Maj83

Noget gammelt, nyt, lånt og blåt, hvad skal I have?

24 indlæg i dette emne

Ja, som remsen siger skal man jo huske noget gammel, nyt lånt og blåt.

Jeg regner med at jeg låner et blåt strømpebånd af min veninde, det er noget lånt og blåt.

Både kjolen og skoene er nye, så det må være noget nyt.

Det gamle regner jeg med bliver nogle af de smykker jeg allerede har.

Hvad gør I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole er ny, skoene er nye, det blå bliver en lille blå krystalsommerfugl der skal sidde på mit håndled, hvis vi kan få den hjem og noget lånt og noget gammelt bliver min farfars buchenwald kors som han lavede ud af en ske mens han sad i kz-lejr.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Totalt lyseslukker: Jeg er ligeglad! :)

Det meste er nyt, men smykkerne er gamle, intet er lånt og det eneste der er blåt er min brudepiges kjole. Jeg er altså sådan skruet sammen at det ville irritere mig helt vildt hvis der skulle være noget som helst blåt på mig den dag! Det hele skal matche, fra inderst til yderst!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NW0aA.jpg

Mit blå var en medaljon med et billede af min farfar, og min mands bedsteforældre - i en blå sløjfe (den er dog hvid på billedet :) ), mit lånte var min mormors guldring, som hun fik for 40 år siden af min morfar..

Mit nye var et armbånd jeg fik af min dejlige mand den dag vi købte vores vielsesringe.. :heart: Og mit gamle var et lommetørklæde som min farmor fik der hvor hun var i huset - for 76år siden.. :) (Det nederste af dem - det med blonder)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit blå: strømpebånd

Noget gammelt: har fået et brugt skørt af nogle venner

Noget lånt: min mors diskrete skytsengel halskæde

Nyt: praktisk talt, alt andet jeg har på .. Hehe ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blåt: Mine sko

Nyt: Kjole, smykker, slør mv

Gammelt: Et lommetørklæde min bedstemor har broderet på (regner jeg med)

Lånt: Har en nygift veninde der muligvis har et armbånd jeg kan låne... (håber hun har noget der passer til de andre smykker)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med følgende:

Nyt: Kjolen + sko og evt. slør

Gammelt: Mig selv :griner:- - nej spøg til side!!

Et smykke som min mor fik af min far da jeg blev født, og som jeg har arvet efter min mors død :loveflag:

Blåt: Et lyseblåt strømpebånd!

Lånt: ???? Det ved jeg virkelig ikke endnu.... Jeg ved at min svigermor hjertens gerne ville låne mig nogen smykker og hun har virkelig mange smukke, men egentlig vil jeg helst bære mine egne eller nogen af dem jeg har arvet efter min mor... Men hvis jeg skal have langt slør kan jeg måske låne en broche af hende til at hæfte sløret lidt op med under festen, jeg har læst om en anden brud der også havde hæftet sløret op med en broche...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nyt: Kjole, slør, mm

Blåt og lånt: Min søsters strømpebånd fra hendes bryllup (for 10 år siden - så dur evt. også som "gammelt")

Gammelt: En sød hvid / guld taske som jeg har overtaget fra H2B's farmor (der døde sidste år).

Tasken kommer jeg jo ikke til at bære hele tiden, så har det fint med at kunne låne min søsters strømpebånd...

Oprindeligt skulle jeg have haft lånt min tantes skørt fra 70erne, men det passer ikke min gravide mave, så kom jeg lige i tanke om min søsters strømpebånd...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

blåt: strømpebånd eller armbånd med blå sten - har endnu ikke besluttet mig, hehe - har også 8 dage endnu..

lånt / gammelt: svigermors salmebog fra den hun blev konfirmeret

nyt: ehhh, ja - der er rigtig meget :biggrin: man er jo blevet gode venner med paypal, etsy og ebay :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blå: I Do stickers der skal sidde under skoene (måske blå neglelak på tæerne)

Det lånte: Et lille guld ur jeg låner af H2B´s tante (det skulle også have været det gamle fordi det er fra hendes konfirmation)

Det gamle: Min mormor´s lommetørklæde, som min mor for nylig gav mig

Det nye: Min brudekjole

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at det bliver:

Gammelt: Mine smykker. Umiddelbart bliver det et par blå swarovski-øreringe jeg selv har lavet og en matchende halskæde med samme type vedhæng.

Nyt: Kjole, sko... the works

Lånt: ?? Pas! Måske et tørklæde af min mormors eller noget...

Blåt:Smykkerne :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget nyt: Jamen som for samtlige brude tror jeg ikke den her bliver et problem :) Lad os bare sige.. ALT! :lol:

Noget gammelt: Min kæreste og min forlovelsesring :lol: Måske også et perlevedhæng jeg har fået af min farmor, som hun fik i 50 års fødselsdagsgave. På sin vis også ringene, da de er støbt af gamle familiesmykker :)

Noget lånt: Årrh, den her er ved at slå mig ihjel, for det skal jo være fra et lykkeligt ægteskab! :huh::lol: Jeg tror jeg låner et kniplingstørklæde af min mor eller også hendes perlearmbånd.. hvis jeg må!

Noget blåt: Jamen det bliver mit strømpebånd.. Måske også mine sko, hvis jeg vælger at tage mine skiftesko på i stedet :) De er himmelblå med lyserødt hjerte.

Og så selvfølgelig den obligatoriske silver sixpence i skoen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

noget nyt var kjolen

noget gammelt var min halskæde, som jeg havde lånt af min mor, og som var et arvestykke fra min mormor, og på den måde var min mormor også med

Noget lånt: der havde jeg læst et sted, det skulle være fra svigermor, så der lånte jeg en ring, som jeg bar

noget blåt: var mit chelseastrømpebånd

og det røde var noget tyl, som jeg havde bundet på strømpebåndet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har faktisk ikke bevidst fundet noget i de fire kategorier, men en dag da jeg sad og tænkte på det, fandt jeg ud af, at jeg faktisk har alle fire dele:

Noget nyt: Kjolen (hmm, eller ringen)

Noget gammelt: mine sko

noget lånt: min søsters brudetaske (og måske hendes øreringe - :blush: )

noget blåt: skulle egentlig ikke have strømpebånd, men fik et gratis med, da jeg købte min kjole, og det er blåt såh... Desuden har jeg en kollega, som jeg er meget glad for. Hun er et stort forbillede (både fagligt og personligt). Hun spurgte mig, om jeg ville låne et armbånd af hende, med blå sten. Og hvis hun ikke har glemt det, bliver det nok mit blåt. Pyha, håber ikke hun har glemt det:)

skoene (som jeg altså har brugt, og er meget glad for)

post-42447-0-81097100-1335106621.jpg

strømpebåndetpost-42447-0-36518500-1335106754.jpg

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget nyt: Jamen som for samtlige brude tror jeg ikke den her bliver et problem :) Lad os bare sige.. ALT! :lol:

Hmm, det ved jeg nu ikke - mit eneste nye var skoene (og oprindeligt skulle jeg have lånt min venindes, men endte så med at købe nogen, fordi jeg hellere ville have lukkede sko.)

Det nye var en langt større udfordring for mig, end det gamle/lånte/blå.:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noget nyt: Jamen som for samtlige brude tror jeg ikke den her bliver et problem :) Lad os bare sige.. ALT! :lol:

Hmm, det ved jeg nu ikke - mit eneste nye var skoene (og oprindeligt skulle jeg have lånt min venindes, men endte så med at købe nogen, fordi jeg hellere ville have lukkede sko.)

Det nye var en langt større udfordring for mig, end det gamle/lånte/blå. :)

OKay, jeg bøjer mig i støvet :wink: Men lur mig, om jeg ikke har ret, hvis vi taler om den gennemsnitlige brud om man så må sige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer