Guest mariannelm

Bryllupskageundersøgelse - Hjælp! :)

29 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min bacheloropgave på Syddansk Universitet, Odense. I den forbindelse kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp til at udfylde et spørgeskema, der omhandler kvinders bryllupsplanlægning og køb af bryllupskage.

I kan få adgang til spørgeskemaet via dette link:

http://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=33XQLW1915C6

Der vil i blandt de deltagende blive trukket lod om et gavekort til Frellsen Chokolade.

Jeg skal have jeres besvarelser senest søndag den 8. april 2012.

På forhånd tak for jeres hjælp!

  • Marianne Lund Meissner

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg udfyldt, men det var svært at udfylde det hele korrekt. Vi har ikke haft råd (lige som RIGTIG mange andre) til at købe en bryllupskage hos en bager/konditor eller lignende, men det var ikke muligt for mig at angive dette nogle steder. Vi har fået min bror (som desværre bestemt ikke, er hverken bager eller konditor) til at forsøge sig med at bage sådan et monstrum.

Jeg tænker imidlertid, at det kunne være et vigtigt element, hvis man ligefrem skriver en bacheloropgave om emnet, at bryllupskager er så vanvittigt dyre at rigtig mange, må gribe i egen margrethe-skål og selv smække kagen sammen. Det kan selvfølgelig være en interessant udfordring for nogle, men de fleste brude har en del andet at se til i dagene op til brylluppet (det kunne naturligvis være også være gommen som gav sig til at bage, men jeg tror godt vi kan antage at det hører til undtagelserne) og måske helst ville være fri for at skulle stå og bage.

Nu er det jo desværre ikke alle, der har et budget på 100.000 og på stramt budget er bryllupskagen en uforholdsmæssigt stor post. 60-80kr pr snude for et stykke kage er mere end de fleste ville give på en restaurant. Jeg er klar over at bageren/konditoren lægger mange timers arbejde i sådan en kage, og selvfølgelig skal de betales. MEN når det er sagt, lyder det jo fra flere kilder, at hvis man kalder det en fødselsdagskage eller lignende, så er prisen væsentligt anderledes. Det giver anledning til at tro, at der konsekvent tages overpris for bryllupskager!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er det besvaret. Vil give nogle af pigerne ret - det er lidt svært at svare på :) Vi har en veninde, som laver kagen til os, da det er hendes hobby og hun er super god til det, så vi har slet ikke været i tvivl om, hvor vi skulle få vores kage fra.

Held og lykke med opgaven! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har jeg udfyldt, men det var svært at udfylde det hele korrekt. Vi har ikke haft råd (lige som RIGTIG mange andre) til at købe en bryllupskage hos en bager/konditor eller lignende, men det var ikke muligt for mig at angive dette nogle steder. Vi har fået min bror (som desværre bestemt ikke, er hverken bager eller konditor) til at forsøge sig med at bage sådan et monstrum.

Jeg tænker imidlertid, at det kunne være et vigtigt element, hvis man ligefrem skriver en bacheloropgave om emnet, at bryllupskager er så vanvittigt dyre at rigtig mange, må gribe i egen margrethe-skål og selv smække kagen sammen. Det kan selvfølgelig være en interessant udfordring for nogle, men de fleste brude har en del andet at se til i dagene op til brylluppet (det kunne naturligvis være også være gommen som gav sig til at bage, men jeg tror godt vi kan antage at det hører til undtagelserne) og måske helst ville være fri for at skulle stå og bage.

Nu er det jo desværre ikke alle, der har et budget på 100.000 og på stramt budget er bryllupskagen en uforholdsmæssigt stor post. 60-80kr pr snude for et stykke kage er mere end de fleste ville give på en restaurant. Jeg er klar over at bageren/konditoren lægger mange timers arbejde i sådan en kage, og selvfølgelig skal de betales. MEN når det er sagt, lyder det jo fra flere kilder, at hvis man kalder det en fødselsdagskage eller lignende, så er prisen væsentligt anderledes. Det giver anledning til at tro, at der konsekvent tages overpris for bryllupskager!

Som konditor må jeg indrømme føler mig ret ramt.... Mine kager bliver prisgivet ud fra hvor mange timers arbejde der er lagt i kagen.

Allerede ved bestillingen sidder jeg og bruger min. 2 timer på planlægning og tegning af kagen. Dette er jo for at finde frem til kundens ønsker.

Derefter kan der gå timevis med at lave pynt til kagen. Så kommer selve kagen, og bruger man kvalitetsindhold så tager det tid, jo der er nogen der bruger pulver fromage og den slags, ja så tager det ikke så længe, men adrr... (Undskyld de mange komma'er hehe)

Samling af bryllupskage og afpyntning er noget der kan tage timer igen, det kommer an på hvor meget pynt og udseende på bryllupskagen.

Men ikke unormalt at jeg bruger mindst 10 arbejdstimer på en bryllupskage. Hvordan syntes du så det er overpris?

Kender en del i restaurationsbranchen, der tages gerne 70 - 90 kr for en dessert. Jamen det er der faktisk mindre arbejde ved at lave.

Så ja, lav den selv. Det er jeres stress og ja ikke helt samme produkt. Der er desværre mange der bruger amatører til at lave deres, og ikke alle er lige gode. Kan også sagtens se at de kan lave en bryllupskage til 20 kr pr person, de betaler jo ikke skat som os andre.

Mor er ikke sur... Mor er skuffet...

Ej spas, bare en forklaring på prisen :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg udfyldt, men det var svært at udfylde det hele korrekt. Vi har ikke haft råd (lige som RIGTIG mange andre) til at købe en bryllupskage hos en bager/konditor eller lignende, men det var ikke muligt for mig at angive dette nogle steder. Vi har fået min bror (som desværre bestemt ikke, er hverken bager eller konditor) til at forsøge sig med at bage sådan et monstrum.

Jeg tænker imidlertid, at det kunne være et vigtigt element, hvis man ligefrem skriver en bacheloropgave om emnet, at bryllupskager er så vanvittigt dyre at rigtig mange, må gribe i egen margrethe-skål og selv smække kagen sammen. Det kan selvfølgelig være en interessant udfordring for nogle, men de fleste brude har en del andet at se til i dagene op til brylluppet (det kunne naturligvis være også være gommen som gav sig til at bage, men jeg tror godt vi kan antage at det hører til undtagelserne) og måske helst ville være fri for at skulle stå og bage.

Nu er det jo desværre ikke alle, der har et budget på 100.000 og på stramt budget er bryllupskagen en uforholdsmæssigt stor post. 60-80kr pr snude for et stykke kage er mere end de fleste ville give på en restaurant. Jeg er klar over at bageren/konditoren lægger mange timers arbejde i sådan en kage, og selvfølgelig skal de betales. MEN når det er sagt, lyder det jo fra flere kilder, at hvis man kalder det en fødselsdagskage eller lignende, så er prisen væsentligt anderledes. Det giver anledning til at tro, at der konsekvent tages overpris for bryllupskager!

Som konditor må jeg indrømme føler mig ret ramt.... Mine kager bliver prisgivet ud fra hvor mange timers arbejde der er lagt i kagen.

Allerede ved bestillingen sidder jeg og bruger min. 2 timer på planlægning og tegning af kagen. Dette er jo for at finde frem til kundens ønsker.

Derefter kan der gå timevis med at lave pynt til kagen. Så kommer selve kagen, og bruger man kvalitetsindhold så tager det tid, jo der er nogen der bruger pulver fromage og den slags, ja så tager det ikke så længe, men adrr... (Undskyld de mange komma'er hehe)

Samling af bryllupskage og afpyntning er noget der kan tage timer igen, det kommer an på hvor meget pynt og udseende på bryllupskagen.

Men ikke unormalt at jeg bruger mindst 10 arbejdstimer på en bryllupskage. Hvordan syntes du så det er overpris?

Kender en del i restaurationsbranchen, der tages gerne 70 - 90 kr for en dessert. Jamen det er der faktisk mindre arbejde ved at lave.

Så ja, lav den selv. Det er jeres stress og ja ikke helt samme produkt. Der er desværre mange der bruger amatører til at lave deres, og ikke alle er lige gode. Kan også sagtens se at de kan lave en bryllupskage til 20 kr pr person, de betaler jo ikke skat som os andre.

Mor er ikke sur... Mor er skuffet...

Ej spas, bare en forklaring på prisen :)

Kan sagtens se at der er meget arbejde i det og arbejdstimerne jo også skal dækkes, jeg arbejder også selv med håndarbejde (godt nok ikke kager) og for mig er det også svært i mit erhverv at få folk til at indse hvor lang tid det tager. :wink:

Når det så er sagt så er jeg også en af dem der er irriteret over prisen på bryllupskager, og det er simpelthen fordi at når man når til bryllupskagen har man allerede betalt for så mange ting at budgettet der er tilbage bare ikke er særlig stort. Og så har jeg det i hvert fald lidt sådan at jeg syntes det er ærgerligt at man har bestilt sådan en stor, fin og dyr kage, hvor det hele ikke engang når at blive spist :(

Det er i hvert fald det jeg har erfaret til bryllupper, at brudeparret har 70 gæster og har bestilt kage til 70 mennesker, men når man når det tidspunkt på aftenen er folk så mætte at de tager et mindre stykke og så står der kage tilbage til 30 mennesker. Og jo man kunne jo godt give folk lidt med hjem, men det er bare sjældent det går rigtig op for en hvor meget der er tilbage før dagen efter, når der er kommet lidt ro på og man står med oprydningen :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer