Mannie

Er jeg bare en strid kælling?

38 indlæg i dette emne

Jeg synes også du skal tage snakken derhjemme - og evt. selv (med h2b selvfølgelig) køre til Horsens med noget take out og få snakket ud. Hvis ikke du vil køre så langt, hvorfor skulle de. Det er jo dig der gerne vil snakke ud. Hvad angår solidaritet mm. så mener jeg bare at når det er hans venner, så er det ham eller dig/jer der må sige fra over for dem eller tage initiativ. Selvfølgelig er det ikke sjovt at blive bagtalt, men måske er det pumpet lidt op.. Og så vil jeg altid selv forvente at min kærestes venner er solidarisk over for ham, og hans ven. Jeg er "bare" kæresten, ikke den egentlige relation til jer, men påhæng.

Endeligt tag snakken derhjemme. Den hører ikke hjemme her, du får ikke løst noget og jeg ville selv blive ked af hvis h2b tog private issues ud, før vi havde løst dem hjemme. Tror måske bare at du gør ondt værre ved at dele så megen info om et emne der ikke er færdigbearbejdet endnu.

Hvad angår PA - jeg tror bare det er en biting her. Synes det er godt at din veninde prøvede at gøre noget allerede fredag. Selvfølgelig kan man diskutere om den ikke skulle have været aflyst (ja det kan jo være svært at finde en anden dag alle kan) - og hvis ikke PA går ud på sjov og ballade, nogle gange grænser, hvad skal den så... - du skulle sælge lakridser, ikke kys, lyder ikke så slemt for mig.. Generelt er jeg dybt imod bestilling af PA.. Herunder hører gæsteønsker, jeg ønsker/ønsker ikke.. Det må man tage på dagen.. :) Og det går jo som regel fint... Mit indtryk herinde er at dem der har en dårlig PA, er dem som har ønsker, forventninger, kender hun mig ikke bla.bla.bla....

Men hvis du også er syg med dårlig ryg oplever du måske bare alting meget værre. :) Hvis du har givet udtryk for utilfredshed ved PA, vil jeg anbefale dig at sige undskyld til dine veninder, når du er lidt ovenpå igen. Hører ikke hjemme at kritisere dem for at gøre deres bedste.

:bearhug: og pøj pøj derhjemme

Redigeret af Røde
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også du skal tage snakken derhjemme - og evt. selv (med h2b selvfølgelig) køre til Horsens med noget take out og få snakket ud. Hvis ikke du vil køre så langt, hvorfor skulle de. Det er jo dig der gerne vil snakke ud. Hvad angår solidaritet mm. så mener jeg bare at når det er hans venner, så er det ham eller dig/jer der må sige fra over for dem eller tage initiativ. Selvfølgelig er det ikke sjovt at blive bagtalt, men måske er det pumpet lidt op.. Og så vil jeg altid selv forvente at min kærestes venner er solidarisk over for ham, og hans ven. Jeg er "bare" kæresten, ikke den egentlige relation til jer, men påhæng.

Endeligt tag snakken derhjemme. Den hører ikke hjemme her, du får ikke løst noget og jeg ville selv blive ked af hvis h2b tog private issues ud, før vi havde løst dem hjemme. Tror måske bare at du gør ondt værre ved at dele så megen info om et emne der ikke er færdigbearbejdet endnu.

Hvad angår PA - jeg tror bare det er en biting her. Synes det er godt at din veninde prøvede at gøre noget allerede fredag. Selvfølgelig kan man diskutere om den ikke skulle have været aflyst (ja det kan jo være svært at finde en anden dag alle kan) - og hvis ikke PA går ud på sjov og ballade, nogle gange grænser, hvad skal den så... - du skulle sælge lakridser, ikke kys, lyder ikke så slemt for mig.. Generelt er jeg dybt imod bestilling af PA.. Herunder hører gæsteønsker, jeg ønsker/ønsker ikke.. Det må man tage på dagen.. :) Og det går jo som regel fint... Mit indtryk herinde er at dem der har en dårlig PA, er dem som har ønsker, forventninger, kender hun mig ikke bla.bla.bla....

Men hvis du også er syg med dårlig ryg oplever du måske bare alting meget værre. :) Hvis du har givet udtryk for utilfredshed ved PA, vil jeg anbefale dig at sige undskyld til dine veninder, når du er lidt ovenpå igen. Hører ikke hjemme at kritisere dem for at gøre deres bedste.

:bearhug: og pøj pøj derhjemme

Nu er det omvendt, at det er os som bor i Horsens, og vi tager skam ofte til Middelfart og også gerne for at besøge/feste med dem.

Jeg siger intet dårligt om mine veninder eller det de havde i planerne, Synes bare det er øv at de ikke kendte mine grænser, og kan godt være det lyder uskyldigt at skulle sælge lakridser, men det er bare på ingen måde mig at stå der i fjollet kostume og skulle sælge "løs slik" til folk jeg ikke kender. Hver sin smag, og hvis man synes det er sjovt så gør det endelig. Det er bare ikke noget man får mig til. Synes også det var betænksomt at hun ville ha jeg fik gjort noget ved det, allerede fredag, men igen er vil jeg bare ikke presses. jeg vil gerne have tid til at tænke over tingene. Jeg er heller ikke typen der udnytter systemet og render til lægen som en anden hypokonder.

iøvrigt kan det være svært at "droppe tråden", da den jo ligger her og folk bliver ved med at svare på den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eller bede om at få emnet låst. Men iøvrigt respekt for at du lytter til kritikken, herunder Maria's (som siger tingene lige ud af posen hvad det ikke er alle som kan klare - tror hun ville gøre sig godt i Big Brother), at du tænker over det og ikke bare afviser det som en strid kælling. :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LOL .... takker for den diskobil! Big Brother .... GRRR .... må jeg være her!! :lol: Så hellere Divaer i Junglen! :D muhaha

Men sry, hvis jeg siger tingene ligeud .... er ik så god til alt det fnidder osv .... måske samme tilgang der skulles bruges overfor kæresten og venner/veninderne ift. det hele .... og i øvrigt den tilgang jeg syns man skal bruge oftest .... for hvis man pakker ting ind altid osv, så kommer følelserne aldrig med og man kommer aldrig ud med de ting, som man egentlig har på hjerte - just my opinion :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Divaer i junglen :td: Det løb mig koldt ned af ryggen da jeg så en af dem (ungerne siger han hedder Gustav) i søndags inde til Danish DJ Awards og jeg fik vist også sagt noget i retning af "Åh nej ...". Jeg er helt enig. Du skal ikke undskylde for den evne du har til at sige tingene lige ud. Er der nogle som bliver stødt over jargonen så er min fornemmelse klart at du er mand for at redde det ud. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er også en sur kælling og alkoholbussemand :biggrin: Ved at min mand er ked af at han drikker for meget, og ikke kan styre det altid, men selvom han ved det gør mig ked af det, og jeg ved at han selv er ked af det, så synes hans venner jeg er en sur kælling, når stakkels Lars skal hjem, fordi han ikke kan stå på sine egne ben, og er til fare for sig selv :td: Så savner man sq at han kan tage ansvar selv når han er ædru, og sige ærligt til sine venner at han altså har et problem med det, som han gerne vil have hjælp til at styre, i stedet for at det kun er mig der får dén ærlighed, og jeg så er bussemanden :rolleyes: men når han en dag er så fuld at han bliver ramt af en bil, så er det jo lige mig der har mistet min mand, ikke dem, så det er nemt for dem bare at synes at han har det sjovt :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er også en sur kælling og alkoholbussemand :biggrin: Ved at min mand er ked af at han drikker for meget, og ikke kan styre det altid, men selvom han ved det gør mig ked af det, og jeg ved at han selv er ked af det, så synes hans venner jeg er en sur kælling, når stakkels Lars skal hjem, fordi han ikke kan stå på sine egne ben, og er til fare for sig selv :td: Så savner man sq at han kan tage ansvar selv når han er ædru, og sige ærligt til sine venner at han altså har et problem med det, som han gerne vil have hjælp til at styre, i stedet for at det kun er mig der får dén ærlighed, og jeg så er bussemanden :rolleyes: men når han en dag er så fuld at han bliver ramt af en bil, så er det jo lige mig der har mistet min mand, ikke dem, så det er nemt for dem bare at synes at han har det sjovt :shooter:

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der er en kælling på den grund!

Men netop som du siger er det jo os som mister vores mand, den dag det går galt (som f.eks den dag min h2b mente at han skulle gå MIDT på vejen når der kom biler og jeg måtte trække ham ind til siden - hvor det så endte med at han var sur over jeg ville bestemme over ham)

Jeg gør det jo i bedste mening og abselut ikke fordi han ikke må ha det sjovt med sine venner. Har før prøvet at han ringede til mig kl 7 om morgnen efter en fest jeg ikke var med til og spurgte "hvor er jeg henne?" - ja hvor faan skulle jeg vide det fra når jeg ikke var med? Han huske intet fra kl 1 ca så om han har været mig utro eller lavet alt muligt andet ved jeg jo af gode grunde ikke.

Derfor har jeg det lidt svært ved at "slippe ham løs" alene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også en sur kælling og alkoholbussemand :biggrin: Ved at min mand er ked af at han drikker for meget, og ikke kan styre det altid, men selvom han ved det gør mig ked af det, og jeg ved at han selv er ked af det, så synes hans venner jeg er en sur kælling, når stakkels Lars skal hjem, fordi han ikke kan stå på sine egne ben, og er til fare for sig selv :td: Så savner man sq at han kan tage ansvar selv når han er ædru, og sige ærligt til sine venner at han altså har et problem med det, som han gerne vil have hjælp til at styre, i stedet for at det kun er mig der får dén ærlighed, og jeg så er bussemanden :rolleyes: men når han en dag er så fuld at han bliver ramt af en bil, så er det jo lige mig der har mistet min mand, ikke dem, så det er nemt for dem bare at synes at han har det sjovt :shooter:

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der er en kælling på den grund!

Men netop som du siger er det jo os som mister vores mand, den dag det går galt (som f.eks den dag min h2b mente at han skulle gå MIDT på vejen når der kom biler og jeg måtte trække ham ind til siden - hvor det så endte med at han var sur over jeg ville bestemme over ham)

Jeg gør det jo i bedste mening og abselut ikke fordi han ikke må ha det sjovt med sine venner. Har før prøvet at han ringede til mig kl 7 om morgnen efter en fest jeg ikke var med til og spurgte "hvor er jeg henne?" - ja hvor faan skulle jeg vide det fra når jeg ikke var med? Han huske intet fra kl 1 ca så om han har været mig utro eller lavet alt muligt andet ved jeg jo af gode grunde ikke.

Derfor har jeg det lidt svært ved at "slippe ham løs" alene.

Jeg tror der er rigtig mange der kender til det fænomen med at "når drengene mødes" så skal der dælme bare drikkes som gik de stadig i gymnasiet!?... :)

Jeg har også tit taget tjansen med at lege "bussemand"! Nu skal det lige siges at vi helst fester sammen... det fungere bare bedst! Ikke af nogen speciel årsag med det er bare sjovest!

Der er jo ikke noget galt i at man passer på hinanden?! Men der er måder at gøre det på.... Man kan agere som en sur mokke der brokker sig og siger nu skal du vist ikke have mere at drikke (ikke særlig fedt over for vennerne, som stadig er i stand til at hælde indenbords)!

Har du prøvet med en tilgangsvinkel hvor du bliver den søde kæreste i setdet? :) Når du kan se at nu er det liiiiiiige ved at når grænsen... så hvisk ham i øret om ikke han vil med hjem på lagnerne?! ;) Eller giv ham diskret lidt cola ind i mellem hans drinsk.. så er der jo mulighed for at det ikke går så galt! :)

Og de gange hvor jeg har hentet min H2B fra fester med hans kollegaer (millitæret - tro mig de kan drikke og tale om hvem der er mest tøffelhelt!!) eller med hans andre venner... så har jeg hygget lidt og lagt sædet i bilen ned, sørget for en is kold cola, en pizza, et tæppe og en pude (når vi skulle langt) ....

Og heldigvis er det ikke så tit at det skal stilles på benene!

Men til gengæld har alle hans kammerater og kollegaer kigget måbende efter ham da han blev hentet! Piftet og hujet! :) Har aldrig fået negativ respons! De syntes i stedet jeg er cool nok :) Og når først man har "vundet" deres accept for de små bonuser man laver, så bære de noget nemmere over med en når man er "den irriterende" ... for det kan jo heller ikke helt undgåes...

Og han gør jo det samme for mig når jeg er af sted på egen hånd! :)

Min pointe er... har du prøvet en anden tilgang til det? I stedte for at fremstå som en "sur mokke" der dikterer hvad han skal og hvornår?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LineogAsh, jeg tror ikke lige du kender til det her, nej... min kærestes far er tørlagt mega-alkoholiker, og når det går galt for min mand, så går det rigtig galt.. og det ved han selv, og er rigtig ked af det.. så nej, det virker sq ikke liige at invitere ham med hjem i seng... det virker at han manner sig op og står ved sit problem overfor vennerne mens han er ædru, i stedet for at jeg står med bøvlet når han er fuld... som når jeg fx har ringet 112 fordi jeg tror der er indbrud mens jeg ligger og sover, men det bare er min mand der ikke lige har styr på nøglen... og så lige lukker vores indekat ud ved samme lejlighed... ja festligt er det da... eller når der er blevet pisset på gulvet i soveværelset.. puuuuh sure kæreste der synes sådan noget er træls!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er også en sur kælling og alkoholbussemand :biggrin: Ved at min mand er ked af at han drikker for meget, og ikke kan styre det altid, men selvom han ved det gør mig ked af det, og jeg ved at han selv er ked af det, så synes hans venner jeg er en sur kælling, når stakkels Lars skal hjem, fordi han ikke kan stå på sine egne ben, og er til fare for sig selv :td: Så savner man sq at han kan tage ansvar selv når han er ædru, og sige ærligt til sine venner at han altså har et problem med det, som han gerne vil have hjælp til at styre, i stedet for at det kun er mig der får dén ærlighed, og jeg så er bussemanden :rolleyes: men når han en dag er så fuld at han bliver ramt af en bil, så er det jo lige mig der har mistet min mand, ikke dem, så det er nemt for dem bare at synes at han har det sjovt :shooter:

Hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der er en kælling på den grund!

Men netop som du siger er det jo os som mister vores mand, den dag det går galt (som f.eks den dag min h2b mente at han skulle gå MIDT på vejen når der kom biler og jeg måtte trække ham ind til siden - hvor det så endte med at han var sur over jeg ville bestemme over ham)

Jeg gør det jo i bedste mening og abselut ikke fordi han ikke må ha det sjovt med sine venner. Har før prøvet at han ringede til mig kl 7 om morgnen efter en fest jeg ikke var med til og spurgte "hvor er jeg henne?" - ja hvor faan skulle jeg vide det fra når jeg ikke var med? Han huske intet fra kl 1 ca så om han har været mig utro eller lavet alt muligt andet ved jeg jo af gode grunde ikke.

Derfor har jeg det lidt svært ved at "slippe ham løs" alene.

Jeg tror der er rigtig mange der kender til det fænomen med at "når drengene mødes" så skal der dælme bare drikkes som gik de stadig i gymnasiet!?... :)

Jeg har også tit taget tjansen med at lege "bussemand"! Nu skal det lige siges at vi helst fester sammen... det fungere bare bedst! Ikke af nogen speciel årsag med det er bare sjovest!

Der er jo ikke noget galt i at man passer på hinanden?! Men der er måder at gøre det på.... Man kan agere som en sur mokke der brokker sig og siger nu skal du vist ikke have mere at drikke (ikke særlig fedt over for vennerne, som stadig er i stand til at hælde indenbords)!

Har du prøvet med en tilgangsvinkel hvor du bliver den søde kæreste i setdet? :) Når du kan se at nu er det liiiiiiige ved at når grænsen... så hvisk ham i øret om ikke han vil med hjem på lagnerne?! ;) Eller giv ham diskret lidt cola ind i mellem hans drinsk.. så er der jo mulighed for at det ikke går så galt! :)

Og de gange hvor jeg har hentet min H2B fra fester med hans kollegaer (millitæret - tro mig de kan drikke og tale om hvem der er mest tøffelhelt!!) eller med hans andre venner... så har jeg hygget lidt og lagt sædet i bilen ned, sørget for en is kold cola, en pizza, et tæppe og en pude (når vi skulle langt) ....

Og heldigvis er det ikke så tit at det skal stilles på benene!

Men til gengæld har alle hans kammerater og kollegaer kigget måbende efter ham da han blev hentet! Piftet og hujet! :) Har aldrig fået negativ respons! De syntes i stedet jeg er cool nok :) Og når først man har "vundet" deres accept for de små bonuser man laver, så bære de noget nemmere over med en når man er "den irriterende" ... for det kan jo heller ikke helt undgåes...

Og han gør jo det samme for mig når jeg er af sted på egen hånd! :)

Min pointe er... har du prøvet en anden tilgang til det? I stedte for at fremstå som en "sur mokke" der dikterer hvad han skal og hvornår?

LineogAsh, jeg tror ikke lige du kender til det her, nej... min kærestes far er tørlagt mega-alkoholiker, og når det går galt for min mand, så går det rigtig galt.. og det ved han selv, og er rigtig ked af det.. så nej, det virker sq ikke liige at invitere ham med hjem i seng... det virker at han manner sig op og står ved sit problem overfor vennerne mens han er ædru, i stedet for at jeg står med bøvlet når han er fuld... som når jeg fx har ringet 112 fordi jeg tror der er indbrud mens jeg ligger og sover, men det bare er min mand der ikke lige har styr på nøglen... og så lige lukker vores indekat ud ved samme lejlighed... ja festligt er det da... eller når der er blevet pisset på gulvet i soveværelset.. puuuuh sure kæreste der synes sådan noget er træls!

Vil også sige at situationen ikke altid er til "at vende vinklen"

Har prøvet at være den gode kæreste, men der reagerer min h2b meget surt og agresivt som om jeg altid (og ja han siger altid) vil ødelægge hans dag, og hans gode humør.

Har f.eks spurgt om ikke vi skulle hjem i seng, men neeeeeeeeeeej vi skulle i byen! jamen havde jeg ikke lige lyst til, ville hellere ha ham med hjem i seng, jamen så kunne jeg bare ta med i byen eller ta hjem og vente på han kom (hvor han så aldrig kommer hjem men ALTID havner ved en af sine kammerater (det er hvertfald hvad han siger, har aldrig hentet ham ved en kammerat. Så er han hellere "gået mig i møde") jamen havde altså ikke lyst til byen og her begynder han så at råbe at jeg skal fanme altid ødelægge hans bytur.

Har aldrig haft muligheden for at hente ham hjem, da han aldrig ringer efter mig, men altid ender ved en kammerat når han er ude, uden mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt være, at gutter kan drikke sig så meget i hegnet, at de ikke aner, hvor de er henne el hvad de laver .... dunno. Altså måske render han altid hjem til kammeraten og sover, fordi han er bange for din reaktion, når han kommer plørefuld hjem ? :)

Altså jeg tror, at lige gyldigt hvor "væk" man er, så kan man altså altid finde hjem :) Var selv engang fuldstændig stang Bacardi i Athen og nåede på mirakuløs vis hjem til hotellet ALENE og faldt i søvn med hovedet ned i lokummet og med alt tøjet på, hvor jeg måske burde være røget direkte til udpumpning (ja, det er 12 år siden nu! haha) ....

Men altså .... jeg syns Line har den fedeste indstilling og hvis jeg havde en kæreste, der drak andet end mælk, cola og hindbærbrus lol, så ville jeg totalt køre samme tur! Syns da det er super fedt med en pizza klar og cola osv :) Havde slet ik tænkt på den ... men hun har udviklet sig til en kæreste, som vennerne misunder i stedet for at være den sure kæreste, som alle priser sig lykkelige over ikke at have.

Og .... der er forskel på at ville hjem og i seng .... og ville hjem og i seng :a1093: haha ....

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes måske nok der er kommet nogle flere aspekter ind nu hvor det handler om noget andet som griber dybere end selve polterabend og pigernes deltagelse og med den vinkel på forstår jeg bedre Mannies betænkeligheder. Nu blev Rom ikke bygget på en dag og man skal passe på med at binde folk på hænder og fødder blot fordi de finder en parter og vælger at gifte sig, men acceptere at man stadigvæk kan gøre noget på egen hånd. Men hen ad vejen og på længere sigt syntes jeg ikke man skal acceptere alt og begynde at stille krav. Vi drak da også hjernen ud dengang jeg var single, ung, smuk og viril (og ikke spillede mere eller mindre hver weekend), vi fik set detentionen indefra, lærte at improvisere når man vågnede dagen efter med et kvindemenneske som man ikke lige kunne huske navnet på etc. (den del er han så ude over). Men for mit vedkommende var det noget som gik i sig selv igen og mon ikke det også bliver tilfældet her. På et tidspunkt havde jeg ihvertfald bare fået nok. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer