msmountains

Pilot for en dag - erfaringer?

23 indlæg i dette emne

Jeg vurderer at købe en oplevelsesgave til H2B i morgengave, og forestiller mig at 'Pilot for en dag' kan blive et hit - til trods for, eller muligvis på grund af, mandens højdeskræk :)

Er der nogen der har prøvet det, eller kender nogen der har?

Jeg synes umiddelbart det ser ud til at man får rimelig meget for pengene, men da tilbuddet åbenbart ikke findes i Aalborg er spørgsmålet om det er værd at køre ned til Århus for en times 'underholdning'...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøøøhhhmmmm..... kære ven, dén ulykke der skete for få uger siden, hvor en brudgom døde under sin polterabend - det skete, fordi han skulle prøve at flyve .... være "pilot for en dag" .... Helt ærligt, dét ville jeg aldrig udsætte min H2B for - slet ikke, hvis han har højdeskræk... Sæt han går i panik?! :td: Jeg synes, det er en meget dårlig idé....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han har højdeskræk på en måde som gør at han for enhver pris vil udfordre den, han har f.eks. sprunget i faldskærm (tandem), og insisterer på at skulle op i det gyldne tårn og himmelskibet :) Panik tror jeg ikke bliver et problem.

Det er tilsyneladende gjort et forsøg på at lave en loop da det forulykkede fly styrtede ned. Ulykker sker, både på veje, i hjemmet og alle andre steder til alle tider, og mange af dem skyldes at man bliver overmodig (om det var den kommende gom eller piloten vides vistnok ikke). Hvis nu det var fem år siden ulykken var sket, ville man ikke tænke over det på samme måde.

H2B elsker at udfordre sig selv, især når der er adrenalin involveret, og de oplevelser han aller bedst kan li vil altid indeholde et vist faremoment.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... slet skjult sarkasme dér :)

Jeg tror bestemt ikke du er en kylling. Ved bare at H2B og risikosport i forvejen er en ganske naturlig kombination, han taler tit om at han har brug for at gøre noget farligt. Men nu har du da formået at sætte tanker i gang... Så det ender nok med at jeg selv dør af skræk hvis han skal ud og flyve :o

Han er også meget interesseret i hurtige biler, så jeg kunne selvfølgelig sende ham ud og køre racerbil i stedet. Eller så findes der vel gavekort på 'actionting' hvor han selv kan vælge, måske var det en bedre løsning.

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øøøøøhhhmmmm..... kære ven, dén ulykke der skete for få uger siden, hvor en brudgom døde under sin polterabend - det skete, fordi han skulle prøve at flyve .... være "pilot for en dag" .... Helt ærligt, dét ville jeg aldrig udsætte min H2B for - slet ikke, hvis han har højdeskræk... Sæt han går i panik?! :td: Jeg synes, det er en meget dårlig idé....

Altså Brumle, det er sket EN GANG i Danmark i nyere tid - der sidder en erfaren pilot ved siden af, klar til at tage over! Hvis" skyld" det var i Skrydstrup ulykken ved jeg ikke - men jeg er da ret sikker på at de fleste piloter, der arrangerer "pilot for en dag" og som også underviser almindelig folk, der skal have flycertifikat - gerne vil hjem til konen igen og derfor gør deres job ordenligt !!! :)

Jeg har selv fået lov til at styre et af Flyvevåbnets T17 med en erfaren pilot ved siden af mig (små træningsfly) og det var konge, så jeg siger GO FOR IT !! :biggrin:

Redigeret af Maria&Mikkel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg ved også godt, at der sker ekstremt sjældent og der sker ulykker overalt og man kan ligeså godt få en mursten i hovedet og blablabla.

MEN DET ER LIGE SKET! At en gom er død i en prøveflyvning!

Min H2B eller til den tid "mand" skal i hvert fald ikke flyve nogle steder :td: PUHA, bare tanken om det.

Hvis det skal være risikosport, hvorfor så ikke en risikosport, hvor der ikke lige er sket en ulykke, der involverer en brudgom?

Vandski, paragliding, bungyjump, faldskærmsudspring, mountainbiking i de svenske bjerge.

Det bestemmer du selvfølgelig helt selv. Jeg er bare enig med Brumle i, at der er MEGET dårlig karma omkring flyvning+brudgom lige nu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... slet skjult sarkasme dér :)

Jeg tror bestemt ikke du er en kylling. Ved bare at H2B og risikosport i forvejen er en ganske naturlig kombination, han taler tit om at han har brug for at gøre noget farligt. Men nu har du da formået at sætte tanker i gang... Så det ender nok med at jeg selv dør af skræk hvis han skal ud og flyve :o

Han er også meget interesseret i hurtige biler, så jeg kunne selvfølgelig sende ham ud og køre racerbil i stedet. Eller så findes der vel gavekort på 'actionting' hvor han selv kan vælge, måske var det en bedre løsning.

Der var faktisk ingen sarkasme gemt i dét.... Jeg mente det helt oprigtigt. At jeg ikke ville turde, har jo intet med jer at gøre og jeg kender jo hverken dig eller din kommende H2B... Det lyder jo som om du ved, at han ville synes det var fedt, så skal du da gøre det!

Jeg bliver da lidt ked af, at du lyder så vred på mig, over at jeg påpeger, at det er farligt og at du ligger det over på mig, at nu tør du ikke sende ham afsted.... tror helt ærligt, at rigtig, rigtig, rigtig mange brude ville have refereret til den samme historie som mig, så jeg synes ikke det er min skyld, at du træffer et andet valg..... Jeg beklager, hvis jeg har skræmt dig, men jeg synes bare, at der har været alt for mange eksempler på vilde aktiviteter (især til polterabends) hvor det er gået helt galt. Derfor holder jeg mig væk... og ønsker også at min kære H2B gør det - og jo, vi er heldigvis begge nogle kyllinger, der ikke har brug for dét dér berømte adrenalin-kick. Din kæreste er jo tydeligvis en rigtig mand, der elsker den slags ekstremsport og lignende, og så er det jo en perfekt gave til ham. Du ved jo, at han vil blive lykkelig - det er da det vigtigste! :)

OG NEJ - hvis du synes, at jeg anklager dig for mordforsøg, så beklager jeg, at jeg ikke har udtrykt mig ordentligt - jeg er absolut ikke typen, der beskylder andre for noget som helst! Da jeg læste starten af din tråd, så tænkte jeg bare "Shit, har hun slet ikke hørt om dén ulykke?!"

Jeg prøvede egentlig bare at venlig og udtrykke min bekymring - beklager at det blev så negativt modtaget - dét var bestemt ikke min mening. :unsure:

Er dog glad for at SoExited lader til at forstå, hvad jeg mente :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, jeg blev altså slet ikke vred på dig, Brumle!

Jeg havde faktisk glemt alt om den ulykke, havde godt nok hørt om den, men som andre ulykker jeg hører om, har jeg glemt det hurtigt igen - også selvom der var en H2B involveret.

Og det var heller ikke meningen at give dig skylden for at skræmme mig, kan godt se at jeg fik formuleret mig lidt dumt - det må du undskylde!

Jeg har det bare sådan med ulykker, at det for mig ikke gør nogen forskel rent tryghedsmæssigt om de lige er sket, eller om det er for fem år siden. Det vigtige i denne sammenhæng er at de sker SJÆLDENT, og denne slags ulykker kommer oftest alene. Hvad sikkerheden angår, vil jeg vædde med at alle de selskaber der tilbyder prøveflyvning er gået deres rutiner igennem 100 ekstra gange efter det skete, så sandsynligvis er sikkerheden mere i orden nu end den nogensinde har været.

ANYWAY - det jeg egentlig spurgte efter, var om nogen havde prøvet det, og om de synes det var pengene værd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Citat fra Information.

"Det er forholdsvis kendt, at polteraftener kan ende i tragedier. For en del år siden omkom fire unge mænd ved et flystyrt under en polterabend ved Solrød Strand. Samme år blev en gom spændt efter en bil i en faldskærm og døde i et styrt, mens en anden gom døde af åbent kraniebrud i forbindelse med, at han var blevet hejst op og ned fra et stillads."

Det sker ikke ofte - med det sker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Urk!!

Jeg får jo totalt kolde fødder... H2B gav mig et tandemspring i 30års-gave, hvor han også tog ét, og dengang skænkede vi det slet ikke en tanke at der kunne ske noget, selvom det var grænseoverskridende for os begge. Jeg ved jo bare at han er pjattet med alt hvad der er farligt, jo mere udfordret han bliver, jo bedre - i hans øjne.

Meeeen... måske får han et madlavningskursus i stedet - det kunne han også godt trænge til - og det ville garanteret være en udfordring :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg blev altså slet ikke vred på dig, Brumle!

Jeg havde faktisk glemt alt om den ulykke, havde godt nok hørt om den, men som andre ulykker jeg hører om, har jeg glemt det hurtigt igen - også selvom der var en H2B involveret.

Og det var heller ikke meningen at give dig skylden for at skræmme mig, kan godt se at jeg fik formuleret mig lidt dumt - det må du undskylde!

Jeg har det bare sådan med ulykker, at det for mig ikke gør nogen forskel rent tryghedsmæssigt om de lige er sket, eller om det er for fem år siden. Det vigtige i denne sammenhæng er at de sker SJÆLDENT, og denne slags ulykker kommer oftest alene. Hvad sikkerheden angår, vil jeg vædde med at alle de selskaber der tilbyder prøveflyvning er gået deres rutiner igennem 100 ekstra gange efter det skete, så sandsynligvis er sikkerheden mere i orden nu end den nogensinde har været.

ANYWAY - det jeg egentlig spurgte efter, var om nogen havde prøvet det, og om de synes det var pengene værd.

Det er okay.... ting misforstås nemt på skrift :):kiss:

Og selvfølgelig dobbelttjekker de alt ekstra grundigt, hver gang noget af den slags har været oppe i pressen - og man skal jo heller ikke lade sig skræmme fra alt. Tænker bare om du ikke kunne finde en aktiongave, der stadig var en fed oplevelse for ham, men hvor risikoen er lidt mindre? Der er da kommet nogle gode forslag tidligere i tråden :)

Synes faktisk også et madlavningskursus er en god gave - dét ville min H2B elske!

Ellers kunne du jo også finde på en gave, der var grænseoverskridende på en anden måde, end den der "uuh, måske dør jeg af dét hér!"-facon - Hvad med at han skulle have taget nogle erotiske billeder - af ham eller jer begge? ... ej, jeg ved det ikke....et eller andet... tænker bare at man kan jo bryde grænser på mange måder, uden at der er livsfare involveret :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Citat fra Information.

"Det er forholdsvis kendt, at polteraftener kan ende i tragedier. For en del år siden omkom fire unge mænd ved et flystyrt under en polterabend ved Solrød Strand. Samme år blev en gom spændt efter en bil i en faldskærm og døde i et styrt, mens en anden gom døde af åbent kraniebrud i forbindelse med, at han var blevet hejst op og ned fra et stillads."

Det sker ikke ofte - med det sker!

Nu synes jeg så bare der er stor forskel på om man går til professionelle, for at købe sig til en oplevelse, eller om man står en flok fulde mænd og bestemmer sig for, at det er en genial idé at spænde en faldskærm efter en bil eller hejse manden op i et stillads! Siger kvinden hvis kommende mand har ca 2000 faldskærmsspring uden skader :) Nå men det var egenligt ikke et svar på dit spørgsmål, men synes bare ikke at ulykker, som folk "selv er skyld i" på grund af dumhed, hører under statistikken for hvor mange ulykker der sker ved flyvning, faldskærmsspring osv. Jeg ved da, at min kommende mand også selv er interesseret i at komme levende ned, når han har tandempassagerer med oppe at springe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helelr ikke betænke mig ved det - min mand ville også have elsket det!

- Og rent statistisk, så er risikoen for at der sker 2 ulykker med gom+pilot lige efter hinanden meget lav.

Folk bliver også slået ihjel i trafikken hver dag, men derfor holder man jo heller ikke op med at køre i bil?

Min mand og jeg tog faldskærmscertifikat (eller hvad sådan noget nu hedder) for nogle år siden, og der researchede jeg grundigt på dødsulykker - og de eneste jeg kunne finde var erfarne springere, der bliver overmodige eller sløser med procedurerne. Jegkunne ikke finde ét eneste eksempel på nogen der blev slået ihjel på deres første spring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risikoen er jo nok ikke lavere nu end for en måned siden, men jeg kan godt se hvad du mener :)

Jeg tygger lige lidt på sagen, der er jo masser af tid endnu. Det handler mest om at finde ud af, om han ville synes det var fantastisk, eller om der er andet han ville blive mere glad for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som det er lige noget for ham, det der med at udfordre sig selv og sine grænser. Ja, der sker ulykker, men når man bevæger sig ud i ekstremsport så følger der en risiko med, og det skal man være opmærksom på.

Føl efter i maven, det er dig der kender ham bedst og dig, der skal have det godt med at sende ham afsted. Jeg synes det lyder som en fed idé :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg havde selv overvejet at give min kommende mand "pilot for en dag" men har lavet det om efter ulykken... Havde gået og overvejet imellem denne gave eller et padi rescue dykkercertifikat - det blev så sidst nævnte at valget faldt på, efter ulykken med gommen. Men du har ret: Hvorfor skulle en sådan ulykke ske to gange tæt på hinanden? Og ja, det er også farligt at køre i bil, men det holder man jo ikke op med af den grund..

Mvh Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan nu godt være kort tid mellem ulykker :rolleyes:

Citat: Ing.dk

"fredag 30. mar 2012 kl. 06:45

Mekanikerne hos SAS i Oslo har ekstra travlt i dag. I går kolliderede to SAS-fly nemlig, men ved to separate tilfælde og med bare 40 minutters mellemrum"

Det anfægter jeg heller ikke - det er bare usandsynligt, men derfor sker det jo alligevel af og til.

Uanset hvad, så synes jeg at det er dumt at lade sig styre af irrationel frygt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha nej alt det der "risiko-sport" går jeg langt udenom. Der er jo en grund til at det hedder "risiko-sport" og uanset hvordan man vender og drejer det, er det altså ikke lige så normalt som at køre i bil eller flyve..En af mine venner omkom i et lille privatfly på hans 40 års bryllupsdag fordi "gutterne" tænkte at han trængte til lidt adrenalin....jeps den er god - men så få et kick ved at være bisidder ved en kalvefødsel eller ligende - tag på overlevelse med BS eller lad ham passe 25 børnehaveunger en dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer