Brumle01

Etsy.com - erfaringer og hvordan?

15 indlæg i dette emne

Som mange andre vordende brude er jeg allerede blevet dybt afhængig af at surfe rundt på etsy.com - men hvordan foregår handel med dem? Hvis jeg bestiller f.eks. 5 forskellige ting derfra, bliver de så sendt samlet, så man kun betaler for en gang fragt eller....? Og hvordan er det med told osv?

Kan nogen af jer kloge hoveder dele jeres erfaringer med mig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du handler hos privat personer der har oprettet en shop derinde, så med mindre du bestiller 5 ting fra den samme shop så bliver de sendt hver for sig. Der findes forhandlere fra hele verden derinde, f.eks. Lena og Susanne her fra BK, og så har jeg fået ting hjem fra bl.a. Californien og England.

Toldreglerne varierer alt efter om varen er fra EU eller ej og så er der vidst en værdigrænse på hvor dyr varen skal være før den bliver fortoldet, men jeg er desværre ikke så stærk i de regler.

Jeg har kun gode erfaringer med etsy :)

Redigeret af Andemone
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det fungerer sådan at du klikker på "køb" - og så får du muligheden for at betale via Paypal (her skal du have oprettet en konto)

Når du betaler via Paypal er det DEM (Paypal) der har adgang til dine bankoplysninger, og på den måde skal du ikke dele dem ud til alle du handler med.. På den måde bliver nethandlen mere sikker.. Du har desuden mulighed for at "klage" over dine køb hvis ikke du føler du er blevet retfærdigt behandlet - dette kaldes at "dispute" - du kan læse mere om reglerne for dette inde på Paypals hjemmeside.. :)

Når du har betalt så sender personen du har handlet med varen.. :) Du får som regel en bekræftelses mail - og som regel er der også et Track & trace nummer..

Hvis du køber forskellige ting ved forskellige sælgere - så kan de, naturligt nok, ikke sende samlet! :) Men hvis du køber flere ting ved samme sælger kan du sende dem en besked (det gøres inde igennem Etsy) og bede dem lave en samlet "listing" (hedder det) - så samler de tingene i én annnonce, som du så får et link til - og kan købe tingene samlet inkl. porto! :)

Jeg har handlet både i England, USA, Kina, Australien, Danmark & Frankrig igennem Etsy... Og der har aldrig været nogle problemer.. Dog vil jeg sige - der er NOGLE af sælgerne der er "professionelle", som har annoncer med varer man kan finde LANGT billigere på Ebay.. Jeg købte blandt andet en kjole på Etsy, som jeg gav ca. 250kr for.. Fandt den samme kjole, med samme billede - på Ebay, til ca. 125kr.. Og det samme med mange af de smykker der IKKE er hjemmelavet - dem kan man også ofte finde til noget billigere penge på Ebay... Så kig dig for, og tjek evt. Ebay inden du køber medmindre det er noget hjemmelavet og unikt.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og mht. told - så kan du uberegne tolden på varene HER...

Det er jo langt fra sikkert man skal betale told, da man jo reelt set kun skal betale hvis man "bliver snuppet" i tolden.. Hvis man handler i et ikke-EU land, så KAN der komme told & moms på varen.. Jeg har oplevet at rigtig mange sælgere vælger at omgåes reglerne ved at skrive "GIFT" på forsendelserne så de ikke bliver taget i tolden.. Det er naturligvis at omgåes reglerne - men altså... *slår ud med armene* Så længe man ikke selv har opfordret til det, så må det jo være op til deres samvittighed..

Jeg har lavet ca. 150 handler på Ebay & Etsy indenfor det sidste 1½ år - og der er 1 ting der er blevet taget i tolden! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådene, de damer. Har netop indviet mig selv til handel på Etsy og har købt 100 små organza-poser til vores hjerteris :thumbsupsmileyanim: Så hvis det bliver en succes, så bliver jeg virkelig en flittig bruger. Specielt nu, hvor vi har fået udbetalt vores efterløn og har smidt 20.000 kr oveni budgettet. Juhuu...nu kan jeg igen tage imod idéer fra min kære ven, Shedevil, der lokker mig i fordærv med alle hendes skønne idéer og inspirationsbilleder :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er ok jeg lige låner tråden :-)

Bestilte nogle smykke ting fra korea, som skulle være sendt for 14 dage siden, og har ikke modtaget dem endnu.

Er det almindeligt at der kan være så lang leveringstid?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber det er ok jeg lige låner tråden :-)

Bestilte nogle smykke ting fra korea, som skulle være sendt for 14 dage siden, og har ikke modtaget dem endnu.

Er det almindeligt at der kan være så lang leveringstid?

ja det kan sagtens være normalt - måske det er noget der er taget i tolden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille sidespring... Men hvis ens varer bliver "snuppet" i tolden, får man så ikke en besked fra Told & Skat om at betale?

jo på et eller andet tidspunkt sender de et brev - man man kan ofte se det hurtigere selv hvis man har et track'n'trace nummer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer