Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 posts in this topic

Haha giv ham lige et par dage til at komme ned efter specialet!! Jeg troede heller ikke brunt/beige var noget for min mand, men det fungerede meeeget fint. Og det med farver... altså. Den orange butterfly (det var den altså) i David K mente David selv var brun. Han mente også at blonderne i min kjole var brune, og at kjolen var grøn. Jeg ser altså lyserød og champagne, men ok. Han viste manden et jakkesæt der skulle være blåt - jeg kunne absolut ikke se noget blåt i det, kun sort. Mon det der med farver er meget subjektivt og uspecifikt?

Din kjole er en skøn varm champagnefarve. Så du har det samme problem som mig - gråt fungerer ikke, sort er sikkert men kedeligt, brunt er risikabelt og blåt er sikkert men (for mig) lidt for meget en modefarve, der ikke fungerer til dansk hud. Kan man låne dele af et jakkesæt, løbe over i Nicolai og tjekke og så beslutte sig mon?? Og hvad slags farver har din mand egentlig?

0

Annonce ♥

Haha, jeg havde nu også tænkt mig lige at lade ham sunde sig lidt inden jeg "kaster mig over ham" med spørgsmål ang. brylluppet :lol:

Jeg tror helt sikkert farver - eller i hvert fald nuancer - er meget subjektive. Jeg kunne ikke se grønt i din kjole, lige så lidt som jeg kan se mokka i min, så... Jeg synes også sort er lidt for sikkert - og mørkt i forhold til at blive gift i højsommeren... På den anden side vil jeg jo gerne have, at han kan bruge sættet igen, hvis han har lyst til det - og så er sort jo en godt farve!

Jeg synes heller ikke rigtig blå altid er så godt - så skal det i hvert fald være meget mørkt, tangerende til sort (IMO).

Mener du, hvilken hårfarve/hudfarve han har? I så fald er han typisk skandinav: kommunefarvet hår og blå øjne. Han er lidt mørkere i huden end jeg (men det siger ikke så meget, da jeg er ret bleg (læs: alabaster :lol: )) og tager hurtigt imod farve.

Hvis du mener jakkesæt, så har han kun sort og grå i forvejen, så har aldrig set ham i andet...

0

Felinity! Hej! Tak for besøg :)

Cille - hvis han nemt kan få farve fungerer blåt jo fint! Min er ret meget... computernørd. Såeeh. Ja. Ligesom mig er han ligbleg for det meste, men jeg skal jo lige til Malaysia og få lidt farve inden bryllup, så det må helst ikke understreges at der er så stor forskel! :lol: Jeg tænker også lyst sæt, nu det er om sommeren, men så aligevel det med at bruge det igen... men kan man virkelig ikke bruge lyse jakkesæt til arbejde og fine anledninger ellers? Har lige købt en meget pertentlig modeguide for mænd på Bog&Ides udsalg, der står at sort ikke passer til business -s- Hvad tænker I ifht budget? Vi tænker at vi må bruge det samme, og så bliver det de 5000kr - og så kan man jo nærmest få det skræddersyet. Hvis man ellers lige kunne beslutte sig for farver. Det sværeste er match med kjolen, også fordi jeg har to farver - skal han så matche begge? Blåt sæt med en form for lyserød butterfly? Eller noget mere neutralt i farverne? Manden vil gerne have at hans antræk er mere spændende end bare ensfarvet, men jeg kan ikke finde en eneste mønstret butterfly i de rigtige farver. Bah!

0

Annonce ♥

Åh, ja din tur til Malaysia! Du kommer til at blive så lækker-brun, så du må jo nok hellere smide din H2B udendørs også så kontrasten ikke bliver for stor :wink::lol:

Pff... budget, siger du? Lige nu tjener min kære H2B ikke særlig meget pga. specialet, så det afhænger lidt af hvad han får udbetalt i feriepenge, samt får tilbage i skat, så må vi kigge på det der... Så hvis der er penge til det må han naturligvis bruge det samme som mig, andet ville være mærkeligt! Men det er jo desværre nok lidt for sent i forhold til at få det skræddersyet!

Hvilke farver leder I efter mht butterflyen? Og hvordan mønstret?

0

Får han ikke dagpenge når han bliver færdig? Så bliver man jo rig!! :lol: Mht til butterfly så tænker vi ikke så meget... Jeg tænker ensfarvet, evt diskret mønster, enten i en støvet grøn (light green evt. champagne her) eller i en mørkere nuance af det lyserøde i min kjole (coral pink, dusky pink eller light rosy brown her). Men det kommer så an på, hvilket jakkesæt der bliver valgt. Manden vil gerne have en meget stærk farve i et eller andet geometrisk mønster - striber, tern, et eller aller helst andet nørdet og sjovt... hvilket jeg synes er lidt at gøre vores bryllup til en joke (ja total overreaktion jeg ved det godt - absolut ingen bridezilla lige her nej...).

0

Jeg ved faktisk ikke om han får dagpenge lige med det samme, eller om han ender i karantæne i en måned - men sikkert det sidste. Men efter den måned, SÅ bliver vi jo rige :tunge::wink:

Jeg synes da de ser rigtig fine ud de butterflies du har fundet, men det er jo klart at det afhænger af hvilket suit I ender med at finde.

Bridezilla eller ej, så kan jeg godt lidt følge dig. Jeg ville heller ikke sætte så stor pris på noget nørdet/sjovt/meget iøjenfalende - m.m. clearet med mig inden, naturligvis :fløjt:

0

Jeg synes også selv jeg har fundet nogen fine! :lol: Manden er bare bange for at blive kedelig tror jeg. Men lige nu er jeg tudeklar over min firserkjole, mens han nok skal komme til at ligne en million uanset... Han er simpelthen så flot i jakkesæt at jeg var ved at hoppe på ham inde i Troelstrup. Dumme dumme mig som bare ikke skal kigge på billeder af brudekjoler. Eller, jo, jeg skal bare være sikker på at jeg kan få et nyt satinkørt på min kjole istedet for den dumme polyester-taft - som jeg selvfølgelig ikke lagde mærke til da jeg købte den.

0

Annonce ♥

Jeg ved godt det ikke hjælper dig, men jeg synes altså stadig at din kjole er SÅ fin og klæder dig fænomenalt - men hvis skørtet generer dig så meget, så er det jo bare om at få det ændret, ellers bliver du aldrig glad.

:bearhug:

0

Aw, tak søde :hug: Jeg tror bare det der med, at den ikke helt passer, og så er i et stof som laver regnstøjslyde, med et skørt der ikke helt kan beslutte sig for hvilken form det skal have... puha min sydame skal opnå meget :p Hun er ellers herreskrædder, så lidt usikker på hvordan det lige skal gå. Hun siger det er nemmere at bare lave et nyt skørt, så det er planen, hvis hun kan finde noget satin-lignende stof der matcher i farven (de farver igen!!). Så skal det meget gerne blive en a-line, med lodrette folder foran og slæb/franske bustles bagtil. Elsker overdelen, der skal bare korsetryg i + mine nye løsbryster :rolleyes:

0

Jeg er sikker på, det nok skal gå, selvom hun er vant til herretøj; hun ville nok ikke turde påtage sig opgaven, hvis ikke hun kunne løfte den.

Det lyder godt nok fint - og så kan du i hvert fald med sikkerhed sige, at der ikke er andre end dig, der har den kjole :wink:

Men det lyder godt nok også lidt omstændigt - og dyrt :o Eller det er måske ikke så galt?

0

Du har ret, hun har sagt nej til at lave korsetryg fordi hun ikke føler sig kompetent, så mon ikke hun havde sagt mere fra sig hvis det var. Hun gør det faktisk gratis, jeg skal kun betale stoffet, så omkring 300kr + omkring 500kr for korset og dampning ude ved Marie D'ete.

0

Annonce ♥

Det gør jeg virkelig også! :lol: Jeg prøvet at være lidt pragmatisk... jeg tror ikke på den der skrige-hyle-tude-kjole som de alle sammen finder i kjoleprogrammerne. Og når den er rettet til så den passer, med slør og det hele, bliver det nok pænt uanset (bare min vægt ikke bliver altfor påvirket af Malaysia...). Ny kjole kommer uanset ikke på tale - kan ikke forestille mig hvilken kjole jeg med tiden ikke ville blive utilfreds med -s-

0

Hold da op, I har virkelig fået snakket jakkesæt mens jeg har været ude og spise sushi, og sovet, og været doven... :lol: Håber I finder noget til de kære mænd, det kan jo være ligeså svært som at finde kjolen...

Og hvad er nu det med din kjole, Nessie..?! Det er da dejligt, du kender en der kan forvandle den lidt efter dine ønsker...

0

Jeg har været endnu mere doven, deraf aktiviteten! :lol: Kjolen... meh. Jeg ved det ikke rigtig. Den er bare ikke ligeså fantastisk som da jeg købte den. Det er nærmest som om det er en anden kjole, men jeg har også tabt mig en del. Sydamen har ikke rigtig svaret siden jeg mødte hende for et par uger siden, men hun sagde også hun var travl med en bestilling... og der er trods alt god tid stadig.

Har fået en masse prøvebilleder fra frisørkusinen - hun har lavet forslag til "mit" hår på en dukke, og glæder sig tydeligvis meget til at få hænderne i mine lokker -s- Skønt at der sker noget på den front!

0

Annonce ♥

Har du fået kjolen hjem, eller hænger den stadig hos Nicolai..? Det er da lidt trist at du skal ha det sådan, men der er stadig muligheder, og forhåbentlig bliver den helt fantastisk efter en lille make-over... :happy:

Arh så skal vi da lige se dukke-billederne..?! Håret er jo også en super vigtig del af helheds-looket... :)

0

Den hænger stadig derinde, så jeg når lige at tænke at den er enten megen værre eller meget bedre end jeg husker, inden jeg ser den igen. Kan være det er der, fejlen ligger! Er ret tilfreds med min figur sådan generelt, men kjolen gør måske ikke så meget for den, nu jeg har tabt mig. Men glæder mig til at se hvad sydamen kan ordne. Hun ville gerne prøve at rette skørtet til, men sagde at det var nemmere at bare lave et nyt - så kryds fingre!

Hårbilleder... mjo. Den model hun viste nu er ikke en jeg er interesseret i. Men I kan da godt lige kigge - hvis I lover at se bort fra dukkens uendelige grimhed (min kusines egne ord). Fletningerne skal være grovere/større, og sidde på siden af hovedet, og så skal samlingen bagtil have noget mere liv... tips modtages gerne!

post-52278-0-86215600-1362068908.jpg

post-52278-0-61457900-1362068916.jpg

0

Altså jeg har ingen kriser over min kjole, men man kan da helt sikkert godt få nogle vrangforestillinger hvis man tænker for meget over det... Så som du selv siger, er det måske slet ikke så slemt som du frygter... Og der er jo altid noget, der skal tilpasses, og det vil måske også hjælpe på det... :)

Nu er jeg ikke rigtig til fletninger, men jeg kan faktisk godt li "hestehale-knolden"... :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg tænker, at hvis du ikke vil have det hår der, så skal du i det mindste have samme make up som dukken :griner:-

Hvad med sådan en her? Eller SKAL det være med en hestehale?

Jamen selvfølgelig - makeup'en er jo fantastisk! :lol:

Jeg aner faktisk ikke mht baghovedet. Jeg synes hestehalen er lidt høj, og tænker det ville være rart med nogen bløde krøller. I udgangspunktet havde jeg tænkt det kunne hænge løst ned, at bare det øverste skulle sættes op, men det kommer til at blive varmt i nakken i august! Den fletning du linker til er faktisk ret sej, men noget kommer jo til at stikke ud - vil ikke have alt sat stramt op. Hvor ville jeg ønske jeg havde lidt mere krøl i i mit hår naturligt!!

Lea - jeg vil gerne have fletninger foran, men bagtil aner jeg som sagt ikke... sløret skjuler jo meget, så det er måske ingen pointe i at gøre for meget ud af det? Ville dog være rart hvis der var en sammenhæng - vilde fletninger i alle retninger og så korketrækkerkrøller er måske lidt meget stilcrash!

0

Hmm, det har jeg ikke engang vurderet. Mit hår kommer kun op når det ikke er blevet vasket... :unsure: Men måske er bryllup lige anledningen! Har sendt dine links videre til min kusine, tak :) Spørgsmålet er bare, om det halv-vilde look jeg gerne vil have, kan opnås med helt opsat hår? Tænker mest på kjolen som victoriansk ludder (aka victoriansk kjole der var flot engang :lol: ), og med vilde blomster i brudebuketten skal håret jo også være tættere på malkepige end prinsesse! (jep ikke så meget konkret inspiration, kun associationsleg...)

0

Måske man kan lave en pæn fisure og så ruske lidt op i det, så det bliver lidt rustikt? :)

A la dette:

http://pinterest.com/pin/71776187781143887/

http://pinterest.com/pin/191191946651091108/

http://pinterest.com/pin/524247212843628436/

http://pinterest.com/pin/536983955539502465/

Håber det er iorden at jeg spammer dig med links :s

0