Skive1986

Hvor meget må manden se?

43 indlæg i dette emne

Som overskriften siger: hvor meget må manden se inden brylluppet? Jeg har nu købt kjolen, skørtet, skoene, sløret og strømpebåndet og min svigermor henter noget hårpynt til mig i Vejle :)

Jeg har alt med hjem undtagen kjole og skørt - men må min kære mand se sko og slør? Eller er det alt min påklædning han ikke må se? Har sådan lyst til at vise ham det - også med tanke på at det er hans penge som har betalt det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for mig er det hvad man gør det til.. jeg kunne godt finde på at vise min kjole til min mand.

(om jeg gør det ved jeg så ikke endnu)

ved ikke om der er noget særligt ifølge traditionen. men for mig personligt er det ikke en tradition der betyder så meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man skal følge traditionerne så må manden ikke se kjolen, det bringer uheld.

jeg købte min kjole i januar og har den herhjemme, han kunne aldrig drømme om at kigge, det er jo lige så meget en overraskelse til ham kan man sige.

Han har tilgengæld set mine sko og min taske osv. Det er af mindre betydning for mig. Kjolen ville jeg være rigtig ked af at han så. Så får han ikke den her wow effekt i kirken.

jeg har set hans tøj og jeg har selv købt hans sko og hans vest/pastron. Men om det har noget at sige ifølge traditionerne ved jeg ikke.

Men igen så må det være op til en selv, selvom det er manden der betaler, så tænker jeg man er vel fælles om budgettet vedr. brylluppet. Så han ved hvor meget der er brugt.

For mit vedkommende skal han ikke se den, han skal blive super overrasket i kirken, og måske fælde en lille tåre:-)

Knus

Betina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme må han se alt undtagen kjolen... Jeg vil gerne have, at han bliver overrasket når han ser mig komme op ad kirkegulvet - selve traditionen og det at det betyder uheld han ser den inden, betyder ikke så meget for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar :) Det er nu heller ikke fordi jeg tror på overtroen- det er mere overraskelsesmomentet jeg tænker på.. Tror bare jeg spørger ham hvor meget han vil se.. Men altså skoene skal jo gåes til og sløret er jeg blevet anbefalet at have hængende så det holder sig pænt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min har set sko, taske og øreringe. Men ikke slør og kjole. Han ved slet ikke at jeg skal have slør på. Synes at slør og kjole hænger sammen og derfor får han intet at se her...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen er hemmelig, sko mv. har jeg vist frem :biggrin:

Der var en tråd herinde med en brud som havde vist et billede af sin kjole til h2b og så kunne han ikke lide farven :oops: - præcis hvad jeg ville frygte ved at vise den frem

Redigeret af Pjuela
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste har meget svært ved at forstå det med overraskelser så han ville garanteret ikke kunne holde snuden for sig selv, hvis ikke det var fordi min kjole bor hos kjole-damen indtil brylluppet! Jeg er ligeglad med om han ser alt tilbehøret (nok ikke sløret) for det er jo kjolen som gør den store forskel på dagen.

Det er heller ikke på grund af overtro, for mit vedkommende, men jeg glæder mig jo netop til han får øje på mig i kirken og ser ud som han aldrig, hverken før eller siden, ser ud!

Jeg synes godt jeg må se hans tøj, for mænd har jo af og til den slags tøj på når de skal være fine, så jeg synes ikke det er helt ligeså særligt som en brudekjole!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

jeg ved godt der er tradition for at manden ikke må se kjolen, da det bringer uheld...

Men jeg gjorde noget andet, fordi min er så utroligt dejlig interesseret i det - og wow-effekt skal der nok være masser af uanset, det garanterer jeg for :a1221:

Jeg viste min mand alle 76 billeder af min kjoleprøvning, men fortalte ham ikke hvilken jeg havde valgt. Ulempen er så at man må kunne finde sig i at han kommer til at kommentere kjolen og at man må stole nok på sig selv til at vide at han bliver vild med den når den ses live i kirken.

Jeg vil ikke anbefale det, men jeg kunne ikke lade være, og jeg har det godt med det nu.

Hvad effekten og overraskelsen i kirken angår, så er min kæreste i fuld gang med at opbygge spænding. jeg er ikke et sekund i tvivl om at han bliver totalt stolt og nærmest ramt som af lynet når jeg kommer ind for det er sådan han beskriver den fornemmelse han har i maven :a1221:

Skoene og tasken og alt andet tilbehør må de da gerne se. Hvorfor ikke bare nyde det hvis ens mand rent faktisk interesserer sig for vores shopping og accessories...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste har meget svært ved at forstå det med overraskelser så han ville garanteret ikke kunne holde snuden for sig selv, hvis ikke det var fordi min kjole bor hos kjole-damen indtil brylluppet! Jeg er ligeglad med om han ser alt tilbehøret (nok ikke sløret) for det er jo kjolen som gør den store forskel på dagen.

Det er heller ikke på grund af overtro, for mit vedkommende, men jeg glæder mig jo netop til han får øje på mig i kirken og ser ud som han aldrig, hverken før eller siden, ser ud!

Jeg synes godt jeg må se hans tøj, for mænd har jo af og til den slags tøj på når de skal være fine, så jeg synes ikke det er helt ligeså særligt som en brudekjole!

Svigermor betalte min mands tøj, så ikke nok med at det kostede det dobbelte af hvad mit outfit kostede, fordi vi selv skulle betale dét, så ville hun heller ikke at jeg så noget af hans tøj.......... hun har hele tiden været liiiidt bange for at han skulle blive "glemt" i det hele, men - undskyld mig - det ER altså bare meget brudens dag... har sq ikke lige før oplevet at folk viser speciel interesse for gommens tøj.. men jeg fik self set hans tøj laaaang tid inden :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min h2b får kun min taske samt skoene (sko af praktiske årsager, for ingen af os vil have at jeg bliver højere end ham .. Hehe, vi er endt ud i at vi nu bliver lige høje ..) men alt andet er hemligt ... I modspil til dette har min h2b nu sagt at hvis han ikke må se min kjole, så må jeg heller ikke se hans tøj .. tosse-men stoler nu på at han ikke dukker op i lyseblåt jakkesæt ... Så fair nok ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

H2B har set mine sko og eventuelle hårdingenoter.... Når jeg henter min kjole på fredag - jaaa, så kommer han ikke til at se den! Kun skørtet, da det nok liiiige er nødt til at hænge til udretning - det bliver så pokkers krøllet af at ligge i en pose... Han får muligvis også lov at se sløret - men kjolen, den må han vente med :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand har selv været med til at vælge kjolen, jeg tror ikke meget på det der med at det bringer uheld......Har været gift i 10 år nu og har overlevet 7 årskrisen.....( hvis der er noget der hedder det),

vi har ingen hemmeligheder overfor hinanden. Ikke andet min sang til ham........hihi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Robert så kjolen på nettet, men som han siger så har han ikke set helhedsindtrykket og det glæder han sig meget til. :) Vi er nok ret ligeglade med overtro og tradition, jeg ved jo også hvad han skal have på og sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her må han ikke se noget af det :) Vi tror ikke en disse på overtroen i det, men jeg synes, det er vanvittig fedt for første og eneste gang nogensinde, at han bliver overrasket på den måde, når jeg kommer gående :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer