Freundster

Forslag på DIY brude-makeup (Jordfarver)

11 indlæg i dette emne

Hejsa piger,

Kan se at der er en del snak om make-up herinde, og da jeg også er en af de mange som sparer på den post og gør det selv, tænkte jeg at jeg vil prøve at lave et forslag (og test-forsøg) på brude-make-up.

Den jeg har lavet er med jordfarver, men en del skygge, så den er måske for mørk for nogens smag, men så kan man jo vælge en lysere brun.

Jeg har selv mørkt hår, bryn og vipper, og har derfor valgt den meget mørke brune, men hvis man er lys, burde man vælge mere lysbrun.

Det skal lige siges, at jeg har ingen uddannelse indenfor make-up, så hvis jeg ikke gør det efter bogen, så bær over med mig :)

Uden make up - ingen kommentarer tak ;)

post-55497-0-95437900-1331662816.jpg

Trin 1:

Jeg synes det er vigtigt at bunden er god - dvs brug en god skrub dagen før, og evt fugtmaske, så huden er frisk og ren.

Start så med fugtighedscreme, og evt en primer. (det har jeg dog ikke brugt her). Pluk bryn efter ønsket form.

brug en concealer til at dække urenheder, mørke skygger under øjne, samt ved kanten af næsen, og brug pegefingeren til at duppe det ud, så det bliver jævnt.

Brug derefter en mineralpudder - jeg er selv vild med youngblood - løs pudder.

post-55497-0-23133900-1331662905.jpg

status:

post-55497-0-60702800-1331662950.jpg

Trin 2:

Øjne:

- læg først en øjenskygge base (mac, youngblood, m.fl - bare noget øjenskyggen kan binde i, så den ikke ender i folden i øjenlåget). less is more!

- Brug så en neutral lys øjenskygge over hele låget, op til brynet (mat).

- Brug en mellem farve til selve låget af øjet.

- Brug en brun (afhængig af din hud/hår-farve) på den yderste 3. del af øjenlåget, og nederst ved vippekanten, både øverst of nederst. Ton denne skygge ud i globekanten med en stor blød pensel.

- Brug en meget lys highlighter inderst ved næsen og ton ud mod midten af øjet (får øjet til at synes større).

- Brug en brun blyant (sort kan nemt virke meget hård) og tegn kanten op under vipperne (ikke den våde kant - så bliver dit øje mindre at se på.)

- læg til sidst mascara på - flere lag - zigzag børsten fra rod til spids, og sørg for at få de inderste og yderste med.

- Læg ganske lidt på de nederste (aht. tårer ;))

Jeg har brugt:

post-55497-0-23919500-1331663372.jpg

...og ser nu sådan ud:

post-55497-0-72863800-1331663441.jpg

Trin 3: bryn og kinder

- Brun en øjenbrynspudder - alt efter din farve, og brug den til at markere formen på brynene, og skjule evt ujævnheder i formen.

- Brug en rosa rouge, der hvor dine kinder runder når du smiler, men ikke for meget.

afslut evt med at bruge highlighteren lige under øjenbrynet og på toppen af kindbenet, for at få det til at stå lidt frem, samt give lidt brude-shine :)

resultat:

post-55497-0-25480900-1331663728.jpg

post-55497-0-86298800-1331663782.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alternativt kan man også bruge en våd eyeliner, for at give et mere vintage-look som er meget fremme nu:

post-55497-0-35138200-1331663954.jpg

post-55497-0-45818500-1331663962.jpg

Her ville det jo så også være perfekt med øjenvippe-ekstensions, eller fake vipper. Mac laver nogle flotte "halve" som ikke ser unaturlige ud :)

Håber det kunne bruges til lidt inspiration :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser skam godt ud :thumbsupsmileyanim:

Er helt vild med den måde du får lagt øjenskyggen på..

Tak for det :)

Wauw... godt gået :thumbsupsmileyanim: Super flot makeup!!!

Taaaak :) - kan se at den våde eyeliner er lidt ujævn i kanten, men ville nok også gøre mig mere umage på selve dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig fin makeup du har lagt og en rigtig god guide! :thumbsupsmileyanim:

Jeg lagde selv en makeup meget lig din - i samme farvenuancer! :) Resultatet blev rigtig godt og holdbart.

Faktisk brugte jeg også netop de "halve" vipper fra MAC som du nævner og det blev rigtig fint! Og det er jeg ret glad for at jeg gjorde, for på bryllupsbillederne kan man næsten ikke se makeuppen, bare at det ser "pænt" ud, men de ekstra vipper gør lige at øjnene er ekstra fremhævet.

Så det skal man også lige huske på, at af hensyn til de billeder der skal tages, kan man godt bruge lidt "ekstra" i forhold til hvad man plejer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer