M&MN

Fuck noget rod! En brækket fod!

13 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen så sur på mig selv.. I forgårs skulle min kommende mand og jeg gøre klar til at efterisolere vores loft så vi gik og arbejde på loftet. Vi er i gang med en mindre renovering af huset.. Og så jeg STORE torsk går jeg ud på isoleringen og falder igennem loftet og ned i stuen - og er nu udstyret med krykker og en brækket knogle i foden og en forstuvet fod.. Vi skal giftes til sankt hans - og min fod er tidligst klar om seks uger.. Dvs. jeg ikke aner hvad sko jeg kan tage på og dem skal jeg jo have styr på inden kjolen skal rettes til.. Jeg må gå i TRÆSKO og FIRE UGER.. Sikke noget lort..

Er der nogen af jer andre der har prøvet at have en brækket fod og har nogen ide om jeg kan håbe på at gå i højehæle op ad kirkegulvet om 12 uger eller om jeg skal lede efter flade sko?

Den klumpede:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor ærgerligt for dig! ÆV!

Jeg har ingen idé om det desværre... Men jeg tænker at en ting er at du måske er ved at opbygge musklerne i foden igen, noget helt andet er at bære stilethæle en hel dag, hvor du helst ikke skal være ved siden af dig selv i fodsmerter. Hellere en fest hvor du kunne danse end en hvor du måtte sidde stille pga. skoene. men fodrodsknoglen - er det ikke den man strækker når man har en høj hæl på, og skal dine sener ikke udvide sig til at kunne det igen?

Hvad med at overveje en lav hæl og få noget lækkert pynt foran på skoen så man ikke ser den lidt tykkere, lavere praktiske hæl bagpå, medmindre du selvfølgelig må overveje ballerinaer (som du så kan gøre lidt fikse med en sløjfe eller blomst eller noget).

tror du ikke du ved mere når du har gået med foden nogle uger, og måske især når du er 14 dage inde i genoptræningen?

jeg håber det bedste for dig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv.. Pøj pøj med foden.

Jeg ville anbefale dig at se hvad du kan til den tid. Det er forskelligt for person til person hvor langt de er nået i genoptræningen. Hvis du skulle vælge nogle høje hæle ville jeg anbefale dig at have flade sko til senere på aften. Men jeg tror nu nok at du skal kunne gå i høje hæle op af kirkegulvet. Du har muligvis en at støtte dig til op (din far?) og ned (din mand) af kirkegulvet, og så går man jo langsomt. :17:

Hilsen fra en fysioterapeut.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså..det kommer jo an på hvad for en type brud du har... Jeg har brækket min ankel for 5 år siden, med samtidig overrevne ledbånd, og jeg har svært ved at holde til en hæl som er særlig meget over 6 cm pga at ankelen er ustabil.

Hvis det "kun" er et ukompliceret brud af en fodrodsknogle, vil jeg næsten tro at din forstuvede ankel vil give dig flere problemer... Hvis det var mig, ville jeg helgardere mig med 2 par sko, og booke en skrædder ugen inden bryllupet så kjolen evt kan ligges op der - HVIS du ender med flade sko.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To par sko må være løsningen :loveshower:

Mit allerbedste råd til dig er at passe på med at presse foden til ekstra belastning (fx høje hæle) for tidligt... Jeg taler af bitter erfaring.....

Så hvis din ankel ikke er blevet tilpas genoptrænet og stabil når du når brylluppet, så drop hellere de høje hæle, end at presse fødderne ned i dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar:)

Der er nok ikke andet for end at se tiden an.. Jeg har booket tiden til at få kjolen syet ind m.m i dag og det er først den 6. juni så må jeg jo tage beslutningen der...På onsdag falder dommen om den gror ordentlig sammen eller om jeg skal have ståltråd ind - jeg satser på det første og så må jeg give den ro og god genoptræning:) Bruddet sidder lige ovenover der hvor tæerne sidder på 2 meta et eller andet - hvad siger fysioterapeuten til sådan en skade - er den let eller svær at genoptræne:)

Jeg er begyndt at lede efter flade sko men har bare fundet nogle endnu federe med hæl :( ØV

Jeg fejrer mit handikap med jeg kan få styr på alt muligt som bordkort, menu hæfte, drinkskort m.m. så jeg har styr på alt det praktisk og kan shoppe når jeg er gangbar igen:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan har du dog kunne brække den knogle (2. metatarsal)? Det er vist ikke så tit det sker tror jeg.. Men det hele afhænger jo af hvor kompliceret bruddet er samt hvordan genoptræningen går. Men med 12 uger til brylluppet ville jeg være forhåbningsfuld. De fleste brud er ca 6 uger om at hele - også med ståltråd. Krydser fingre for at du nok skal nå det :) Og så held og lykke med alt det du skal til at have styr på :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen den kunne jeg brække ved at falde igennem loftet og lande så jeg sad på hælen med vristen mod gulvet... Jeg holder fanen højt og håber det bedste.. Jeg skal nok være glad for det er det eneste der brækkede da jeg faldt 2,5 meter ned:)

Tak for dit svar :)

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha det var da noget af en tur at tag, godt du ikke kom mere til skade end du jo gjore :)

God bedring og held og lykke med foden, håbet at du bliver klar til dagen :cheerleader3:

Knus Lisbeth :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ej ej....sikke noget rod! Det var da - trods alt - billigt sluppet at det "kun" var foden, det gik ud over! 2,5 meter er da ret meget!!! Men mon ikke du når at blive klar til brylluppet... dét tror jeg da. Men det kan godt være, at du skal tænke lidt over nogle fod-venlige sko, fremfor 12 cm stilletter eller lign. Eller sørge for at have de fee stilletter og så have nogle backup-sko, der er mere behagelige, hvis nu du får ondt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer