Luciabruden

"Save the date" eller direkte til "Invitationer" ?

18 indlæg i dette emne

Hej,

Vi har jo ret hurtigt besluttet at vi skal giftes og har i løbet af et par uger bestemt datoen; den 22.9.2012 og har allerede reserveret forsamlingshus og betalt depositummet dertil, aftalen med præsten og dermed "kirken" er også i hus, og vi skal giftes kl. 15. :)

Vi skal ret hurtigt have meldt ud til dem vi ønsker med som gæster at de skal til bryllup den 22.9. idet vi ved at der er nogen af dem der godt kunne finde på at rejse på det tidspunkt, og vi ønsker jo at de skal planlægge uden om lige dén lørdag :wink:

Indtil videre er det kun vores aller aller nærmeste der har hørt nyheden, og det kunne jo også være sjovt med et overraskelsesangreb, inden nyheden siver alt for meget ud (mundtligt) - for det vil helt sikkert komme som en stor overraskelse :cheerleader3:

Egentlig havde jeg først tænkt at vi skulle sende et lille "Reservér datoen"-kort ud, men eftersom vi faktisk har styr på både tid og sted og alligevel ønsker at sende ganske enkle invitationer ud (uden program, ønskeliste, geografisk kort, gavekoordinator etc.) tænker jeg om vi ligeså godt kan springe direkte til invitationer ? eller er det alligevel for tidligt - her ca. 7 måneder inden brylluppet?

Hvad synes I?

VH

Luciabruden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se vi skal giftes samme dag :) , og vi sender indbydelserne ud så snart jeg har dem færdige - forhåbentlig om 2-3 uger.

Hvis man har styr på alle detaljer - så kan man vel ligeså godt sende indbydelserne. Kan ikke se det er for tidligt - hvis man kan "tillade" sig at sende save-the-date, kan man vel også sende indbydelsen - eneste forskel er vel at indbydelsen indeholder lidt flere informationer end save-the-date :) Om folk så glemmer SU eller ej - altså ved, at stort set alle vores gæster nok melder til/fra hurtigt efter de får indbydelsen - og dem der glemmer - ja de ville også glemmer SU datoen om det så stod med STORT og var forholdvis tæt på de fik indbydelsen. En SU dato er jo ikke en "Det-er-denne-og-KUN-denne-dato-vi-må-melde-til/fra". :biggrin: Så synes da bare du skal sende de indbydelser afsted - og er der noget der ikke svare (og det er der vel altid nogen der ikke gør), ja så må man tage fat i dem, når tiden er :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig vil jeg sige at det er tidlig at sende, invitioner ud nu, men hvis I ved at der er nogel der sikkert på ferie, på tidspunkt, ville jeg nok sende dem nu,

selv om det er lidt tidlig :)

Men det vil osse være surt hvis I først sendt dem om 3 mdr også fik afbud, fordi at nogle havde booket ferie :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte Std ud i okt og invitationer ud i jan, men min familie meldte ikke tilbage på invitationen for de havde jo meldt deres ankomst som tak for Std... Det synes jeg var lidt træls, så min erfaring siger mig at du kun skal sende en ting ud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at det er tidligt at sende invitationer ud.

Jeg har altid hørt 6 mdr før, med mindre man har sendt save the date kort ud.

Så hvis du spørger mig skal I sende ud i uge 12 og det er jo snart :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Vi har jo ret hurtigt besluttet at vi skal giftes og har i løbet af et par uger bestemt datoen; den 22.9.2012 og har allerede reserveret forsamlingshus og betalt depositummet dertil, aftalen med præsten og dermed "kirken" er også i hus, og vi skal giftes kl. 15. :)

Vi skal ret hurtigt have meldt ud til dem vi ønsker med som gæster at de skal til bryllup den 22.9. idet vi ved at der er nogen af dem der godt kunne finde på at rejse på det tidspunkt, og vi ønsker jo at de skal planlægge uden om lige dén lørdag :wink:

Indtil videre er det kun vores aller aller nærmeste der har hørt nyheden, og det kunne jo også være sjovt med et overraskelsesangreb, inden nyheden siver alt for meget ud (mundtligt) - for det vil helt sikkert komme som en stor overraskelse :cheerleader3:

Egentlig havde jeg først tænkt at vi skulle sende et lille "Reservér datoen"-kort ud, men eftersom vi faktisk har styr på både tid og sted og alligevel ønsker at sende ganske enkle invitationer ud (uden program, ønskeliste, geografisk kort, gavekoordinator etc.) tænker jeg om vi ligeså godt kan springe direkte til invitationer ? eller er det alligevel for tidligt - her ca. 7 måneder inden brylluppet?

Hvad synes I?

VH

Luciabruden

Ja altså vi sender jo vores invitationer ud i meget god tid, netop fordi vi skal giftes på et tidspunkt hvor mange rejser på ferie.. Og vi sender bare invitationerne ud, vi gider ikke de der STD kort... Så jeg syntes helt klart i bare skal sende jeres invitationer ud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg sendte jo mine ud allerede i November sidste år :) Ville gerne være i god tid så vi kunne få alle med, og syntes det var sjovere med invitationerne i stedet for Save-the-date kort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

...Altså jeg er lidt vildt med overraskelsesmomentet i det, så jeg syns sagtens i kan sende dem ud nu - så kan man altid være være lidt utraditionel og sende en "wuhuu vi glæder os/SU nærmer sig/ekstra informationer/et eller andet" afsted et par måneder før, hvis man har lyst til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre med en invitation til så langt ude i fremtiden... Vi sendte vores ud 3 1/2 måned før og selv der fik vi at vide at vi var i god tid... ;-) men det kommer jo meget an på traditioner i familie og vennekreds...

Men pas på - for vi nåede på 8 måneder at rykke brylluppet 3 gange, finde et bedre feststed og et par andre ting... Man låser sig meget, når først invitationen er sendt ud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer