Skive1986

Varighed af velsignelse

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg så i en anden tråd, at det KUN er præsten som kan svare jer på dette. Jeg regner med at det tager en times tid (ligesom en almindelig gudstjeneste) men det kommer nok også an på hvilket sludrechatol af en præst man har fundet - sidst jeg var til bryllup var præstens tale meeeeeget lang!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi og præsten har også haft denne snak. Vores præst sagde 40 min.

Derefter skal vi jo ud og hilse på gæsterne - så jeg forventer det tager en lille time.

Efter vi har talt med præsten, glæder jeg mig bare helt vildt til velsignelsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kun velsignes, da vi blev borgerligt viet i 2010. Men vores præst sagde, at det tager en halv times tid i kirken. Men jeg tror også, som en allerede har sagt, at en vielse nok tager lidt længere tid end en velsignelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror så i bund og grund at det er det samme og hvis man regner med en time inkl. det der sker udenfor bagefter er det næppe helt ved siden af. Jeg plejer altid selv at spørge folk hvad tid de skal giftes eller velsignes når jeg taler med dem inden festen det plejer at passe med at dem som bliver gift kl. 14 ankommer til feststedet kl. 15.15-16.00 afhængig af transporttiden fra kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar :)

Men jeg kan forstå at en times tid ved kirken ikke er urealistisk - og hvor er det dejligt det ikke tager så lang tid inde i kirken - jeg synes det er SÅ kedeligt :( Selvfølgelig er det nok noget andet når det er en selv som er midtpunktet :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :)

Men jeg kan forstå at en times tid ved kirken ikke er urealistisk - og hvor er det dejligt det ikke tager så lang tid inde i kirken - jeg synes det er SÅ kedeligt :( Selvfølgelig er det nok noget andet når det er en selv som er midtpunktet :p

Bliver nød til at spørge... Hvorfor vil du i kirken hvis du synes det er kedeligt???

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar :)

Men jeg kan forstå at en times tid ved kirken ikke er urealistisk - og hvor er det dejligt det ikke tager så lang tid inde i kirken - jeg synes det er SÅ kedeligt :( Selvfølgelig er det nok noget andet når det er en selv som er midtpunktet :p

Bliver nød til at spørge... Hvorfor vil du i kirken hvis du synes det er kedeligt???

Fordi jeg synes det hører sig til :) Har altid villet have kirkebryllup, rådhuset er ikke nok - der er ikke noget romantisk over at sige ja til hinanden på rådhuset (efter min mening),

Der er ingen af os som er videre troende så alt det præsten står og siger ryger ind af det ene øre og ud af det andet.. Vi gør det fordi vi synes det hører sig til og så må man tage det sure med det søde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha - Det er jo brænde på bålet i forhold til "en rigtigt troende" men omvendt er det hudløst ærligt må man sige. Skive siger jo så retfærdigvis også at det nok er noget andet når det er én selv (og hendes gom) det handler om. Jeg tror så helt ærligt ikke på at alt hvad der bliver sagt er noget som bare går "ind og ud". De fleste danske præster i dag er rigtig gode til at personificere det de siger i relation til brudepar m.fl. og I mange taler til bryllupsfester og konfirmationer bliver der direkte citeret eller taget afsæt i ting som præsten har sagt tidligere på dagen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha - Det er jo brænde på bålet i forhold til "en rigtigt troende" men omvendt er det hudløst ærligt må man sige. Skive siger jo så retfærdigvis også at det nok er noget andet når det er én selv (og hendes gom) det handler om. Jeg tror så helt ærligt ikke på at alt hvad der bliver sagt er noget som bare går "ind og ud". De fleste danske præster i dag er rigtig gode til at personificere det de siger i relation til brudepar m.fl. og I mange taler til bryllupsfester og konfirmationer bliver der direkte citeret eller taget afsæt i ting som præsten har sagt tidligere på dagen. :)

Bliver nød til at spørge, hvad er en rigtig troende? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål. Det kan man vel ikke svare på og derfor er det også sat i situationstegn. Skal vi kalde det en aktivt troende eller ét ikke passivt medlem af folkekirken: Dvs. én som ikke blot vedkender sig den kristne tro som en del af sin kulturarv og som deltager i det kirkelige arbejde eller jævnligt kommer i kirken og viser sig til gudstjenester, til andet end særlige lejligheder som eksempelvis bryllup (og måske juleaftensdag).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

når i nu skal have en velsignelse så kan det være du måske kan hjælpe mig..... :)

vi skal vies på rådhuset og senere have en kirkelig velsignelse....

skal i udveksle ringe i kirken (som ved en "rigtig" vielse) eller er det kun på rådhuset man gør det??

Vi kunne godt udveksle ringe, det er noget du aftaler med præsten... Men vi gjorde det ikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer