Maj83

Hvor lang tid i forvejen bestilte i tid til tilretning af kjole?

15 indlæg i dette emne

Jeg fik at vide, da jeg købte min kjole i februar at den skulle tilrettes 6-8 uger før brylluppet. Det er så omkring slutningen af juni, men jeg er i tvivl om jeg allerede nu skal bestille tid til det eller det er alt for tidligt?

Så hvad har I gjort eller gør I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide minimum en måned før jeg ønskede tilretning, at jeg skulle bestille en tid.

Jeg blev så gravid, så tilretningsdagen blev bestilt i meget god tid, vist i januar, og kom til at ligge 3 uger før bryllup.

(Hvor maven så var blevet alt for stor, så jeg skulle i en ny kjole, heldigvis samme model, bare lige to nr. større...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bestilte tid til tilretning for et par uger siden, så det var næsten to måneder før datoen for min kjole-tid som bliver til den 29. maj. Jeg ringede egentlig bare for at spørge hvor længe før brylluppet kjolen skulle tilrettes, men så sagde hun at jeg da ligeså godt kunne bestille en tid med det samme, da jeg ellers ikke kunne være sikker på at få en dag der passede mig. De har nemlig rigtig travlt i april-juli, da der er mange der skal have tilrettet kjoler, så jeg tror ikke det ville gøre noget hvis du bestilte din tid allerede nu. Så er du da sikker på at du har den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte tid i januar og skal giftes 21 juli, så bestile lang tid i forvejen. Fik af vide da jeg købte kjolen at jeg skulle ringe så snart jeg fik en dato for hvornår kjolen kom hjem. da de har meget travlt i foråret og sommeren. da der er mange der bliver gift. så var i rigtig god tid. hehe. har tid d. 2 maj :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly siger helst 4-5 måneder før, det lyder meget tidligt, når jeg læser om andre :blink: (Men de var godt booket op allerede, goddag konfirmations- og bryllups-sæson)

Men, tilretning i slutningen af maj - og en sidste evt. tilretning i starten af september.

Edit: Jeg fik allerede tiden til den første tilretning, da jeg havde besluttet mig for kjolen.

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide at jeg skulle ringe halvanden måned før, så tilretning skulle være klar 14 dage før. Har dog besluttet mig for at jeg vil have kjolen hjem før, læs ASAP, både fordi jeg er lidt i tvivl om den (arrrgh... typisk for de fleste måske?), men mest fordi jeg vil have mulighed for at prøve med forskellige slags smykker og hårting som jeg låner af mine veninder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude i forretningen i starten af april for at prøve kjolen sammen med min mor. Hun havde ikke set den og jeg ville gerne se kjolen sammen med alt tilbehøret, som jeg har købt andre steder fra. Da jeg nu var der, fik jeg booket tid til tilretning og jeg har fået tid 2. august, så jeg har ekstra tid til at tabe mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hentede min kjole igår og hun sagde, at jeg allerede godt kunne få booket tid i slutningen af juli nu, så jeg var sikker på, at de havde tid .... så jeg tror ... ligeså snart du har bestilt kjolen og ved hvornår den kommer hjem, så kan du vist godt få bestilt tid :) Og 3-4 uger før selve dagen burde jo være fino ift. tid .... så burde den jo også sidde som skræddersyet på selve dagen, hehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hentede min kjole igår og hun sagde, at jeg allerede godt kunne få booket tid i slutningen af juli nu, så jeg var sikker på, at de havde tid .... så jeg tror ... ligeså snart du har bestilt kjolen og ved hvornår den kommer hjem, så kan du vist godt få bestilt tid :) Og 3-4 uger før selve dagen burde jo være fino ift. tid .... så burde den jo også sidde som skræddersyet på selve dagen, hehe.

3-4 uger før i forhold til datoen for tilretning, tror jeg er lige i underkanten for de fleste brudeforretninger. Jeg tror det normale er 4-6 uger før brylluppet :) Grunden til at jeg kunne trække min dato til 4 uger før, er fordi jeg kender ekspedienten personligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer