morten+louise

Pris på mad og drikke?

32 indlæg i dette emne

Hej tøser:) har lige fået et kæmpe chok, vi har lige siddet og regnet lidt på pris med mad og drikke, på borupgård comwell. 70000 ca for 40 voksne og 14 børn:(((( lyder helt vildt i mine øre øv øv øv! Så nu er mit spørgsmål, er det bare mig der synes det er dyrt? Hvor ligger i andre henne på den post???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

70.000 for 40 voksne og 14 børn - det er sådan ca. 1500kr pr. voksen og 750kr pr. barn..

Hvis det er et helaftens arrangement med: velkomstdrink, 3-5retter, vin, øl & vand ad libitum og natmad - så tror jeg faktisk prisen er meget "aktuel"... Det er den pris rigtig mange hoteller, herregårde & slotter kører med for helaftensarrangementer.. Omend - det er i den dyre ende!

Vi gav selv 495kr pr. voksen - og 250kr pr. barn - for 3 retter, øl & vand ad libitum og natmad... Vi medbragte selv vin uden beregning (uden proppenge) - og fik lov til at holde reception samme sted uden ekstra betaling for lån af rummet.. Det var på Hotel Søparken i Aabybro..

Så vil sige at medmindre i er fuldkommen fast besluttet på Borupgård Comwell - så var det måske en ide at kigge lidt rundt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi giver 1025,- pr. kuvert for Comwell i Roskilde og vi regner med 60 gæster... Jeg er så glad for den hjælp vi har fået indtil videre, og er ikke et øjeblik i tvivl om at de er alle pengene værd.

Nu var jeg inde og lure på Borupgaards festpriser, og de er dyrere end Roskilde, men vil da høre om i kan få et godt tilbud - det kan aldrig skade :loveshower: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spillet på Comwell Borupgaard adskillige gange og har ikke en finger at sætte på stedet men jeg havde nok ikke drømt om at priserne var så høje deroppe. At der er så stor forskel i forhold til Comwell i Roskilde (Himmelev) kan også undre mig. Der har jeg nemlig også været flere gange og har også spillet til deres egne firmafester. Udover at der kan være delte meninger med hensyn til om det er bedst at holde festen i Snekkersten eller i Himmelev så er der egentlig ikke de store nævneværdige forskelle på de to steder. Om det så skyldes forskelle i menuen, tilvalg som fri bar, arrangementets længde o.l. skal jeg ikke kunne sige.

I kunne så alternativt prøve at kigge på Hotel Marienlyst i Helsingør, Sauntehus Slotshotel, Villa Rex (SKodsborg) Helenekilde (Gilleleje) eller Bymose Hegn (Helsinge). Det ville undre mig meget hvis alle stederne opererede med kuvertpriser i nærheden af 1.500 kr. kuverten. Min fornemmelse er at vi nok for de flestes vedkommende ligger på en kuvertpris på ca 1.000 - 1.200 kr. hvad jeg også ville have troet vedrørende Borupgaard.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal give 400 for 3retter + natmad kaffe for middagen og eftermiddagen,m småkager,chokolade med drikke ad lib. vi bliver 35 + 8 børn, men det her er så på bornholm og i november,

vi tar så selv bryllupskagen med og kansekage den laver min far han er bager super,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

830 kroner pr. næse - denne pris er incl. øl, vand og vin til kl. 01.00 (velkomst driks, 3 retter, natmad, kaffe, kransekage, likør)

Derudover bryllupskage, chanpange, øl og vand ved receptionen.

Forventer vi ender med en go 1000 krone pr. næse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er godt nok billigt med tanke på hvad det er for et sted. Håber dog ikke det betyder at festen så også skal slutte kl. 1 :) Men når vi taler om feststeder og priser så har geografien rigtig meget at sige. Der er milevid forskel på om han man holder festen i en storby eller i provinsen. Sådan er det ikke med alting men lige på det her punkt der er priserne som regel billigere i Jylland og København topper.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er godt nok billigt med tanke på hvad det er for et sted. Håber dog ikke det betyder at festen så også skal slutte kl. 1 :) Men når vi taler om feststeder og priser så har geografien rigtig meget at sige. Der er milevid forskel på om han man holder festen i en storby eller i provinsen. Sådan er det ikke med alting men lige på det her punkt der er priserne som regel billigere i Jylland og København topper.

Festen fortsætter forhåbenligt efter 1 :) Stedet lukker senest kl. 04..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Festen fortsætter forhåbenligt efter 1 :) Stedet lukker senest kl. 04..

Det gør den så helt sikkert. Det skal jeg nok være mand for. Det er så også ok at slutte kl. 4 hvor der som regel er tyndet noget ud i gæsterne. Men det er jo også noget man skal have med i sine overvejelser om feststed og priser. Hvor lang tid har man betalt for og hvad koster det i givet fald at forlænge. Det er ikke unormalt at der visse steder i Københanv skal ligges en betaling på 10.000 kr. bare for at forlænge med en time.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm kan godt se at et par stykker af jer ligger oppe i det prisleje, synes bare det er vildt mange penge! Hmm det vi har kigget på er det 3 retters menu, natmad, 1 velkomst drik, vin ad libitum under middag, kaffe avec 1 glag likør og 2 timers fri bar. Men mener bare ik at man skal betale fuld pris for børn, hverken mad eller drikke.

Altså vi er ik fast besluttet på borupgård men der er godt nok lækkert hehe :biggrin: kunne nu også godt undre mig at de ik kører samme priser, det kunne vi jo godt slå på!

Takker diskobil for forslag, synes det er svært at google mig frem til forskellige steder. Specielt når overnatning er et krav.. Google er absolut ik min ven hehe :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker diskobil for forslag, synes det er svært at google mig frem til forskellige steder. Specielt når overnatning er et krav.. Google er absolut ik min ven hehe :biggrin:

Overnatning syntes jeg ikke lige der er nævnt noget om før og hvis de priser vi taler om er inkl. overnatning så er det en anden snak. Så forstår jeg det ihvertfald bedre med prisen. Jeg mindes ikke at have set priser under 1.300 kr. i Nordsjælland for arrangementer med overnatning. Det er vist det de kører med på Skjalm Hvide og selvom jeg spiller der meget der ude og syntes at det er et rigtig godt sted så er Comwell lige en klasse over :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv hotel Søfrydt i Jyllinge, der var vi til 70 års fødselsdag med overnatning...det var hyggeligt og meget smuk udsigt over fjorden

det koster vist ca 1000,- pr mand MED overnatning!!

http://www.hotel-sofryd.dk/selskaber/helaftensarrangementmedovernatning/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange ting der spiller ind vedr. prisen. En af faktorerne er baren efter middagen, er det med spiritus eller kun øl/vand/vin samt er det 1/2/3 timer. Det kan godt gøre en forskel på et par hundrede per person, så det skal man lige holde øje med, når man sammenligner tilbud.

Vi ender på en pris i samme størrelse, inkl. alt, men uden overnatning. Vi har undersøgt flere steder i København og Storkøbenhavn, og det er min erfaring, at hvis det skal være et lækkert sted med god mad, vin, fri bar, natmad og flotte lokaler, så er det desværre oppe i den prisklasse.

Jeg beklager, at det ikke er den mest opmuntrende besked at få :unsure: men I kan jo overveje, om der er noget, I er villige til at gå lidt på kompromis med eller skære helt fra, for så falder prisen i takt hermed. Personligt synes jeg ikke, at jeg kunne skære noget fra, og ja, så er prisen derefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm nej den her pris er desværre uden overnatning, så det vil komme oven i. Kan så få det uden beregning hvis festen bliver holdt en søndag :blink: Det er faktisk mest fri bar efterfølgende, der er mest chokerende det vil blive 20000kr for 3 timer, det jo helt vildt! hvide skjalm var vi også nede at kigge på, præcis som du skriver diskobil, så er comwell bare en klasse over :blush:

Så har vi snakket om, når de 2 timer fri bar der er med i prisen er gået, så må folk selv betale kan man godt det??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv hotel Søfrydt i Jyllinge, der var vi til 70 års fødselsdag med overnatning...det var hyggeligt og meget smuk udsigt over fjorden

det koster vist ca 1000,- pr mand MED overnatning!!

http://www.hotel-sof...medovernatning/

takker :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange ting der spiller ind vedr. prisen. En af faktorerne er baren efter middagen, er det med spiritus eller kun øl/vand/vin samt er det 1/2/3 timer. Det kan godt gøre en forskel på et par hundrede per person, så det skal man lige holde øje med, når man sammenligner tilbud.

Vi ender på en pris i samme størrelse, inkl. alt, men uden overnatning. Vi har undersøgt flere steder i København og Storkøbenhavn, og det er min erfaring, at hvis det skal være et lækkert sted med god mad, vin, fri bar, natmad og flotte lokaler, så er det desværre oppe i den prisklasse.

Jeg beklager, at det ikke er den mest opmuntrende besked at få :unsure: men I kan jo overveje, om der er noget, I er villige til at gå lidt på kompromis med eller skære helt fra, for så falder prisen i takt hermed. Personligt synes jeg ikke, at jeg kunne skære noget fra, og ja, så er prisen derefter.

Hmm ja må nok indse at prisen ligger deroppe, gør bare av av i penge pungen desværre! Synes ik rigtig vi har lyst at gå på kompromis med så meget, det er jo kun en gang i livet :heart: Hvor har i været henne at kigge?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå det var ekskl. overnatning. Ja så er det oppe i den høje ende og prisen for fri bar lyder helt hen i vejret. Så meget er det de færreste bryllupselskaber der når at drikke for.

Arrangementet på Søfryd med overnatning lyder billigt. Jeg har spillet der flere gange, bl.a. sidste år hvor jeg (brudeparret) var med i 4 Bryllupper der blev vist på TV3. Bemærk dog at festerne derude skal slutte kl. 2 og at der ikke er nogen mulighed for forlængelse. To af selskabslokalerne ligger lige op af hinanden og der kan derfor være støj fra det andet lokale. Jeg tror dog ikke det er noget som manm bemærker i selskabet. De gange jeg har spillet der har jeg stået med ryggen op i mod det andet selskabslokale og der hører man det mere tydeligt.

Nu kan jeg jo se at I skal giftes i Vejby Kirke. Måske I skulle prøve at forhøre jer opppe på Bymose Hegn. Der har jeg faktisk kun været et par gange i forbindelse med firmafester for Novo Nordisk og ved ikke hvor meget de har betalt der men jeg kunne måske forestille mig at det var billigere på grund af geografien hvor Helsinge må betragtes som et yderområde.

Ølsted Kro kunne måske også være en mulighed. Det er mange år siden jeg har været der men umiddelbart ser det ud til at der er mulighed for overnatning til gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer