Sign in to follow this  
Followers 0
Felinity

Musik/Underholdning i løbet af aftenen

15 posts in this topic

Hej skønne damer (og mænd :wink: )

Jeg har lige et spørgsmål - håber I kan hjælpe mig.

Nu vi har fået en afklaring mht. musikere, så kan vi komme videre med planlægningen.

Det er stadig vores hensigt at have klassisk/diskret dæmpet levende musik under middagen, hvor vi har to musikere til at spille.

Men efter at have oprettet mig herinde kan jeg se så mange fordele i at have en DJ senere på aften for at få mere liv i det hele. (Jeg fandt først bryllupsklar nogle måneder inde i planlægningen)

Mit spørgsmål er nu;

Er løsningen med at have de to musikere til at spille levende musik under middagen (de går kl. 22.00) og så efterfulgt af en DJ der møder på dette tidspunkt for rodet?

Vil det give for meget uro at en DJ skal ankomme med sit gear, mens gæsterne er der?

Det var vores plan at have et anlæg kørende med musik fra 90´erne efter middagen/brudevalsen/, efter de lidt ældre gæster har brug for at komme hjem.

Min kære kommende mand er mest til det klassiske og levende musik under middagen, og vi har selvfølgelig også et budget at tænke på.

Men han er vild med musikken fra 90´erne og får små julelys i øjnene, bare jeg findet et nummer fra hans teenageår på youtube - derfor overvejer jeg at overraske ham med en DJ i gave.

Men jeg er bange for, at det ikke er alt for spændende for en musiker først at "møde" på arbejde 22.00, hvis det er muligt at få en bekæftigelse tidligere på dagen.

Hvad synes I om kombination og kan det overhovedet lade sig gøre, eller bliver det for rodet?

0

Annonce ♥

Jeg "kender" en del hvis kærester er fritidsdj's og det er ganske normalt for dem først at møde på jobs omkring kl. 20-22 :) Så det tror jeg ikke du skal spekulere for meget på :)

Evt kunne i få Dj'en til at komme tidligere på dagen og stille op, således at han ikke skal bøvle med det i løbet af aftenen?

0

Jeg synes det er en superfint kombination. I får jo noget godt fra begge verdener :biggrin:

0

Det er en rigtig god ide! Vi har selv bestilit DJ, men hele aftenen - dvs fra kl. 18-05..

Jeg tror de fleste DJ's er vant til at møde ved 22-tiden og de kan vel stille op, når i skal have kaffe? :) Så er der jo alligevel et postyr og ingen vil blive generet af det :)

0

Annonce ♥

Jeg er enig med Lene - Der er rigtig mange DJ's for hvem det ikke er normalt at spille under hele bryllupsfesten inkl. middagen og de syntes ofte også at det er lang tid at spille i eksempelvis 5 timer, hvor vi andre typisk spiller 8-12 timer. Vi gør det jo også selv de gange hvor vi har haft vores pianist med ude eller hvor folk selv har sørget for musik under middagen. Så nej det er bestemt ikke noget rod.

Til gengæld vil jeg sige at medmindre at middagen og dansen skal foregå i to forskellige lokaler så bliver det nemt noget rod hvis DJ'en først skal stille op lige inden han skal på. rækker middagen ud kan man jo risikere at ha er nødt til at gøre det mens gæsterne spiser dessert og det vil vi ikke byde nogle. Det handler også lidt om udstyr. Her taler vi jo om DJ's som kommer med et prof. lyd og lysanlæg hvor det ikke bare er en controller, en bærbar computer, et par aktive højtalere og en enkelt lyseffekt han kommer med. Jeg beregner selv 1 - 1 1/2 time til opstilling men har før gjort det på en halv time hvis det skal være.

Uanset om en DJ går på inden middagen eller efter middagen så kan han ikke lave andet pågældende dag Vi har godt nok lige fået en forespørgsel ind hvor de kun ønsker dinnermusik men det er bestemt undtagelsen. I ved jo i bund og grund ikke om middagen slutter kl. 22 eller kl. 23.55 lige inden brudevalsen og jeg må indrømme at de gange hvor jeg selv går på efter middagen så er jeg der i god tid. Både for at være på stedet når det er tid men også for at fornemme stemningen i selskabet inden. Ofte har det slet ikke kunnet svare sig for mig at køre hjem og så har jeg typisk enten sat mig ned og arbejdet i et afsides lokale eller været ude ved nogle af vores andre folk hvis vi har haft nogle i nærheden.

0

Tusind tak for jeres input, jeg vil gå i tænkeboks og overveje :)

Og nej, det er svært at vide, hvornår middagen er "slut" sådan rigtigt, det er svært at time, hvornår den ene går, og den anden skal komme, synes jeg.

Uroen gør ikke mig noget, jeg synes det er spændende at følge forberedelserne til sådan noget teknik, fordi jeg ikke ved meget om det :rolleyes: Og jeg synes det er med til at bygge hele stemningen langsomt op.

Men jeg vil jo nødigt, at det forstyrrer gæsterne.

Middagen og dansen foregår i samme lokale. Dog har vi både restaurant og lounge, så måske - hvis 'overgangen' sker ved kaffetid, hvor gæsterne befinder sig i restauranten - kunne der sættes op og gøres ved i loungen?

Jeg må tænke lidt videre og høre feststedet ad, i hvert fald tak :)

0

Vi har levende musik fra kl. 18-01.. Og så har vi lejet en jukebox som vi sætter igang.. :) Der er musik for enhver smag.. og inden festen skal vi ud og vælge hvilke cdér vi gerne vil have i... Jeg synes det er en super fin løsning for os i hvert flad, og for pengepungen ;) OG så er det ikke pga manglende musik at festen går ud.. ;) Min familie er en flok glade festaber, og de kan NEMT blive ved til den lyse morgen.. hehe

0

Aha, ja, havde ikke tænkt jukeboks. Har faktisk aldrig været til en fest med jukeboks - jo en enkelt gang, men der var måden, sangene blev valgt på enormt irriterende.

Jeg er mest interesseret i kun at have sange fra 90´erne, da det er dem min kommende mand er så glad for. Kan det lade sig gøre med en jukeboks? Altså, kan en jukeboks være årti-inddelt?

Det siger naturligvis sig selv, men jeg spørger alligevel;

Prisen for en jukeboks / prisen for en DJ? Vi regner med et tidsrum der hedder 22.00/23.00 - 4.00.

Afhentning/aflevering af jukeboks osv. - det er dagen efter?

Mit gæt er, at en levende DJ lever festen meget mere op - men har kun oplevet de levende af slagsen på byture, og ikke til privatfester.

0

Annonce ♥

Vi har haft jukebox til mange fester, og det har fungeret fint. Vores blir leveret om formiddag på selve dagen og hentet næste dag kl. 15... Og vi kan som sagt selv vælge cdér til den.. Måske ku du lave nogle udelukkende til jeres bryllup..

Vi skal give 1800 kr ialt for leje af jukeboxen... :) Det er da billigt.. Så blev der råd til fyrvækeri i stedet hvilket vi gerne ville have.. :)

0

Middagen og dansen foregår i samme lokale. Dog har vi både restaurant og lounge, så måske - hvis 'overgangen' sker ved kaffetid, hvor gæsterne befinder sig i restauranten - kunne der sættes op og gøres ved i loungen?

At skifte under kaffen er en ganske normal måde at komme over skiftet så diskret som muligt. Vi gør selv netop det i de tilfælde, hvor vi kører med pianist under middagen og DJ til dansen. Mens tjenerne møblerer om, gør vi det samme... og så er DJen klar til at indlede nattefesten med brudevalsen, så snart I kommer tilbage fra kaffe.

At sammenligne en DJ med en jukeboks svarer til gengæld lidt til at sammenligne en ferrari med en cykel: Det kan godt være, at cyklen kan transportere dig de samme steder hen som ferrarien, problemet er bare at du skal knokle allerh*lv*d*s meget selv, før du når derhen... og var turen så en nydelse...?

Det helt store salgsargument for jukebokse plejer at være "så kan du selv vælge musik"... det er også meget fint den første time i festen, hvor alle synes det er sjovt at trykke på boksen, men når nyhedens interesse er gået fløjten hvad så? Så står der en maskine henne i hjørnet og leverer baggrundsstøj og det var så ligesom det... så kan man i min verden lige så godt bruge sin bærbare pc og nøjes med at leje et par højttalere...

0

Jeg hælder faktisk til at det i mange situationer er bedre er bruge en computerløsning end jukeboksen.Fordi folk og her tænker jeg på de samme folk igen og igen ikke kan ønske musik via computeren på samme måde som de kan med en jukeboks.

Nu kender vi jo ikke de fysiske lokaliteter og hvordan de ligger i forhold til hinanden men din ide med at bruge loungen til dans lyder umiddelbart tiltalende.

90'er musik blandet med noget af det "nyere" 80'er musik og lidt nyere musik er faktisk det der efterspørges mest til bryllupsfester (og kobberbryllupsfester) i dag. Hvis jeg står ude ved et selskab og kan mærke at der ikke er så meget aktivitet så har man "nogle knapper at trykke på" og nogle af dem er Haddaway, Sash, Twenty4Seven m.fl. Det går man aldrig alt i byen med.

0

(...)Det helt store salgsargument for jukebokse plejer at være "så kan du selv vælge musik"... det er også meget fint den første time i festen, hvor alle synes det er sjovt at trykke på boksen, men når nyhedens interesse er gået fløjten hvad så?(...)

Tak for det, det havde jeg faktisk fuldstændig glemt. Jeg havde i den tidlige planlægning egentlig skrevet ned, om vi skulle have jukeboks, men vi blev begge enige om, at - da der er 4 teenagere med, der er meget trykke-glade- , at det blev for kaotisk, da vi godt kunne forudse, at det var dem det ville hænge rundt deroppe og styre musikken det meste af aftenen, da de nok vil kede sig lidt. Tænk, at jeg havde glemt det.

Jukeboksen er ude.

Jeg synes egentlig også, at det er lidt sjovere, den følelse efter et nummer er slut, så står alle forventningsfuldt og venter på, hvad DJen nu finder på. Og så bliver folk helt vilde, når det er et nummer de genkender, skøn følelse at følge med i :)

(...)Nu kender vi jo ikke de fysiske lokaliteter og hvordan de ligger i forhold til hinanden men din ide med at bruge loungen til dans lyder umiddelbart tiltalende.(...)

Må lige høre feststedet om idéen med loungen så :) Den er godt nok placeret i forlængelse af festlokalet, men alligevel, det tror jeg ikke forstyrrer gæsterne så voldsomt meget, og netop ikke hvis det kan ske mellem middag og kaffe. Så må jeg bare lige forsøge at gætte kvalificeret på, hvornår dette er.

Edited by Felinity
0

Annonce ♥

Vi har også allerede nu været hele vejen rundet.. Tror vores største problem er at blive enige om musikken - puha :fløjt:

Jukeboxen er no-go fra H2B og min side - gider ikke at festen kommer til at foregå omkring boxen - ej heller at, det kan gå flere numre før det ønskede kommer.

Så snakkede vi om at vi skulle have en musiker på keyboard - men det er no-go fra H2B side (H2B har spillet i band på trommer ) - så hvis det skal være, skal det være live band - TOTAL no-go fra min side (hold nu op nogle priser).

SÅ kom DJén ind i billedet - vi fandt en der kan levere lige den pakke løsning vi gerne vil have :thumbsupsmileyanim:

0

Du behøver jo ikke at gætte. Det er jo noget DJ'en klarer med personalet/jeres hjælpere på stedet og nej det bør ikke være noget problem når loungen ligger i forlængelse af lokalet. Det andet med samme rum er jo også prøvet før.

0