Anne Sindahl

Farven der blev et problem

17 indlæg i dette emne

Hej alle!

Ja, jeg har lige brug for lidt luft, men mest af alt har jeg brug for inspiration.

Der er godt nok noget lang tid til vi skal giftes, men det har været på tegnebrættet længe og blev pludseligt aktuelt da manden faldt over en sten i en meget mørk skov og i sin afmagt kom til at fri til mig.

Vi har længe snakket om hvordan denne dag skulle være, hvad maden skulle være, hvordan håret skulle sidde og ikke mindst; hvordan farverne skulle være i oppyntningen.

Vi har hele tiden været forelsket i det rød-sort-hvid tema som siger en masse om os som mennesker.

Da vi har valgt en lidt speciel og magisk dato, blev vi enige om at vi nok skulle være lidt hurtige på aftrækkeren i forhold til lokale, kirke osv.

Vi har været så heldige at få booket alt i så god tid i forvejen at det ikke har været en bremseklods for os.

Lokalet gik dog pludselig hen og blev et problem i hele vores planlægning.

Vi har nogle gode kontakter der har skaffet os et lokale der kan rumme det antal mennesker vi skal være, har et rigtig godt køkken til formålet, og ligger perfekt placeret!

Jeg havde ellers svorret at det ikke skulle blive dette lokale, men da jeg var inde og se det kunne jeg jo godt se at vi ikke ville finde noget der var bedre, til samme pris og lige så godt placeret.

Problemet er bare at det er rigtig meget blåt! Gulvtæppet er blåt, stolenes betræk er blåt, der er malet blå firkanter på væggene og gud hjælpe mig om man ikke også har valgt at male en del af loftet blåt.

Faktisk var jeg så afvisende overfor at være SÅ låst på et farvetema at jeg i første omgang afslog at vi skulle benytte os af de lokaler, men da jeg faldt ned igen efter et par timer, måtte jeg jo erkende at hvis det var mit eneste problem i forhold til det lokale, så kunne det være jeg skulle kigge mig i spejlet og se om jeg kunne se andet end en forkælet møghvalp... Så vi valgte i fællesskab at slå til og har nu booket lokalerne...

Jeg har været ude i vildt mange overvejelser i forhold til farverne; sammen med min kommende.

Det er bare lidt som om vi ikke rigtigt kan komme frem til andet end blåt og hvidt farvetema.... Og for nu at være ærlig, så synes jeg det er ret fesent.... havde håbet på sådan en tre-farvning, som gjorde at der kom lidt mere dybde i farvetemaet...

Hvis der er nogen der nogle gode ideer er de meget meget velkomne!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det helt oplagte er, at erstatte sort med blå, så jeres farvetema bliver blå, rød og hvid. Det er selvfølgelig lidt fransk, men det behøver der jo ikke være noget galt i :)

I kan enten køre den længere ud og lave et decideret fransktema, eller I kan bare lade det være ved farverne og så ellers gøre som I har lyst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Hvis der er så meget blåt tilstede, er det måske lidt overkill med et decideret blåt tema? Måske kunne man vælge hvid + en farve, der passer godt til blå, og så have lidt blå detlajer?

Alt efter den blå nuance, der er, kunne den anden farve måske være orange - komplementærfarven til blå?

97883-blue-and-orange-wedding-ideas.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det bare fedt med så mange der er klar til hjælp og så hurtigt! Mega rart.... tak skal i have...

Havde også selv overvejet det franske.... meeeen.... denne nuance af blå går ikke specielt godt med den røde.... det ser sq bare forkert ud!

Orange kunne godt lyde spændende.... vil prøve mig lidt frem med den sammensætning...

Den hvide havde vi tænkt.... vi ville højest sætte blå bordkort ind og måske lidt blå blomster, men meget få...

Synes bare rigtig hurtigt at de forsøg jeg laver bliver for overdrevne....

¨Men orange kunne godt være et bud....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh hvor er det bare fedt med så mange der er klar til hjælp og så hurtigt! Mega rart.... tak skal i have...

Havde også selv overvejet det franske.... meeeen.... denne nuance af blå går ikke specielt godt med den røde.... det ser sq bare forkert ud!

Orange kunne godt lyde spændende.... vil prøve mig lidt frem med den sammensætning...

Den hvide havde vi tænkt.... vi ville højest sætte blå bordkort ind og måske lidt blå blomster, men meget få...

Synes bare rigtig hurtigt at de forsøg jeg laver bliver for overdrevne....

¨Men orange kunne godt være et bud....

Og så er det jo efterår, når i skal giftes, så der passer orange jo egentlig meget godt ind?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har blåt tema så det synes jeg jo ikke der er NOGET SOM HELST galt med! :tunge:

Vi har så en lyseblå, en mørkeblå og elfenbensfarvet over også og så sort som tekst.

Hvis du virkelig keder dig kan du jo gå gennem min planlægning (y)

:back2topic:

Synes sagtens du kan vælge hvid + blå + en tredje farve som orange, kaki, mørkeblå/lyseblå eller sølv?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke finde et billede af noget et eller andet i den nuance, der er anvendt?

For hvis det er støvet/dueblå er det jo en anden stil man går efter, og er det kobolt blå, så kunne påfugletema være vildt flot. oHar brug for en beskrivelse af stilarten, rummet er holdt i også - så vil det være nemt at komme med inspiration :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh! Sikker en masse fede resultater og billeder I har findet.

Det er ovre i den mørkeblå genre vi er. Tendenserer til det koboltblå...

Jeg tror som udgangspunkt vi er kommet frem til et blåt, guld og hvidt farvetema. Der er nemlig lidt guld i gulvtæppet i forvejen, så det kunen gøre det lidt mere gennemført på en eller anden spøjs måde.

Samtidig skal det holdes i et loge lokale, hvor der, på de blå vægge, hænger små runde guldrammer af alle logemedlemmerne. Dem må vi ikke tage ned på dagen, så det kunne være en rigtig god måde at lege farven ind i temaet på, så de ikke springer mere i øjnene end de gør i forvejen :-P Jeg skal nok få loaded noget billede af lokalet, når jeg lige har fået tømt vores kamera for billeder.

I er sq seje!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er det jo svært at bedømme uden at kunne se lokalet, men alt efter jeres budget kunne man evt dække noget af det blå med en hel masse stof...

ellers tror jeg bestemt det kunne være flot med en 3. farve som fx lilla, (er ikke selv til orange, men farven er god sammen med blå), sort, eller måske en nuance af rød/rosa/lyserød. eller evt sølv/guld...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer