Guest SigneFlor

Vægttab FRUSTRATION

54 indlæg i dette emne

Jeg må lige ud med dette. Ynk ja, men ud skal det !

Jeg skal til skrædder med min kjole d. 19 maj, dvs jeg har kun ca. 6 uger til at tabe 6-7 kilo (har tabt 5).

Men alt er gået i stå, både motivation (ja tro det eller ej), og vilje styrken er røget. Specielt her i påsken...

Jeg har rent ud sagt skide travlt, men er røget ind i en ekstrem ond cirkel:

''Jeg kan gode spise lidt mere, så starter jeg i morgen...''. ''Nå, nu kom jeg til at spise en ekstra portion, så kan jeg lige så godt starte i morgen''.

:shooter::pokey::shooter::pokey::shooter::pokey:

Hvor er det bare DUMT ! For jeg ved hvor meget jeg vil ærgre mig, at jeg ikke når det... Skal først giftes d. 30/6-12, men jeg kan jo egentlig ikke tabe mere efter skrædder besøget ?? !!

Nogle som står i samme situation ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja jeg har lige for gud ved hvilken gang meldt mig ind på en kostdagbog..."det er jo så nemt"...men JA jeg bruger nøjagtig samme dårlige undskyldning - "jeg tager mig sammen fra imorgen" :pokey:

Nu ved jeg ikke hvor meget ekstra du går rundt med, men jeg tror det kan være svært når det egentlig ikke er alverden man vil af med. Altså jeg er hverken i en sundhedsrisiko eller ligende...men jeg kan bare se at jeg ikke længere kan spise/drikke den samme mængde som for 5 år siden og tænker at jeg må hellere få vendt

skuden nu i stedet for når det hedder 40kg for meget end de 10 jeg gerne vil af med nu.

Jeg har ingen gode råd, andet end : SÅ TAG DIG DOG SAMMEN KVINDE :kiss: Det forsøger jeg atsige til mig selv :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEPS! Jeg skal til tilretning i midten af næste måned og jeg er bare gået HELT i stå. Jeg har tabt mig 9kg indtil videre og havde regnet med at tabe 20 i alt inden brylluppet, men det bliver sgu nok lidt svært at nå nu (jeg vejer ca. 50kg for meget, så det er faktisk kun begyndelsen)!

Jeg er gået HELT i stå de sidste 3-4 uger :(

Jeg synes ligesom jeg har mistet overskuddet til træning osv, da jeg har haft vildt travlt på jobbet de seneste uger, så nu sidder jeg hver dag og siger meget bestemt og strengt til mig selv "...men fra i morgen!" :blink:

I Netto ligger der små lækre chokoladepåskeæg og kigger længselsfuldt efter mig... Åååh, altså - det er jo synd for dem når nu de så gerne vil med mig hjem! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg købte min kjole i Okt passede den perfekt, pånær længden. Jeg kunne godt trænge til at tabe mig 10 kg, men skulle jo bare holde vægten/figuren indtil vores bryllup - i stedet for har jeg taget 5 kg på :huh::unsure: :fløjt: Og jeg skal først til skrædder d. 4 juli - håber ikke jeg tager mere på. Jeg er kommet ind i en rigtig dårlig rytme med alt for meget snolder og usundt mad… Forsøger at dyrke motion, men blir hele tiden ramt at skader. Det er ikke fordi jeg ikke ved hvad der skal til, jeg kan bare ikke tage mig sammen… Jeg synes jo egentlig, at jeg var motiveret, men åbenbart ikke :td:

Når du i morgen skal til påskefrokost, så tænk over om du virkelig behøver at smage på det hele, tag små/mindre portioner. Det burde man jo gøre hver dag, men man har vel ligeså tendens til at spise mere, når der er ædegilde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

Tja, jeg er én af dem, der vejer 50 kg for meget....og det er også pga af for meget god mad, ikke en sød tand. Jeg kender alle frustrationer, alle undskyldninger, alle bortforklaringer og har prøvet masser af kure.... to ting virker for mig:

Kickstart med en kålsuppekur - en uge i helvede, men det virker!!!!

Følt de danske vægtkonsulenters program, hvor man i snit smider 1/2 - 1 kg om ugen .... i starten mere, hvis man er meget overvægtig.

Jo, jeg kommer gerne med opbakning og deler gerne erfaringer ud... selvom jeg ind imellem godt kan blive hys, når jeg støder på en trunte, der siger at "hun forstår præcist hvordan jeg har det, for hun har taget 4 kg på og kan ikke passe sine yndlingsbukser!" (ja, det har jeg faktisk oplevet!!!!) "Øh, nej... du kan ikke passe dine bukser... det er ikke det samme som eks. ikke at kunne få en forsikring, ikke kunne få et banklån, ikke kunne adoptere et barn (for overvægtige er åbenbart dårlige forældre) du risikere at dø ALT for tidligt, du er bange for ikke at se dine børn vokse op...." Alt sammen ting som jeg selv, eller mine nærmeste har oplevet på egen krop! Nej, ovenstående er ikke et angreb på jer, kære zillaer, blot et udtryk for min frustration... :(

Det er ikke sjovt at være overvægtig, men vi ved godt at det er selvforskyldt, hvilket gør det endnu sværere, for folk kan se at man er en fiasko.... men jeg vil gerne kæmpe sammen med jer, jeg vil gerne støtte jer og støttes af jer.... Jeg er selv i gang med kålsuppen og har smidt 3 kg indtil videre :thumbsupsmileyanim: så kæmp sammen med mig, så vi kan blive nogle smækre sild, når vi hopper i vores smukke kjoler på den store dag!

KOM SÅ, piger.... Hvis jeg kan smide 50 kg, så kan I også smide 10!!!! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: Shake it, baby!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far har tabt 27 kg. på 4 mdr. Han spiser ca. 1 dl. havregryn m. minimælk på om morgenen, ca. 300 gr. grøntsager, 100 gr. kogt ris eller pasta og ca. 100 gr. kød både til frokost og aften. Han cykler på en motionscykel hver dag 1 x 60 min eller 2 x 30 min og går ca. 5 km. om dagen. DET VIRKER!!!

Keep it simple og husk jo mere travlt, jo mindre søvn - desto mere sukkertrang!!!!

Selvfølgelig kan I!!! Bare kom ind i kampen piger - men husk det er en ændring for livstid og ikke en kur!!! :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af romance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En motivator der virker for mig er at sætte et billede op af en som har en krop jeg gerne vil have, eller det kunne være kjolen (måske ikke så smart når den udkårende kan se den), eller andet som visuelt motiverer. Sidder det på køleskabet/slikskuffen/brødkurven så tænker jeg virkelig "okay, jeg vil hellere have den krop end den kage"! Og motionen skal planlægges en uge frem og skrives ind i kalenderen som andre aftaler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja kender det.

Jeg er 172 og vejede 77kg og vil gerne ned på 60 kg. Jeg startede på Dukan kuren for to uger siden og har smidt 5 kg. Jeg er top motiveret og inden længe er jeg nede på mit ønskemål (som var min normal vægt før mine to små poder)

Tjek dukanslankekur.dk Det er et hit hos mig.

Held og lykke piger, med at nå jeres mål. :sm::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja kender det.

Jeg er 172 og vejede 77kg og vil gerne ned på 60 kg. Jeg startede på Dukan kuren for to uger siden og har smidt 5 kg. Jeg er top motiveret og inden længe er jeg nede på mit ønskemål (som var min normal vægt før mine to små poder)

Tjek dukanslankekur.dk Det er et hit hos mig.

Held og lykke piger, med at nå jeres mål. :sm::thumbsupsmileyanim:

Jeg har hørt om den kur men blev ikke klog på det med de faser? Hvor længe varer de?

P.S - flot med vægttabet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kender det.

Jeg er 172 og vejede 77kg og vil gerne ned på 60 kg. Jeg startede på Dukan kuren for to uger siden og har smidt 5 kg. Jeg er top motiveret og inden længe er jeg nede på mit ønskemål (som var min normal vægt før mine to små poder)

Tjek dukanslankekur.dk Det er et hit hos mig.

Held og lykke piger, med at nå jeres mål. :sm::thumbsupsmileyanim:

Jeg har hørt om den kur men blev ikke klog på det med de faser? Hvor længe varer de?

P.S - flot med vægttabet :thumbsupsmileyanim:

Tak :)

Man går ind og indtaster info om nuværende vægt, tidligere vægt altså hvad du højst og minst har vejet siden du fyldte 18. Derudfra udregner den hvor længe du skal være i hver fase. Jeg var kun i de første fase 2 dage, og er nu i 2. fase som jeg skal være i 74 dage. Her har jeg så nået mit vægttab og jeg ryger over på 3. fase som går ud på at man holder vægten så det fremover bliver den vægt din krop falder tilbage på... Dvs. at din forbrænding samt stofskifte omstiller sig til den vægt.

kender flere der har været på det, og her år senere er de fuldstændig normalvægtige uden konstant at tænke over hvad de spiser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har meldt mig ind på noget der hedder www.voressundhed.dk derskriver jeg madlog hver dag. Jeg har fået lavet en bodyscan som har udregnet hvor mange kalorier jeg må indtage om dagen.

Mit indtag er opdelt i 25% protein 25% fedt 50% kulhydrat som jeg skal indtage hver dag. Jeg er 161 og vejer lige nu 74,5 i sensommeren vejede jeg næsten 83 kg. og jeg ved at jeg har det bedst på 60 kg, der er dælme langt ned til 60 kg.

Har været medlem på voressundhed siden 27 februar og har tabt 2 kg men tabt 27 cm ialt. jeg har sat et mål der hedder 2 kg min om mdr. for skal heller ikke tabe mig for meget inden brylluppet.

Jeg undvære ikke noget jeg kan spise sundt og synde og taber mig alligevel, så længe jeg ikke overskrider mit daglige indtag af kalorier.

alt efter om man dyrker meget eller lidt motion så stiger eller falder ens kalorie indtag pr dag selvfølgelig.

Jeg danser kun zumba og underviser i det, og så har jeg fået en skridt tæller og jeg skal gå 10000 skridt om dagen gerne mere, for det bliver alt sammen trukket fra i mit kalorie regskab så hvis jeg nu har været lidt for slem med de søde sager, så er der stadig plads til at spise alt det gode.

men det er hårdt de første par uger hvor alt skal vejes og man skal undersøge alt, for det gælder om at få så mange proteiner som muligt og fordele det over de 3 hovedmåltider så ens blodsukker er stabilt hele dagen.

jeg skal giftes til august og er gået fra en str 44 i januar til at jeg kan lukke min kjole på nær en 1 cm og den er i str 40, så er rigtig glad for at være kommet igang og jeg har en vejleder som ringer til mig ca hver 14 dag for lige at tjekke op på om alt går som det skal.

Så egentlig er det bare om at prøve at skifte noget ud i kosten f.eks hvidt brød med groft, hvid pasta med fuldkorn, ris med bulgur qinoa eller undvær ris helt har jeg gjort i snart 4 mdr.

og så find produkter med højt protein indhold og lavt fedt indhold.

Lav f.eks æggehvide omelet om morgen der godt med protein og ingen fedt. havregryn er fuld af kulhydrat så der skal en god håndfuld mandler/hasselnødder i for at få protein i.

ellers er skyr fuld af proteiner og så kan man købe måltidsbare f.eks maxim xl der er mellem 24,5- 29 gr protein pr bar disse bare kan man skære ud i mindre stykker og putte ovenpå sin skyr lidt a la ymer med drys så er du rigtig godt dækket ind til frokost med protein.

Ellers så masser af tun både på dåse og som steaks....

Så det er bare at prøve sig frem.

bare husk at når du vælger produkter så skal der være mindre end 10 gr fedt pr 100 gr.

Håber du kan bruge det til noget, om ikke andet så for at prøve noget nyt, som måske virker for dig.

Rigtig god fornøjelse :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser. Jeg har samme problem.

Men er desværre pinligt bevidst om at muskler vejer mere end fedt, og efter som jeg træner i center ca 4 gange om ugen og går lange ture de andre dage, så har jeg valgt at se bort fra min vægt men fokusere på målene.

For det er trist at se på vægten at man har taget 2kg på men når man så har tabt 4cm om livet så er motivationen der igen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bobo, det er også det man egentlig skal fokusere på, for der er mange der tænker at det er det fedt som man kan se der er vigtigst at komme af med, men det er det der ligger rundt om vores indre organer som skal væk eller ihvertfald ned og ligge mellem 1-4 kg og så kan man fokusere på det åbenlyse fedt.

For selvom jeg har smidt de mange cm så ligger jeg stadig på en str 42 i noget alt efter hvilket tøj det er og min kjole er en str 40 og jeg mangler 1 cm så kan den sidste hægte også lukkes.

Så der skal bare lige lidt mere af maven så tror jeg sq godt resten kan spændes ind uden at jeg blir blå i hovedet. hehe skal jo også kunne sidde ned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jo, jeg kender det rigtig godt! Jeg startede med at ville tabe 22 kilo, men måtte erkende at det nok var urealistisk. Til gengæld så skal det FANDME være nu og jeg nægter at skulle skamme mig, når jeg ser mine bryllupsbilleder!

Sidst jeg meldte mig ind på madlog tabte jeg 6 kilo på 3 uger, så nu har jeg meldt mig ind igen! For at gå fra lettere overvægtig til normalvægtig skal jeg tabe mig 16 kilo og jeg har 4 mdr tilbage til brylluppet... suk... det mål ved jeg sgu ikke om er realistisk, men jeg vil i hvertfald så tæt på som overhovedet muligt.

Jeg ville bare ønske, at jeg kunne hænge et billede op på køleskabet (men det virker ikke) eller at jeg i det mindste havde lidt rygrad, for jeg er jo ikke glad i min krop og jeg skal kun giftes een gang, og der vil jeg da føle mig som en prinsesse og ikke en flodhest! Motivationen er bare så flad lige nu og det gælder faktisk alt omkring mig lige nu. Studiet er ved at tage livet af mig og det bliver et af de semestre, der bare skal bestås! Det betyder jo så, at 5 måneder er fløjet forbi mig og at jeg nu har travlt med at tabe mig, men at gå på noget som kålsuppekuren er jeg bare ikke interesseret i. Så jeg må jo stramme ballerne ind og huske mig selv på, at jeg skylder mig selv at passe på min krop og tage mig sammen, så jeg kan yde mig selv og kjolen retfærdighed :)

Men for nu at vende den om til noget positivt, så har jeg nu været stoppet med at ryge i 1,5 måned og har IKKE taget på. Til gengæld har jeg tabt et kilo :thumbsupsmileyanim: ... Madlog er overskueligt og det virker. Jeg er ikke til veje, tælle osv, men jeg elsker det faktum at man har muligheden for at taste ens madindtag ind via forskellige valgmuligheder, hvis man ikke er til det veje-halløj :) Jeg går stadig til træning 2 gange om ugen med min kæreste (dog ikke denne uge - sygdom og høfeberanfald :angry: ) og så har jeg overholdt mit kalorieindtag siden jeg besluttede mig for, at nu måtte jeg fandme tage mig sammen... for 5 dage siden! :blush:

Jeg kan sagtens forstå din frustration og den følelse af at være skuffet over sig selv. Til gengæld så bliver du/jeg nødt at smide den væk og hoppe op på vognen igen og hvis du holder mig væk fra slikhylderne, så skal jeg nok holde dig væk fra køleskabet :wink::tunge: Ellers så må vi jo lave sådan en support-gruppe herinde :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må lige ud med dette. Ynk ja, men ud skal det !

Jeg skal til skrædder med min kjole d. 19 maj, dvs jeg har kun ca. 6 uger til at tabe 6-7 kilo (har tabt 5).

Men alt er gået i stå, både motivation (ja tro det eller ej), og vilje styrken er røget. Specielt her i påsken...

Jeg har rent ud sagt skide travlt, men er røget ind i en ekstrem ond cirkel:

''Jeg kan gode spise lidt mere, så starter jeg i morgen...''. ''Nå, nu kom jeg til at spise en ekstra portion, så kan jeg lige så godt starte i morgen''.

:shooter::pokey::shooter::pokey::shooter::pokey:

Hvor er det bare DUMT ! For jeg ved hvor meget jeg vil ærgre mig, at jeg ikke når det... Skal først giftes d. 30/6-12, men jeg kan jo egentlig ikke tabe mere efter skrædder besøget ?? !!

Nogle som står i samme situation ?

Jeg har det PRÆCIS lige som dig!! Skal endda til skædder samme dato og skal også tabe 5 kg inden da :rolleyes: Jeg VIL bare tabe min. 8 kg. inden brylluppet, men gerne mere, skal gerne af med 15 i alt. Men har indset at det når jeg nok ikke inden brylluppet.

Har ikke nogen guldkorn andet end mådehold, mådehold, mådehold....! Når jeg handler og ser alt det slik og værk der frister mig, sætter jeg simpelthen en høj stemme igang i mit hoved, der siger NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Hele vejen til kassen :lol: Det virker faktisk.

Og så vil jeg sige, skær ned på kulhydrater alt det du kan overkomme. DET hjælper virkelig, især på mavefedtet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

Det synes jeg så er lidt groft/firkantet sagt, at det er en hån mod folk der vejer 50 kg for meget, når man 'brokker' sig over man 'ikke engang' kan tabe 10 kg. :td:

Jeg vil vædde på det er præcis de samme mekanismer, der er i hovedet på en meget overvægtig og en ikke så overvægtig; 'Jeg starter imorgen' - 'Arh, lige et stykke chokolade skader ikke' - 'Vi er i byen, så må jeg godt' - 'Jeg er alligevel tyk og fed, så jeg kan ligeså godt spise den kage' osv osv.

Og den meget overvægtige, har da nok også engang kun skulle tabe sig 10 kg. Jeg skulle engang også kun tabe mig 5, nu er jeg oppe på 15.

Det er nøjagtig lige så svært for en, der vejer 10 kg for meget at 'tage sig sammen' til at ændre sine vaner og livsstil, som det er for en der skal tabe 50 kg. Ja, den på + 10 kg når sit mål hurtigere end den på 50 +, men det gør da ikke processen nemmere for +10 kg. kvinden.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

Det synes jeg så er lidt groft/firkantet sagt, at det er en hån mod folk der vejer 50 kg for meget, når man 'brokker' sig over man 'ikke engang' kan tabe 10 kg. :td:

Jeg vil vædde på det er præcis de samme mekanismer, der er i hovedet på en meget overvægtig og en ikke så overvægtig; 'Jeg starter imorgen' - 'Arh, lige et stykke chokolade skader ikke' - 'Vi er i byen, så må jeg godt' - 'Jeg er alligevel tyk og fed, så jeg kan ligeså godt spise den kage' osv osv.

Og den meget overvægtige, har da nok også engang kun skulle tabe sig 10 kg. Jeg skulle engang også kun tabe mig 5, nu er jeg oppe på 15.

Det er nøjagtig lige så svært for en, der vejer 10 kg for meget at 'tage sig sammen' til at ændre sine vaner og livsstil, som det er for en der skal tabe 50 kg. Ja, den på + 10 kg når sit mål hurtigere end den på 50 +, men det gør da ikke processen nemmere for +10 kg. kvinden.

Er uenig :biggrin:

En der skal tabe 50kg er langt mere truet på helbredet, end en der vejer 10kg for meget og derfor syntes jeg personligt ikke jeg har meget at piver over blot fordi jeg vejer 10 kg for meget. Desuden vil jeg, stadig personligt ment, have meget meget svært ved at overskue at skulle tabe 50kg. 10kg bør være til at overskue, men faren ved at veje 10kg for meget, er for mig den at jeg egentlig ikke er overvægtig og det er rent "kosmetisk". Derfor forsvinder min motivation meget hurtigt - fordi jeg ved det ikke er bydende nødvendigt at tabe de 10kg.

Og derfor får jeg en lidt flov smag i munden over at jeg piver pga mine 10kg når andre slås for deres liv med ekstra 50kg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også min erfaring, at der ofte er forskellige årsager til hvorfor en med +50 kg spiser for meget i forhold til en med "kun" +10 kg. fx er udsigten til at blive normal vægtig meget længere, og alle folk spørger om man er på kur, hvis man tilfældigvis har lyst til en gulerod. :blink:

Derudover er det også noget nemmere, at øge ens mængde af motion når man ikke har rigtig meget ekstra på sidebenene, da det ikke belaster kroppen helt så meget. Så jeg mener det er to forskellige situationer, men jeg kan bestemt godt forstå, at det kan være svært uanset, hvor meget man skal tabe.

Jeg kæmper selv med +50 kg, men jeg kan sagtens sætte mig ind i at det også kan være svært kun at veje lidt for meget.

Anne :)

Redigeret af anneton
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

Det synes jeg så er lidt groft/firkantet sagt, at det er en hån mod folk der vejer 50 kg for meget, når man 'brokker' sig over man 'ikke engang' kan tabe 10 kg. :td:

Jeg vil vædde på det er præcis de samme mekanismer, der er i hovedet på en meget overvægtig og en ikke så overvægtig; 'Jeg starter imorgen' - 'Arh, lige et stykke chokolade skader ikke' - 'Vi er i byen, så må jeg godt' - 'Jeg er alligevel tyk og fed, så jeg kan ligeså godt spise den kage' osv osv.

Og den meget overvægtige, har da nok også engang kun skulle tabe sig 10 kg. Jeg skulle engang også kun tabe mig 5, nu er jeg oppe på 15.

Det er nøjagtig lige så svært for en, der vejer 10 kg for meget at 'tage sig sammen' til at ændre sine vaner og livsstil, som det er for en der skal tabe 50 kg. Ja, den på + 10 kg når sit mål hurtigere end den på 50 +, men det gør da ikke processen nemmere for +10 kg. kvinden.

Hmm...på sin vis er jeg lidt enig med jer begge to, og har egentlig lyst til at kommentere, da jeg jo ér en af dem, der skal tabe 50 kg. Jeg tror også, at det er ligeså svært for den, der skal tabe 10 kg som den der skal tabe 50 kg, for processen inde i hovedet, er præcist den samme - og dét er den allersværeste. Tankeprocessen er præcis den samme..... men.... Dét, der kan irritere mig er, når én der "kun" skal tabe 5/10 kg begynder at skulle være "forstående" overfor mig og udtrykker at de "ved præcist hvordan det er" - for nej, dét ved man ikke. Der er stor forskel på at ville tabe sig lidt udelukkende pga udseende, og at skulle tabe sig, fordi ellers dør man!!

Jeg havde på et tidspunkt en bekendt, der skulle tabe 5 kg, fordi hun ikke kunne passe sine yndlingsbukser mere og hun "forstod præcist hvordan jeg havde det!" Dér blev jeg sku sur - for på dét tidspunkt var jeg netop blevet afvist som forsikringskunde, samt havde fået at vide, at vi aldrig ville kunne adoptere et barn - begge dele pga. min overvægt. Emner der må siges at være lidt mere alvorlige, end "problematikken" i ikke at kunne passe sine yndlingsbukser :blink:

Jeg er fuld af forståelse for, at 10 kg for meget kan være ligeså irriterende, ligeså frustrerende og ligeså uønsket som mine 50 kg. Og jeg har stor respekt for alle, der gerne vil tabe sig - både for udseende og for helbreddets skyld. Jeg vil gerne bakke alle op og komme med min støtte uanset, hvad deres begrundelse for et vægttab er. Ja, det er min egen skyld at det er 50 kg, og ja, jeg ville ønske at det kun var 10 kg, men dét er jo ikke andres skyld :huh: Et af mine største ønsker er, at tabe mig - af to grunde:

1. Jeg vil gerne se mine børn vokse op (den absolut vigtigste grund) :kiss::heart: :heart:

2. Jeg vil gerne være smuk på min bryllupsdag - og på dét område er jeg præcist ligesom alle andre vordende brude :c166:

Nej, det er hæsligt at være overvægtig, især fordi folk ser ned på én og der åbenbart er en holdning til, at man gerne må råbe/chikanere/kommentere osv. folk der er overvægtige - dét er utrolig smertefuldt, for vi ved jo godt, hvordan vi ser ud og vi ser ned på os selv HVER DAG - vi behøver ikke andre folks hjælp til at rakke os ned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har siden 9 januar tabt 12,5 kg ved at følge ww programmet er skide stolt af mig selv, for jeg har virkelig ikke manglet noget :) jo måske kunne jeg godt få noget motion ind over, men har valgt at min hovedevægt skal ligge på maden og så må det andet komme når jeg får overskudet :blush: ja jeg mangler stadigvæk 15-20 kg jeg gerne vil af med, dem når jeg ikke inden vores bryllup men jeg har nået 12,5kg og har lovet h2b at jeg når 5 kg mere inden bryllupet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Egentlig så syntes jeg (personligt) at man håner lidt dem der kæmper med fx 50kg for meget, når man ikke kan finde ud af at stramme sig op og ændre på de vaner der har givet en 10kg for meget.....måske det var lidt dén motivation der skulle få mig igang igen :rolleyes:

Aj men helt seriøst - ang den påskefrokost, så prøv engang at sætte dig det mål at du IKKE spiser for meget og skære halvdelen af dit indtag af alkohol ned ? Jeg EEEEEEEELLLLSSSSKKKEEER mad og er slet ikke interesseret i slik osv...men jeg elsker god mad og en lækker vin. Jeg spiser egentlig ikke usundt, men spiser for meget i forhold til hvor meget jeg rører mig. Så når jeg skærer ned på portionerne kan jeg se en forskel....tror det er uhyr vigtigt at finde det der duer for én selv og så give den en ekstra tand når du har overskud til det.

Det synes jeg så er lidt groft/firkantet sagt, at det er en hån mod folk der vejer 50 kg for meget, når man 'brokker' sig over man 'ikke engang' kan tabe 10 kg. :td:

Jeg vil vædde på det er præcis de samme mekanismer, der er i hovedet på en meget overvægtig og en ikke så overvægtig; 'Jeg starter imorgen' - 'Arh, lige et stykke chokolade skader ikke' - 'Vi er i byen, så må jeg godt' - 'Jeg er alligevel tyk og fed, så jeg kan ligeså godt spise den kage' osv osv.

Og den meget overvægtige, har da nok også engang kun skulle tabe sig 10 kg. Jeg skulle engang også kun tabe mig 5, nu er jeg oppe på 15.

Det er nøjagtig lige så svært for en, der vejer 10 kg for meget at 'tage sig sammen' til at ændre sine vaner og livsstil, som det er for en der skal tabe 50 kg. Ja, den på + 10 kg når sit mål hurtigere end den på 50 +, men det gør da ikke processen nemmere for +10 kg. kvinden.

Hmm...på sin vis er jeg lidt enig med jer begge to, og har egentlig lyst til at kommentere, da jeg jo ér en af dem, der skal tabe 50 kg. Jeg tror også, at det er ligeså svært for den, der skal tabe 10 kg som den der skal tabe 50 kg, for processen inde i hovedet, er præcist den samme - og dét er den allersværeste. Tankeprocessen er præcis den samme..... men.... Dét, der kan irritere mig er, når én der "kun" skal tabe 5/10 kg begynder at skulle være "forstående" overfor mig og udtrykker at de "ved præcist hvordan det er" - for nej, dét ved man ikke. Der er stor forskel på at ville tabe sig lidt udelukkende pga udseende, og at skulle tabe sig, fordi ellers dør man!!

Jeg havde på et tidspunkt en bekendt, der skulle tabe 5 kg, fordi hun ikke kunne passe sine yndlingsbukser mere og hun "forstod præcist hvordan jeg havde det!" Dér blev jeg sku sur - for på dét tidspunkt var jeg netop blevet afvist som forsikringskunde, samt havde fået at vide, at vi aldrig ville kunne adoptere et barn - begge dele pga. min overvægt. Emner der må siges at være lidt mere alvorlige, end "problematikken" i ikke at kunne passe sine yndlingsbukser :blink:

Jeg er fuld af forståelse for, at 10 kg for meget kan være ligeså irriterende, ligeså frustrerende og ligeså uønsket som mine 50 kg. Og jeg har stor respekt for alle, der gerne vil tabe sig - både for udseende og for helbreddets skyld. Jeg vil gerne bakke alle op og komme med min støtte uanset, hvad deres begrundelse for et vægttab er. Ja, det er min egen skyld at det er 50 kg, og ja, jeg ville ønske at det kun var 10 kg, men dét er jo ikke andres skyld :huh: Et af mine største ønsker er, at tabe mig - af to grunde:

1. Jeg vil gerne se mine børn vokse op (den absolut vigtigste grund) :kiss::heart: :heart:

2. Jeg vil gerne være smuk på min bryllupsdag - og på dét område er jeg præcist ligesom alle andre vordende brude :c166:

Nej, det er hæsligt at være overvægtig, især fordi folk ser ned på én og der åbenbart er en holdning til, at man gerne må råbe/chikanere/kommentere osv. folk der er overvægtige - dét er utrolig smertefuldt, for vi ved jo godt, hvordan vi ser ud og vi ser ned på os selv HVER DAG - vi behøver ikke andre folks hjælp til at rakke os ned.

Det giver jeg dig 100% ret i. Jeg ved ikke, hvordan det er at veje 50 kg. for meget, og vil på ingen måde sammeligne vores vægttab, blot fordi vi begge skal tabe os. Du er i en anden risikogruppe end mig, helt sikkert, og det kan ikke sammenlignes med mine 15 kg.

Så ja, det var mere processen til målet, jeg sammenlignede. Og du har ret, det er tankerne der skal ændres. Jeg slår mig selv i hovedet næsten hver dag, med at jeg er tyk og grim, og det er en dårlig indstilling at have, når man skal igang med kur og kostomlægning - men en så nem en at falde tilbage til hele tiden!

Jeg husker hver en negativ ting folk har sagt om mig, selv 15 år tilbage i tiden. Det er sgu også en ond cirkel. Min svigerfar sagde for 2-3 år siden til juleaften til min datter på dengang 4, at nu skulle hun nok ikke spise mere af slikfaddet, for så blev hun lige så tyk og fed som sin mor. Den sved. Og gør stadig. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer