Sign in to follow this  
Followers 0
D&SHoffgaard

risposer - må ikke selv.. øv øv..

11 posts in this topic

Vi har måtte udskyde vores bryllup min.10 måneder og for ikke at droppe brylluppet helt, går jeg og nørder med nogle DIY-projekter, som jeg allerede ny at forsøge mig med. :biggrin:

Desværre jeg ikke så keativ, så får en masse hjælp af min forlovede, til papir tingene (invitationer osv.), da han er opvosket i en mediegrafiker-familie. Jeg har selv kastet mig ud i at lave hjemmelavede sukkerknalder og hjemmelavede skumfiuser, for at have noget jeg kunne lave forsøg med selv.

En ting som jeg har glædet mig rigtig meget til at gå i gang med er risposerne. Her var der endelig noget rigtig bryllupsagtigt ()() , som jeg helt selvstædingt kunne side og lave selv.

Har fundet et rigtig flot design, lavet skitse og har være ude og kigge på tyl til dem. Men, men, men.. :( Da jeg fortalte det stolt til min svigermor, sagde hun, at det skulle jeg bestemt ikke så for selv. Hun ville stå for det og ville lave det i samme design, som var til min svigerindes (hendes datters) bryllup i sommeren 2011, som datterens svigerfamilie stod for at lave. :boohoo:

Jeg ved godt, at man i nogle familier har tradition for at der er andre laver det og det er åbenbart noget min svigermor, synes ville være en god ide, at starte på. Jeg er da glad fo,r at hun går op i vores bryllup, da min familie ikke går op i det. Men er virkelig ked af, at få frataget mig det eneste, som jeg selv kunne stå for helt selv. Hun er gået med til at lave dem, efter det design jeg har fundet og efter mine anvisninger, men det er jo ikke det, der er det væsentlige for mig. Må ikke engang være med til at lave dem.

Har mest lyst til at på bedste bridezillavis, lave nogle selv alligevel i trods, men det hjælper jo ikke noget.. ÆVØV ØV

0

Annonce ♥

Dejligt at du hygger med alle de DIY projekter som en bryllup fører med sig, men jeg må altså sige "come on".

Det er bare risposer og det betyder tydeligvis noget for din svigermor at stå for dem. Lad hende og vær glad for at hun jo tydeligvis er super glad for at være en del af planlægningen og ikke kun selve bryllupsdagen.

Os svigerdøtre behøver jo ikke at være mere bridezilla end højst nødvendigt :biggrin:

0

Dejligt at du hygger med alle de DIY projekter som en bryllup fører med sig, men jeg må altså sige "come on".

Det er bare risposer og det betyder tydeligvis noget for din svigermor at stå for dem. Lad hende og vær glad for at hun jo tydeligvis er super glad for at være en del af planlægningen og ikke kun selve bryllupsdagen.

Os svigerdøtre behøver jo ikke at være mere bridezilla end højst nødvendigt :biggrin:

Jeg er bestemt også glad for at hun vil hjælpe og sådan, men i virkeligheden er det, det DIY-projekt, som betyder allermest for mig også. Min svigerfamilie er allerede meget inde i brylluppet allerede og mange af tingene skal gøre efter deres traditioner og med deres kontakter, at jeg også føler at jeg har brug for noget, som bare er mit.

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

Jeg ville være glad, hvis jeg havde en svigermor eller en mor, der gik så meget op i det som din - og det er endda sådan, at hun vil gøre det efter dine anvisninger, så det er ikke engang for at blande sig..

Det er nok også fordi, jeg føler at de blander sig for meget i brylluppet i forvejen. Kirken er bestilt, fordi de blev gift i den og at der er en tradition i deres familie, at den førstefødte bliver gift i den samme, som forældrene. Så kunne vi ligeså godt også holde festen det samme sted, som de gjorde (fik jeg dog lavet om) og de blev mega skuffet over at deres veteranbil med nøgne damer, ikke skal være brudekaret, som til deres datters bryllup. bryllupskagen, får de en komditor de kender til at lave, hvor hans skal have fuldstædige frie tøjler med både fyld og udsseende (får den dog gratis). Strømpebånd, må jeg heller ikke lave selv, for kan jo bruge min svigerindes og svigerfar og dog H2B står for design af invitationer, kirkehæfter osv.. Ved da godt at de gør det af kærlighed, men føler snart ikke, at det er mit bryllup mere. :(

Edited by D&SHoffgaard
0

Jeg ville være glad, hvis jeg havde en svigermor eller en mor, der gik så meget op i det som din - og det er endda sådan, at hun vil gøre det efter dine anvisninger, så det er ikke engang for at blande sig..

Det er nok også fordi, jeg føler at de blander sig for meget i brylluppet i forvejen. Kirken er bestilt, fordi de blev gift i den og at der er en tradition i deres familie, at den førstefødte bliver gift i den samme, som forældrene. Så kunne vi ligeså godt også holde festen det samme sted, som de gjorde (fik jeg dog lavet om) og de blev mega skuffet over at deres veteranbil med nøgne damer, ikke skal være brudekaret, som til deres datters bryllup. bryllupskagen, får de en komditor de kender til at lave, hvor hans skal have fuldstædige frie tøjler med både fyld og udsseende (får den dog gratis). Strømpebånd, må jeg heller ikke lave selv, for kan jo bruge min svigerindes og svigerfar og dog H2B står for design af invitationer, kirkehæfter osv.. Ved da godt at de gør det af kærlighed, men føler snart ikke, at det er mit bryllup mere. :(

Ej - jamen så er det en anden historie...

Kan I da straks få smidt de svigerforældre der hvor de hører hjemme - PÅ GÆSTELISTEN!

0

Kæreste ven...sikke da noget rod.... ved du hvad, nu sætter du dig altså ned og taler med din kæreste! Det er simpelthen ikke i orden, at bruden føler sig tilsidesat i sin egen bryllupsplanlægning!! Jeg forstår at de gør det af kærlighed og at "nu skal du se, hvordan vi gør i vores familie, som du nu bliver en del af!" Din kæreste og dig skal have en snak og du skal fortælle ham, at du naturligvis sætter pris på hans families hjælp og opmærksomhed, men at du faktisk ikke føler, at du er en del af planlægningen længere. Det må han lytte til....og måske kan I sammen så tage en snak med svigermor og forklare at det er JERES dag - I vil gerne have deres hjælp, NÅR I BEDER OM DET! Men de skal simpelthen ikke overtage på dén måde! OG NEJ - Du skal under INGEN omstændigheder bruge din svigerindes strømpebånd - selvfølgelig skal du have dit eget, som du selv vælger. Din H2B skal vel heller ikke pille sin søsters frække lingeri af dig på jeres bryllupsnat, vel? :wink:

Kære ven...du er IKKE en bridezilla, fordi du gerne vil deltage i planlægningen - og hvis de siger det, så luk ørerne og HUSK at det er jeres dag, ikke deres!!

Og så kommer du herind rigtig tit og får vores opbakning, og så skal vi nok finde nogle projekter som DU kan tage dig af og dem behøver du ikke engang fortælle din "kære svigermor" om! ....og helt ærligt, hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til konditoren (eller lade din H2B gøre det) og fortælle lidt om jeres ønsker - hvis det kan lade sig gøre - og ellers kan I måske tilbyde at betale lidt for den, for at få lidt indflydelse. Og det behøver svigermor heller ikke vide noget om, før hun smager kagen.

Jeg tror også at risposerne bare lige bliver symbolet på, at de har taget over og derfor vælter det læsset. Ved du hvad .... havd med at bestille nogle bryllupsbobler og evt. nogle rosenblade, som du putter i små fine poser, så kan folk også kaste det efter jer.... og så er der noget, som du har lavet - uden svigermors indblanding?! ....og i øvrigt så laver jeg altså selv vores "risposer", fordi der kun må bruges specielle ris, der opløser sig ved regnvejr - så jo, bruden må gerne selv sørge for ris :wink:

HELD OG LYKKE med det hele! :bearhug: :bearhug: :bearhug: .....og giv lyd, hvis jeg skal lægge ører til - er selv vandt til en superbesværlig og ond svigerfamilie, så jeg kan sagtens påtage mig lidt bridezilla-vrede :lol:

2

Annonce ♥

Min første tanke til dit indlæg var: "Ej come on.. Risposer.. Det er sq da underordnet"..

MEN..

Så læste jeg videre og læste om hvor meget din svigerfamilie efterhånden har "overtaget" - og vil sige det samme som de andre, tag dig en snak med din kæreste og fortæl ham hvordan du har det, og hvordan du føler dig "tilsidesat" i din egen bryllupsplanlægning.. Og hvis ikke han vil tage kampen op med forældrene - så synes jeg selv du skal sætte foden ned og fortælle at du er taknemmelig for gode råd og forslag - og den hjælp de giver dig - NÅR du vel og mærket selv beder om den!!

Synes ikke det er at være utaknemmelig, men man skal også selv kunne følge med - og have sig selv med i sit eget bryllup.. Og hvis alt er "nedlånt" eller "genbrug" fra svigerfamiliens, så er det jo spørgsmålet hvor meget DIG/jer det er..

:bearhug:

0

Hej hej.

Syntes det lyder som om de har taget sig lidt mange friheder, ignorer risposerne og find på nogle gode projekter selv - eller sig det som det er, at du vil selv, så kan de blive sure hvis de vil.

Hvordan havde du tænkt at lave risposerne? Du skriver at du selv har designet og er lidt nysgerrig....

Belinda

0

Ja ok nu forstår jeg...

Det lyder som om det er gået lige over grænsen for hvad der ok. Du må simpelthen sætte foden i nu, for du ender med at sidde på din egen bryllupsdag og blive ked af nogle af de ting du ikke selv fik lov til at bestemme.

Den værste er godt nok den med strømpebåndet - EJ det skal du altså selv styre. Der skal din svigerfamilie ikke ind over.

Jeg synes du skal lave en liste over de ting der skal laves til brylluppet og så sætter du dit navn ud for alle de ting du selv vil lave. Den liste giver du til din kæreste og så må du bede om hans hjælp hvis I oplever at de opgaver bliver "overtaget" af svigerfamilien. Fortæl ham at det er DIn dag og ikke din svigermors så nu vil du gerne have lidt indflydelse.

0