Guest StinneGH

For og imod favoræsker?

36 indlæg i dette emne

Kan se der er mange forskellige meninger herinde. Jeg har valgt også at lave æskerne. Jeg synes det er en rigtig sød idé, og jeg har ikke set det til et bryllup før. Jeg tænker, at hvis jeg var til et bryllup og der stod sådan en lille fin æske på min plads, så ville jeg da synes det var rigtig sødt og super fedt at brudeparret havde gjort så meget ud af det, altså at de overhovedet gad at lave det til hver enkelt gæst :) Og det er også selvom det bare er lidt slik, hovedpinepille o.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi laver ikke æsker men ja, vi giver en favour. Gommen laver hvert år lækker hyldeblomstdrik -så vi laver en lille flaske til gæsterne (en til hvert par, ikke en til hver) og så vil jeg lave karameller tror jeg det ender med - så der er gommens tårer og brudens ja jeg mangler lige et godt ord men det kommer snart :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen vi laver ikke æsker men ja, vi giver en favour. Gommen laver hvert år lækker hyldeblomstdrik -så vi laver en lille flaske til gæsterne (en til hvert par, ikke en til hver) og så vil jeg lave karameller tror jeg det ender med - så der er gommens tårer og brudens ja jeg mangler lige et godt ord men det kommer snart :)

gommens tårer og brudens sødme?

Lyder lækkert Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også forelsket mig i de personlige m&m´s og har besluttet mig for at bestille dem igennem en tidligere kollega i England via www.mymms.co.uk

MEN jeg er i tvivl om hvor mange jeg skal bestille - Hvis man bestiller dem i løsvægt er det i 1,5 kg poser - jeg har svært ved at vurdere om det nok med en pose? Jeg kan heller ikke lige vurdere hvor stor den enkelte m&m er... Er det de almindelig små? Kan du hjælpe mig? Hvor mange har du bestilt? Vi pakker dem ind i små favoræsker eller tylposer (risposer) og vi bliver 45 gæster...

Vi har også de personlige mogms. De er helt almindelige i størrelsen. Vores pose er også 1.5 kilo, og jeg tror der er nok. Du kan jo evt købe en pose mogms og veje, og så gange op, så har du en bedre ide om hvor mange der er...

Mht favorbokse, har vi valgt ikke at lave dem. Jeg må indrømme at jeg ikke helt ser ideen med dem... De er lidt ligegyldige i min verden. Men jeg er måske også bare sådan indrettet, at nu er det jo, i vores tilfælde, en fest som vi smider ca 70-80.000 i, så synes jeg sku ikke jeg behøver give mine gæster gaver også... haha... Håber I forstår. Og det er ikke for at genere nogen, men en æske med et stykke chokolade, en panodil, en tandstik, en mintpastil, et digt osv osv... Ja, sorry, men hvad skal man lige med det?? Det er heeelt fnt at nogen laver dem, og hygger sig med det, det er bare ikke en udgift jeg "gider.." !

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes i starten, det var fedt med favouræsker, men var alligevel for nærig. Og jo mere jeg læste herinde, jo mere åndssvage blev de med de sære ting, der blev puttet i.

Min mor skriver sange, og da det blev tid til at få styr på Velkommen og Velbekomme, satte vi os ned, og gik alle hendes mapper igennem. (Hun har sådan ca. gemt ALT fra alle de fester, hun har været til.)

I en af disse mapper fandt vi en lille papirspose med et vers på. Det vers er nu skrevet om til følgende:

I posen her du finde kan,

lidt lækkert til den søde tand.

Et lille flag, ja Dannebrog,

hvis stemningen bli’r rigtig go’!

Og hvis du dig med for megen mad propper,

så klæderne revner og knapperne popper,

en sikkerhedsnål kan hæfte dig sammen,

så alt igen kan bli’ fryd og gammen.

Hvis maden i tanden har pakket en prop,

en tandstik du får til at klare det job.

Servietten i posen er lille men,

tør dine øjne, snyd næsen min ven.

Og skulle du pluds’lig få ondt i en tå,

så af med skoen og plasteret på!

Og når Showtime Band spiller op til bal,

og du måske får lyst til et lille knald,

så snup ballonen og pust den op.

Giv alt hvad der er af luft i din krop!

Og når så engang vores fest er forbi,

og du sidder derhjemme i vinterhi,

så tænd blot lyset og lad det brænde.

Måske det så et minde kan tænde,

om den dag i dit liv, du brugte som gæst,

ved Rikke og Steffans bryllupsfest.

Vi har pillet to linjer ud. De stod som nr. 3 og 4 og lød sådan:

En sang til før, og en sang til efter,

den middag vi spiser med jer, kære gæster.

Vi har et hæfte til sangene, hvori der også er menu og en præsentation af gæsterne.

Posen fra den fest var brun og var også blevet brugt som bordkort.

Vi har bestilt hvide poser på Etsy. På poserne har jeg lavet vores monogram med embossing på den ene side, og limet verset på, på den anden side.

Til den søde tand er der chokolade, der er lavet efter "Shedevil"s DIY om personlige chokolader.

Dannebrog og sikkerhedsnåle er købt ved Søstrene Grene.

Tandstikker med TIGER.

Servietten, (en lommelet med brudepar på) er købt ved Wimmel-et-eller-andet.

Plasteret er fra Bilka. (Søstrene Grenes seje plastre passede desværre ikke til vores farvetema).

Ballonerne, hvide hjerteformede, er bestilt fra Ballonteam.

Og lyset er et juletræslys. (Vil gerne undgå, at gæsterne tændte fyrfadslys ved bordene, hvis der nu skulle blive brændt hul i dugen grundet den varme "kop").

Så det ender altså alligevel med favours (i pose) til vores bryllup. :)

Redigeret af RikkeLangager
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg laver Favouræsker ("Stjæler" nok Mette Holm's form :wink: ), da de vil fungere som bordkort. Disse er godt nok med i prisen, da vi holder festen på en Storkro, men jeg synes at favouræskerne vil give et pesonligt præg. Ligesom jeg selv lavede invitationerne og vil lave menu-kort. Det eneste jeg er i tvivl om, er hvad der skal i. Jeg vil ikke komme panodiler i, da familiens børn er med. Derimod har jeg tænkt på evt. en enkelt ballon i hver æske, og mon ikke det så ender med, at børnene render rundt med alle ballonerne :balloons: Jeg har også tænkt på, at købe bolchekit i Panduro og selv lave nogle bolscher. Derudover tænker jeg også evt. på magneter med "Lykke er.." Men intet er afgjort endnu

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver også favourbokse! Jeg synes det er en super sjov ide, og det er grund nok for mig :biggrin: Vi laver selv æskerne (der er en smart DIY-vejledning til hvordan man kan sy sine egne "æsker" - den ide snupper vi. Jeg er fra ipaden, så kan ikke lige smide et link). Vi putter tre ting i dem:

- En lille, nuttet flakon med hjemmelavet ingefærvodka.

- En lille stykke hjemmelavet sæbe (ja, min kære mand laver selv sæbe - til stor morskab for familie, venner og mig :biggrin:)

- En hjemmelavet badge.

Vi ville selv eeeelske at få en lille favour (okay, måske mest mig...), om den så "bare" indeholdte chokolade og en tandstik. Men vi har dog prøvet at gøre vores lidt personlige, så de afspejler vores personligheder - og så gæsterne kan gemme noget af det til evigt minde :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha. Jeg er meget delt mht. favours. En ting er, at budgettet nok ikke vil kunne li' dem. Men jeg har mega svært ved at finde noget, der favner alle! Hvis nu det var som bordkort var det nemmere, men jeg har fået det for mig at bordkortene skal være simple og at bagsiden af dem skal bruges som gæstebog - så kan folk skrive i løbet af maden, så det ikke glemmes helt. Men så var der lige de der M&Ms... de er godt nok flotte... hmm.

Som gæst ville jeg ikke savne favours, men det er en god icebreaker og en sød tanke, uanset hvad det består i. Dog har jeg svært ved at forestille mig at skulle have en kop/billede/deko af noget slag med bryllupsparet på derhjemme. Har prøvet at få sådan nogen ting et par gange (dog ikke til bryllup) og det føles altid lidt... underlig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er noget amerikansk pladder :badgirl:

Ej, jeg kan da godt se at det kan sjovt at sidde og nørkle med for dem der er super kreative, men det er jeg ikke. Og så synes jeg, hvis skal være der, at de skal fungere som et personligt minde, måske noget håndlavet, og ikke en box med panodiler, plastre osv. Det siger mig ikke rigtigt noget. Jeg fik engang en 'favour' til et bryllup, det var håndlavet sæbe fra Sydafrika, hvor bruden selv havde startet socialøkonomisk sæbefabrik op. Så det gav mere mening. Ellers har jeg ikke været ude for det i DK, og synes heller ikke det er en tradition vi mangler :)

Kan dog godt lide idéen med nogle kurve på toilettet med nød-ting, som neglefil, plaster osv. Men vi holder vores bryllup hjemme, og regner med at folk kan spørge efter det hvis de mangler :)

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer