my-turn

hvornår begyndte i at shoppe brudekjole?

51 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg begyndte at kigge i december, købte i januar, skal giftes i august .. synes bestemt ikke det var for tidligt .. sådan lige tilpas (selvom 1-2 mdr. mere havde nok også været fint, men jeg kan godt lide år være ude i god tid) .. hos HOB, hvor jeg købte kjolen kan der være ml. 3.5-5 mdr. Leveringstid... Og hvis man også skal passe en skrædder ind i tidsplanen så er det rart at være ude i god tid .. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ude lige hurtigt og kigge i starten af februar. Uden at prøve noget snakkede med ejeren af luxux om hvad jeg kunne tænke mig da det ik var noget hun havde blandt hendes enorm mange kjoler. Hun ringede tre dage efter at hun havde fundet KJOLEN. Jeg sagde god for at hun bestilte den hjem fra England uden at have set den. En uge senere var den kommet hjem til butikken jeg tog ud og prøvede den. Den sad perfekt og jeg tog den med hjem. Skal dog først bruge den 5 maj så tre måneder før var rigelig med tid før når det gik så nemt;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik min i oktober, men det var et sats fra england. dvs en kjole jeg ikke vidste hvordan så ud og hvordan kvaliteten var. eller om den passede! Så derfor var jeg så tidligt ude, så kunne jeg nå at købe en anden, hvis det var en katastrofe jeg fik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at vente til allersidste øjeblik (der er lige noget med en badevægt og jeg der skal være nogenlunde enige om noget inden jeg køber kjole :wink: ).

Jeg har kig på et par butikker hvor de skriver at de har 5-6 ugers leveringstid. Det vil sige at jeg burde kunne vente med at købe/bestille til lige i starten af august. Men jeg tager ud og "forhåndsprøver" nogen kjoler i de butikker inden sommerferien, nok medio juni. Så jeg har en ide om hvad jeg skal gå efter, og så har jeg osse en mulighed for at høre butikkerne om hvornår jeg ALLERSENEST skal komme og bestille.

Jeg regner med at lave en forhåndsaftale med en syerske mht. tilretning i allersidste øjeblik.

Men jeg kan godt få lidt stress over det når jeg nu hører hvor tidligt andre kigger på kjole :unsure:

Men altså mon ikke det nok skal lykkes mig at få en kjole så jeg ikke skal gå "commando" op ad kirkegulvet :wink::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ude og se på kjole i november, den kjole jeg ville have havde de ikke hjemme i min størrelse. Så det var godt jeg var ude i god tid. Den kom hjem i marts og jeg skal giftes 2.juni. Var lige nede i weekenden og prøve den, den skal så stadig tilpasses. Så jeg er glad for at jeg var i god tid.

vh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes 23. juni og har lige været ude og købe min kjole. Det kommer vel egentlig også an på, hvor "kræsen" eller forudbestemt man er på, hvad det er man vil have. De fleste større butikker, har kjoler hjemme i de fleste størrelser ( i hvertfald de butikker, jeg har været i), så man kan sagtens nå at finde en et par måneder før brylluppet.

Har man derimod på forhånd dannet sig et billede af, hvad man vil have, er det jo nok en god idé at være ude mindst 5 mdr. før, da butikkerne så har mulighed for at nå at bestille hjem i den rigtige størrelse...

MEN, hvis du tager ud og køber brudekjole med et åbent sind, skal det nok lykkes at finde en FIN kjole - også selv om du venter til et par måneder eller 3 før brylluppet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg begyndte så småt at kigge et år før, men gik for alvor først i gang 7 måneder før. Jeg endte med at købte så min kjole i oktober, da de ikke havde den på lager i den størrelse jeg skulle have, så den skulle syes :-) Den kom så hjem sidst i februar, og er nu ved at blive tilpasset :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er i bare hurtige...fantastisk..

men det lyder som om at jeg godt kan begynde at kigge når der er ca 1 år tilbage, har nemlig en bestemt ide om hvad jeg vil have(hvis det klæder mig), og kan jeg ikke få det til den pris jeg vil betale, så må min mor igang med maskinen selv, så det skal der jo også være tid til.

takker for de mange kommentare. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg begyndte allerede at kigge i september og købte vist kjolen først i oktober, så næsten 10 måneder før. Når jeg kigger tilbage, var det måske lidt for tidligt, da jeg har tabt mig en del siden pga. stress og af ukendte årsager og den derfor skal syes mere om, så måske ville det lige for mig have været smartere at vente. Men kjolen var på tilbud og var ved at udgå, og jeg kunne slet slet ikke vente :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har da osse købt min kjole og skal kun giftes den 24-11-12 så jeg er osse i god tid, men dejligt at ha styr på det med kjolen så kan jeg bruge tid på alt det anden er osse igang med at finde tøj til de små men venter til ca 3mdr for da de vokser så hurtig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skulle bare have kigget i november, men forelskede mig totalt i en kjole, så den blev købt 7 måneder før (havde tid i abdre butikker i februar) den skal dog tilrettes og er gået 11kg ned i vægt siden, så hvis jeg taber mere, så skal den syes ind (men pyt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde første kjoleprøvning i november og faldt for de sidste af kjolerne - og købte den. Jeg syntes det var svært, fordi det i december og januar var urealistisk at få min og venindernes kalendere til at passe sammen - og februar syntes jeg var for sent, når vi skal giftes til Maj.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte min i starten af oktober på udsalg. WOW, det er først nu jeg lægger mærke til at det er 10 mdr før! :blink: Jeg ville egentlig bare have prøvet nogle for at se udbuddet, men når kjolen lige var der og sat 3000,- ned, så slog jeg til. Og jeg har ikke fortrudt! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal først ud og kigge her i april og skal giftes i august.. man skal gøre som man selv har lyst til, og der sker jo ikke noget ved, at smug kigge lidt 1 år før brylluppet hvis det er det :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes 19. Maj og jeg købte kjole 3. Marts og fik at vide at jeg var sent ude. Derfor havde jeg kun dem i butikken at vælge imellem da de ikke kunne nå at skaffe andre modeller eller str. hjem. Fandt dog den helt rigtige alligevel så det er bestemt ikke umuligt. God jagt derude...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bestilte min kjole på Lilly's hjemmeside d 20 januar. og skal giftes til august. De har sådan en her & nu salg og havde forelsket mig i en kjole der, da jeg skulle bestille den havde de den ikke i min str. Så jeg bestilte den 2 numre mindre, så jeg har et mål at nå, har dog på under to mdr gået fra ikke at kunne lukke den til at kunne lukke den, så nu skal der kun lige lidt mere af maven, så jeg ikke bliver helt smølfeblå i hovedet:-) da den skal snøres ind i ryggen.

Har prøvet den to gange nu og skal snart prøve den igen så jeg kan se hvor langt jeg er kommet med mit vægttab. og så skal den klippes til og lægges op da jeg ikke er så høj.

Så jeg syntes det er godt at være ude i god tid. Der kan ske så meget på kort tid.

Men kan se der er jo lidt lang tid til du skal giftes, derfor kan man jo godt gå ud og snuse lidt og se hvad der ude nu og så danne sig et indtryk af hvad klær dig:-)

Jeg fandt ud af at min er kommet ud et år for tidligt, så jeg blir da total på mode den dag.

Håber du finder din drømme kjole

Knus

Betina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer