Guest StinneGH

For og imod favoræsker?

36 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg lavede dem fordi jeg synes det var sjovt at lave og fordi jeg aldrig selv havde set dem til et bryllup og det derfor var lidt nyt.

men man skal ikke lave dem bare for at lave dem synes jeg, det gir for mig ingen mening.

0

Jeg lavede dem fordi jeg synes det var sjovt at lave og fordi jeg aldrig selv havde set dem til et bryllup og det derfor var lidt nyt.

men man skal ikke lave dem bare for at lave dem synes jeg, det gir for mig ingen mening.

Det var faktisk dine billeder der fik mig til at tage dem op til overvejelse igen for synes de er så fine og det er sådan en sød tanke at vil give sine gæster en lille gave... :)

0

Jeg har valgt ikke at lave den fordi:

-Jeg har ikke tiden til det

-det er ikke noget mine gæster vil savne

-synes ikke det er de penge værd, jeg ved, jeg ville ende med at bruge på dem.

Da jeg startede med at gnikke her inde blev jeg også helt vild med ideen og tænkte "det skal jeg da også lave". Jeg elsker at lave kreative ting. Jeg har også lavede rigtig flotte fondant kager til min ene datters barnedåb og til mine piger og 2 papbørns fødselsdage. Jeg skal dog heller ikke lave bryllupskage selv - det er der heller ikke tid til, så det har HTB forbudt mig :-) for han ved det vil strese mig op til festen.

Håber du kan bruge mine overvejelser.

Losse

0

Annonce ♥

Vi skal have det til vores bryllup med sukkermandler i - fem til hver gæst. De skal symbolisere frugtbarhed, rigdom, lykke, et godt helbred og et langt liv. Det søde sukkerlag og mandlens bitterhed skal repræsentere begge sider af ægteskabet.

Ovenstående er fundet via et link her på bryllupsklar og derfor inspirationen til vores:

Følgende stammer fra Bryllupsmagasinet nr 28/2007:

I meget gamle dage, for flere hundrede år siden, havde man også wedding favors - gæstegaver. Traditionen stammer ikke, som mange tror, fra USA, men kommer såmænd fra Europa. Det var i de aristokratise kredes og der hed det "Bonbonniere" og bestod af en slags beholder eller opsats i krystal eller porcelæn besat med kostbare sten. De indeholdt sukkerknalder eller konfekt. Sukkeret signalerede rigdom, fordi det dengang kostede en m ndre herregård. Senere blev sukkeret til at købe for alle og man så efterhånden bonbonnierer ved de fleste bryllupper. Man lod sig senere inspirere af mellemøsten. De brændte mandler blev introduceret.

Der skulle være 5 til hver gæst. De symboliserer frugtbarhed, rigdom, lykke, et godt helbred og et langt liv. Det søde sukkerlag og mandlens bitterhed skulle repræsenterer begge sider af ægteskabet.

0

Vi var for et par år siden til et bryllup hvor vi alle fik et hånd drejet tekrus med hjem, med brudeparets initialer og bryllupsdato i bunden! Og jeg tænker kærligt på dem hver søndag morgen når vi hygger med morgenmad og drikker te !!!

For en uge siden var vi igen til bryllup og fik et smukt malet påskeæg med navn på og mandler inden i, de blev brugt som bordkort !!! Og det æg skal da indgå i min påskepynt i mange år frem...

Jeg har ikke selv besluttet det endnu, men jeg tror også at jeg vil glæde vores gæster med et lille minde om vores dag, det er da hyggeligt!!!

Knus Fruen

1

Vi skal ikke have dem. Det er der flere årsager til.

1. Ingen af os er særlige kreative

2. Pengene er ikke til det

3. Sidste grund er nok den vigtigste, jeg tror at størstedelen af vores gæster ville synes det var lidt noget pjat. Og jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at bruge tid på noget som der ikke bliver sat pris på.

Jeg kan dog rigtigt godt lide Fruens oplevelser med påskeæggene, det er en sød ide og giver et fint minde fra brylluppet.

0

Jeg ved endnu ikke om vi skal have favours. Hvis jeg får en super ide til en favour som passer til os/vores tema (og budgettet er til det) så vil jeg lave det. Men vil ikke have dem bare for at have dem - der skal være en mening med galskaben :sm: Jeg kunne godt tænke mig, hvis det skulle være, at det var noget som kan gemmes og minde gæsterne om os og dagen (jaja, lidt selvglad måske :tunge: ) Det er selvfølgelig langt fra alle som gemmer, men min mormor, farmor, søster osv ville i hvertfald og det er nok. Ville blive så glad og stolt hvis jeg så min favour i en af gæsternes hjem efterfølgende :)

Konklusion: Minde-favour frem for "tandstikker og panodiler", men kun hvis den rigtige ide opstår :wink:

0

Annonce ♥

Vi har lavet dem mest for hyggens skyld og for at lave noget vores gæster ikke lige forventer.

Vi putter velkomst/velbekomme sang i, nogle karameller, tandstikker og ikke andet i.

Vi bruger dem dog også som bordkort da vi har sat navn på hver æske ;)

Og så indgår de som en del af bordpynten som vi synes er en god ide da vi ikke selv skal stå for den del...da forsamlingshuset klarer det for os :)

0

Vi bruger dem som bordkort og så kommer vi personlige M&Ms i :) Vi har valgt at ha dem som en sjov lille ekstra oplevelse til gæsterne og kun fordi vi faldt over de personlige M&Ms. Vi er nemlig begge slikmunde. :metteholm Tror de kommer til at koste os max 500 i alt.

0

Jeg lavede dem fordi jeg elsker små dimser, og jeg synes det var hyggeligt at forberede bryllup på den måde. Vi havde både parfumeprøver, miniritter, sjovt plaster og magneter med billeder af brudeparret, og jeg havde fundet forskellige citater og ord og lagt i. Jeg er glad for dem, føler ikke de var spilt, MEN når det er sagt, så tror jeg ikke vi har fået en eneste kommentar for dem under eller efter brylluppet, kun at folk har hængt magneterne på køleskabet :)

0

Annonce ♥

Er hverken for eller imod. Synes ikke det er et must, men der imod en sjov ide. Jeg har valgt at lave nogle, fordi jeg kunne og bare for sjov. Det er noget helt nyt i min familie, og håber det bliver godt modtaget (ligesom alt andet jeg har planlagt). De har kostet ca. 10kr. pr. stk.

0

Vi skal ikke have favouræsker. Der er mange årsager, f.eks. at vi ikke "tænder på" idéen. Vi synes, det er mange penge at bruge på noget, der ikke er "vigtigt" for os. Vi synes, det er lidt opreklameret (yes - kill me :fløjt: ). Vi er vilde med idéen om toiletkurve, og synes, det er en bedre måde at lave stort set det samme (HUSK nu, at det er VORES opfattelse, - ikke fordømmelse af andres lyster og meninger).

Vi kunne måske godt finde på at lave en lille tylpose med m&m's eller lignende til hver gæst. Men så er det ikke fordi, det er tænkt som en favour, men mere som noget personligt, fordi vi begge er SLIKmunde!

0

Vi skal ikke have favouræsker. Der er mange årsager, f.eks. at vi ikke "tænder på" idéen. Vi synes, det er mange penge at bruge på noget, der ikke er "vigtigt" for os. Vi synes, det er lidt opreklameret (yes - kill me :fløjt: ). Vi er vilde med idéen om toiletkurve, og synes, det er en bedre måde at lave stort set det samme (HUSK nu, at det er VORES opfattelse, - ikke fordømmelse af andres lyster og meninger).

Vi kunne måske godt finde på at lave en lille tylpose med m&m's eller lignende til hver gæst. Men så er det ikke fordi, det er tænkt som en favour, men mere som noget personligt, fordi vi begge er SLIKmunde!

I mine øjne er det en favour når man vælger at give gæsterne en gave. :)

0

Er de interessant, brugbare (fx spislige) og måske personlige synes jeg det er en god og sjov idé. Er de der bare for at være der og egentlig bare en slags give-away af noget ligegyldigt (på lige fod med musemåtter) er det bare "not" efter min mening.

Når jeg skriver personlige, mener jeg at der er en mening med dem - og altså ikke forstået som en branding af brudeparret

0

Annonce ♥

Vi bruger dem som bordkort og så kommer vi personlige M&Ms i :) Vi har valgt at ha dem som en sjov lille ekstra oplevelse til gæsterne og kun fordi vi faldt over de personlige M&Ms. Vi er nemlig begge slikmunde. :metteholm Tror de kommer til at koste os max 500 i alt.

Hvor har i fundet personlige M&Ms henne?? Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde nogle steder, hvor de sender til DK.. :td:

0

Er hverken for eller imod. Synes ikke det er et must, men der imod en sjov ide. Jeg har valgt at lave nogle, fordi jeg kunne og bare for sjov. Det er noget helt nyt i min familie, og håber det bliver godt modtaget (ligesom alt andet jeg har planlagt). De har kostet ca. 10kr. pr. stk.

Yes, det er også derfor vi laver dem :biggrin: Vi har godt nok brugt en del mere på hver æske, men vi var også kun 23 pers :wink:

0

55 favor æsker købt i Kina = 50kr

Silkepapir = 20kr

Bånd = 25kr

Klistermærker = 8kr (Jeg havde en rabatkupon ind til Vistaprint)

2 x 55 stk personlig chokolade = Ca. 200kr - inkl. print af omslag..

1 x 55 Toms snebolde = Ca. 40kr (kostede 89kr for en kasse, kan ikke huske om der var 100stk i)

3 x 55 wienerlinser = Ca. 40kr (Kan ikke huske om jeg brugte 4 eller 5 poser, men de kostede 10kr stykket)

Pris ialt for 55 favoræsker = 383kr = ca. 7kr pr. æske.

Vi havde dem fordi jeg synes det var en sjov og anderledes ide (anderledes som i, jeg har ikke set dem før til bryllupper), de passede ind i vores tema & borddækning, vi elsker slik, det var ment som en "icebreaker" og folk snakkede vældigt om dem hele aftenen - og vi fik fin respons på dem efterfølgende.. Ca. 40 af gæsterne tog dem med hjem (vi ryddede bordene for "pynt" efterfølgende) - og resten spiste dem om aftenen og lod æskerne stå - eller lod hele æsken stå uden at spise indholdet.. Så de fungerede ganske som planlagt! :)

Det var fra start ikke ment som noget "gemme for evigt" - det var kun for sjov!

Har på den anden side set aldrig "brudt mig om" tanken om panodil, tandstik osv.. Men det er jo bare min holdning.. :)

Synes personlige favors der er lagt sjæl og bagtanke i - er fantastiske.. Hjemmebagte cookies, fine chokolader, en æske med kærlighedsstøv, hjemmelavet syltetøj, små nips osv osv osv...

0

Hvor har i fundet personlige M&Ms henne?? Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde nogle steder, hvor de sender til DK.. :td:

Vi bestiller dem i UK (www.mymms.co.uk) og får dem sendt til H2Bs kontor derovre. Han er i London en gang i måneden ca, så han enten sender dem derfra eller tager dem med hjem :thumbsupsmileyanim:

Edited by betina.b
0

Annonce ♥

Jeg laver dem, fordi:

• Jeg er kreativ og elsker at ordne små pillerier
  • Jeg skulle have noget at afreagere al min bryllupsenergi på de næste mange måneder :wink:
  • De passer godt til vores tema
  • Jeg synes det er en sjov idé og jeg har ikke oplevet det til andre bryllupper
  • De kan laves med et meget personligt udtryk

Men synes det er helt op til den enkelte om man har lyst eller ej. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har også forelsket mig i de personlige m&m´s og har besluttet mig for at bestille dem igennem en tidligere kollega i England via www.mymms.co.uk

MEN jeg er i tvivl om hvor mange jeg skal bestille - Hvis man bestiller dem i løsvægt er det i 1,5 kg poser - jeg har svært ved at vurdere om det nok med en pose? Jeg kan heller ikke lige vurdere hvor stor den enkelte m&m er... Er det de almindelig små? Kan du hjælpe mig? Hvor mange har du bestilt? Vi pakker dem ind i små favoræsker eller tylposer (risposer) og vi bliver 45 gæster...

0

Da jeg startede med at læse planlægningstråde osv herinde på foraet, der skulle jeg have ALT! hehe. Der var ingen grænser .... og vi planlagde på det tidspunkt et alm bryllup og jeg tænkte på favoræsker og hvad jeg dog skulle putte i dem og jeg anede det simpelthen ik! Jeg kunne ikke finde noget, som jeg syns var noget, der virkelig var noget værd for alvor.

Altså vi alle er forskellige, men jeg syns det er temmelig overflødigt, MEDMINDRE det er noget helt anderledes, hvor folk fx får et minde med hjem. Så har det lissom en mening med galskaben :) hehe. Tandstikker, chokolade, tyggegummi whatever .... syns det er røv ligegyldigt og spild af penge :)

Syns den med påskeægget er super sød og koppen som sådan også, hvis det havde været mindre branding af brudeparret, men at den fx var med ens navn på og så monogrammet fra brylluppet el lign :)

Så jeg må stemme "nej" til favoræsker .... :)

Edited by MariaSchmidt
0

Jeg havde egentlig til at starte med valgt IKKE at have favoræsker, fordi jeg synes det var noget ligegyldigt pjat ( når det bare er noget man gør, for at gøre det) og så synes jeg det er herredyrt!

Men nu er det blevet til at jeg laver matchbox frøpakker

post-45329-0-13813900-1334877111.jpg

(kan ses i min tråd). fordi jeg synes det er en sød personlig gave, at folk kan gå hjem og plante nogle frø, som vil spire og gro ( som ægteskabet) og minde dem om vores bryllup. Selve æskerne koster 45,- for poserne og selve matchboxen kan vi printe gratis ud på min kærestes arbejde :thumbsupsmileyanim:

Vi synes det er en sød tanke - og billig - og så kommer der til at ligge en pakke ved hver kuvert, og man kunne jo forestille sig at folk i første omgang ville tro at det var tændstikker og så har lidt at snakke om :)

0

Det er da en rigtig sød idé :) Jeg har lavet vores æsker, men er stadig i tvivl om, hvad der skal placeres i dem. Jeg vil også gerne have, at det er noget meningsfyldt og personligt 'tænke, tænke'. Og nu med æskerne - så kan det selvfølgelig heller ikke fylde alt for meget :)

0