stinaogchristian

Farvning af vipper og bryn.. Men hvorfor nu det?

23 indlæg i dette emne

Der må være nogle herinde der har mere forstand på make-up og lign. end jeg. Havde besluttet selv at lægge make-up på dagen, og var ganske fortrøstningsfuld. Selvom jeg kun bruger make-up 2-3 gange om året, så har jeg en rolig hånd, så det bliver fint.. MEN!! Nu ringer jeg så til frisøren og bestiller tid til håropsætning. Og hun anbefalede mig at farve vipper og bryn en lille uge før brylluppet. Hvad skal nu det til for?? Skal jeg så slet ikke lægge mascara?? Og hvad farve synes hun lige det skal være? Jeg er helt lys og meget skandinavisk, så kan ikke lige se mig selv med mørke vipper :S Bør man farve sit hår ved samme lejlighed?? Det er jeg bestemt ikke meget for. Fik lavet krøller for et par år siden, og håret blev totalskadet af det. Og hvad nu hvis jeg ikke kan tåle farven, og vipper og bryn falder af?? Er mest stemt for bare at overhøre hendes anbefaling, men det skyldes nok mest af alt uvidenhed på området.. Er der ikke nogen der lige kan fortælle mig lidt om dette nye fænomen ;)

Og på forhånd tak, i øvrigt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig før fået farvet øjenbryn, men kun vipper. Og hvis du ikke har tænkt dig at bruge mascara på dagen, så synes jeg absolut du skal få dem farvet. Personligt synes jeg i hvert fald at mørke vipper gør en hel del ved ens udseende :) Det kan dog godt være lidt ubehageligt at få farvet dem, men det er til at overkomme!

Hvis du aldrig har fået farvet øjenbryn, så synes jeg du skal prøve at få det gjort nu her inden du skal giftes - for det gør en markant forskel! Bliv endelig ikke forskrækket første gang du ser dig i spejlet med farvede bryn - de skal lige "falme" lidt :)

Redigeret af Carina Stærke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er fortaler for begge dele... Selvom det ikke sker så tit mere... Men vipperne får jeg farvet, fordi mascaren ikke når helt ned til rødderne af vipperne og når man er meget lys, så kan man bare se at de er helt lyse i bunden... Giver det mening? :)

Brynene sys jeg er et must at få plukket og farvet, de indrammer øjnene og giver hele dit ansigt en "god facon"... Selvom du er helt lys sys jeg godt du kan farve dem, bare ikke så mørke, når nu du er meget lys selv... Og nej, lad være med at få farvet dit hår, hvis du ikke vil det... :)

I stedet for at farve øjenbrynene kan du eventuelt nøjes med at lægge en neutral øjenskygge (uden glimmer) på dine bryn, det gør jeg til hverdag... Faktisk har jeg det her vildt billige, men geniale sæt fra englang af: HER

Det fåes i 5 forskellige farver og hvis du tilmelder dig deres nyhedsmail, får man tit en mail om gratis fragt, så kan man vente med at bestille det til det er gratis i forsendelse... :)

Og vipperne er måske også unødvendige, hvis bare man har en god mascara... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal prøve at farve øjenvipper - det vil gøre det nemmere at lægge mascara på dagen :) Det er flot selvom du er lys. Og så varer det ikke evigt, men forsvinder rimelig hurtigt, specielt om sommeren. Jeg farver selv øjenbryn, men kun en tone mørkere - ingen skovsnegle her! Det markerer ansigtet bedre og gør en mindre "fersk" :) Øjenbrynene kan dog gøre en stor forskel, så synes du skal prøve en tone mørkere, helt sikkert, men jeg ville gøre det nu fx og se om det er noget for dig. Så kan du gøre det igen før brylluppet. Men det er jo vigtigt at kunne genkende sig selv og ligner sig selv som brud også - bare i aller bedste udgave!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv helt lys og jeg synes det ser fantastisk ud med farvede bryn, jeg får dem bare farvet brune i stedet for sort.

Du kan købe farve i matas fra Hanne Bang og så selv farve, så kan du prøve hvordan det ser ud.

Redigeret af Maj83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i lære som frisørelev - så derfor giver det sig vel næsten selv at jeg både farver bryn og vipper :D?

Synes du skal prøve det. har tit stået med en lys kunde, og det er fantatstisk så flot det indrammer ansigtet, og ja, vipperne bliver bare fremhævet. de bliver f.eks. ikke så tykke som hvis du kommer mascara på. så det ligner egentligt mest at du har et meget tyndt lag mascara på. jeg supplerer som regel op med mascara til fest, men til hverdag har jeg ikke mascara på - dejligt nemt :)

Synes ikke du skal stå og bakse med at farve bryn og vipper selv, i første omgang. For det første har din frisør bedre produkter, og for det andet har hun prøvet det tusinde gange før, så hun ved altså hvad hun laver. Du kan jo prøver at spørge mere ind til det. hvis du er meget lys vil jeg foreslå at du skal have en brun, men en MEGET lille smule sort i, for det ikke ser for fake ud :) eller en lysbrun med en klat mørkbrun i.

Jeg er selv ret lys faktisk, men jeg har mørke bryn og vipper og synes selv det bløder mit look op :)

Men hvis du er i tvivl, synes jeg du skal få det gjort nu, og så hvis du ikke er vild med det, kan du lade være med at få det gjort op til brylluppet ;)

Mange gange hed og lykke med det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget lys, og øjenbrynene er lyse... derfor ses de nærmest ikke på billeder (og det ser fjollet ud!!) så derfor bliver de farvet.

Frisøren blander en lys brun nuance, der ikke bliver rød, og det ser hamrende godt ud. man kan også bruge dennis Knudsens små øjenbrynsfarvere - de er gode.

men som en anden skriver: de rammer ansigtet ind. jeg ville ikke drømme om at lade være, når først jeg en gang har set forskellen...

øjenvipperne - ja, til badeferier får de en gang farve, men ellers ikke, da jeg flittigt bruger mascara og har gjort det i 15 år, så de er sådan set farvet mørke af det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg farver normalt bryn og øjenvipper hvis jeg kan få andre til det (er ikke så god til det alene)... Du skal bare prøve med lys brun eller brun til brynene... Vi må lige prøve når jeg skal forbi og hente mine sko.. Så køber jeg noget nyt du kan prøve.. Hvis ikke du vil prøve selv inden :) Du kan prøve at købe lidt forskelligt, lys brun, brun og blåsort (til vipper).. Så kan du nå at prøve begge brune inden brylluppet og beslutte dig. Prøv at tage fotos af resultatet løbende de første 14 dage, så du er sikker på hvor tidligt du vil farve dem før brylluppet.

Farven er meget kraftig de første dage, så en uge før lyder meget godt.

Jeg plejer jo selv at farve - så jeg skal nok aftage resterne, hvis du ikke bliver hooked på det..

Redigeret af Røde
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der bestilt tid til farvning af bryn og vipper. Tænkte jeg ville få min frisør med kampmeget erfaring til det. I første omgang. Er spændt på at se resultatet. Bom bom, men der er 4 uger til.. Vente vente.. Kan godt se at mine vipper er virkelig lyse, næsten helt væk, men mine bryn er jeg egentligt meget godt tilfreds med. Men så tænker jeg lidt, at hvis mine vipper bliver mørkere, så kan brynene nok også godt klare en tone.. Sådan for at få det hele afstemt.. Nå! Sikke meget man lære af at holde sådan et bryllup.. Til frisør den anden dag lærte jeg at føntørre hår.. (You see, I'm waaay behind)...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farver normalt bryn og øjenvipper hvis jeg kan få andre til det (er ikke så god til det alene)... Du skal bare prøve med lys brun eller brun til brynene... Vi må lige prøve når jeg skal forbi og hente mine sko.. Så køber jeg noget nyt du kan prøve.. Hvis ikke du vil prøve selv inden :) Du kan prøve at købe lidt forskelligt, lys brun, brun og blåsort (til vipper).. Så kan du nå at prøve begge brune inden brylluppet og beslutte dig. Prøv at tage fotos af resultatet løbende de første 14 dage, så du er sikker på hvor tidligt du vil farve dem før brylluppet.

Farven er meget kraftig de første dage, så en uge før lyder meget godt.

Jeg plejer jo selv at farve - så jeg skal nok aftage resterne, hvis du ikke bliver hooked på det..

God ide med at tage billeder!! Må også huske et "før" billede...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kommer til at blive afhængig! Jeg får det gjort med jævne mellemrum for mine bryn er meget lyse og mit hår er farvet helt mørkt, så det ser virkelig fjollet ud. Det ser meget voldsomt ud lige de første dage, så man skal lige vænne sig til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk, at det kunne være ret fedt, hvis nogle af jer modige tøser ville ligge billeder op af jer/jeres øjenbryn, sådan før og efter farvning, og gerne farvning efter nogle dage?

Jeg er selv i tvivl om, hvad jeg skal gøre ved mine, og det kunne da være super med lidt inspiration, hvis man kan kalde det dét :) Rart at kunne se resultatet før og efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk, at det kunne være ret fedt, hvis nogle af jer modige tøser ville ligge billeder op af jer/jeres øjenbryn, sådan før og efter farvning, og gerne farvning efter nogle dage?

Jeg er selv i tvivl om, hvad jeg skal gøre ved mine, og det kunne da være super med lidt inspiration, hvis man kan kalde det dét :) Rart at kunne se resultatet før og efter.

Jeg kommer hjem om 10 dages tid - så skal jeg nok få taget et billede af mig før og efter - har nærmest usynlige bryn og vipper naturligt hehe..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj det skulle jeg jo lige have læst inden jeg tog til frisøren igår. Jeg har lige fået farvet mine efter at have været kulørløs i 6 måneder.

Men det gør afsindigti meget for ansigtet! Det gir farve, karakter og markering.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arj det skulle jeg jo lige have læst inden jeg tog til frisøren igår. Jeg har lige fået farvet mine efter at have været kulørløs i 6 måneder.

Men det gør afsindigti meget for ansigtet! Det gir farve, karakter og markering.

Awww, øv ja, kunne godt have tænkt mig at se forskellen! :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gulp, så fik man farvet dem.. Kæmpe før/efter forskel. Er spændt på hvordan det ser ud om en uge.. Forhåbentligt lidt mere "normalt".. Hehe.. Vipperne ligner jo bare at der ligger et tyndt lag mascara på. Men brynene, mine fine bryn, snøft... Synes selv det ser lidt voldsomt ud lige nu. Nå, om en uge er det forhåbentligt bedre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regner med der kommer billeder når der er gået en uges tid.. Så man kan se hvor meget det falmer.. Tager i hvert fald jævnligt et billede :)

Har vænnet mig lidt til øjenbrynene, får ikke et chok hver gang jeg kigger mig i spejlet... Hmm.. Burde man sende billederne til kæresten, som er til søs??

Og som vist ikke ved jeg skulle have farvet vipper og bryn...

Redigeret af stinaogchristian
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Regner med der kommer billeder når der er gået en uges tid.. Så man kan se hvor meget det falmer.. Tager i hvert fald jævnligt et billede :)

Har vænnet mig lidt til øjenbrynene, får ikke et chok hver gang jeg kigger mig i spejlet... Hmm.. Burde man sende billederne til kæresten, som er til søs??

Og som vist ikke ved jeg skulle have farvet vipper og bryn...

Arj super, det vil jeg glæde mig til :)

Han vil da blive noget overrasket, hvis du sender billedet! Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan det ser ud, men ud fra det du beskriver, så lyder det til at være en stor forandring!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer