anjarye

Prøvefoto en super oplevelse

12 indlæg i dette emne

Hej Piger

Vi var til prøvefotografering i søndags - noget vores fotograf har inkl. i prisen.

Vi var lidt spændte på det - for ville vi få noget ud af det? Eller ville det være sådan lidt

spild af tid??

Men det var en super god oplevelse. Vi mødtes med dem på lokationen, hvor vi startede med at snakke lidt om dagen og vores ønsker for billederne. Så brugte de ca 5 kvarter på at skyde omkring 400 billeder med mange forskellige baggrunde. Fotografen legede lidt med lyset, så vi kan se forskellen, og i ro og mag finde ud af hvad vi synes bedst om:-) Og vi prøvede selvfølgelig forskellige opstillinger + de tog impulse billeder som vi ikke opdagede. Nu har vi god tid til og se det igennem og finde ud af hvad vi bedst kan lide. Så er det lige til at gå til på bryllupsdagen og vi får ikke en masse fejlskud (F.eks. tog de nogle billeder hvor jeg stod og duftede til en buket, samtidig med jeg skulle smile til fotografen- ser bare alt for opstillet ud til vores smag, så det gør vi ikke på dagen.).

Og så synes jeg faktisk også det er en helt ok pris: 3600 kr. inkl. prøvefotograferingen m. 400 stk, (de har vel mindst brugt 4-5 t. på dette m. kørsel, møde, selve fotografering, lidt redigeringsarbejde og uploade), 2-3000 foto på selve dagen med redigering og alle billeder på forskellige dvd ére. Er det ikke en ok pris? Eller hvad gir I andre???

Mvh Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor godt at I fik så meget ud af det... Jeg har selv tænkt om sådan en prøvefotografering ville være spild af tid.. Men så er det jo godt at høre erfaringer fra dig/jer.. :thumbsupsmileyanim:

om prisen er rimelig kommer helt an på hvor meget der er inkluderet på selve jeres bryllupsdag, men umiddelbart tænker jeg at prisen lyder dejlig overkommelig.. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo helt fint at I havde en god dag og er trygge ved jeres valg. Jeg syntes bare det lyder lidt amerikansk med prøvefoto's, generalprøver m.v. Nu er jeg ikke fotoekspert men kunne måske se en risiko for at billederne kommer til at virke opstillede hvis det er for aftalt og tilrettelagt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Det er en prof. fotograf fra Frederica:-) Vi har fravalgt billeder ved vielsen (tror vi sparer ca. 10 %), så der bliver taget opstillede billeder af os, parbilleder + kongebilleder, og en masse spontane billeder. Og så har vi aftalt at de skal tage de obligatoriske af ringe, brudebuket og bryllupskagen. De tager imellem 2-3000 billeder på dagen.

@ Malene - synes egentlig det var lidt underligt med prøvefotografering, men nu er vi super glade for det:-) Og så har vi jo en masse skønne kærestebilleder nu som bonus :biggrin:

Mvh anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at være ekspert i fototeknik m.v. ville jeg nok være lidt skeptisk. Der er noget der ikke hænger sammen. Prøv at læs hvad du selv skriver:

Der er et godt ordsprog som hedder hellere kvalitet end kvantitet. 2-3.000 billeder på dagen, svarer til 100-150 billeder i timen hvis man iøvrigt forestillede sig at hele seancen varede fra kl. 10 formiddag til kl. 6 næste morgen. Det er 2 billeder i minuttet hele tiden. Først og fremmest kan det næsten kun blive meget tilfældige billeder der tages med så korte intervaller. Dernæst kunne man befrygte at gæsterne ville føle sig lidt paparazzi overvåget hvis de er under konstant "angreb under hele middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at være ekspert i fototeknik m.v. ville jeg nok være lidt skeptisk. Der er noget der ikke hænger sammen. Prøv at læs hvad du selv skriver:

Der er et godt ordsprog som hedder hellere kvalitet end kvantitet. 2-3.000 billeder på dagen, svarer til 100-150 billeder i timen hvis man iøvrigt forestillede sig at hele seancen varede fra kl. 10 formiddag til kl. 6 næste morgen. Det er 2 billeder i minuttet hele tiden. Først og fremmest kan det næsten kun blive meget tilfældige billeder der tages med så korte intervaller. Dernæst kunne man befrygte at gæsterne ville føle sig lidt paparazzi overvåget hvis de er under konstant "angreb under hele middagen.

Vi havde vores fotograf i 3-4 timer, og han tog på den tid 900 billeder, dvs. 225-300 billeder i timen. Da der ikke måtte tages billeder under vielsen, skal de 30-45 min. trækkes fra, eller man skal lægge er ubestemt antal billeder til. :) - og når jeg efterfølgende kigger billederne igennem er der ikke mange som slår mig som "tilfældige" eller som nogen han har taget, fordi han skulle fyre et bestemt antal skud af i min. Men bortset fra det så er alle billeder der ikke er photoshoot-billeder, vel mere eller mindre tilfældige ikke? :wink:

Afhængigt af hvor lang tid fotografen skal følge dem, synes jeg ikke der er grund til at være skeptisk over den "store" mængde billeder. Jeg synes at 2-3000 billeder i løbet af 3-4 timer ville være meget, men hvis det er over din tænkte periode på 20 timer, synes jeg ikke det er meget, og jeg tror ikke der er stor fare for at gæsterne ville føle sig under konstant angreb, men det er selvfølgelig meget op til fotografen. Vores fotograf er efterfølgende blevet rost meget af vores gæster, fordi de næsten ikke bemærkede ham.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde 2 fotografer fra kl.12-22 og herefter havde vi 1 fotograf fra kl.22-01... Der blev taget billeder under vielsen, lokationsbilleder, billeder til reception, gruppebilleder og billeder under middag og fest - samt par billeder af dem der ønskede det... Vi fik 300 redigerede billeder, 50 redigerede lokationsbilleder - samt ca.2500 billeder (uredigeret - men stadig sorteret) og det var efter fotografen havde sorteret, slettet og så videre... Og vi fik at vide det var en stor foto opgave...

Når jeg ellers har set fotograf "tilbud" har det typisk været 500+ billeder de tager - men har også hørt om folk der fik 300 redigerede billeder and that was that! :)

Men vil sige at prisen i skal give lyder helt exceptionel og ekstrem billig... Håber kvaliteten er højere end prisen umiddelbart antyder... :)

Vi gav 8400kr for vores fotografer - og det var billigt ifht mange af de andre jeg havde kig på... :) (og ja - der er også mange billigere løsninger)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan et prøvefoto er også en rigtig dejlig ting, jeg vil gætte på, at det hjælper en til at slappe lidt mere af, og blive mere tryg ved fotografen.

Vores fotografer kommer fra England og kommer først dagen inden brylluppet, så jeg får desværre ikke prøvefoto på den her måde i hvert fald.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer alle:-)

For os er antallet af billeder ikke afgørende.. På de 5 kvarter -1½ t. de fotograferede til prøvefoto tog de knap 400 billeder, hvor de afprøvede forskellige teknikker med lys og lukketider. Og selvfølgelig er der nogle som bliver meget ens, men man holder jo hellere ikke samme udtryk hele tiden:-) Vi afprøvede forskellige baggrunde og opstillinger og nu kan vi så i ro og mag finde ud af hvilke vi kan lide og hvilke der er lidt kedelige.. F.eks. havde vi en ide om at vi gerne vil have meget vand med på billederne, men hvor er de bare kedelige i forhold til dem hvor vi f.eks. står på nogle store sten.. Så alt i alt en super oplevelse, og er helt sikker på at kvaliteten også er i top - det er de da ihvertfald på dem vi har set nu:-)

Mvh Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer