Janina

Bella Italia

20 posts in this topic

Vi er vist blevet enige om, at hvis det lykkes os at få sparet nok sammen, så vil vi gerne på bryllupsrejse til Italien. Men:

- hvor skal vi tage hen?

- kan nogen anbefale et godt hotel?

- kender nogen et rejsebureau som er billigt men pålideligt?

- kan nogen anbefale sights som vi bare SKAL se?

- er der noget vi absolut skal undgå?

Info:

Vi ville rejse i august, lige når skolernes sommerferie er slut

Vi har et meget stramt budget

Vi taler ikke italiensk men min kæreste er opvokset med fransk så kan måske læse/forstå lidt

Vi vil gerne se en masse - er ikke så meget til at dase på strand

Tak for hjælpen :)

0

Annonce ♥

Jeg har boet i Toscana og har rejst utrolig meget i Italien, så jeg tillader mig at være ekspert på området :rolleyes:

For det første vil jeg sige - UNDGÅ august !!!! Det er den VARMESTE månede og italienerne holder selv fri i august, så rigtig mange småbutikker og restauranter er lukket. Og når jeg siger varmest, så taler vi altså varmegrader på en 40-45 grader og tro mig, det er altså ikke sjovt at holde ferie i den varme. Så skal I udelukket være ude ved kysten, så kan man nok godt klare det. Men jeg ville gå langt ud om august til en start.

Hmm...men områder I kan være i....tjo altså Toscana er jo skønt ! Området omkring Siena (mit andet hjem) er noget af det smukkeste der findes, syntes jeg. Firenze ligger i Toscana, samt Lucca og selvfølgelig Siena. Jeg kender rigtig mange skønne hoteller i Siena og prøv at tjekke www.in-italia.dk det er en meget fin og pålidelig side hvor I kan book alt fra lavpris til luksus.

Personligt kan jeg godt lide Siena fordi byen er total italiensk - selvom der er mange turister, så har byen ikke givet fortabt overfor turisterne, men er meget tro mod den italienske kultur. Byen er OK stor, men ikke en storby. Der er masser af butikker, restauranter og andet lækkert. Byen er kendt for sit musikkonservatorium og sprogskoler/universiteter som gør at byen er ufattelig blandet med alle mulige slags mennesker.

Siena ligger perfekt i forhold til forbindelser til andre store byer. Firenze nåes på en time med bus eller tog - Rom nåes på 3-4 timer, havet dog lidt længere men det er en skæn tur i bus. Italien har meget gode busforbindelser og det er ret billigt i forhold til danske busser. Og eftersom mange byer er bilfri, så er det en fin løsning.

Men Toscana er smukke vingårde, bjerge, luksuriøse villaer og hyggelige småbyer. Italien har faktisk det hele - så I skal bare finde ud af hvad I vil.

Og de fleste italienere forstår fint engelsk - det kan knibe ude i de helt små byer men ellers ikke.

0

Tusind tak :) Jeg har desværre KUN ferie sidst i august så der er ikke så meget at rafle om! :( Jeg kommer til at være døden nær af hedeslag uanset hvor vi rejser hen, men min kæreste er afrikaner, så han burde vel kunne klare det!

Det er en fin hjemmeside men det er virkelig svært når man overhovedet ikke kender landet og jeg kan ikke se hvordan jeg søger efter en BILLIG rejse?

0

Annonce ♥

Jeg har aldrig været i Italien... så kan ikke være til så meget hjælp, når det kommer til seværdigheder!

Men mine forældre var dernede for et par år siden! Uden for seasonen fandt de en billig lejlighed! Der er jo rigtig mange, der ejer lejligheder i syd europa! Og derfor lejer dem ud i de uger de ikke selv er der :)

Så det var måske en mulighed at finde en lejlighed lidt billigt og så finde nogle flybiletter til en rimelig pris :) ?

Evt. kan i ønske jer penge til brylupsrejse i gave :) .. Så er der måske lidt ekstra lommepenge til turen :)

0

Rom er ikke billig - men det er mit allerbedste og varmeste bud efter lange ferier i Toscana, en uge i Rom og flere ferier ved Venedig og Gardasøen

(i øvrigt er Gardasøen et udmærket bilferie bud)

Men tilbage til Rom!

Rom er mere romantisk og smuk end Paris. Rom er den ypperste storbyferie jeg har været på (men det er ikke billigt nødvendigvis), så med et stramt budget skal der spares lidt på omkostningerne ved at bo der.

Jeg tilslutter mig holdningen til at august er en skidt måned at besøge Italien i... desværre.

0

Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse for hvor billigt det kan gøres mht. hotel, men under 4000 og selvfølgelig gerne mindre. Det har hele tiden været meningen at vi ikke skulle på bryllupsrejse, for vi har virkelig ikke råd overhovedet, men vi vil jo så gerne!

Det må gerne være f.eks. 5 dage, men det kommer sig ikke så nøje. Vi kan jo ikke være så længe afsted som vi gerne ville, for så ville det blive endnu dyrere.

Ingen af os har nogensinde fået et kørekort, så det er nød til at være enten et sted hvor der er gode forbindelser med offentlig transport eller et sted hvor alt er i gåafstand.

Jeg synes umiddelbart der er så smukt og romantisk på landet men min kæreste vil gerne at der sker lidt mere og af praktiske hensyn er det måske også det nemmeste,

0

Jeg har aldrig været i Italien... så kan ikke være til så meget hjælp, når det kommer til seværdigheder!

Men mine forældre var dernede for et par år siden! Uden for seasonen fandt de en billig lejlighed! Der er jo rigtig mange, der ejer lejligheder i syd europa! Og derfor lejer dem ud i de uger de ikke selv er der :)

Så det var måske en mulighed at finde en lejlighed lidt billigt og så finde nogle flybiletter til en rimelig pris :) ?

Evt. kan i ønske jer penge til brylupsrejse i gave :) .. Så er der måske lidt ekstra lommepenge til turen :)

Det lyder som en god idé, men så er det bare lige at finde ud af hvor man kan se sådanne lejligheder...

0

Annonce ♥

Rom er ikke billig - men det er mit allerbedste og varmeste bud efter lange ferier i Toscana, en uge i Rom og flere ferier ved Venedig og Gardasøen

Men tilbage til Rom!

Rom er mere romantisk og smuk end Paris. Rom er den ypperste storbyferie jeg har været på (men det er ikke billigt nødvendigvis), så med et stramt budget skal der spares lidt på omkostningerne ved at bo der.

Jeg tilslutter mig holdningen til at august er en skidt måned at besøge Italien i... desværre.

Som sagt er der ikke rigtig noget at gøre mht. tidspunktet, da jeg kun har ferie i august. Rom overvejer vi helt sikkert, men der er så mange skønne steder i det store land, at det er svært at vide hvad man skal gå efter! Hvordan ligger Rom prismæssigt ifht. andre europæiske storbyer?

0

altså muligheden er også til stede, at I selv booker hhv fly og hotel seperat ? :)

der er jo tonsvis af lavprisselskaber, der flyver til Rom og andre steder i Italien, så det er bare ca 2-3 mdr før I skal afsted .... gå ind og booke flyet .... I burde kunne komme tur/retur til Rom for omkring 1500,-. Så skal der hotel oveni .... og booking.com eller hotels.com (er mest til den første, da man ikke betaler ved kasse 1 før man ankommer, men bare booker) .... der kan I jo vælge liiige den kvalitet, I har lyst til :) der er både super billige hoteller og meget dyre hoteller ... bare husk at kigge efter aircondition ;) haha .... og det har intet med stjernerne at gøre :) Så et 2-stjernet kan altså være ligeså fint som et 4-stjernet, hvis man ikke går super meget op i, at der skal være fitness rum, stor restaurant osv :)

Edited by MariaSchmidt
0

Men tilbage til Rom!

Som sagt er der ikke rigtig noget at gøre mht. tidspunktet, da jeg kun har ferie i august. Rom overvejer vi helt sikkert, men der er så mange skønne steder i det store land, at det er svært at vide hvad man skal gå efter! Hvordan ligger Rom prismæssigt ifht. andre europæiske storbyer?

Rom er dyr dyr dyr og næsten lukket i august. Rom ligger prismæssigt med København og Paris.

0

Annonce ♥

Tusind tak, du er en guldbamse! Nu er det så bare et spørgsmål om der er noget ledigt når vi har fået skrabet pengene sammen :)

Jeg så lige noget om at der bliver opkrævet turist-skat inden man rejser fra hoteller i Italien - hvad er nu det for noget?

Edited by Janina
0

Annonce ♥

Ja, Rom er dyr.

men I har tog, bus og metroforbindelserne, lufthavnen tæt på, masser af gåture, sightseeing, shopping osv., fontæner, åbne pladser og den slags.

Hvis man ikke er kræsen med hvor man bor, kan Rom være et skønt sted, uden det nødvendigvis er dyrt. I de små sidegader i visse kvarterer finder man også udmærket ikke alt for dyrt mad, hvis man gider tage sig tiden til at undersøge det. Men restauranterne er generelt ret dyre, og morgenmaden på hotellet sparsom.

men hvor meget der er lukket i august ved jeg ikke. Jeg var i Rom i juli. det var varmt, det var absolut ikke i smarte små stiletter som romerne selv, men åbne, flade sandaler, og det var med vandflaske i tasken konstant samt solcreme en masse, men jeg kom meget omkring og oplevede en masse.

På landet i Italien, fx i Toscana området, er man meget afhængig af en bil for at opleve skønheden ved naturen oppe i bjergene og ved vinbonden, samt i de smukke gamle byer, fæstninger osv.

men hvorfor ikke budapest? det skulle rent faktisk være en smuk by og en god oplevelse, og en billig ferie. jeg har aldrig været der, og jeg aner intet om hvordan der er. jeg har bare set det anbefalet uafhængigt af hinanden 3 gange som et billigt, smukt, oplevelsesrigt rejsemål.

0

Jeg har været i Budapest og det var ganske udmærket, men ikke noget jeg har lyst til at se igen! Jeg har været rundt i mange storbyer i Europa, men da ingen af os har været i Italien, var det dér vil helst ville hen. Det er let nok at finde billige rejser til mange andre storbyer i EU, men jeg synes det er svært med de Italienske.

Det må virkelig genovervejes om Italien er det rigtige, for vi har måske bare ikke de penge det kræver :unsure:

0

Aj, det behøver slet ikke være så dyrt igen! :) Selvfølgelig er det ikke Prag el Budapest .... altså I kan sagtens gøre det billigt. Momondo el Skyscanner er fantastiske søgemaskiner for billige flybilletter og køber I dem ca 2-3 mdr før, så er de som regel billigst. Hotellet skal bookes 1 md før, så det er om at have is i maven, hehe .... men alt kan gøres billigt, hvis man lige bruger lidt tid på at finde tingene.

Men I er nok tvunget ud i en storbyferie, for som een siger ... skal man ud og opleve natur er man tvunget ud i udflugtsbusser el en bil :) Men screw it ... der er MASSER at se i storbyerne :)

Et andet alternativ kunne måske også være Athen ? Jeg var der i år 2000 vist .... syns faktisk det var meget hyggeligt og der er masser af se også - og det er måske knap så dyrt som Rom.

Edited by MariaSchmidt
0

Vi var i Pisa i august 2010, og det var en tur, der var ret billigt. Vi fløj med Ryanair fra Billund, og det gav vi vist 3-400 for pr. mand for en returbillet. Vi boede på et udemærket hotel meget tæt på banegården, og det var også ret billigt og så hentede og bragte de os ovenikøbet gratis fra og til lufthavnen. Restaurenterne havde også fornuftige priser, men som selvfølgelig var dyrere jo tættere man var på det Skæve Tårn. Byen er ikke ret stor, så alt er i gåafstand.

Vi så de ting, der var at se i Pisa, og så brugte vi ellers byen som udgangspunkt til ture til Firenze og Lucca, da der var direkte tog herfra, som ikke kostede ret meget. Alt i alt mener jeg, at vi brugte omkring 2500-3000 pr. mand for 5 eller 6 dage, så Italien kan godt gøres billigt, hvis man ikke skal bo i byer som f.eks. Rom, Milano eller Firenze.

0

Annonce ♥