D&SHoffgaard

Kirkelig velsignelse

13 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved, om man kan blive krikelig velsignet, uden at være gift på rådhuset først?

Vi vil gerne super gerne kunne holde bryllup, her d. 7 juli, da datoen betyder meget for os. Desværre har tingene taget den uheldige drejning, at vores liv , rent økonomisk set, ikke kan hænge sammen, hvis vi bliver juridisk gift. Vi vil meget nødigt udsætte brylluppet et år, da vi allerede har udsat det en gang.

I kan læse mere om grundene Her

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det er da et godt spørgsmål.. :rolleyes: Jeg tænker, at i må ringe til den kirke i overvejer, og høre hvad reglerne lige er.. Så kan i også booke med det samme, hvis det er i orden :wink: Og kan godt forstå, at i ikke vil udsætte igen, så håber det kan lade sig gøre for jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan oplyse dig om at det er dybt ulovligt hvis præsten foretager en velsignelse af jer uden af I er gift, for der står i ritualet, fordi I i forvejen har lovet hinanden....

en almindelig velsignelse finder sted hver søndag men hvis I vil have en speciel bryllupsvelsignelse med dertilhørende ritual må præsten ikke!

det kan godt være der er præster der vil foretage et " psudoritual" men så er det ikke efter bogen, og I kan ikke få tilspørgsel, for hvis præsten tilspørger jer, bliver I juridisk gift

håber ikke du bliver for skuffet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej kære I to

Forstår jeg det rigtigt her - I vil rigtig gerne fejre jeres kærlighed til hinanden, men kan ikke blive gift, da de økonomiske konsekvenser vil være for høje?

Hvis dette er tilfældet - måske I kan forhøre jer i kirken, om en ceremoni med kærlighed i centrum (uden vielsesritualet) er mulig? Så I stadig kan fejre, at I har fundet hinanden? Og så ellers se frem til den dag, vielsesritualet også vil være en del af det :) Blot en idé.

Alt det bedste herfra!

Edit: Hovsa, stavefejl.

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre i Danmark, desværre!

Jeg har hørt om folk som har holdt en uofficiel vielse i udlandet (f.eks. på en strand et eksotisk sted i verden) og da sådan en vielse ikke er juridisk bindende, vil man altså ikke være gift ifølge loven - men hvis man kan føle i sit hjerte at man er gift, er det måske et udmærket alternativ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes jeg har siddet og læst to tråde, der minder meget om hinanden! I har måske selv opdaget det -

men her er der i hvert fald en BK-brud = "Harmony", der får en præst til at holde en kærlighedsceremoni uden vielse, også grundet kontanthjælps/forsøger-overvejelser. Så det kan altså godt lade sig gøre med en fleksibel præst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer