Sign in to follow this  
Followers 0
Kommende fru vinkelgaard

har et par ?... kan i hjælpe? :-)

16 posts in this topic

Hej piger.... vi har aldrig før planlagt en så stor fest som et bryllup og er lidt i tvivl om hvordan med drikkevare.... hvor meget vin skal man regne med pr. gæst?

en af gæsterne er på antabus og skal derfor ikke have alkohol men vi vil selvfølgelig stadig gerne gøre noget andet end bare at servere vand eller sodavand, nogen ideer til hvad det kan være?

og sidste spørgsmål :) vores farver er lysblå og lyslilla, jeg har ledt efter bloklys i de farver men har slet ikke kunne finde dem i de rigtige farver, kender i steder hvor man kan få bloklys i forskellige farver? :biggrin::kiss:

Edited by Kommende fru vinkelgaard
0

Annonce ♥

bloklys - gå i 10'eren eller søstrene grene.. eller netto/fakta når de har...

Tror ikke du skal bekymre dig så meget om din gæst på antabus kun får sodavand. Det er han/hun jo nok vandt til.. Og der er mange der ikke får alkohold til fester fordi de skal køre, amme eller andet.. Så det er ikke sikkert at han er alene.. Hvis det nu er fordi I virkelig gerne vil give noget alternativt, så er der jo masser af drinksideer.. Hvis det er alternativt til champagne så lav en danskvand/hyldeblomst drik - mhh.. og bruser stadig.. alternativt til vinen kan jeg ikke lige komme på andet end alkohol fri vin, måske er det for meget at gøre ud af det/fremvise ham. Så er der også mulighed for at købe alkoholfri øl... Hvis der er gravide så hopper de nok også med på den vogn :)

0

jeg læste et eller andet sted at man beregner i gennemsnit ½ flaske rød og ½ flaske hvidvin pr gæst..

om det tal stadig passer i dag ved jeg ikke, men det kommer også an på hvor meget andet der er at drikke.

0

Jeg mener man siger 3 pers til en flaske hvid og 2 pers til en flaske rød.

Mht bloklys ville jeg også kigge i tiger og søstrene grene!

0

Annonce ♥

Søstrene Grene har masser af bloklys i mange farver.

Mht. gæsten på antabus, så kan man få både øl og vin, der er alkoholfrit, så det er bare at sørge for at det er købt og at gæsten/serveringspersonalet er opmærksomme på det.

0

candleworld.dk har mange lys i mange farver :)

0

og sidste spørgsmål :) vores farver er lysblå og lyslilla, jeg har ledt efter bloklys i de farver men har slet ikke kunne finde dem i de rigtige farver, kender i steder hvor man kan få bloklys i forskellige farver? :biggrin::kiss:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00225815/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/decoration/10784/?identifier=10760&pageNumber=3

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20215491/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80215488/

Især de to sidste links er gode. :)

0

Annonce ♥

Det med farverne og lysene kan jeg ikke være med på men den anden del kan jeg ikke. Ikke at jeg selv har været på antabus o.l. men lige siden dengang ungerne var helt små har overbossen lavet såkaldte børnedrinks til dem og til de disco-fester de har holdt gennem årene. Det er noget med noget juice, grenadine, etc. med det hele så det ligner rigtige kulørte drinks og også smager lidt der henad (sødt). Hvis du vil have flere detaljer kan du tage fat i Lone via vores hjemmeside.

0

Vi havde alkoholfri Asti (fra kvickly 50,-) til velkomst ved receptionen hvor vi andre fik alm. asti

Alkoholfri hvidvin til forretten (købt i vinhandel til 50,-)

Vi valgte ikke alkoholfri rødvin, da nogle siger det smager af solbærsaft - dog siger de to gæster der ikke drikker at det smager fint, så vi kunne godt have købt det.

Til velkomstdrink inden middagen om aftenen blandede feststedet drinks, så her var to alkoholfri.

0

Vi havde alkoholfri Asti (fra kvickly 50,-) til velkomst ved receptionen hvor vi andre fik alm. asti

Vi valgte ikke alkoholfri rødvin, da nogle siger det smager af solbærsaft - dog siger de to gæster der ikke drikker at det smager fint, så vi kunne godt have købt det.

Til velkomstdrink inden middagen om aftenen blandede feststedet drinks, så her var to alkoholfri.

Ej det lyder totalt smart! :thumbsupsmileyanim:

Men tænker.... hvis man er på antibus er man vel alkoholikker, og er det så ikke lidt farligt bare at smage noget som minder en om alkohol? :huh:

0

Men tænker.... hvis man er på antibus er man vel alkoholikker, og er det så ikke lidt farligt bare at smage noget som minder en om alkohol? :huh:

i forhold til antabus kan det umuligt have en betydning.. det er kemisk, ikke smagsafhængigt?

Men jeg havde den samme overvejelse, om smagen af alkohol er nok til at vække lysten, eller om det SKAL være den lille rus fra bare en mundfuld alkohol, men de to tørlagte alkoholikere vi havde med synes det smager godt, og de syntes det var skønt at der var noget specielt til dem - i stedet for vand og cola som sædvanligt :) Så de syntes det var rigtig godt..

0

Annonce ♥

i forhold til antabus kan det umuligt have en betydning.. det er kemisk, ikke smagsafhængigt?

Men jeg havde den samme overvejelse, om smagen af alkohol er nok til at vække lysten, eller om det SKAL være den lille rus fra bare en mundfuld alkohol, men de to tørlagte alkoholikere vi havde med synes det smager godt, og de syntes det var skønt at der var noget specielt til dem - i stedet for vand og cola som sædvanligt :) Så de syntes det var rigtig godt..

Ja det var også det jeg mente :)

Men SKØNT at de nød det! Og fedt at i havde tænkt på dem og gået dertil!

Jeg ville måske bare være lidt nervøs for det der med om smagen var nok til at falde i igen... :unsure:

0

Hej piger.... vi har aldrig før planlagt en så stor fest som et bryllup og er lidt i tvivl om hvordan med drikkevare.... hvor meget vin skal man regne med pr. gæst?

en af gæsterne er på antabus og skal derfor ikke have alkohol men vi vil selvfølgelig stadig gerne gøre noget andet end bare at servere vand eller sodavand, nogen ideer til hvad det kan være?

vi har serveret alkohol fri vin til min datters barnedåb, da vi også havde en på antabus

0

Jeg kender flere der er/har været på antabus. Det er lidt en gråzone.

Alkoholfrie vine samt øl er i øvrigt heller ikke helt alkofrit!

se evt. rådet her:

http://www.alkohol.dk/antabus-og-ol.html

Hvis man er alkoholikker er man nok også vandt til sodavand og vand, jeg synes ikke nødvendigvis man går glip af noget?

og ellers så er danskvand og hyldeblomstsaft en fantastisk drink som en ovenfor også foreslår..

0

Det tror jeg du kan læse dig til på arlas hjemmeside :) Personligt ville jeg lige afstemme mine indkøb med, hvem der reelt drikker hvilken type vin.

Til min fødselsdagsfest sidste år, havde vi aaaalt for lidt asti, og vi havde lidt for lidt rødvin, til gengæld var hvidvinen næsten ikke blevet rørt.

DDV har en masse opskrifter på alkoholfrie drinks.

Ellers kunne du koge en lækker saft, som kan spædes op med danskvand.

Søbogaard er også et dejlig alternativ til sodavand :)

Ang. lys, så vil jeg kigge i supermarkederne. de har ofte nogle gode tilbud.

eller IKEA

0

Annonce ♥