OsFire

Akut hjælp til forkølelsessår!

12 indlæg i dette emne

Hjælp!! Jeg skal giftes IMORGEN, og så sidder jeg lige her og mærker en stikkende fornemmelse og ganske rigtigt, jeg har fået et forkølelsessår!! For helvede hulan.. Sådan et får jeg måske 1 gang hvert andet år, og så får jeg det lige nu!!! :(

Hjælp! Kom med alle jeres bedste tricks til at få det hurtigt væk (eller alternativt; bedste tricks til at skjule det!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Døjer selv med det og frygter det kommer til mit bryllup, masser af zovir i nat, men jeg ville også løbe en tur til apoteket for spørge om der findes noget. Man kan vist nok få nogle zovir piller, men de er vist lidt dyre. LØB på apoteket..... Ha en dejlig bryllupsdag i morgen:-))))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zovir plaster plejer at være guld ærd her i huset, det kan næsten ta det inden det rigtig bryder ud :thumbsupsmileyanim:

Det har jeg aldrig hørt om før!! Vi er på vej på apoteket i Skagen - ber til de har det!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aciclovir!!!! det er piller.. jeg bruger dem selv. Salve virker ikke på mig så godt.. men aciclovir, salve på og evt et forkølelsessår plaster på selve dagen så er det væk super hurtigt. men med aciclovir meget hurtigt kan du risikere at det slet ikke når at udvikle sig til et sår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

alle de stærkeste præparater NU.... og så et plaster til i morgen!!! Især hvis h2b ikke har virus, så han ikke får den her...

Køb også en pensel/vatpinde til at bruge på læbestift, så du ikke besmitter den i morgen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Akut forkølelsessår er en bi*** :td: Alle de råd der er kommet er gode, og der er reelt set ikke noget man kan gøre - jo pillerne er gode (zelitrix på recept i billigudgaven er det bedste), men det tar altså noget tid inden de virker, du kan drukne det fuldstændig i zovir/acciclovir creme, men bedste bud imorgen er nok at få de små plastre der både skjuler og afhjælper problemet... Du er nok en kende stresset/op at køre over den store dag, så det er temmlig sikkert derfor det er dukket op (og så er der vejret som skifter fra koldt til varmt, regn til sol, og det i sig selv er også en rigtig dårlig kombi for læberne)...

Det eneste som kan måske kan trøste, er at det altid føles tusind gange værre end det egentligt er og ser ud, så du skal nok komme til at se gudesmuk ud imorgen alligevel :) Plaster, make up, ro på og nyd dagen, og så liiige en privatsag, men hold læberne fra diverse sjove steder på bryllupsnatten, for et forkølelsessår down under er en million gange mere nitten, og det er en skidt gave at give sin mand :huh:

Og så stort tillykke med dagen imorgen, den blir absolut fantastisk! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, hvor er det altså også bare uheldigt.

Jeg har ingen magi, der kan få det til at forsvinde 'overnight', men lige så snart jeg mærker en prikken, så er det på med Zovir. Når det så er absorberet, så bruger jeg faktisk Helosan creme. Jeg ved, det nok virker lidt voldsomt, men især når forkølelses-såret bliver som et sår (altså når det ikke længere bare er blærer) så bruger jeg Helosan creme, og efter det har siddet i måske 10 minutter, tager jeg et stykke blødt papir, og tører det væk, lige så forsigtigt, og sørger for at få sår-skorpen med.

Jeg har opdaget, at det er med til at det heler hurtigere, jeg ved bare ikke hvorfor.

Jeg har altid haft det indtryk, at det var bedst bare at lade det helt være, men med ovenstående forkorter jeg sårets levetid med adskillige dage.

(Nu kommer det selvfølgelig an på, hvor stort forkølelses-såret er, jeg tror ikke, jeg vil anbefale min metode til de rigtig voldsomme af slagsen)

Edit: Jeg får naturligvis ingen ar af ovenstående metode, ellers ville jeg ikke anbefale det :)

Hav nu en fantastisk bryllupsdag, må den blive ligesom I ønsker :loveshower:

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer