gerberg

Brudevals, hvordan lærer vi den?

20 posts in this topic

Hej.

Hvordan har i lært brudevalsen? Vi er absolut uden rytme i kroppen, og jeg får aldrig min kommende mand med til danseundervisning, heller ikke ene time...

Håber i vil dele hvordan i har lært den... :)

0

Annonce ♥

Vi har fundet nogle undervisningsklip på youtube... Det er ikke fordi vi er blevet mestre i dans nu, men vi kan da trinene :cheerleader3:

0

Vi er blevet "undervist" af en kollegas mand, som har danset i sine yngre dage... H2B har mildelst talt 10 venstre fødder - men det er gået over al forventning.. Er endnu ikke blevet trådt over tæerne og vi har da øvet os en hel del gange efterhånden.. H2B var heller ikke meget for det til en start, men det var fordi han godt selv er klar over hans manglende rytmik :)

0

jeg tænker også at det må blive youtube for os...

0

Annonce ♥

Her er det osse youtube der er vores ven :)

0

Vi lånte en dvd på biblioteket som ham der Bill fra de fantastiske 5 (4?) har lavet om bryllupper ..

0

Min svigerinde har lært os den, og så tager vi den på youtube i ny og næ :) vil faktisk mene at min kæreste kan den bedre end mig, haha :) :) :)

0

Vi har også dvd'en fra Bill ( de fantatiske 5) og har også haft lånt "politikkens bryllupsbog" - her var der tegnet med farver, hvordan fødderne skulle sættes.

Vi har endnu ike øvet os rigtigt - kun smugkigget - så om vi lærer det ud fra disse instruktionsvideoer kan jeg ikke garantere...

0

Annonce ♥

Hjemme hos os bliver det også ved hjælp af den store Bryllupsbog og Youtube. Youtube is always your friend in need :biggrin::toot:

0

Vi har også dvd'en fra Bill ( de fantatiske 5) og har også haft lånt "politikkens bryllupsbog" - her var der tegnet med farver, hvordan fødderne skulle sættes.

Vi har endnu ike øvet os rigtigt - kun smugkigget - så om vi lærer det ud fra disse instruktionsvideoer kan jeg ikke garantere...

Vi brugte dvd'en. Der ligger en video i min bryllupsberetning hvor vi danser brudevalsen haha og vi blev vist ikke heeelt mestre men fødderne havde vi rimelig styr på trods alt

0

Der er mange som slet ikke øver brudevalsen og gør man det skal man gøre det fordi man syntes det er sjovt og har løst. Det er en seance der for de flestes vedkommende er overstået på 1,5 - 2 minutter. :rolleyes:

0

Annonce ♥

Vi brugte dvd'en. Der ligger en video i min bryllupsberetning hvor vi danser brudevalsen haha og vi blev vist ikke heeelt mestre men fødderne havde vi rimelig styr på trods alt

Jeg må ind og lure tricks af i din beretning :wink: Jamen jamen... ingen af os er store dansere, så regner bestemt ikke med, at det kommer til at se godt ud, men ville gerne som det mindste have valsetakten er i orden. Så må jeg jo derefter håbe at vores gæster hurtigt danner kreds om os og gør en mindre :wink:

0

Jeg har lige funder en App på min Iphone om brudevals, hvor man kan se hvordan man skal flytte sine fødder :)

Den synes jeg endelig var lidt smart :)

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1335205399' post='1229456]

Jeg har lige funder en App på min Iphone om brudevals, hvor man kan se hvordan man skal flytte sine fødder :)

Hvad hedder den app ???

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1335205399' post='1229456]

Hvad hedder den app ???

Den hedder bare brudevals :)

0

Annonce ♥

Vi - mig og min mand - har ligeså meget rytme i kroppen som 2 selvdøde sæler, så den der brudevals var et mareridt vi begge så frem frem til at få overstået så HURTIGT som muligt.. Men så så vi et TV program om nogen der gik til dans for at lære den - og vi blev enige om - HEY, hvis man bruger 100.000+ på et fantastisk bryllup - HVORFOR så ikke gå ALL IN, og tage danseundervisning!? :wink:

Som sagt - så gjort.. Vi hyrede 2 privatlærere igennem en danseskole - og brugte 2 x 4 timer henover 2 lørdage, på at lære at danse en perfekt (så perfekt som vi nu magte det :lol: ) brudevals.. Og det var HYLENDE skægt.. Vi grinte, pjattede og elskede hvert øjeblik.. Den sidste danselektion vi havde, bkev vi enige om at vi ville "Go out with style" - så vi mødte op i gallatøj - smoking og gallakjole!

402225_10150542736584096_554759095_8686847_1914670190_n.jpg

398393_10150542734929096_554759095_8686841_1654597828_n.jpg

Det var en oplevelse hverken jeg eller min mand ville have været foruden! Kan KUN anbefale det! :)

Edited by Shedevil
0

Haha, det lyder godt nok som en sjov idé! :)

Vi havde oprindeligt tænkt at få danseundervisning, indtil vi faldt over prisen :(

Så tænkte vi youtube, men vi har ikke meget plads herhjemme at danse på, så det er lidt svært at øve sig herhjemme.

Så vi ved ikke lige, hvor vi havner endnu. I vores Bryllupsbog er trinene nævnt, og en CD med dansen følger med. Men kan bedst lide at lære det ved at gøre det, det er lidt nemmere for mig på den måde :)

0

Vi gav 500kr (og smed så selv 2 flasker asti oveni fordi vi synes de havde fortjent det) :)

Spørg på den lokale danseskole... :)

0

Det var sørme ikke dyrt! Vi har kun undersøgt et par steder indtil videre, og der kom det hurtigt op i nærheden af flere tusind. Det synes vi var lidt for meget, i forhold til vores budget.

Vi går på udgik, tak for det :)

0

Annonce ♥