kilickaya88

Svigermor nægter at overholde vores ønsker mht. traditioner

37 indlæg i dette emne

Hey derude ..

Vi sad sådan og snakkede om traditionerne i går.. Tilføjede, at jeg absolut ikke ville have, at mit slør blev revet i stykker. Men DET ville min svigermor bare ikke acceptere, Hun grinte fuldstændig latterligt af mig og det var overhovedet ikke til at diskutere!! Om hun så skulle ligge mig ned, så skulle hun nok få et stykke af mit slør! :o :o

Tænkte bare.. Det kan godt være, at hun kun har denne ene søn, men det skal da ikke gå udover mig???

Jeg frygter sådan, at hun virkelig vil gøre det :unsure: :unsure: For det ansigsudtryk hun havde, da hun sagde det, gjorde næsten, at jeg var ved at tisse i bukserne af frygt!!

Hvad pokker stiller man op, når jeg ikke ønsker denne tradition! Jeg vil heller ikke købe et billigt slør, bare så hun kan få et stykke af det.. Hun må da respektere, at jeg ikke ønsker det her???

Nogle gange tænker jeg lidt ala .. Bare fordi, at hun aldrig blev gift, har hun da ingen ret til at bestemme hvad jeg eller vi ønsker af traditioner mm..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes ikke det er fair over for dig at hun ikke vil respektere dit ønske med sløret.. kunne være du skulle sige det igen at du mener at du ikke vil have revet dit slør.. det er jo dit og din h2b bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nemlig, det mener jeg også..

Dog har vi i sinde, at fremlægge det hele når vi har styr på, hvad vi skal ha med mm.. Men bare det, at jeg lige luftede den igår, gjorde nærmest at jeg tissede i bukserne af frygt.

Nu skal det siges, at min svigermor, er MEGET ala hvad jeg vil, gør jeg.. Så er hun sådan set ligeglad med alle andre.. Den side, har vi set mange gange.. Derfor frygter jeg, at hun i al hemmelighed vil gøre det alligevel, trods vores beslutning. Det er ikke lige den feeling jeg vil rende rundt med hele dagen og aftenen. Hele tiden være OBS på, hvor er hun nu, og går hun bag mig, har hun en saks eller noget..

Kan man være mere ego til et bryllup, som ikke er ens eget??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold kæft jeg var blevet tosset......!

Jeg har altid haft det sådan at mit slør skulle der fame ikke klippes i. Og den der nærmer sig med en saks ville få besked på at forlade festen!

Jeg har dog skiftet mening. Mit brudeslør skal der IKKE klippes i, men jeg har allerede et herhjemme (et meget billigt et) som jeg skal bruge til at øve mig i hårsætning, og der har jeg tænkt mig at tage det på til brudevalsen, og så kan folk klippe lige så tosset de vil :)

Mit kostede 22 kr inkl porto på ebay og det er fint nok til prisen.

Det kunne være at du skulle overveje det samme. Ikke at det retfærdiggøre din svigermors beslutning for det er SLET ikke acceptabelt.

Men så undgår du at skulle tænke på det hele dagen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt læst, at mange herinde har taget den samme beslutning som du.. Netop med, at finde et billigt slør, som de kan rive, klippe og hive i som de lyster.

- Det er mere princippet, der irriterer mig. At hun ikke kan acceptere vores beslutning. Jeg er 100% sikker på, at alle de andre gæster accepterer vores valg af sløret.. Men jeg vil heller ikke opgive, og købe et, om det så kostede 50øre, bare så hun kan blive tilfreds.. For det handler jo ikke om, hvad HUN vil denne dag, men hvad VI vil..

Lige et sidespring ..

Hvad står H2B for? :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal tage det af før tid, og gemme det væk... nogle mennesker er ikke til at diskutere ens ønsker med, og så må det jo være sådan..

Vores mødre lagde vores bryllupsbilleder på facebook før vi overhovedet havde set dem selv, du vil blive overrasket over hvor stort at ejerskab forældre føler over ens bryllup :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B = him to be :)

Jeg har været til et bryllup, hvor bruden rejste sig op, og sagde at hun ikke ønskede at der skulle klippes i hendes slør, for det skulle hendes datter arve.

Hvis du gør opmærksom på det, til festen, så holder svigermor nok nallerne væk - forhåbentlig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal tage det af før tid, og gemme det væk... nogle mennesker er ikke til at diskutere ens ønsker med, og så må det jo være sådan..

Vores mødre lagde vores bryllupsbilleder på facebook før vi overhovedet havde set dem selv, du vil blive overrasket over hvor stort at ejerskab forældre føler over ens bryllup :biggrin:

Jeg kunne lige forestille mig, at min svigermor ville gøre det samme.. Mine forældre er HELDIGVIS mere "private" hvad sådan noget angår. ISÆR i offentligheden.. Så ja, jeg forventer lidt, at hendes billeder popper op på facebook dagen efter, selvom det ikke er så rart, da man gerne selv vil vælge hvad man deler med "resten af verden"

H2B = him to be :)

Jeg har været til et bryllup, hvor bruden rejste sig op, og sagde at hun ikke ønskede at der skulle klippes i hendes slør, for det skulle hendes datter arve.

Hvis du gør opmærksom på det, til festen, så holder svigermor nok nallerne væk - forhåbentlig...

Thanks :biggrin: - Tænkte nok, at det ville være noget i den stil :D

H2B = him to be :)

Jeg har været til et bryllup, hvor bruden rejste sig op, og sagde at hun ikke ønskede at der skulle klippes i hendes slør, for det skulle hendes datter arve.

Hvis du gør opmærksom på det, til festen, så holder svigermor nok nallerne væk - forhåbentlig...

Tænkte på, om man ikke kunne skrive det bagers på invitationerne, altså, hvad der er tilladt, så må de jo regne ud, at det der ikke står, er uønsket?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

H2B = him to be :)

Jeg har været til et bryllup, hvor bruden rejste sig op, og sagde at hun ikke ønskede at der skulle klippes i hendes slør, for det skulle hendes datter arve.

Hvis du gør opmærksom på det, til festen, så holder svigermor nok nallerne væk - forhåbentlig...

Det var faktisk også en god løsning, lad være med at nævne det foran hende igen overhovedet, hun skal ikke vide det går dig på... På dagen siger I/toastmaster at bruden ikke vil have sløret klippet, og vil blive MEGET ked af det (læg vægt på ked af det, ikke sur) hvis det sker... så er det bare dårlig stil at gøre det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B = him to be :)

Jeg har været til et bryllup, hvor bruden rejste sig op, og sagde at hun ikke ønskede at der skulle klippes i hendes slør, for det skulle hendes datter arve.

Hvis du gør opmærksom på det, til festen, så holder svigermor nok nallerne væk - forhåbentlig...

Det var faktisk også en god løsning, lad være med at nævne det foran hende igen overhovedet, hun skal ikke vide det går dig på... På dagen siger I/toastmaster at bruden ikke vil have sløret klippet, og vil blive MEGET ked af det (læg vægt på ked af det, ikke sur) hvis det sker... så er det bare dårlig stil at gøre det :)

Det tror jeg faktisk, at jeg vil bede toastmasteren om :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skulle lige til at skrive det.... Hvem er jeres toastmaster? For jeg ville da bede ham om at sige det, ved velkomsten, for tror nu alligevel det har en anden magt, når det er blevet sagt til ALLE mens de var ved deres fulde fem. Uden at kende din svigermor selvfølgelig. Tror du ikke, at når det er blevet sagt meget tydeligt til alle, at din svigermor ikke tør gøre noget? Når I nærmer jer synes jeg du igen skal fortælle din svigermutti hvorfor du gerne vil beholde sløret intakt. Det er "din fest og dit brudeudstyr og DIN beslutning" - husk at se lige så farlig ud i hovedet som hun gør:-)

Det er min strategi i hvert fald, at lade toastmasteren sige det. Jeg har helt samme holdning som dig, jeg vil have det slør på som jeg har købt og ikke skifte, fordi nogen vil have en del af et slør. Jeg vil have billeder fra brudevalsen hvor jeg har det originale slør på. Jeg synes ikke du skal bøje dig. Så hellere alliere dig med en brudepige eller en veninde der vil holde øje med svigermutti omkring brudevalsen, så du kan være rolig.

Alternativt kan gæsterne rive i dit underskørt hvis det er af tyl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lige til at skrive det.... Hvem er jeres toastmaster? For jeg ville da bede ham om at sige det, ved velkomsten, for tror nu alligevel det har en anden magt, når det er blevet sagt til ALLE mens de var ved deres fulde fem. Uden at kende din svigermor selvfølgelig. Tror du ikke, at når det er blevet sagt meget tydeligt til alle, at din svigermor ikke tør gøre noget? Når I nærmer jer synes jeg du igen skal fortælle din svigermutti hvorfor du gerne vil beholde sløret intakt. Det er "din fest og dit brudeudstyr og DIN beslutning" - husk at se lige så farlig ud i hovedet som hun gør:-)

Det er min strategi i hvert fald, at lade toastmasteren sige det. Jeg har helt samme holdning som dig, jeg vil have det slør på som jeg har købt og ikke skifte, fordi nogen vil have en del af et slør. Jeg vil have billeder fra brudevalsen hvor jeg har det originale slør på. Jeg synes ikke du skal bøje dig. Så hellere alliere dig med en brudepige eller en veninde der vil holde øje med svigermutti omkring brudevalsen, så du kan være rolig.

Alternativt kan gæsterne rive i dit underskørt hvis det er af tyl.

Tak tak tak :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: - Lige hvad jeg behøvede at få at vide.. Hvad har man ellers brudepiger til :fløjt: :fløjt:

Toastmasteren er min lillesøsters kæreste :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun lyder som om hun trænger til en ordentlig omgang tæv!!!

Jeg synes du skal fortælle hende at det vel nok er ærgerligt at hun er nød til at forlade jeres bryllup så tidligt, men at I nok skal sørge for at sende hende billeder af brudevalsen.

Jeg kender kun alt for godt den hånlige latter, som dem med for meget plads imellem ørerne, kan finde på at bryde ud i, og jeg plejer at svare at hvis nogen skulle have svært ved at forstå og efterkomme dette ønske, så kan de værs'go at blive hjemme! Skulle nogen endda forsøge på noget, lover jeg gerne at de selv får en tur med saksen!!!

Hvad fanden bilder folk sig ind?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle lige til at skrive det.... Hvem er jeres toastmaster? For jeg ville da bede ham om at sige det, ved velkomsten, for tror nu alligevel det har en anden magt, når det er blevet sagt til ALLE mens de var ved deres fulde fem. Uden at kende din svigermor selvfølgelig. Tror du ikke, at når det er blevet sagt meget tydeligt til alle, at din svigermor ikke tør gøre noget? Når I nærmer jer synes jeg du igen skal fortælle din svigermutti hvorfor du gerne vil beholde sløret intakt. Det er "din fest og dit brudeudstyr og DIN beslutning" - husk at se lige så farlig ud i hovedet som hun gør:-)

Det er min strategi i hvert fald, at lade toastmasteren sige det. Jeg har helt samme holdning som dig, jeg vil have det slør på som jeg har købt og ikke skifte, fordi nogen vil have en del af et slør. Jeg vil have billeder fra brudevalsen hvor jeg har det originale slør på. Jeg synes ikke du skal bøje dig. Så hellere alliere dig med en brudepige eller en veninde der vil holde øje med svigermutti omkring brudevalsen, så du kan være rolig.

Alternativt kan gæsterne rive i dit underskørt hvis det er af tyl.

Tak tak tak :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: - Lige hvad jeg behøvede at få at vide.. Hvad har man ellers brudepiger til :fløjt: :fløjt:

Toastmasteren er min lillesøsters kæreste :)

Vi havde en røvhul af en kok, så vi måtte kun have småkager med, men jeg ville have cupcakes som jeg selv havde lavet... så min veninde tog dem med på feststedet, og lod som om det var hende der havde bagt dem, og misforstået småkager og "små" kager :biggrin: De er guld værd..

3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler med dig! :(

Vi var nede hos min svigermor i påsken, og der snakkede vi selvfølgelig om bryllup. Jeg sagde, at vi ikke forventer det vilde mht. PA og æresport, da vi holder en lille bryllupsmiddag, men at jeg gerne vil have en æresport, men jeg vil ikke have, at folk bryder ind i vores hus og laver "hærværk", hvilket også står bag på invitationerne. Hun sagde så, at det kunne vi nok ikke undgå. Måske misforstod jeg hende, måske mente hun at vi ikke kan undgå PA og æresport, men jeg er nu nervøs for, at hun vil lave "hærværk" i vores hus :boohoo: Ingen skal ind i mit hus, når jeg ikke er der :angry: Om så de bare vil lægge ris på bordene, så vil jeg ikke have det. Så nu er jeg mega nervøs for, at det sker. Vil nok inddrage de 2 ekstra nøgler, som vores fædre har, da de ofte passer vores hund. Min svigermor har ingen nøgle. Jeg bliver SÅ tosset, hvis der har været nogen inden i vores hus :angry: hvor svært kan det være at respektere vores ønsker, ligesom dit: Nej svigermor - du skal ikke røre mit slør! :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nemlig, det mener jeg også..

Dog har vi i sinde, at fremlægge det hele når vi har styr på, hvad vi skal ha med mm.. Men bare det, at jeg lige luftede den igår, gjorde nærmest at jeg tissede i bukserne af frygt.

Nu skal det siges, at min svigermor, er MEGET ala hvad jeg vil, gør jeg.. Så er hun sådan set ligeglad med alle andre.. Den side, har vi set mange gange.. Derfor frygter jeg, at hun i al hemmelighed vil gøre det alligevel, trods vores beslutning. Det er ikke lige den feeling jeg vil rende rundt med hele dagen og aftenen. Hele tiden være OBS på, hvor er hun nu, og går hun bag mig, har hun en saks eller noget..

Kan man være mere ego til et bryllup, som ikke er ens eget??

Altså, det er jo nok kun efter brudevalsen det vil være aktuelt at holde øje, da det er der det plejer at blive klippet/revet :wink:

Men selvfølgelig skal svigermor da ikke det. Måske du og din kommende mand skal forklare hende, at I virkeligt ikke ønsker det slør skal gå i stykker. Det kunne jo også være I kunne finde et kompromis, fx et lommetørklæde du har i tasken, hun må klippe et stykke af? Eller hvad med underskørtet, kan hun ikke få en lille stump af det så? (ved godt det ikke er det samme, men alligevel...)

Du kan jo på en stille og rolig måde forklare hende, uden at true og den slags, men bare sige at hun skal overveje hvad hun gør, fordi hvis hun træder over din grænse på hendes søns bryllupsdag vil hun starte en tendens, der ikke vil gøre jer tættere som familie, men skille jer ad, og at det ønsker du ikke. Det er jo mindst lige så vigtigt, at du ikke gør lige som hende, og træder på hendes følelser i det her. i skal kunne holde af hinanden i mange år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler med dig! :(

Vi var nede hos min svigermor i påsken, og der snakkede vi selvfølgelig om bryllup. Jeg sagde, at vi ikke forventer det vilde mht. PA og æresport, da vi holder en lille bryllupsmiddag, men at jeg gerne vil have en æresport, men jeg vil ikke have, at folk bryder ind i vores hus og laver "hærværk", hvilket også står bag på invitationerne. Hun sagde så, at det kunne vi nok ikke undgå. Måske misforstod jeg hende, måske mente hun at vi ikke kan undgå PA og æresport, men jeg er nu nervøs for, at hun vil lave "hærværk" i vores hus :boohoo: Ingen skal ind i mit hus, når jeg ikke er der :angry: Om så de bare vil lægge ris på bordene, så vil jeg ikke have det. Så nu er jeg mega nervøs for, at det sker. Vil nok inddrage de 2 ekstra nøgler, som vores fædre har, da de ofte passer vores hund. Min svigermor har ingen nøgle. Jeg bliver SÅ tosset, hvis der har været nogen inden i vores hus :angry: hvor svært kan det være at respektere vores ønsker, ligesom dit: Nej svigermor - du skal ikke røre mit slør! :shooter:

Synes også, at du skulle be' om nøglerne, så de ikke kan komme ind i huset. Men ja, det er pisse træls, at de ikke kan acceptere vores ønsker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig, det mener jeg også..

Dog har vi i sinde, at fremlægge det hele når vi har styr på, hvad vi skal ha med mm.. Men bare det, at jeg lige luftede den igår, gjorde nærmest at jeg tissede i bukserne af frygt.

Nu skal det siges, at min svigermor, er MEGET ala hvad jeg vil, gør jeg.. Så er hun sådan set ligeglad med alle andre.. Den side, har vi set mange gange.. Derfor frygter jeg, at hun i al hemmelighed vil gøre det alligevel, trods vores beslutning. Det er ikke lige den feeling jeg vil rende rundt med hele dagen og aftenen. Hele tiden være OBS på, hvor er hun nu, og går hun bag mig, har hun en saks eller noget..

Kan man være mere ego til et bryllup, som ikke er ens eget??

Altså, det er jo nok kun efter brudevalsen det vil være aktuelt at holde øje, da det er der det plejer at blive klippet/revet :wink:

Men selvfølgelig skal svigermor da ikke det. Måske du og din kommende mand skal forklare hende, at I virkeligt ikke ønsker det slør skal gå i stykker. Det kunne jo også være I kunne finde et kompromis, fx et lommetørklæde du har i tasken, hun må klippe et stykke af? Eller hvad med underskørtet, kan hun ikke få en lille stump af det så? (ved godt det ikke er det samme, men alligevel...)

Du kan jo på en stille og rolig måde forklare hende, uden at true og den slags, men bare sige at hun skal overveje hvad hun gør, fordi hvis hun træder over din grænse på hendes søns bryllupsdag vil hun starte en tendens, der ikke vil gøre jer tættere som familie, men skille jer ad, og at det ønsker du ikke. Det er jo mindst lige så vigtigt, at du ikke gør lige som hende, og træder på hendes følelser i det her. i skal kunne holde af hinanden i mange år.

Jeg tænker jo lidt.. Hvorfor skal man gå på kompromis på ens bryllupsdag??? Det burde ikke være nødvendigt, hvert fald overfor ens svigermor..

Kan godt være, at jeg nu lyder som en svigermor-hader, men hendes følelser, kan godt nok rage mig et vis sted (y):biggrin: Hverken mit skørt, slør, dug mm skal rives, klippes eller hives i stykker..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De der svigermødre - hvad siger deres sønner til det?

Havde det været her i huset havde min mand pænt forklaret sin mor at hvis hun ikke kunne overholde vores ønsker til vores fest, så var hun da ganske velkommen til at blive hjemme. Det ville i øvrigt også gælde enhver anden, familie eller ej - der ikke ville acceptere vores ønsker / regler til vores fest(er).

Så jeg synes de der H2B skal på banen og forklare deres mødre at jeres ønsker altså skal accepteres og respekteres, hvis man vil deltage i festen.

Ang hærværk i huset - jeg ville faktisk, uden at blinke - anmelde enhver der trængte ind i mit hus uden at være inviteret. Uagtet om jeg skulle giftes eller ej - og uagtet hvor godt jeg kendte dem der gik ind i mit hus.

Min kommende mand, har sagt, at han lige vil tage fat i hende, når tiden nærmer sig.. Det gode ved ham er, at han ser tingene sådan lidt ala sort/hvid.. Endten eller.. Så er han nok så ligeglad med, om det er familie, nære venner eller bekendte han ligesom stryger af listen.. Hvis ikke de kan overholde vores ønsker, og træder ved siden af, er det farvel og kom godt hjem

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De der svigermødre - hvad siger deres sønner til det?

Havde det været her i huset havde min mand pænt forklaret sin mor at hvis hun ikke kunne overholde vores ønsker til vores fest, så var hun da ganske velkommen til at blive hjemme. Det ville i øvrigt også gælde enhver anden, familie eller ej - der ikke ville acceptere vores ønsker / regler til vores fest(er).

Så jeg synes de der H2B skal på banen og forklare deres mødre at jeres ønsker altså skal accepteres og respekteres, hvis man vil deltage i festen.

Ang hærværk i huset - jeg ville faktisk, uden at blinke - anmelde enhver der trængte ind i mit hus uden at være inviteret. Uagtet om jeg skulle giftes eller ej - og uagtet hvor godt jeg kendte dem der gik ind i mit hus.

Min kommende mand, har sagt, at han lige vil tage fat i hende, når tiden nærmer sig.. Det gode ved ham er, at han ser tingene sådan lidt ala sort/hvid.. Endten eller.. Så er han nok så ligeglad med, om det er familie, nære venner eller bekendte han ligesom stryger af listen.. Hvis ikke de kan overholde vores ønsker, og træder ved siden af, er det farvel og kom godt hjem

lyder som en god mand og god ide at få ham med ind i det :biggrin: .. men kunne også forstille mig at hvis der blev sagt til festen at sløret ikke skulle røres at nogen af de andre gæster evt din lillesøstre kunne holde øje med svigermor.. synes det er synd hvis hun skal ødelægge der hvis du kunne tænke dig at have slør på hele dagen :angry:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De der svigermødre - hvad siger deres sønner til det?

Havde det været her i huset havde min mand pænt forklaret sin mor at hvis hun ikke kunne overholde vores ønsker til vores fest, så var hun da ganske velkommen til at blive hjemme. Det ville i øvrigt også gælde enhver anden, familie eller ej - der ikke ville acceptere vores ønsker / regler til vores fest(er).

Så jeg synes de der H2B skal på banen og forklare deres mødre at jeres ønsker altså skal accepteres og respekteres, hvis man vil deltage i festen.

Ang hærværk i huset - jeg ville faktisk, uden at blinke - anmelde enhver der trængte ind i mit hus uden at være inviteret. Uagtet om jeg skulle giftes eller ej - og uagtet hvor godt jeg kendte dem der gik ind i mit hus.

Arg det er måske lidt voldsomt at anmelde den nærmeste familie. Tror jeg nøjes med at pointere det på det kraftigeste overfor vores gæster. Vi har kun inviteret 12, så jeg kan bedre styre den og nemt sende beskeder om evt. forbehold ud til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså hun er godt nok strid din svigermor. Ikke engang kongefamilien river slør, og de er da om nogen der holder fast i traditionerne. Sikke ramaskrig der ville blive hvis der blev revet i Dronning Ingrids gamle slør.

Alternativt kunne du jo købe to ens slør, og sende svigermor regningen for det ene, når hun nu er så glad for at rive slør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer