Guest lisahe

Skal jeg flytte min bryllupsdato?

17 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Min bryllupsplanlægning har været gået lidt istå.. for at sige det pænt..

Har fået flyttet bryllupet til den nye kirke i Jyllinge - Hellig Kors Kirke.. Noget af et stykke arkitektonisk stykke kunstværk må man sige.. Bare ikk til en kirke :(

Nu har jeg så fået et problem. Vi har ikke fået sendt invitationer ud endnu (ja jeg er sendt på den men alle har fået datoen alligevel) men har fundet ud af at begge mine mostre inklusiv deres mænd og børn ikke vil komme til brylluppet grundet ferieplanlægning.

Så nu skal jeg giftes uden halvdelen af min familie i en kirke jeg egentlig ikke gider giftes i.

Eftersom vi ikke har sendt invitationer ud endnu har vi overvejet at flytte brylluppet til næste år. hvad ville i dejlige piger gøre i min situation? H2B har ingen problemer med at flytte det, men kan også godt se fordelene ved at beholde datoen, da feststed og fotograf er bestilt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den er jo ikke nem :unsure: personligt kan jeg ikke forstå at din moster vælger ferie frem for dit bryllup.

Jeg havde ikke flyttet mit bryllup pga, af dem,men nok mere fordi at jeg var ked af at det ikke var den rigtig kirke, jeg skulle giftes i :(

Jeg synes at I skal prøve at lytte til hvad jeres mavefornemelse siger jer.

Held og lykke med det :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså det er jo op til jer, hvad i har det bedst med. Men hvad pokker er det for en vattet holdning fra din familie, som ikke vil komme fordi det er i ferien... Det kan de ikke være bekendt, og havde det været min familie, som var kommet med den udmelding, så havde jeg egentlig også helst været foruden dem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne man ikke holde det i en anden kirke? Ved man ihvertfald kan hvis man har tilknytning til anden kirke.. Ellers kan det jo være at den anden kirke kan indgå en aftale? :)

Jeg kan godt forstå det er træls at skulle holde uden familien, men hvis de alle vidste datoen, så er det da dumt at de har planlagt ferie der, så jeg ville nok heller ikke aflyse pga. det, men kan godt se det er svært :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lisahe

Jeg kommer selv fra Jyllinge og kan så meget sætte mig ind i, at du ikke ønsker at blive gift i den "nye kirke"... Men håber at I finder en kirke ()() har I eventuelt prøvet en af kirkerne i Roskilde.. Nu ved jeg ikke hvor I skal holde festen, men hvis I vælger en kirke i Rosilde er der jo også rigtig gode mulighed for smukke omgivelser til at få taget billeder i :c166: Håber I finder en smuk kirke til jer dag.

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for de goe svar.

Vi har besluttet os for at beholde datoen og så holde en brag af en fest. :)

H2B har sagt at han vil ringe til alle kirker i 30 min afstand fra forsamlingshus så nu er jeg på kirkejagt :)

Tak :D

Hvor godt, håber at I finder en kirke :) og jeg tror helt sikkert at din familie lidt fortryder, at de tager på ferie, for det kan man jo altid komme,

men mankan ikke altid komme til bryllup, ved sin niece :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes I har truffet den rigtige beslutning.

For nogen mennesker kommer ferien - desværre - forud for alt andet, men selvfølgeliger man ærgerlig over, at de prioritere sådan. Men det kan man ikke ændre på. Man må bare leve med at det er deres valg - lad det ikke ødelægge jeres dag.

Det er en god idé at kigge efter en anden kirke - for mig ville det også betyde meget, hvis jeg ikke brød mig om kirken. Men mon ikke I finder et smukt sted i nærheden?

Vi glæder os til at høre, hvad det ender med - god kirkejagt! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Næh, jeg er også fra Jyllinge :)

Havde faktisk først meget bevidst booket den nye kirke - fordi den er fin, lys, lidt anderledes - og min kæreste havde det lidt anstrengt med gamle landsbykirker.

Vi skal dog begge giftes for anden gang, holder et uformelt mindre bryllup - og har derfor valgt at flytte til den gamle kirke, fordi vi ikke bliver så mange mennesker.

Men jeg synes der er fine aspekter ved begge kirker. Og forventer begge mine børne skal konfirmeres i den nye kirke om nogle år. Jeg synes den er smuk indeni, udsigten er fantastisk, jeg har været til flere fine gudstjenester derinde - og du får et fint langt kirkegulv at gå op af ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer ikke at alle gæsterne kan komme.. Personligt ville jeg kun flytte dato hvis det drejede sig forældre og de selv kom med ønske derom. Men dermed ikke sagt at I ikke skal flytte datoen hvis I helst vil det.. Gør som I vil...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv en af de mennesker der melder fra til bryllup hvis jeg har købt ferie, dog mener jeg ikke at man skal rykke datoen på grund af det.

Knus Mona

Jeg har også stået i den situation :( Min bror og svigerinde valgte at holde deres bryllup hemmeligt indtil invitationerne blev sendt ud (2 mdr før brylluppet). På dette tidspunkt havde jeg købt og betalt for en længere rejse med en god veninde. Ved aflysning ville alle pengene være tabt så jeg gik glip af min brors bryllup. Jeg må indrømme at jeg stadig bærer en smule nag, for de vidste godt at jeg skulle rejse og jeg syntes måske godt at de kunne have givet et praj inden jeg købte rejsen. Nå men nok om mig :blush: Hvis folk har vidst i god tid at i blev gift på denne dato, så er det jo deres valg så jeg synes du gør det rigtige ved ikke at flytte datoen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også det er det helt rigtige. Hvis de ikke kan komme i år pga en ferie, er der intet der garanterer, at de ikke også planlægger ferie næste år, på den dato i evt. ville vælge. Og så kunne der jo gå mange år før i kunne blive gift, hvis i skulle tage hensyn til det :) Og fedt at H2B vil ringe rundt til kirkerne - så burde der være en god chance for at få en anden :) Held og lykke med kirke-jagten!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke I skal flytte datoen. Det er op til familien af vurdere hvad der er vigtigst for dem. Vi har selv noget af min kærestes families som skulle have været afsted på vores store dag, men har valgt at flytte det og så komme med til brylluppet. Samtidig fylder min kærestes lillebror 30 i år og begge hans fætre havde bestilt charterrejser, men de har begge fået rejsebureauet til at rykke turene og det gjorde rejsebureauet endda uden beregning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen..

Vi holder datoen som i foreslår. Har alligevel lige set på facebook, at min anden moster og hendes familie havde besluttet sig for at komme til danmark (de bor i england) - til august.. Så føler man sig lidt som det sorte får i familien (men er man jo i forvejen :P), når de ikke gider at komme til bryllup. Men hele min store svigerfamilie og gode venner fra Jylland har sat kryds i kalenderen så de kommer :D

Der er også sket andre ændringer i forhold til kirke osv, men der må i gå på min bryllupsplanlægning, da jeg ikke vil skrive uden for topic her :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer