S.U? Jeg synes det er fint I gør som I synes bedst, jeg ville bare ikke ane hvad jeg skulle gøre med en fin invitation i knap et år :fløjt: For på køleskabet ville jeg ikke have den hængende så ville være bange for at få den forlagt og miste alle informationer :blush: Det er dejligt kontroversielt det her! I :heart: it :tunge:

P.S flot dato I har valgt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som sagt, så venter vi ikke til september/oktober.. Det syntes vi er alt for sent, når vores fest lægger midt i påsken, og folk derfor måske bestiller rejse allerede om en måneds tid, hvilket vi ved mange folk gør... Vi har besluttet os for at sende dem ud i næste måned, denne tråd var bare af ren nysgerrighed, som sagt ændre vi ikke mening :)

Hvornår har I så S.U? Jeg synes det er fint I gør som I synes bedst, jeg ville bare ikke ane hvad jeg skulle gøre med en fin invitation i knap et år :fløjt: For på køleskabet ville jeg ikke have den hængende så ville være bange for at få den forlagt og miste alle informationer :blush: Det er dejligt kontroversielt det her! I :heart: it :tunge:

P.S flot dato I har valgt!

Vi er ikke lige nået til hvornår SU skal være endnu, men bliver nok noget med januar eller feb. kunne jeg forstille mig.. Lokalet er jo bestilt, så der er det ligegyldigt med hvor mange vi bliver.. Og maden laver vi selv, så altså det har heller ikke det store og sige.. Vi vil bare være rigtig kede af at folk har nået at bestille rejse, og så ikke kan komme til vores bryllup, og derfor vil vi simpelthen ikke vente til der hvor man normalt sender dem ud, og vi har ikke lyst til at bruge STD kort, da vi syntes det er spild af penge, og er alt for amerikansk :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal giftes i august og vores blir ik sendt ud før om 1-2 mdr ... jeg har simpelthen ik tid til at lave dem færdige før. vi har sendt std-kort ud, så det kan vist godt vente lidt her :) 4 mdr før må være rigeligt :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan jo også vælge at mundtligt fortælle folk de skal sætte kryds i kalenderen? Så har de booket datoen og så kan i vente lidt med invitationer? Anyways bare en idé :wink:

Vi blev forlovet i november, i december sendte vi std kort med mail, til juni (fire måneder før vi skal giftes) sender vi de officielle invitationer ud, og SU bliver to måneder før. Vi syns idéen med std er ret smart, og midt sept hvor skal giftes er der stadig en del der kan finde på at rejse, så vi ville gerne melde datoen ud hurtigt. Det ville blive alt for dyr en post at sende breve x 2, så derfor valgte vi at lave et fin personligt kort og maile det i stedet. Der er selvf ingen hast i at få sendt invitationerne ud, men gæsterne må gerne ha lidt at kigge på og glæde sig til :) SU er som sagt sat til et par måneder før, vi skal stå for det hele selv med lokale, leje af borde, stole, service osv, så vi vil gerne af logistiske grunde vide i god tid præcis hvor mange vi bliver.

Redigeret af Frk Lulu
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja som overskriften siger, hvor lang tid før brylluppet sendte i invitationer ud?

Vi vil ikke sende SDT kort ud, da vi syntes det er spild af penge, og vi tror egentlig bare folk bliver forvirret over at få invitation 2 gange..

Derfor er vi blevet enige om at vi vil sende invitationerne ud i god tid, da vi skal giftes i påsken næste år, og mange bestiller jo altså ferie året før de skal afsted, eller i hvert fald i god tid, og vi vil jo gerne have så mange som muligt kommer..

Af hvad jeg forstår er det normalt at sende ud 3-4 måneder før, men som sagt vælger vi at gøre det et godt stykke tid før, netop fordi vi ved datoen kan gøre folk ellers laver andre planer, og så også af økonomiske årsager, da vi har et ret stramt budget, og vi jo så hurtigere kan få regnet den endelige pris på mad og drikkevarer ud..

Uanset hvad svarene i denne tråd bliver, så ændre det ikke vores holdning , men jeg er bare ret nysgerrig da jeg modtager meget blandede kommentare på vi regner med at sende dem ud i april, som altså er 11 måneder før brylluppet :a1221:

Vi gjorde det, at vi sendte STD-kort ud i november 2011 (brylluppet er i august 2012), og så sender vi invitationerne ud i løbet af den næste måneds tid.. STD-kort fordi min mand har været i Afghanistan, og vi ville ikke begynde at planlægge en masse før han kom hjem her i februar, og jeg syntes det ville være for sent først at få sendt invitationer ud i marts/april måned når brylluppet er i sommerferieperioden..

Jeg synes (ved godt du skriver i ikke vil), i skal sende STD-kort ud hvor i bare skriver datoen og og at i skal giftes. Jeg synes det er for tidligt med invitationer nu (jeg tror mange vil glemme det fordi der er så længe til) - men som du selv skriver så er der mange som rejser i påsken, så på en eller anden måde skal de jo have besked :) Så jeg synes bestemt i skal tage det op til overvejelse - jeg lavede vores kort for noget der ligner 250 kr tror jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer