Felinity

Invitationstekst - bryllup uden børn?

36 indlæg i dette emne

Hej alle jer dejlige kvinder :) (Ja, også jer mænd da!)

Vi er ved at skrive tekst til invitationer og er kommet i tvivl om, hvordan vi pænt får skrevet, at vores bryllup kun er for voksne?

Jeg håber ikke, at jeg træder nogle over tæerne her, for børn er skønne! Vi er bare enige om, at vores fest skal være uden. (Vi har ikke selv børn endnu, vi ville nok tænke anderledes hvis vi havde, det er vi selvfølgelig klar over)

Har I nogle gode idéer til teksten?

Indtil videre har jeg

"Da vores bryllup er ”kun for voksne”, håber vi, at der kan findes babysitter til de kære små denne dag :)"

Eller

"Vores bryllup er "kun for voksne", så frem med barnepigen denne dag! :)"

Men jeg er lidt i tvivl, om denne tekst siger det bestemt nok.

Hvad synes I? Jeg har googlet rundt, og fundet "Børn nej tak", men den tekst kan jeg ikke så godt li´, de er jo ikke husdyr, altså.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste om nogle som havde skrevet en "lille hilsen" hvor der stod noget med at de håbede at det var okay at de lånte deres forældre denne dag.

Synes ideen er meget sød men man skal jo nok sørge for at formulere det så den ikke kan misforståes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er også uden børn (kun vores egne deltager) - og vi har ikke skrevet noget om det i indbydelsen. Jeg mener når man skriver "vil det glæde os at se Bo og Pia", så er det tydeligt at lille Ib og Kis ikke er inviteret...

Eller er jeg helt galt på den?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm. Vi invitere godt nok kun de fleste til receptiion, men vi nævnte det slet ikke... vi skrev bare "kære Mette og Kim" og der med underforstået ikke "og alle jeres børn".... til middagen var der kun en af gæsterne som har et lille barn, og det har han heller ikke spurgt om han måtte tage med.. selvom det egentlig er familiens darling :) ingen problem overhovedet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bryllup er også uden børn (kun vores egne deltager) - og vi har ikke skrevet noget om det i indbydelsen. Jeg mener når man skriver "vil det glæde os at se Bo og Pia", så er det tydeligt at lille Ib og Kis ikke er inviteret...

Eller er jeg helt galt på den?

Sådan tager jeg det også bare... men jeg har heller ingen børn :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil videre har jeg

Da vores bryllup er ”kun for voksne”, håber vi, at der kan findes babysitter til de kære små denne dag :)

Eller

Vores bryllup er kun for voksne, så frem med barnepigen denne dag! :)

Men jeg er lidt i tvivl, om denne tekst siger det bestemt nok.

Hvad synes I? Jeg har googlet rundt, og fundet; Børn nej tak, men den tekst kan jeg ikke så godt li´, de er jo ikke husdyr, altså.

Vi skrev: "Vi elsker børn - men vores bryllup er kun for voksne :heart:"

Det er der blevet taget rigtig godt imod fra vores gæster :)

Redigeret af Frk Winther
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi nævnte det heller ikke i indbydelserne... Min mands kusiner & fætre var inviteret med (som alle er på den anden side af 30) men han har også en på 11år, som var inviteret med da vi ikke ville gøre forskel.. :)

Vores nevøer og niecer var inviteret med - fordi dem ville vi ikke undvære - de er alle under 6 år.. Det var så kun de 2 af dem der kom med..

Og så havde min mands fætter og hans kone deres 6mdrs gamle baby med..

Men udover det tæller vores familier mange andre dejlige unger, som vi ikke havde valgt at invitere med - da gæstelisten ellers ville blive for omfattende...

Vi skrev bare : "Kære xx og yy" og ingen spurgte ind til om ungerne var inviteret med eller ej - det tog de meget naturligt de ikke var..

Men synes da godt man kan skrive noget ala det du har skrevet! :) Jeg ville ikke blive fornærmet, men jeg har selvfølgelig heller ingen unger! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns slet heller ikke, at I behøver at skrive, at ungerne ikke må komme med ..... I skriver bare navnene på forældrene og så gir resten sig selv :) og HVIS forældrene til børnene er i tvivl, så skal de nok selv kontakte jer og spørge ;) Ellers så kan man jo altid lade den sive ud mund-til-mund, at børn ikke skal med .... og så når den ligeså stille ud til alle med tiden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også valgt at det kun erobres egne børn der skal med, samt 2 spædbørn på et par måneder. Vi har ikke skrevet noget i invitationerne men kun forældrenes navne. Dette tiltrods er jeg blevet kontaktet af 2 par som lige ville høre om deres børn (3+4+4 år) var inviteret med! Dette selvom jeg faktisk Per telefon har fortalt det ene par at de skulle finde en barnepige!

Da vi holdt min og h2b's runde fødselsdag for 4 år siden ( næsten 100 mennesker) dukkede en del af familien op med 3 børn der ikke stod i invitationen! Så måskevi igen bliver flere end jeg regner med!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom det kun er forældrenes navne der står så er der nok nogle som ikke vil forstå at det er en børnefri fest hvis man ikke skriver det direkte men som Maria siger så taler I jo med folk inden. Men hvis der er noget der kan give anledning til diskussioner i relation til gæster så er det børn. Ved at skrive det undgår I at folk hen ad vejen begynder at diskutere indbyrdes om det nu virkelig er meningen at deres små poder ikke må være med, fremfor at få lukket den af og tage evt. diskussion herom med det samme og dermed i god tid inden.

Syntes Princess Sophies og Frk. Winthers formuleringer er glimrende. Begge kan evt. suppleres med at børnene er velkomne i kirken (og evt. reception hvis det er tilfældet)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal det jo ikke udvikle sig til en diskussion om børn eller ej til festen for det er en individuel sag og ikke emnet men jeg har selv været ude til adskillige fester med børn hvor det har fungeret aldeles glimrende. Det handler i høj grad også om det sted man vælger er egnet til det og hvad man vil med festen. Derfor er det noget man skal forholde sig tilallerede ved valg af feststed o.l. Men som sagt lad det ligge. Der kommer helt sikkert andre tråde med det emne. Det er der stort set hvert år herinde i takt med at diskussionerne opstår rundt omkring når folk modtager invitationerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager rådet fra Jer andre, og holder mig så også ude af diskussionen mht. børn eller ej, og vil blot kommentere på behovet for teksten til invitationen;

Hej Alle, tusind tak for alle de brugbare svar :) Dejligt med så mange gode input, helt sikkert masser jeg kan bruge!

Og præcis - angående det med kun at skrive de voksnes navne, så troede jeg også, at vi var på den sikre side på den måde. Men jeg vil netop undgå nogen form for tvivl, så vil være helt sikker på, at det ikke misforståes :)

Og rigtig god idé at skrive at børn er velkomne i kirken osv., de skal da have lov at være lidt med til det, der egner sig lidt mere for dem, og hvor de ikke kommer til at kede sig.

Tak igen og god weeked! :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kun skrevet de voksnes navne på invitationerne ... og i de praktiske informationer har vi skrevet: Børn er meget velkomne i kirken og til receptionen, selvom de ikke er inviteret med til den efterfølgende fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man skal bare passe på med kun at skrive de voksnes navne og så tage det for givet, for jeg ved at flere i vores familie har det sådan at er forældrene indviteret, så er børnene det også pr automatik hvis man ikke har fået besked om andet(og det er egentligt også fint nok, til de almindelige fester/fødselsdage)

men det betyder så også at vi selv er nødt til at gøre opmærksom på hvis vi ikke vil have børn med når vi fejre noget.

vi overvejer nemlig også at gøre festen "børne-fri" selvom vi også elsker børn, og ja, der er sikkert nogle der vil føle sig stødt over det, men det er "vores" fest=vores valg.

det korte af det lange er at jeg tror det vil være en god ide at skrive det, for en sikkerheds skyld. så risikerer i ikke nogen diskurtion mellem gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også besluttet ikke at have børn under 18 år med til festen om aftenen. Den eneste der ville have været en undtagelse er min lillebror, men han fylder 18 et par måneder før brylluppet, så alt er jo fint her. Ellers handler det, for os, faktisk kun om mine to kusiner der på det tidspunkt er 14 og 12 år. Jeg er ikke så langt at jeg ved hvad der skal stå i invitationen, men jeg har tænkt på at lave en almindelig invitation til deres forældre, og så en invitation til dem, hvor der står at de er inviteret til kirken og receptionen.. :) Så håber jeg at de på den måde ikke føler sig glemt, men glade over at de kan være med og har fået deres egen invitation... Det er i hvert fald en idé jeg går lidt med....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er også uden børn (kun vores egne deltager) - og vi har ikke skrevet noget om det i indbydelsen. Jeg mener når man skriver "vil det glæde os at se Bo og Pia", så er det tydeligt at lille Ib og Kis ikke er inviteret...

Eller er jeg helt galt på den?

Det har vi ogs gjort og der er ikke nogen af vores gæster, der tror de må ha børn med. I min verden gælder invitationen de navne der er skrevet derpå.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også besluttet ikke at have børn under 18 år med til festen om aftenen. Den eneste der ville have været en undtagelse er min lillebror, men han fylder 18 et par måneder før brylluppet, så alt er jo fint her. Ellers handler det, for os, faktisk kun om mine to kusiner der på det tidspunkt er 14 og 12 år. Jeg er ikke så langt at jeg ved hvad der skal stå i invitationen, men jeg har tænkt på at lave en almindelig invitation til deres forældre, og så en invitation til dem, hvor der står at de er inviteret til kirken og receptionen.. :) Så håber jeg at de på den måde ikke føler sig glemt, men glade over at de kan være med og har fået deres egen invitation... Det er i hvert fald en idé jeg går lidt med....

Det lyder som en super idé :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også tænkt os bare at skrive "Kære Morten og Rikke" - forældrenes navne, og så går vi ud fra at de godt ved at det kun er de voksne, for ellers havde vi jo skrevet alle navnene på. Vores bryllupsfest er en fest for voksne, dog skal vores egne med da de også er brudepiger :) Jeg ville ikke skrive noget om at børn ikke er velkommen i invitationen, synes det virker så underligt. Tænker at de vel kan spørge hvis de er i tvivl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev ingen navne på invitationerne, men bag på under praktiske informationer stod der: Forbehold: ingen kysserunder, børn eller hærværk i vores hus.

Jeg har så af omveje hørt, at min bror er ked af, at hans børn ikke må komme med i kirken. De er 1 og 4 år, og de kan ikke sidde stille, og jeg gider ikke have larm og forstyrrelser af det forhåbenlige smukke øjeblik, ligesom jeg gerne vil kunne høre, hvad præsten siger. Desuden kan de ikke huske det, når de bliver vokse - det ville være noget andet, hvis de var ældre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er også uden børn (kun vores egne deltager) - og vi har ikke skrevet noget om det i indbydelsen. Jeg mener når man skriver "vil det glæde os at se Bo og Pia", så er det tydeligt at lille Ib og Kis ikke er inviteret...

Eller er jeg helt galt på den?

Sådan har vi også skrevet det. Invitationerne er jo adresseret til nogen specifikt. Så jeg har ikke været i tvivl om at folk forstod det, og det er gæsterne heller ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer