frk.ba

Jer med småbørn?

35 indlæg i dette emne

Hej :wink:

Min kommende mand og jeg har en lille søn, der vil være ca 1år til vores bryllup - Jeg er ikke i tvivl om han skal med i kirken og til receptionen.. Men hvad så?

Der kommer to babyer med til festen, den ene blir ammet og den anden er for morsyg til pasning, eller er brylluppet "børnefri".

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - min søn har sovet væk fra os en nat, og jeg havde ingen ro og HADEDE det.

Hvis han skal med til festen kommer han til at fylde meget, for der skal være en over ham hele tiden (han er en bandit :tunge: ), Men så skal jeg ikke bekymre mig om ham i løbet af aftenen - Og lige nu synes jeg det er mest rigtig at han er der, han er jo vores barn - vores tætteste familie :a1221: .

Ellers skal han passes - men af hvem?? Alle vi ville overlade ham til er jo med. Fordelen ville være at alle kan slappe af, mine forældre skal fx. ikke være barnepige til vores bryllup.

Hvad gør i andre??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu har jeg ikke nogen børn endnu, men kan i ikke betale en af de yngre gæster (hvis de alligevel ikke skulle have været med), til at være barnepige til festen? Så er det hende/ham der holder øje og sådan med ham.

Hmm, ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre, men det var det første jeg tænkte på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores søn vil være 18mdr når vi bliver gift, vi har fået en "under bordet aftale" med en af pædagogerne i vuggestuen, som kommer hjem til os og passer ham for os. Så er det en han kender og er tryg ved, og en som kender ham - han er vandt til at blive puttet osv af hende (hun er hans kontaktpædagog).

Vi har aftalt hun kommer om morgenen og bliver til tidlig eftermiddag dagen efter brylluppet - det skulle hun have 1000kr for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu har jeg ikke nogen børn endnu, men kan i ikke betale en af de yngre gæster (hvis de alligevel ikke skulle have været med), til at være barnepige til festen? Så er det hende/ham der holder øje og sådan med ham.

Hmm, ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre, men det var det første jeg tænkte på :)

Jeg har hørt om flere der gør det på den måde som Amina forslår, så har I ham jo osse med og når han ikke er ælder kan I jo putte ham i hans barnevogn når han bliver træt, det har jeg selv gjort med mine børn, hvis de var med til stor fest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter på 2.5 bliver også passet "under bordet". så det har vi det rigtig fint med. Der kommer ingen børn med til brylluppet, dels fordi vi ønsker en fest, hvor vi ikke selv skal have fokus på andre end os selv, og hvis vores datter var der, ville hun jo søge os hele tiden, på trods af en eventuel barnepige, og dels fordi de 2 andre små børn i familien, og deres forældre ønskede ikke at have dem med, da de også gerne ville kunne nyde festen, uden at skulle tænke på børnene. så jeg synes at man skal få børnen passet, med mindre der er rigtig mange børn, så de også underholder hinanden lidt.... Er måske lidt egoist, men børnene har ikke rigtig noget ud af dagen alligevel, og jeg ønsker 100% fokus min h2b og mig selv den dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at børn under 10 år ikke skal med, da det ikke er en dag for små børn og det er vores dag.. :) Børn på 10 år og op efter, kan bedre deltage i sådan en fest og kan foretage sig noget på egen hånd. Vi tager bare bøger, spil, tusser, papir og sådan noget med. Og vi ved at de børn som kommer som er imellem 10 og 12 år, elsker at danse og hygge så det er jo bare bonus for os..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når vi skal giftes, så vil vøre søn være 23 mdr. Han skal være med i kirken og om eftermiddagen. Ellers er vores bryllup børnefri. Vi vil aldrig kunne nyde festen på samme måde, hvis han var med og han vil intet få ud af aften. Han har vildt meget krudt bag i og man skal virkelig holde øje med ham hele tiden.

Vi har den mest fantastiske dagplejemor, som både han og forældrene er rigtig glade for. Så han skal hjem til hende og overnatte. Så vi kan feste med ro i sindet, da han er i gode hænder og en kan kender rigtig godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever tit børn til bryllupsfester og særligt de helt små er der som regel slet ingen problemer med og man hører dem slet ikke. De lidt ældre kan man selvfølgelig ikke undgå at bemærke og det kan være både positivt og negativt men der er det vigtigste faktisk at der er nogle aktiviteter for dem og at det sted man holder festen er "gearet" til det, herunder bl.a. at der er muilghed for et rum hvor de kan sove i eller at der bliver lavet en ordning, for der er intet værre end overtrætte børn, uanset alder. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge vores piger med, men de er også meget større (6 + 9) og deres fætter og kusine, som det leger rigtig godt med. Det er de eneste børn til festen, da vi ikke vil have en børnefest.

Hvis jeg havde mindre børn ville jeg vælge at få dem passet ude. Jeg har selv været hende der passede et et årigt barn til et bryllup hos nær familien og jeg måtte f.eks. skifte en l.. ble under brudgommens tale - øv!!! (y)

Men jeg forstår godt dit dilemma :unsure: - håber I finder en løsning som giver ro i sindet og en god aften til alle.

Redigeret af Pjuela
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en dreng som vil være 1½ år og en pige som vil være 3½ år.

De skal begge være med hele dagen. Det samme skal min niece på 3½ osv osv.

jeg sørger for at lave en pose til de 7 børn som kommer. De vil være forskellige så de passer til deres alder. Derud over sørger vi for at hyre min venindes lillesøster som kan komme og holde øje med dem.

Ellers er vi jo omgivet af familie og venner som alle elsker vors børn og helt sikkert ikke kan lade være med at passe dem lidt også.

Jeg har det bare så dejligt med at de skal med og at vi kan dele det hele med dem.

Jeg tror at det bliver en kæmpe oplevelse for dem, og helt sikkert noget vores datter vil kunne huske (Vores dreng er nok lidt for lille... :wink: )

Men mærk efter i din mave og se hvad der vil passe jer bedst!

Det nytter jo heller ikke noget du er urolig fordi de ikke er der!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har to piger, de vil være henholdsvis 3,8 år og 6 måneder på dagen.

De skal begge med i kirke (den mindste skal døbes samtidig) og så skal de med til bryllupskagespisningen. Derefter tager de med barnepigen hjem og overnatter :)

Det er vigtigt for mig, at de er med til noget af dagen - specielt fordi det jo også er barnedåb! Men til spisning og derefter vil vi gerne holde voksenfest, så derfor har vi valgt at de skal passes. Den store kunne sagtens klare hele festen, men den lille ville ikke få noget ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vores søn er lige knapt to år når vi ska giftes.

Han kommer også med i kirke og ud og får taget billeder

Der efter har vi fået en venindes mor til at passe ham resten af dagen/ natten.

Men som de andre siger synes jeg også du/ i skal mærke efter hvad i er tryggest ved. I skulle jo gerne kunne nyde dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn vil være 7 1/2 og næsten 4 til vores bryllup og de skal begge 2 med hele dage, nu skal ders fætter og kusiner på samme alder osse med,

jeg kan desværre ikke finde nogle til at passe vores søn sener på aften :( så de bliver begge 2 og fester med os

Vi tager en masse spil, papir, farveblyanter med og nogle dvd film som de skal se på de der til bilen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Er selv lidt i tvivl. Umiddelbart har jeg det sådan, at jeg ikk kan forstille mig, at vores datter (til den tid 3 år) ikke skal være med til det hele. Men samtidig ønsker vi os oz et bryllup hvor der sidst på aftenen skal skrues op for musikken og være gang i den og hvor det måske ikk er så børnevenligt ....

Så, jeg tror jeg laver en aftale med en venindes mor, som jeg har det godt med og stoler på, at hun først på aftenen henter vores datter. Vores datter kender hende ikke, men op til, har vi aftalt, at vi lige kommer på besøg nogle gange så hun og vores datter kan lære hinanden at kende, meeen må indrømme, at jeg stadig leger med tanken om, at hun bare er med til det hele og min mor så tager hende med hjem når hun køre...:)

Man skal self gøre det der føles bedst for en her og nu...;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores søn, som er 1½ når vi skal giftes, kommer med i kirke og til reception(som holdes hjemme hos os). Når vi andre tager op for at spise/feste, tager en barnepige over, så han kan få en rolig aften og komme i seng til normal tid. Hverken han eller vi vil have glæde af, at han er med om aftenen.

Min datter, som til den tid er 3½, kommer med til middagen og så ser vi hvor længe hun holder - når hun bliver træt får vi en til at følge hende hjem og sove(feststed er i gåafstand fra vores hus) - barnepigen er jo allerde i huset:) - eller også får hun lov at gå omkuld på sin dyne i et hjørne til festen, hvis hun hellere vil det.

Alle som har børn er velkomne til at tage dem med, hvilket betyder, at der kan komme ret mange børn i alderen 6 mdr til 13 år. Vi ved at nogen lader dem blive hjemme, men vi skal ikke have en super formel fest, så der er rigelig plads til børn:)

Vi tager så selv på hotel, og så er det mine forældre, der overnatter hjemme hos os, som har børnene om natten og om morgenen, så vi kan få lidt voksentid;)

Redigeret af Ny-Brud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter er 8 måneder til den tid, og hun bliver passet af en af pigerne fra min mødregruppe- hun skal med til vielsen og receptionen, også kører de hjem sammen med hende kl. ca. 17 og henter vi hende dagen efter kl. 12.

Hun skal prøve at sove derhjemme en enkelt gang før Maj, så må vi se hvordan det går. Er det helt umuligt må vi jo tage hende med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi står selv i en lignende situation og har de samme overvejelser, men sidste år blev min søster gift og havde også en dreng på ca et år ( og han er også en lille vildbasse) De havde ham med i kirken og til reception, hvorefter han blev hentet af én fra hendes mødregruppe, som han kendte. Hun sagde at det var den bedste beslutning de havde truffet og hun råder os til at gøre det samme, så vi kan nyde aftenen med taler, sange osv. Kan I ikke finde en lignende person (eks. fra mødregruppen) og sørg for at mødes nogle gange op til brylluppet, så jeres søn lærer vedkommende lidt bedre at kende. :) Så kan alle parter nyde aftenen med god samvittighed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplever tit børn til bryllupsfester og særligt de helt små er der som regel slet ingen problemer med og man hører dem slet ikke. De lidt ældre kan man selvfølgelig ikke undgå at bemærke og det kan være både positivt og negativt men der er det vigtigste faktisk at der er nogle aktiviteter for dem og at det sted man holder festen er "gearet" til det, herunder bl.a. at der er muilghed for et rum hvor de kan sove i eller at der bliver lavet en ordning, for der er intet værre end overtrætte børn, uanset alder. :rolleyes:

Støjmæssigt er de små måske mindre larmende, men jeg vil nu mene at man som forældre/bedsteforældre, skal have meget mere opmærksomhed rettet mod de små, så de ikke får rodet sig ud i ulykker eller stikker af. Så synes jeg alligevel en 3-4 årig er nemmere at have med at gøre i sådan en sammenhæng.

Vores drenge er 2 og knap 5 til den tid. De skal hjem til en mor fra børnehaven, som vi ses med. De har to jævnaldrende og vores drenge er ganske trygge - og jeg stoler på dem :)

Ellers synes jeg der er givet mange gode bud på mulige barnepiger. Jeg ville klart gøre det! Øv dig et par gange i at give slip, det bliver hurtigt meget lettere - synes jeg ihvertfald ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :wink:

Min kommende mand og jeg har en lille søn, der vil være ca 1år til vores bryllup - Jeg er ikke i tvivl om han skal med i kirken og til receptionen.. Men hvad så?

Der kommer to babyer med til festen, den ene blir ammet og den anden er for morsyg til pasning, eller er brylluppet "børnefri".

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - min søn har sovet væk fra os en nat, og jeg havde ingen ro og HADEDE det.

Hvis han skal med til festen kommer han til at fylde meget, for der skal være en over ham hele tiden (han er en bandit :tunge: ), Men så skal jeg ikke bekymre mig om ham i løbet af aftenen - Og lige nu synes jeg det er mest rigtig at han er der, han er jo vores barn - vores tætteste familie :a1221: .

Ellers skal han passes - men af hvem?? Alle vi ville overlade ham til er jo med. Fordelen ville være at alle kan slappe af, mine forældre skal fx. ikke være barnepige til vores bryllup.

Hvad gør i andre??

Vi har alle vores børn med og alle gæsters børn er også inviteret...vi ønsker det ikke på andre måder, og min ene veninde som er mor til den ene dreng, kører hjem med børnene når det er deres sengetid, det har hun selv meldt ud at de ønsker.. og det er vi super glade for..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt at de helt små skal have mere opmærksomhed men det er på en anden måde; At en måske skal sidde med dem når de har behov for lige at slappe af. Derudover sover de jo også undervejs. Jeg sammenligner det nok mere med nogle lidt ældre (4-8 år) hvor der er meget fart over feltet og hvor de ofte skal have noget at beskæftige sig med hele tiden. I bund og grund er det jo et spørgsmål om man ønsker et børnefrit bryllup eller ej. Begge dele kan fungere godt men det er som sagt også i høj grad et spørgsmål om festløsning. Det er eksempelvis ikke optimalt med flere børn på et mondænt feststed hvor man måske kun har et lokale til rådighed og hvor der måske er flere selskaber samtidig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager vores børn med til det hele, de er 5, 6 & 11 til den tid. Når middagen begynder kl 18 kommer deres barnepige som de kender godt og passer dem på feststedet. der er legeplads, et værelse med tv, dvd og DS. Så er det hende der render når de ikke gider mere. Egentligt var de så store at de ikke behøver en barnepige, men festen kommer til at foregå parallelt med Gudenåen, så for at jeg ikke får dårlige nerver kommer Sille.

Mit problem er mere at et par af vores venner synes vi skulle have inviteret deres børn med på 3 & 4 for så havde vores nogen at lege med. Jeg forsøgte pænt at sige at de eneste børn vi havde inviteret med var vores egne og at vi som sådan ikke ønskede det skulle være en dag med mange børn.

Det var der ikke stor forståelse for, for de kunne jo bare få deres farmor til at hente dem når de blev trætte!

Enden på der bliver vist at de tager dem med i kirken, selvom jeg indrømmet bliver ked af det hvis de render op og ned ad gulvet.

Herefter kommer de med hjem i haven til reception og så bliver de kørt til farmor efterfølgende når vi kører til feststedet.

Kan ikke blive enig med mig selv om hvad jeg synes om den løsning :-S Måske det bare er mig der er hysterisk ;-) kan jo ske de bare overrasker for vildt i kirken.

Jeg ved at der komme 2 babyer med men de er 2 og 4 måneder og det er fint men mig, de sover formentlig det meste af dagen alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har en bonus på 7 år og han skal med hele dagen (bor hos os). til receptionen bliver vi 20 af hans legekammerater og 50 voksne (mange deres forældre), det er i en park så de kan løbe og lege og hygge sig. Senere tager vi så bare familien videre til aftensmad på restrauant og der skal han selvfølgelig også med, selvom han bliver eneste barn. Men han får en "bryllupsgave" har vi bestemt og så kan han lege med det han får.

Jeg har svært ved at sætte mig ind i at man ikke ønsker sine egne børn til stede på sådan en festdag, men det er jo smag og behag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har en bonus på 7 år og han skal med hele dagen (bor hos os). til receptionen bliver vi 20 af hans legekammerater og 50 voksne (mange deres forældre), det er i en park så de kan løbe og lege og hygge sig. Senere tager vi så bare familien videre til aftensmad på restrauant og der skal han selvfølgelig også med, selvom han bliver eneste barn. Men han får en "bryllupsgave" har vi bestemt og så kan han lege med det han får.

Jeg har svært ved at sætte mig ind i at man ikke ønsker sine egne børn til stede på sådan en festdag, men det er jo smag og behag

Jeg har ikke nogle børn - Men jeg forestiller mig, at der er stor forskel på:

1. at have en 7-årig, der jo er stor nok til at vide hvad der foregår, følger med i forberedelserne og sikkert glæder sig til brylluppet og derfor formentlig ville blive ked af ikke at skulle med, og som jo i højere grad kan hygge sig med sig selv.

2. at have en "toddler", som alligevel ikke forstår hvad der foregår og måske er meget mor/far-syg og vil kræve stor opmærksomhed.

Så selvom alle jo elsker deres børn og gerne vil have de er en del af ens store dag - så er det måske mere lidt besværligt med de små, som jo heller ikke selv får så meget ud af dagen, fordi de ikke helt forstår det.

Hvis det var mig, ville jeg, ligesom foreslået, prøve at bestikke en vuggestuemedarbejder/dagplejemor, som jeres barn kender lidt til at være barnepige. Evt. tage hende og barnet med i kirken og til en evt. reception, og så lade dem trække sig tilbage til et værelse på feststedet eller jeres hus (hvis I holder det tæt på hjem) bagefter.

Held og lykke med det - either way :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt det evige spørgsmål, og jeg synes også det har været en svær beslutning for os at sige at vores to børn (knap 4&7) ikke skal med. Sprugte den store hvad han helst ville,

1. Med til bryllupsfest, hvor han skal siddet ved et bord en HEL aften uden at sige noget og opføre sig pænt

ELLER

2. Være hjemme og passet, hvor de skal at Pizza, chips, slik og cola, og se tengefilm hele aftenen :tunge:

Han valgt selvfølgelig 2 :cheerleader3: . Okay meget firekantet stillet op men nu er han også kun 6, så snakkede et sprog han kunne forstå. En anden ting er også at jeg mener at alkohol og børn ikke høre sammen og jeg har ikke tænk mig at være ædru til mit bryllup og det er de færreste af mine gæster der vil være. Vi vil ha en voksen fest, hvor der ikke er den samme plads til børn. J

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer