gehler

Vores bryllupsreception - hjælp!

15 indlæg i dette emne

Hej.

Vi er i gang med at planlægge vores bryllupsreception og nu melder der sig lige nogle praktiske spørgsmål, som jeg håber at alle i skønne kommende brude kan hjælpe mig med at få afklaret.

Vi skal giftes kl.14 og regner med at receptionen stater kl. 15, vi regner med selv at dukke op (efter fotografering)omkring kl.15.30. Selve bryllupsfesten starter kl. 18.

Nu er spørgsmålet så hvordan gør vi rent praktisk?

1. Kan man regne med, at folk godt ved at man til en reception står op under hele seancen eller skal der være en masse siddepladser?

2. Skal vi mon regne med at de som både er inviteret til reception og efterfølgende fest, har brug for stole at sidde på fordi de er der i mange timer?

Måske det giver sig selv, men vil da frygtelig gerne høre hvilke overvejelser og erfaringer i har gjort jer.

Glæder mig til at høre fra jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi ikke selv holde recpetion, men normalt tror jeg ikke at folk sidder ned til sådan noget, da der jo tit bliver severet noget man godt kan spise mens man står :)

Og hvad angår dem der skal med til festen, kommer de jo til at sidde ned når i går til bordes, men det jo 3 timer de skal stå og det isæe være hårdt, for dem med stilletter på :unsure: Er der mulighed for at I evt, kan stille nogle stole op, så der er nogen der kan sidde og nogen der står..........

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 timer er meget lang tid sys jeg - vi har mulighed for at folk kan sidde ned ved receptionen - men der er ikke lagt op til at det er en "siddende reception" altså der er lagt op til at man står og går rundt og hilser på hinanden - men der er der stole og borde man kan sidde ved.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1334949851' post='1227733]

Nu skal vi ikke selv holde recpetion, men normalt tror jeg ikke at folk sidder ned til sådan noget, da der jo tit bliver severet noget man godt kan spise mens man står :)

Og hvad angår dem der skal med til festen, kommer de jo til at sidde ned når i går til bordes, men det jo 3 timer de skal stå og det isæe være hårdt, for dem med stilletter på :unsure: Er der mulighed for at I evt, kan stille nogle stole op, så der er nogen der kan sidde og nogen der står..........

Havde tænkt os at leje nogle cafeborde, som folk kunne stå og "hænge" ved og ja måske lidt klapstole til dem som virkelig trænger eller har stilletterne på :-)

De skal forresten ikke stå op indtil kl. 18 - festen starter kl. 18 og det er et helt andet sted end receptionen, så det er max til 17.30, men stadig mange timer :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timer er meget lang tid sys jeg - vi har mulighed for at folk kan sidde ned ved receptionen - men der er ikke lagt op til at det er en "siddende reception" altså der er lagt op til at man står og går rundt og hilser på hinanden - men der er der stole og borde man kan sidde ved.

Hvilke slags borde har i lejet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 timer er meget lang tid sys jeg - vi har mulighed for at folk kan sidde ned ved receptionen - men der er ikke lagt op til at det er en "siddende reception" altså der er lagt op til at man står og går rundt og hilser på hinanden - men der er der stole og borde man kan sidde ved.

Hvilke slags borde har i lejet?

vi holder vielse - reception og fest samme sted - så det er bare det der er på stedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at I skal arrangere stole. :)

De bryllupsreceptioner jeg har været til, har alle "tilbudt" både stå- og siddepladser, og ALLE siddespladser har altid været fyldt. De opstillede caféborde hvor folk skulle stå og "hænge" har derimod været tomme. Folk vil åbenbart helst sidde ned... Og det er da også det rareste når man har stiletter på:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var gæst ville jeg forvente at receptionen var stående. Dog studser jeg lidt over din tidsplan - du skriver at i skal giftes kl. 14, en vielse tager ca 45 minutter (de fleste steder), og i forventer at være tilbage til receptionen 15.30?

Når vielsen er færdig skal I jo lige ud af kirken, folk kaster ris, ønsker tillykke, osv - det tager min. 10 minutter - så har I kun 35 minutter til fotografering?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg sætter også spørgsmålstegn ved tidspunkterne? I kan da ikke nå at få kastet ris, hilst, taget billeder og være til receptionen kl. 15.30?

Udover det, så sørger vi for der er siddepladser til nogle. De fleste kommer til at stå. Det er ikke så mange timer, og det er nemmere at mingle når alle ikke bare sætter sig på deres mås.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enige med de andre.... sørg for at der er nogle stole og evt. små caféborde. Det er lang tid at stå op, selvom man går rundt og småsludre. Udover de stakkels stiletbærende kvinder, kan der også være folk med dårlig ryg, gangbesvær, dårlige fødder/knæ, gravide, overvægtige osv. Jeg synes ikke man kan være andet bekendt, end at der er nogle siddepladser, men det behøver ikke være dækket op med kaffekopper osv. ... bare muligheden for at få et hvil, er der.

Og ja, længere tid til fotografering! Mindst 1 time....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres indput, det er nu taget ad notam og vil helt sikkert blive brugt til vores videre overvejelser omkring receptionen og de billeder der skal tages bagefter.

Troede egentlig en vielse tog omkring 30 min og så skulle man hurtigt væk fra kirken, da der er et bryllup lige bagefter - derfor min noget stramme tidsplan :-)

Er også ret sikker på at vi er nødt til at have lidt stole, så folk har mulighed for at sidde lidt og så kan vi jo sagtens have caféborde samtidig til dem som mingler :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tidsplanen, har jeg tidligere været med til at der først blev knuset, krammet og kastet ris til receptionen, dvs. brudeparret satte sig direkte ind i bilen efter kirken, så de kun lige nåede at vinke til folk før de kørte. Det fungerede rigtig fint.

Og synes også at I burde sørge for nogle siddepladser. Måske ikke til alle, men ihvertfald så folk kan skiftes til at sidde lidt ned.

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer