Bridezilla_In_Spe

Merete & Mortens solskinsdag 24.03.12 - opdateret (+pics) 18.05

43 posts in this topic

Så er jeg ved at være klar til at skrive beretning...

Vi havde verdens mest fantastiske dag med hurtige biler, solskin, masser af kys og glade ansigter!!! Jeg har allerede fået de første billeder fra både fotografen og vores private fotografer... Men der mangler selvfølgelig stadig en del - de vil så blive lagt op henad vejen...

Jeg forsøger at dele det hele lidt op, så det måske er lidt lettere at overskue samt at finde rundt i - så kan I måske også se hvor langt jeg er nået...

Borddækning og klargøring fredag

Min lørdag formiddag

Vejen til kirken - en historie HELT for sig selv!!!

Vielsen i kirken

Billedshoot

Ankomst til feststedet, riskastning og fællesbillede

Middagen

Kaffe og bryllupskagen

Brudevalsen

Dans og Burgermeisters - og "flugten"

Oprydningen søndag

Brudebuketten

Alle gaverne - oppakning og overvældelse

Min "hvad virkede / hvad virkede ikke" liste

Edited by Bridezilla_In_Spe
0

Annonce ♥

Forberedelserne fredag

Fredag... Sidste morgen, vi vågnede sammen som kærester... En mærkelig følelse ramte lissom én - nu var det jo nu!!! Vi havde pakket de fleste ting, som skulle med ud til festsalen, aftenen i forvejen, så det meste stod klart til at bære ud i bilen, når vi kom så langt...

Mortens forældre havde tilbudt at komme fra Langeland fredag for at hjælpe os, og vi havde så arrangeret en fælles frokost for vores forældre og os her hos os... Så Morten og jeg smurte håndmadder og sandwiches til den helt store guldmedalje. Mortens forældre kom ved 11-tiden, og mine forældre kom lidt i 12, så vi kunne sætte os til bords. Mens vi spiste blev der lavet en liste over hvem der gjorde hvad, for der skulle både hentes glas, laves de sidste indkøb, og så var min fars jakkesæt ikke kommet fra skrædder (!?), så det skulle jo også hentes...

Min far og jeg tog til Nykøbing om eftermiddagen, hvor jeg gjorde de sidste indkøb i Dagrofa, mens far hentede glas - 1. dilemma: Der var for mange glas til at de kunne være i bilen!? Så vi blev enige om at hente jakkesæt, min lillebror og så køre retur til Sakskøbing, hvor vi kunne tømme den bil for glas, mens far tog deres egen bil over og hentede de sidste 4 kasser.

Men først skulle vi omkring Tøjeksperten, som lige trickede mit Bridezillagen! De gav min far 3 jakkesæt, som han prøvede (OG SOM VAR FOR SMÅ!!!!) inden de fandt det, der faktisk var HANS - og som havde hængt bag ekspedienten hele tiden!!! Jeg overvejede at købe et nyt slips til min far, men det gjorde jeg simpelthen ikke - for den ekspedient var SÅ arrogant og ikke særligt dygtigt... Hold nu op, hvor måtte jeg trække vejret dybt MANGE gange... Men vi kom af sted, fik hentet min lillebror og kom retur til Sakskøbing, hvor Morten og hans forældre lige var blevet færdige med at handle frugt til desserten... Så vi bar alle tingene ind, og så skulle vi ellers i gang med at sætte borde op...

Der var faktisk KUN LIGE borde nok til den opstilling, vi havde forestillet os - så det var rigtig rigtig heldigt! Dugene, som vi havde lejet, var derimod rigtig rigtig krøllede!!! Det var jeg lidt sur over, men min mor skyndte sig at rekvirere et strygejern og gik så lige de værste igennem, og da vi fik pyntet bordene helt, kunne det faktisk stort set ikke ses...

Efterhånden fik vi gjort bordene rigtig fine, selvom det holdt hårdt, da festsalen ikke rigtig havde bestik nok og der var 3 forskellige slags. Jeg forsøgte at få bestikket til at være ens ved hver kuvert - og det lykkedes til sidst...

Min mormor og morfar bor ikke langt fra hvor vi skulle holde festen, så de sørgede for at der var aftensmad til os alle sammen - LÆKKERT!!!

Kl.22.30 følte vi os helt færdige og syntes at det var blevet et rigtig fint resultat. Det eneste, vi ikke kunne lave fredag, var borddekorationerne, men dem havde vores køkkenhold lovet at lave lørdag formiddag, så de var helt friske og fine...

Nedenstående billede er af bordene fredag aften, inden vi tog hjem :-)

post-53336-0-05060500-1332844062.jpg

post-53336-0-52886100-1332844071.jpg

0

Vi tog så hjem til os selv, så jeg lige kunnne få pakket en taske, som jeg tog med hjem til mine forældre samt tasken, som vi skulle have med på hotellet dagen efter...

Så kørte Morten mig hjem til mine forældre. Hold op hvor var det mærkeligt at stå der og sige farvel til sin kæreste og vide at næste gang, vi så hinanden, var det for at sige JA!!!

Vi kyssede farvel, og Morten kørte sin vej... Og så hyggede jeg lidt med min kusine, som var kommet ved 10-tiden og skrev tale til Morten... Jeg sov forbløffende okay den nat - faldt i søvn ved 2-tiden og sov indtil omkring kl.8.00 næste morgen... Så det synes jeg selv var okay - og mere end forventet :7himmel:

0

UUUH BERETNING :) F5 F5 F5 F5 F5 :wink::cheerleader3: :cheerleader3:

0

Annonce ♥

JAAAAAAAAAAAAAAH - beretning! :7himmel::a1221:

Elsker at læse om fantastiske bryllupper... Glæder mig til at følge med her... :loveboard:

0

Annonce ♥

mere mere mere :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Man kan altså ikke bare stoppe lige pludseligt... :tunge:

0

Jeg må give de andre ret, det er et tarveligt sted at stoppe :)

0

Undskyld tøser. Har bare lige haft ALT for travlt den sidste uge. Fortsætter min beretning i morgen :)

0

Annonce ♥

Min lørdag morgen / formiddag

Om morgenen på min bryllupsdag vågner jeg omkring kl.8.00. Min mor er stået op og sidder i sin stol - hvor hun har sovet om natten, fordi hun har voldsomt ondt i sit ben pga. nyligt opdaget sygdom.

Vi sidder så og snakker, og mor fortæller mig at hun om natten har haft besøg af min højtelskede og nu afdøde oldemor. Hun var kommet forbi i min mors drøm og ville bare ønske os alle sammen en rigtig god dag og held og lykke - FØRSTE TUDETUR!!!

Efter den mentalistiske vækning, skal jeg videre til at vække min brudepige/kusine, så jeg stryger ind til hende med ordene "DU SKAL VÅGNE NU, FOR JEG SKAL GIFTES!!!" Så Sabina vågner og vi spiser morgenmad sammen, inden jeg tager et megalangt karbad, hvor jeg lige får tid til lidt wellness og barberer ben og sådan noget.

Omkring kl.11.00 ankommer min make-up dame, som lækker smuk make-up på mig - billeder vedhæftet ;-) Ca. samtidigt ankommer min fotograf, som er hos mig hele formiddagen - det var bare SÅ hyggeligt at have Per med hele formiddagen, og han fik taget nogle virkelig smukke billeder :cheerleader3:

Kl.11.30 ankommer min frisør, og så begynder tiden ligesom at gå RIGTIG stærkt. Jeg når kun lige at ryge en enkelt cigaret mellem make-up og frisør. Og kl.11.35 sker det så at jeg får dagens eneste afbud på sms! En - nu tidligere - ven har været på lolland hele aftenen i forvejen men er nu kørt tilbage til Fyn pga. nogle mærkelige ting og kommer derfor ikke til brylluppet... FUCK ham. Jeg har ikke svaret på hans sms endnu og har ikke i sinde at gøre det.

Vi bliver færdige med håret omkring kl.13.30, så jeg når lige at kaste lidt mad i hovedet og ryge en smøg inden jeg kommer i kjolen og får taget de sidste billeder, inden Per og min mor kører kl.14.00 og jeg sidder tilbage sammen med min far og Sabina...

Og så tager vi afsted og så er det at dagens eneste kikser sker... Og den historie får I mere om, når jeg får tid til at skrive videre ;-)

post-53336-0-88888600-1333625799.jpg

Edited by Bridezilla_In_Spe
0

Vejen til kirken - en historie HELT for sig selv!

Min mor og min fotograf kører kl.14.00 og efterlader min far, min kusine og mig til os selv. Min far - som jo som altid er i god tid - går i bad og tager tøj på på 15 minutter, og kl.14.20 sidder vi i den FLOTTE bil, han har lånt til os. En rigtig flot Opel Convertable 2.0 Turbo, som han har lånt af en kammerat, der er brugtbilsforhandler - og selvfølgelig er bilen til salg (224.000,- mener jeg den står til)...

Vi kører deroveraf, tager en lille omvej, men kl.14.33 ringer Morten så - hvor langt er vi? Far siger at vi er ved Grænge, dvs. ca. 15 minutter hjemmefra, ca. 20 minutter fra kirken.... Morten har glemt ringene!!!!! De ligger hjemme i skuffen under fiskene og griner af ham! Min far lægger på og skal lige til at vende, da jeg fortæller ham at jeg ingen nøgler har med... Så vi fortsætter mod Nykøbing med den plan at mor må møde os på halvvejen med mine nøgler, så vi kan komme ind derhjemme og hente ringene. Men da vi er ca. 7 minutter fra kirken, ca. 20 minutter hjemmefra, ringer Morten igen og siger at der ligger en ekstranøgle et sted. Så vi RÆSER hjem!!! Det plejer som sagt at tage ca. 20 minutter - da klokken er 14.47 sidder jeg foran mit hus og ser min far spæne ind for at hente ringene. Okay, tilbage mod kirken - som nu er i ca. 25-30 minutters normalt kørselsafstand, vi har ca. 12 minutter!!! Godt far har lånt en rigtig, rigtig, rigtig hurtig bil OG er en rigtig dygtig bilist! Han er stålfast i blikket, siger ikke et ord under hele køreturen og ligner mest af alt en meget koncentreret racerkører i noget meget forkert tøj til en dag på Jyllandsringen...

Da klokken er 15.00 triller vi ind på kirkepladsen inden at radioavisen er gået i gang på P3! Og der står vores dejlige kordegn og fantastiske kirketjener og smiler til mig og siger "Merete, tag det nu roligt!!!"

Kordegnen tager ringene og min taske og går ind i kirken for at aflevere tingene til hhv. Morten og min mor. Jeg får lige 3 minutter til lige at få sat tøjet ordentligt efter den hæsblæsende køretur, og så ringer kirketjeneren ellers op til organisten for at sige at NU går vi i gang.

Organisten lader vente lidt på sig, men i det dørene lukkes op, bruser den SMUKKE orgellyd ud, som kun kan betyde én ting - der er MANGE fra koret, der har valgt at deltage på min store dag, og de vil hylde mig på deres HELT specielle måde!!!

post-53336-0-81195600-1333626561.jpg

1

Åh en skøn beretning, Hvor vildt at i var nødt til at lege formel 1.... Hi hi

0

Kirken - verdens mest fantastiske oplevelse

Kirketjeneren åbner døren og i det han gør det, bruser Halleluja fra Händels Messias fra orgel og kor!!! Det vil sige at der er RIGTIG mange korsangere, der er kommet for at fejre mig og Morten - for det er ikke noget, de lige kan synge med de normale 3, der er på til en almindelig vielse. Jeg er lige ved at tude, da jeg går op ad kirkegulvet med far... Men jeg holder tåren tilbage og kigger stålfast på Morten, der står klar til at tage imod mig!

Vi går hen og sætter os, præsten byder velkommen og vi starter med at synge første salme, Uberørt af byens travlhed. Undervejs når Morten og jeg at kigge mange gange på hinanden, vi sidder og snakker lidt sammen, og Morten fortæller mig rigtig mange gange hvor smuk jeg er.

Efter første salme følger en læsning og så synger vi Se nu stiger solen - og endnu engang brillerer koret med Jesper Madsens arrangement for kor og orgel - med sand kuldegysningsgaranti!!!

Herefter bliver der læst igen, og efter det følger Ingen er så tryg i fare...

Så bliver der holdt velsagtens en af de smukkeste bryllupstaler, jeg nogensinde har hørt! Præsten har bare fanget os lige på kornet og får flettet alt med ind i talen - både tro, håb og kærlighed er til stede i hans tale, som absolut ikke er kortet ned i forhold til at vi har valgt 5 salmer.

Herefter siger vi JA og får ringe på - et øjeblik fyldt med kærlighed, omtanke og det smukkeste, jeg nogensinde har oplevet på så kort tid!

Så synger vi Glæderig og underfuld, får velsignelsen og slutter med Solen Stråler over vang!

Og SÅ blev vi siddende til Widors Toccata til stor morskab for vores gæster, som ikke kunne forstå hvorfor vi ikke rejste os før midt i stykket - men det var efter aftale med organisten, så jeg kunne få så meget af den med som muligt :-)

Udenfor stod så et tambourkorps, mine putter (de 6-9 årige) og nogle spejdere og holdt flag for os! Jeg var lige ved at tude af lykke - hvor var de søde! Og efter vi havde hilst på alle udenfor kirken, gav tambourkorpset et par numre. I alt tog det ca. 1½ time ved kirken - og selve vielsen tog næsten en time pga. det lange introitus, mange salmer og det MEGET lange postludium! Så alt var LIGE som jeg ville have det og helt igennem smukt og dejligt i kirken!!!

Vi nåede også at få taget et par billeder inde i kirken - de er bare SÅ smukke!!!

post-53336-0-45671300-1333627726.jpg

0

Annonce ♥

Åh en skøn beretning, Hvor vildt at i var nødt til at lege formel 1.... Hi hi

Ja, det var lidt voldsomt. Vi tog et godt sving med ca. 140 i timen ude på landevejen... Og jeg var glad for at jeg havde valgt at holde mit bryllup i kirken og kunne mit fadervor - for er helt sikker på at en eller anden holdt hånden over os, så vi hverken blev stoppet, taget i fotofælde eller kørte af vejen...

0

Hvor er det skønt :) Måtte grine lidt af jeres hektiske vej til kirken! Kan lige se det for mig! Brudens fra fuldstændig målrettet "Vi SKAL nå det!" (og så kunne han jo lige afprøve bilen køreegenskaber nu han havde lånt den) :tunge:

0

pyha, sikke en hektisk køretur - godt I nåede det hele :loveshower: Glæder mig til at læse mere :cheerleader3:

0

Hehe ja jeg kan også lige se jer suse af sted at the speed of light, for at nå frem :lol: Lyder som en dejlig velse

0

Annonce ♥

Puh en hektisk tur til kirken :blink: Men fedt I nåede det og alle tog det roligt - lyder til athave været en smuk oplevelse med kirkekoret :7himmel:

0

Billedshoot

Efter vielsen kørte vi i en lånt, pæn BMW videre til stedet, hvor vi skulle holde fest. Bagved feststedet ligger en lille park med grønne arealer og hyggelige kroge, så der fik vi taget billeder.

Det tog ikke meget mere end et kvarters tid. Mine tanker var helt andre steder - hos vores gæster - så vi kunne slet ikke koncentrere os. Men vi fik taget et par rigtig fine billeder, både af os begge to sammen og hver for sig...

Jeg lægger et par af dem op...

post-53336-0-16065600-1334565951.jpg

0

Lige et billede mere

post-53336-0-02133200-1334566018.jpg

0

Og et sidste

post-53336-0-61530500-1334566111.jpg

0