Heidimor

Nogen som køber service?

8 indlæg i dette emne

Hej damer.

Jeg tænkte på, om der er nogen af jer, som holder bryllup, hvor I skal stå for det hele selv, som vælger at købe service frem for at leje det?

Jeg synes, at det bliver en stor udskrivning, når man skal ud og leje til 45 gæster. Har været i Ikea og købe drikkeglas og vandflasker, hvilket er billgere end at leje. Har kigget i genbrugsbutikker - men de fleste mener, at det er gammelt guld de har på hylderne, og det er svært at finde 45 ens tallerkner :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg tænkt mig at leje service til vores reception... men et hurtigt kig på nettet efter service til 45 mennesker (uden glas da du har købt dem) = ca. 860kr for pr. mand 2 knive, 4 gafler, 1 teske og 4 tallerkner det ville jeg mene var udemærket og så undgår man en masse bøvl med hvad man skal gøre med det bagefter.

Hvis du ikke går så meget op i at det skal være ens og hvor det kommer fra, så har flere genbrugsstationer et "byttehus" hvor man må tage hvad der står. Vi satte fx alle kærestens tallerkner i et da vi flyttede sammen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte at købe service til 40 for et par år siden, bare IKEA's det fineste :wink: og det var været fremme flere gange, til div fødselsdage og konfrimation. Det kunne sagtens svarer sig for mig, når vi ikke bruger det står det i plastik-boxe på loftet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også en mulighed at gå sammen med andre der er i en lignende situation, og så købe for eksempel 25 ens tallerkener og bestiksæt hver i IKEA. Så kan I låne de andres tallerkener og bestik til jeres bryllupper, konfirmationer runde fødselsdage etc. Det er på denne måde at vi får bestik, glas, tallerkner, kaffekopper etc. til 60 mennesker til vores havebryllup!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber vandglas i Ikea, men jeg syntes ikke det kan betale sig at købe stel og rød/hvid/champagne glas.

Jeg har et stel til ca 30 - 40 personer, så jeg tror ikke jeg får brug for at dække op tilk 60 igen før vi skal holde kobberbryllup eller lign. så jeg syntes ikke det kan betale sig at købe det og have det stående. Jeg overvejede et kort øjeblik at købe de manglende tallerkerne i det stel jeg har, men da det er muselmalet (arveguld) ville det blive MEGET dyrt :blink: - så vi lejer det i en pakkeløsning, sammen med borde og telt.

Regner dog med at købe duge, for det er altid noget jeg mangler :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har simpelthen købt:

54 rødvinsglas

54 hvid

108 champagne

24 cognac

108 vand

Tjuhej!! Resten af vinglasene låner vi af min bror som har det samme stel! 6 for 29' stellet fra IKEA.

Derudover købte vi 16 vandkarafler.

Låner det ud for 1 kr pr glas. Har allerede 2 kollegaer der skal låne det;-)

Duge og servietter lejer vi billigt ved haderslev golfklubs resraurant.

Redigeret af tanteette
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde fest for ca. 70, og efter über grundig research (og beregning fra to-tre forskellige udlejningssider) kommet frem til at det bedst kan betale sig at købe det meste i Ikea...specielt fordi der er flere udlejningssteder der kræver man bruger deres "vaskeservice", og der koster det snildt 1.50-2.00 kr pr del (!) at få det vasket, plus evt. pris på levering. vi sparer i alt 1500-2000 på vores budget ved at købe

Vandglas

Tallerkner

Vinglas

Bestik

Vandkarafler

Det eneste vi overvejer at leje er champagneglas og kaffekopper, og det tror jeg næsten vi kommer til at købe alligevel - og så vil vi enten "leje" vores ud til andre der skal holde stor fest (altså venner og bekendte), eller bruge det selv igen..fx hvis der skulle komme en navngivningsfest for en lille én i nær fremtid :wink:

Så for os, Ikea og genbrugsbutikker. Har leget lidt med tanken om at købe forret/dessert tallerkner i genbrug hvor de hver i sær er forskellige, for at give lidt "liv" til bordet så det hele ikke blir så pænt og poleret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer