D&SHoffgaard

Det absolutte seneste tidspunkt man kan sende invitationerne ud?

17 indlæg i dette emne

Hej alle sammen. :)

Der er kommet lidt krise i vores planlægning og lige nu aner vi ikkem om vores bryllup kan gennemføres den dato vi har planlagt. :blush:

Sagen er den, at min kæreste blev færdig med HG, her i januar og pt. går på kontanthjælp til han får en læreplads. Lige nu, har han en læreplads på hånden i BR-legetøj, som han skal i noget prøve-praktik om et par uger. Den endelig afgørelse bliver først taget d. 1 maj. Hvor alle de andre lærepladser han har søgt også kommer med deres endelig afgørsel. Hvis han ikke får en læreplads eller et job, inden vi bliver gift, mister han retten til kontanthjælp, da jeg så er forsørger. Det vil vores økonomi ikke kunne holde til og vil derfor være nød til at udskyde brylluppet til års tid. :(

Problemet er, at vi allerede har udskydt vores bryllup 8 måneder, da min mor døde i marts sidste år og jeg ikke kunne overskue at planlægge bryllup. :boohoo:

vi ville derfor smadder gerne giftes her til sommer, hvis der overhovedet er muligt. Vi har booket lokale, kirke, kok osv. og mange kender allerede datoen.

Datoen vi har valgt, betyder også noget helt specielt for os og det vil jo ikke være det samme til næste år, hvor det er en søndag og vi synes allerede vi har ventet længe. Derover synes vi også, at er en smule pinligt, at vi allerede har haft meldt 2 datoer ud og så bliver nød til at komme med en helt 3. Der er snart ikke nogen der vil tro, at vi skal giftes mere.

Men der er heller ikke noget fornuft i det, hvis vi ikke kan få det til at løbe rundt. Vi vil bare gerne vente med at aflyse til vi er 100% sikker på, at det ikke ville kunne lade sig gøre. :unsure:

Derfor er mit spørgsmål: Kan vi vente med at sende invitationerne ud til starten af maj, altså 2 måneder før (skal giftes d. 7 juli) eller er det for sent? Vi ved godt, at det er midt i sommerferien og i roskilde festivallen, men vi er forberedt på at det vil kunne give nogle afbud og som sagt kender de nærmeste datoen allerede.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Se vores bryllupsplanlæning Her

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære du

Som skrevet i anden tråd er vi i gang med at sende invitationerne - og imorgen er der 6 uger til brylluppet. Så selvfølgelig kan I vente til et par måneder før, og jeres nærmeste kender jo nok både dato og jeres overvejelser.

Håber meget det lykkes for jer - og bliver den dag I allerhelst vil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes sagtens i kan vente.. Vi sendte først vores 3 mdr før - og lets face it - de fleste kender jo godt datoen for vores bryllupper, indbydelserne er jo "kun" til alt det andet... :lol:

Og så synes jeg iøvrigt overhovedet ikke i skal tænke over hvad folk tænker om jer når i melder dato ud og det så ikke bliver der.. Det er - går jeg ud fra - jeres nærmeste der skal med - folk der elsker jer og kender jer og jeres situation..

I gør det fornuftige og ser tiden an og ser om der er økonomisk grundlag for et bryllup istedet for at kaste jer ud i noget i ikke har råd til.. Og det tror jeg sagtens jeres kære kan forstå - hvis ikke synes jeg det er dem der har et problem - og ikke jer... :)

:bearhug: Held og lykke med det hele - håber din kæreste får praktikpladsen og det hele flasker sig så i kan holde jeres drømmebryllup på lige nøjagtig den dag i har lyst til... :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er måske lige sent nok men hvis I er forberedt på at det kan give nogle afbud og de nærmeste allerede er orienteret så kan I vel godt. Jeg syntes også du skal se flot på eller lade være med at gøre dig tanker om hvorvidt det er pinligt for det er da ikke pinligt at udskyde et bryllup som følge af tragiske begivenheder i allernærmeste familie. Man kan vanskeligt forestille sig at der er nogle som gør sig tanker i den retning.

Når det så er sagt så har jeg svært ved at se logikken i at der skulle være forskel på at bo sammen og være gift i relation til kontanthjælpsreglerne og jeg ville måske nok også se flot på det og vælge med hjertet; Vil I giftes så vil I giftes og så må det andet komme bagefter. Kan han ikke få en læreplads så kan han formentlig få noget andet arbejde indtil rette mulighed viser sig (men det er selvfølgelig meget nemt at sige for én der aldrig har været/bliver arbejdsløs). :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Shedevil, de andre har forhåbentlig forståelse hvorfor datoen er rykket 1 (måske 2) gange!! :blink:

Og læste for nyligt et indlæg herinde med en, der sendte invitationerne ud på mail 18 dage inden brylluppet, så tror alt kan lade sig gøre :)

Så længe dem i vil invitere ved, at der er en risiko for at datoen rykkes, gør det vel ikke noget at vente med invitationerne?

Og så håber jeg da din H2B får en læreplads, og heldigvis ser det ud til der dukker flere og flere ledige jobs op, i hvert fald der hvor jeg bor.. 86 hits på jobindex i Randersområdet i dag. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det er da lidt en øv-situation... :boohoo: Jeg ville sørge for at alle kender datoen (hvilket du siger de nærmeste allerede gør) og fortælle at der kommer en invitation i maj hvis alt går vel. Mange skal jo alligevel planlægge sommerferie nu, så om invitationen kommer i marts eller maj gør sikkert ikke det store - ferien er lagt ligemeget hvad. Så lad rygtet gå - der er bryllup! Hvis der så ikke er alligevel (håber sådan for jer at det hele går som planlagt!) så tror jeg ikke der er nogen som vil se ned på det, det er jo helt ærligt og ude af jeres hænder. De vil nok bare ærgre sig med jer og bakke op om at det er økonomisk mest ansvarligt.

Kram herfra :bearhug:

P.s. Man har lov til at være heldig nogen gange og have lidt medvind og det synes jeg I fortjener nu!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en træls situation :bearhug:

Synes godt i kan vente med at sende invitationerne ud så længe folk har fået datoen at vide. Tror helt klart folk godt kan forstå det hvis i bliver nødt ti at udskyde det og de vil sikkert bare synes det er ærgeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er måske lige sent nok men hvis I er forberedt på at det kan give nogle afbud og de nærmeste allerede er orienteret så kan I vel godt. Jeg syntes også du skal se flot på eller lade være med at gøre dig tanker om hvorvidt det er pinligt for det er da ikke pinligt at udskyde et bryllup som følge af tragiske begivenheder i allernærmeste familie. Man kan vanskeligt forestille sig at der er nogle som gør sig tanker i den retning.

Når det så er sagt så har jeg svært ved at se logikken i at der skulle være forskel på at bo sammen og være gift i relation til kontanthjælpsreglerne og jeg ville måske nok også se flot på det og vælge med hjertet; Vil I giftes så vil I giftes og så må det andet komme bagefter. Kan han ikke få en læreplads så kan han formentlig få noget andet arbejde indtil rette mulighed viser sig (men det er selvfølgelig meget nemt at sige for én der aldrig har været/bliver arbejdsløs). :)

Synes ikke at man bare kan ignorer, at man måske ikke har råd til at leve sammen efter brylluppet. Normalt har vi ikke fælles økonomi, men har måtte gøre et en måneds tid, da der skulle gå nogle uger, før han kunne komme på kontanthjælpen. Det vil ikke betyde så meget, hvis det kun er en måneds tid, men hvis det er 6-8 måneder, kan det ikke lade sig gøre. Han er ufaglært, har kun sin HG af uddannelse , og lider af ADHD, og i disse tider er det ikke nemt at få noget, især når man ikke har ret meget erfaring.

Desuden har jeg en far, som bokstaveligt slår hånden af mig, hvis jeg gør noget så ufornuftigt (i hans øjne), at gifte mig uden noget økonomisk sikring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er da lidt en øv-situation... :boohoo: Jeg ville sørge for at alle kender datoen (hvilket du siger de nærmeste allerede gør) og fortælle at der kommer en invitation i maj hvis alt går vel. Mange skal jo alligevel planlægge sommerferie nu, så om invitationen kommer i marts eller maj gør sikkert ikke det store - ferien er lagt ligemeget hvad. Så lad rygtet gå - der er bryllup! Hvis der så ikke er alligevel (håber sådan for jer at det hele går som planlagt!) så tror jeg ikke der er nogen som vil se ned på det, det er jo helt ærligt og ude af jeres hænder. De vil nok bare ærgre sig med jer og bakke op om at det er økonomisk mest ansvarligt.

Kram herfra :bearhug:

P.s. Man har lov til at være heldig nogen gange og have lidt medvind og det synes jeg I fortjener nu!

Ja, håber også på noget medvind, for vi har godt nok haft meget modgang i vores plæningsproces. Nogle gange, har jeg bare mest lyst til at aflyse det 100%, fordi der er så mange problemer. Men håber tingene falsker sig nu.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det er da lidt en øv-situation... :boohoo: Jeg ville sørge for at alle kender datoen (hvilket du siger de nærmeste allerede gør) og fortælle at der kommer en invitation i maj hvis alt går vel. Mange skal jo alligevel planlægge sommerferie nu, så om invitationen kommer i marts eller maj gør sikkert ikke det store - ferien er lagt ligemeget hvad. Så lad rygtet gå - der er bryllup! Hvis der så ikke er alligevel (håber sådan for jer at det hele går som planlagt!) så tror jeg ikke der er nogen som vil se ned på det, det er jo helt ærligt og ude af jeres hænder. De vil nok bare ærgre sig med jer og bakke op om at det er økonomisk mest ansvarligt.

Kram herfra :bearhug:

P.s. Man har lov til at være heldig nogen gange og have lidt medvind og det synes jeg I fortjener nu!

Jam håber også på noget medvind, for vi har godt nok haft meget modgang i vores plæningsproces. Nogle gange, har jeg bare mest lyst til at aflyse det 100%, fordi der er så mange problemer. Men håber tingene flasker sig nu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes sagtens i kan vente.. Vi sendte først vores 3 mdr før - og lets face it - de fleste kender jo godt datoen for vores bryllupper, indbydelserne er jo "kun" til alt det andet... :lol:

Og så synes jeg iøvrigt overhovedet ikke i skal tænke over hvad folk tænker om jer når i melder dato ud og det så ikke bliver der.. Det er - går jeg ud fra - jeres nærmeste der skal med - folk der elsker jer og kender jer og jeres situation..

I gør det fornuftige og ser tiden an og ser om der er økonomisk grundlag for et bryllup istedet for at kaste jer ud i noget i ikke har råd til.. Og det tror jeg sagtens jeres kære kan forstå - hvis ikke synes jeg det er dem der har et problem - og ikke jer... :)

:bearhug: Held og lykke med det hele - håber din kæreste får praktikpladsen og det hele flasker sig så i kan holde jeres drømmebryllup på lige nøjagtig den dag i har lyst til... :heart:

Der er desværre mange, der spørger om vi nu også er sikre på datoen, og hvorfor der ikke kommer en invitation. Min svigerinde har fortalt os, at der er mange i familien, som ikke tror på vi skal giftes før, de ser invitation og at det hele virker lige uligevægtligt. Men vi kan jo ikke gøre for, at der er så mange ting, der går i mod os og det er ikke noget vi kan gøre ved, andet end at håbe på det bedste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, sikke en træls situation.

Jeg synes at det lyder som en rigtig god og fornuftig beslutning at udskyde vielsen og dermed ægteskabet lidt, hvis det får betydning for jeres økonomiske fremtid i så mange måneder.

Ikke desto mindre kunne I jo vælge en heeeeelt anden løsning, hvis datoen betyder meget for jer. Hvad med - i værste tilfælde at han ikke skulle få en læreplads og dermed ikke nogen indkomst - at I bare holder brylluppet alligevel. I kan da sagtens holde en ceremoni, hvor I erklærer hinanden jeres kærlighed, måske overfor en fripræst hjemme i haven eller i en skov uden at I behøver registrere jer som ægtefolk. I den sammenhæng kunne i da sagtens holde et bryllup med både kjole, gæster, dans og god mad uden at i formelt bliver gift den dag. Det er da bare formaliteter, som kan ordnes på et senere tidspunkt på rådhuset. Så vil den dag der betyder meget for jer altid være jeres bryllupsdag - også selvom der står noget andet på selve vielsespapirerne senere...

Håber I finder den løsning, der passer jer bedst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke at man bare kan ignorer, at man måske ikke har råd til at leve sammen efter brylluppet.

Jeg ved det og det er også derfor jeg siger at det er meget nemt at sige... Selvfølgelig er man nødt til at tænke praktisk og økonomisk. Der kunne Bjørnetæmmerens løsning måske være en mulighed. I behøver jo reelt set ikke at fortælle nogen (udover de allernærmeste) at det måske så ikke bliver en rigtig vielse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan godt vente, vi skal giftes d, 26 maj og har først sendt vores indbydelser ud for en uge siden :)

Så har vores gæster 2 mdr, til at giv svae, da vu skal ha det d, 5 ;Maj :wink:

Held og lykke med det kram fra mig :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1331302901' post='1207923]

Du kan godt vente, vi skal giftes d, 26 maj og har først sendt vores indbydelser ud for en uge siden :)

Så har vores gæster 2 mdr, til at giv svae, da vu skal ha det d, 5 ;Maj :wink:

Held og lykke med det kram fra mig :bearhug: :bearhug:

Vi har samme dato som Andrup pigen, og invitationerne blev postet i går. De fleste kender datoen, så jeg ser ikke noget problem i at vente!

I min optik kan man sagtens finde en ny dato, hvis økonomien ikke kan holde , det er jo familie og gode venner man inviterer og de har formentlig forståelse for problemstillingen

Men øv, at ens bryllupsdato skal være afhængig af den slags. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, sikke en træls situation.

Jeg synes at det lyder som en rigtig god og fornuftig beslutning at udskyde vielsen og dermed ægteskabet lidt, hvis det får betydning for jeres økonomiske fremtid i så mange måneder.

Ikke desto mindre kunne I jo vælge en heeeeelt anden løsning, hvis datoen betyder meget for jer. Hvad med - i værste tilfælde at han ikke skulle få en læreplads og dermed ikke nogen indkomst - at I bare holder brylluppet alligevel. I kan da sagtens holde en ceremoni, hvor I erklærer hinanden jeres kærlighed, måske overfor en fripræst hjemme i haven eller i en skov uden at I behøver registrere jer som ægtefolk. I den sammenhæng kunne i da sagtens holde et bryllup med både kjole, gæster, dans og god mad uden at i formelt bliver gift den dag. Det er da bare formaliteter, som kan ordnes på et senere tidspunkt på rådhuset. Så vil den dag der betyder meget for jer altid være jeres bryllupsdag - også selvom der står noget andet på selve vielsespapirerne senere...

Håber I finder den løsning, der passer jer bedst.

Det kan selvfølgelig være en løsning. Er bare ikke til udendørsvielser og vi ville begge være meget ked af, at droppe kirken, da det er noget der betyder en del for os begge. En det er da værd, at undersøge. Håber måske på, at kunne lokke vores præst med på at lave en velsignelse i kirken, i stedet en rigtig vielse. Hun er ret forstående, så det kan være vi er heldige, at det kan lykkes, for det ville være en allerbedste løsning for os. Men tror, vi ser tiden an for nu og går videre med forberedelserne som hid til og så vi tage stilling til det, når vi når tættere på.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emma Gad siger 6 uger - og det er meget brugt i vores kredse...

Så så længe folk kender datoen - så kan I vente med at sende ud indtil 6 uger før brylluppet... Med svarfrist 2-3 uger efter - så kan det hele sagtens nås. De fleste steder med mad osv. skal bruge endeligt antal 14 dage før...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer