fruen

Indgang til Cohens Halleluja - er det for mærkeligt?..

17 indlæg i dette emne

Hey med-zillaer

Jeg har fået den ide at jeg vil hyre en sanger til at synge en sang når jeg skal op af kirkegulvet. Jeg er 2. Gangs brud og Jeg er ikke til den traditionelle orgel melodi " here gomes the bride"

Mit ynglings nr er Halleluja .... Men ville det helt ærligt være upassende??? Jeg elsker den sang og syntes den er noget af det smukkeste... men kan godt se hvis folk ikke lige syntes den passer til t bryllup! Hvad ville I tænke ?

KH fruen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er smuk, omend jeg ikke kender den godt nok til at vide helt hvad den handler om. Det kommer også an på om du overhovedet må for præsten. :wink: Men der er mange som ikke går ind til hverken "here comes" eller bryllupsmarchen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dybest set kan man jo sige, at du/I skal vælge den sang/melodi som er rigtig for jer, men når du spørger må jeg sige, at jeg helt personligt ville synes det var et spøjst valg til at gå op ad kirkegulvet(selvom jeg er ganske enig med dig i, at den er ualmideligt smuk...)

men hvad er vigtigst for dig... hvad du selv ønsker, eller hvad andre måske tænker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det vigtigs at vi selv syntes det er som vi vil have det, men jeg har ikke lyst til at gæsterne skal sidde og få en mærkelig følelse i maven.... Hvis du forstår?

Ka godt være at jeg må se mig om efter en mere passende sang !!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et rigtigt godt nummer og den udskiller sig ikke mere end et nummer som Ave Maria som er meget brugt i bryllupshenseende. Personligt kan jeg så bedre lide den version som Michael Bolton indspillede i 2010 med sine børn som kor men det er jo smag og behag og forskellen mellem versionerne (der er mange) kan også være svær at få øje på når den fremføres af en sanger eller en sangerinde. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for indput..

har kigget og hørt de forskellige udgaver...og tror jeg vælger en omskrevet udgave...

fx denne

Syntes den er SÅ smuk :iloveyou:

har ikke hørt Boltons...googler straks ...hvis I kender andre romantiske udgaver af melodien vil jeg gerne høre om det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste siger at Jeff Buckley's udgave af sangen er den bedste, især hvis du skal få en til at spille guitar:

Eller et alternativ sang men i den samme stil kunne godt være Lou Reeds Perfect Day?

Redigeret af irskdansk
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt man kan have den til et bryllup...

Vi havde overvejet den og spurgte for sjovt organisten, men vi gik afslag lige med det samme fordi den ikke handler om kærlighed.... Hvilket jo er helt rigtig! Men nu er vi egentlig ret tilfredse med at det ikke blev den :)

men det er jo meget forskelligt hvor strenge kirkerne er og vores er lidt strikse! så hvis I meget gerne vil have den sang, så skal I nok spørge kirken først

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved du hvad.... dén sang blev sunget til min søsters bryllup af hendes mand, fordi det er deres sang - Så uanset teksten, så kan den sagtens bruges til et bryllup..... det var smukt og rørende og alle gæster sad med tårer i øjnene og var dybt rørte!!

Siden dén oplevelse har jeg følt at sangen er en af de mest romantiske sange i verden - så jo - selvfølgelig kan du bruge den!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også, det er en smuk sang, men handler den ikke mere om ulykkelig kærlighed?? Kan så ikke forstå alle ord i den svenske omskrevne sang, så måske det er bedre der :-) Dog skal der så findes en sanger, der synger perfekt svensk :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det synes jeg da sagtens du kan - specielt i en omskrevet udgave, som du selv siger. Hvad med at kaste dig ud I at skrive en smuk tekst til den selv (en kærlighedstekst?), og så få en sanger til at fremføre den??

Nu ved jeg ikke hvor stor den kirke i skal giftes i er - men du skal måske være opmærksom på, at én stemme i en kirke kan virke lidt "bart", hvis det ikke er akkompagneret af musik eller kor. Men det er omvendt også lidt omfattende at få et kor til at stille op.

Og så skal du selvfølgelig have det godkendt at præsten, hvilket måske ikke altid er den nemmeste sag, når det ikke er en salme og det ikke er en kærighedssang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres indput

Jeg er SIKKER på at vores præst giver lov, vi kender ham rigtigt godt og han skal med til festen bagefter ;)

Jeg syntes det er en smuk kærlighedssang i den omskrevede svenske version, forsøger mig måske med en dansk omskrivning!!

Og jeg er SÅ heldig at et par af mine veninder som KAN synge har meldt sig til tjeneste!! Så mangler jeg bare en pianist eller en på guitar!! Men mon ikke jeg ku finde sådan en eller 2 :7himmel:

Jeg glæder mig bare SÅ meget til Oktober altså ......

Mange hilsner fra FRUEN... som skal ned og hente sin forlovelsesring hos guldsmeden idag :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg aldrig har tænkt nærmere over teksten selvom jeg har spillet den adskillige gange også i forbindelse med bryllupsmiddage, Men jeg kan da godt se hvad I der siger den handler om ulykkelig kærlighed mener og æder mine ord i mig igen. Man kan naturligvis altid overveje om folk bemærker indholdet men jeg tror nu nok at folk bider betydeligt mere mærke i indholdet af en sang når den fremføres i en kirke fremfor som baggrundsmusik til en bryllupsmiddag.

Et alternativ kunne være

. Samtidig er der tale om en kunstner som alle kender (kendte) ung som gammel.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer