Tess80

T&T`s bryllup 26.05.2012 - Et lille sneak....

60 posts in this topic

Nu hvor der kun er en måned til den store dag, så er det vist på tide med en planlægningstråd, så jeg selv kan følge med og vinge af.....

Lidt baggrundsinfo:

Vi har været kærester i 11 år d. 19/5, ville gerne giftes der, men kirken var ikke fri - så vi valgte weekenden efter i stedet for. Det er også lidt symbolsk at det er pinselørdag, for i gamle dage var det den helt store vielsesdag...

Vi skal giftes i den kirke hvor vores 2 drenge er døbt, og vies af den samme præst som har døbt dem begge.

Der har ikke været det store frieri, da det er noget vi er blevet enige om - ingen af os er til det pladder-romantiske, så det var den fineste måde for os... Dog sendte min søde kæreste dagen efter en sms med ordlyden: "Vil du gifte dig med mig, du er hele mit liv - jeg elsker dig", så lidt frieri var der..... :tunge:

Vi holder et lav-lav -budget bryllup. Som kommer til at koste os i omegnen af 5000,-, Skal nok smide et budget ind senere.

Mine forældre betaler drikkevarer og min kjole + sko, og tøj til drengene.

VI skal holde festen i et forsamlingshus, hvor gæsterne selv medbringer maden - vi står for bryllupscupcakes, brød og natmad og drikkevarer.

Jeg er studerende og derfor er pengene små, men vi ønskede at fejre kærligheden sammen med vores familie og venner - så derfor valgte vi denne måde, og den er blevet taget så godt imod hele vejen rundt, meget bedre end vi havde turdet håbe på :cheerleader3:

Vi ønsker en traditionel vielse, men en utraditionel og afslappet fest. (dåsebajere og dans på bordene er lige os :thumbsupsmileyanim: )

Det var lige det for nu, jeg smider nogle billeder ind senere - hvis jeg kan finde ud af at linke...) :o

Edited by Tess80
1

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu med prøvelsesattest.

Det gik dælme stærkt - afleverede papirerne i postkassen tirsdag aften, og i går kom den så :wink:

Nu er det ligesom på plads...

Så mangler jeg bare alt det andet :tunge:

Puha, det er jo lige om lidt.... :rolleyes:

0

Tillykke med din egen planlægningstråd, det er dejligt at have ét sted at samle det hele. Glæder mig til at følge med.

Hold da op hvor hurtigt den prøvelsesattest kom :huh: Troede en af grundende til at være i god tid var lang behandlingstid.

Skønt :)

Og ja, "alt det andet" mangler blot nu :wink:

0

Det var den check liste jeg kom fra..... :rolleyes:

Håber godt nok at jeg kan vinge mange ting af :blink:

VIELSE:

Kirke + præst booket, prøvelsesattest ankommet, møde med præst booket.

FEST:

Forsamlingshus lejet og beset - BETALT

MAD:

Sørger gæsterne for :cheerleader3:

Vi sørger for kage, brød og natmad - mangler.

DRIKKEVARER:

Købes i Tyskland - mangler

BORDDÆKNING/PYNT:

Farverne er lilla og lime

Mangler kun blomster

BORDKORT:

DONE

BORDPLAN:

DONE

BRUDEN:

TØJ:

- Kjolen er købt, skal til skrædder på mandag

- Sko, er købt.

- Undertøj - kontroltrusse, så der kommer styr på dellerne, er købt.BH er købt.

- Sjal er købt

SMYKKER:

Enkelt elfenbensfarvet perlekæde (som både er noget lånt (det er min mors) og gammelt (det har været min oldemors))

Øreringe er købt.

HÅR/MAKE-UP:

- Frisør er på plads. Hårinspiration

- Make-up klarer kosmetologveninden

Skal ikke have slør på, men blomster i håret.

BRUDEBUKET:

buket-med-brudesl%C3%B8r.jpg

Er der styr på, min mor har forbindelserne i orden, så hun får den for kr. 200,-

GOM:

Styr på alt

BRUDEBØRN og PIGER:

Jeg skal have 3 brudesvende (vores 2 drenge + nevø) og 3 brudepiger (min søster, bedsteveninden, og niece)

Brudepigerne sørger selv for tøj - min søster sørger for tøj til nevø.

Drengenes tøj er købt.

KØRSEL FRA KIRKEN:

Jubii - i en pontiac convertible

RINGE:

Det kræver en lille historie.

Vi har ikke ønsket at bruge en formue på ringe, og har derfor ledt mange steder efter billige ringe. Vi fandt nogle hos Fredberg.dk, som vi begge kunne lide og dem bestemte vi os for. Før vi kunne bestille dem, skulle vi lige have styr på vores ringmål.

Jeg var så hos mine forældre, for at se på perler (smykker til mig) - og imellem smykkerne lå der den smukkeste ring. En flad ring med tynde guldringe yderst og hvidguld inderst (som er præget med et "motiv"). Jeg prøver ringen, og den passer mig perfekt, på min venstre hånd (der hvor jeg skal have min vielsesring, grundet en møgkno).

Jeg tager ringen af, og inden i den er der graveret min farfars navn og en dato (20/12-1940). Det er min farfars ingeniør ring (det var åbenbart kotume i "gamle dage" at man fik en ring, når man blev færdiguddannet) - ringen har han fået af min farmor.

Min mor foreslår at jeg kan bruge den som vielsesring, og jeg bliver meget glad - da den jo vil have kæmpe affektionsværdi for mig :loveshower: Min far bliver meget rørt over at jeg ønsker dette (både farmor og farfar er her ikke mere :boohoo: ).

Ringe er på plads.

BARNEPIGE:

Efter nogen krise med at finde en barnepige, har vi nu styr på dette.

Det er min venindes veninde, som jeg også kender. Hun tager med til festen og ved 19- tiden smutter hun hjem med drengene.

Kæmpe sten, der faldte fra hjertet...

KØKKENPERSONALE:

Min søsters veninde + søster, og det bedste er - de vil ikke have noget for det :cheerleader3:

Mangler takke-gave

OVERNATNING:

Mangler.

Drengene og barnepiger tager hjem til os, så vi vil gerne sove et andet sted...

Hmm.... Er der mon noget jeg mangler???

Edited by Tess80
0

Åh, netværk - I LOVE YOU :)

Mødte min gamle venindes mor i dag, som er frisør med egen salon - vi snakkede om vind og vejr og bryllup - jeg fotæller om vores planer om et lavbudget bryllup, og vups så tilbyder hun at sponsorere håret ;)

Life is great! Så kunne jeg så stå der og tude af taknemmelighed ;)

Vil prøve at uploade billeder i morgen, så I kan se hvad jeg sysler med ;)

Edited by Tess80
1

Annonce ♥

Mødte min gamle venindes mor i dag, som er frisør med egen salon - vi snakkede om vind og vejr og bryllup - jeg fotæller om vores planer om et lavbudget bryllup, og vups så tilbyder hun at sponsorere håret ;)

Ih, det var da smadderdejligt! :cheerleader3:

Glæder os til at se hvad du pusler rundt med. :)

Sikke en dejlig tilknytning du har til din vielsesring, rørende.

0

Ih, det var da smadderdejligt! :cheerleader3:

Glæder os til at se hvad du pusler rundt med. :)

Sikke en dejlig tilknytning du har til din vielsesring, rørende.

Åh ja, hvis jeg kunne finde kablet, så jeg kunne overfører billeder, ville jeg kunne vise det - men ak :td:

Ja, det betyder meget for mig med den ring :heart:

0

Har været til skrædder i dag, og uhh hvor jeg glæder mig til at skulle have kjolen på en hel dag - føler mig SÅ smuk i den :cheerleader3:

Der er også kommet styr på mange af mine hængepartier. I morgen skal vi mødes med præsten, så er det også på plads :rolleyes:

Synes godt jeg kan begynde at mærke sommerfuglene røre på sig :unsure: Det er jo lige om lidt.....

ER DER FORRESTEN NOGEN DER KAN FORTÆLLE MIG; HVORDAN JEG ÆNDRER I OVERSKRIFTEN ???

Edited by Tess80
0

Du ændrer din overskrift ved at gå tilbage i dit første indlæg. Her trykker du på redigér med fuld editor (mener jeg den hedder) og så kan du ændre overskriften - husk at geme ændringerne efterfølgende!

Dejligt at få kjolen tilpasset - glæder mig meget til det er min tur til at prøve KJOLEN igen torsdag.

Vi skal også til præst imorgen... det bliver lige det mere virkeligt, når man har været dér :rolleyes:

0

Annonce ♥

Sidste SU er overstået - og alle kommer :cheerleader3:

SÅ fedt, at alle kan selvom vi først sendte indbydelser ud i april.... :thumbsupsmileyanim:

NU kan jeg så glæde mig til at få bordplanen til at gå op :tunge: Lortejob.... :rolleyes:

0

Du ændrer din overskrift ved at gå tilbage i dit første indlæg. Her trykker du på redigér med fuld editor (mener jeg den hedder) og så kan du ændre overskriften - husk at geme ændringerne efterfølgende!

Dejligt at få kjolen tilpasset - glæder mig meget til det er min tur til at prøve KJOLEN igen torsdag.

Vi skal også til præst imorgen... det bliver lige det mere virkeligt, når man har været dér :rolleyes:

TAK FOR HJÆLPEN :bearhug:

Ja, jeg ville ønske jeg skulle have kjolen på i en hel weekend :a1221:

Det blev meget virkeligt, efter vi var i kirken i går - og WOW :unsure: Hvor er det bare en lang kirke - jeg skal jo gå 100 km op ad kirkegulvet :o Godt min far er der, til at gribe mig hvis jeg besvimer :tunge:

Åh ja, hvis jeg kunne finde kablet, så jeg kunne overfører billeder, ville jeg kunne vise det - men ak :td:

Ja, det betyder meget for mig med den ring :heart:

Kooom lille kabel, kom frit frem...! :biggrin:

Hav et godt møde i morgen :)

Kan du ikke lige se i krystalkuglen, hvor det kabel er -HAHA-

Tak, det var et skønt møde, vores præst er så skøn - hun er sjov og ned på jorden. Og så har hun døbt begge vores drenge :cheerleader3:

0

Annonce ♥

JUBIII - kablet er fundet :cheerleader3:

I får lige billeder af mine brudesko - købt for 99,- i Deichmann - de er skønne at have på...

Min skokrise blev jo til et sko-mareridt :unsure: da jeg måtte afbestille de smukke blå sko som jeg bestilte i USA, fordi de pludselig kostede 32$ mere end da jeg bestilte dem :td: Det synes jeg var bedrag.... Og det var hverken told eller fragt - simpelthen en pris de skulle have, ellers kunne de ikke sende dem "costumized".... (y)

Så købte jeg et par sko på udsalg hos Brandos.dk - og da de kom... :angry: Åh, my god... Skoene var beskidte, remmene var slidte og der stak et søm ud af hælen... SÅ de røg retur - promte... Så dårligt, altså... :o:td::shooter:

Så jeg var GLAD :thumbsupsmileyanim: da jeg fandt disse i Deichmann til GOD pris....

ET billede af mine smykker - min farmors armbånd, som jeg arvede. Og nye fine perleøreringe, uden for meget bling :rolleyes:

Sidst men ikke mindst, så får I et billed af bordkortene, som jeg sysler med i øjeblikket... :fløjt:

post-29661-0-65453500-1336558608.jpg

0

Kan du ikke lige se i krystalkuglen, hvor det kabel er -HAHA-

Tak, det var et skønt møde, vores præst er så skøn - hun er sjov og ned på jorden. Og så har hun døbt begge vores drenge :cheerleader3:

Haha, hvis jeg havde sådan en krystalkugle, så var den allerede på overarbejde, kan jeg godt fortælle dig! :lol:

Aw, hvor rart med sådan en præst, der har fulgt jeres familie på den måde :)

0

Tillykke med det snart forestående bryllup :cheerleader3: Var det ikke dig, der havde oprettet en debat om hvordan man kunne holde bryllup for 5000kr? :) Det lyder i hvert fald utrolig spændende!

Vi holder også et ret uformelt bryllup, i et telt med helstegt pattegris og fadøl. Og vi har virkelig sprunget let og elegant over problemerne med bordplanen - vi laver nemlig ikke en :biggrin: I stedet laver vi et skilt hvor der står noget a'la: "Tag noget mad, og en gammel eller ny ven under armen, og tag plads - der er nemlig ikke bordkort" (hvad der skal stå, er vi ikke 100% enige om, men det er lidt derhen ad :)) Bare lige hvis du ikke har tænkt på det :biggrin: I skal jo have et meget uformelt bryllup med dans på bordene, og så vil det jo ikke helt falde ved siden af :biggrin:

0

Annonce ♥

Stort tillykke med det kommende bryllup og flot at I kan holde det til det budget. Jeg er sikker på at du nok skal få bordplanen til at gå op:-)

Tak for det - ja, det er dejligt at tingene flaskede sig, så vi får den dag vi drømmer om :cheerleader3:

Åh ja, bordplanen.... Vi bliver 61! Det er et dumt tal til små firkantede borde... Men det bliver nok noget med 5 10mands borde og et 11mands bord...

0

Tillykke med det snart forestående bryllup :cheerleader3: Var det ikke dig, der havde oprettet en debat om hvordan man kunne holde bryllup for 5000kr? :) Det lyder i hvert fald utrolig spændende!

Vi holder også et ret uformelt bryllup, i et telt med helstegt pattegris og fadøl. Og vi har virkelig sprunget let og elegant over problemerne med bordplanen - vi laver nemlig ikke en :biggrin: I stedet laver vi et skilt hvor der står noget a'la: "Tag noget mad, og en gammel eller ny ven under armen, og tag plads - der er nemlig ikke bordkort" (hvad der skal stå, er vi ikke 100% enige om, men det er lidt derhen ad :)) Bare lige hvis du ikke har tænkt på det :biggrin: I skal jo have et meget uformelt bryllup med dans på bordene, og så vil det jo ikke helt falde ved siden af :biggrin:

JO, det er os med lav-lav-lav budget brylluppet :wink:

Har været omkring overvejelserne med ingen bordplan, men vil nu gerne have en finger med i spillet, så ingen bliver tilsidesat :blink: Men det er faktisk en god ide, ikke at lave nogen - tænk al det bøvl man undgår....

Jeres bryllup lyder bare lige i vores ånd - det var egentlig også den oprindelige plan, men vi turde ikke regne med vejret til teltfest i maj... :tunge:

Arj, smadder seje bordkort - helt i stil med jeres invitationer - me likes! :cheerleader3:

Søde smykker og sko, godt du fandt nogle andre. Hvor irriterende med oplevelsen med Brandos, altså!

TAK :blush: Synes også selv de er fine...

Ja, det var virkelig en nitten oplevelse med de sko :td:

0

Vi har skrevet på vores hjemmeside at vi ikke ønskede at deltage i polterabend :fløjt: Af 2 grunde (har vi så ikke skrevet :tunge: ) - at folk ikke skulle have en ekstra udgift, når de nu selv skal have mad med. Og så er det bare ikke os, at blive slæbt rundt, klædt ud osv....

Men men men.... Nogen ville det anderledes (y)

Torsdag aften blev Hr. kæreste hentet af 2 af sine kammerater. Heldigvis var det forløbet stille og roligt med god mad, og et par øl :thumbsupsmileyanim: Så det var en dejlig oplevelse for ham.

Lørdag eftermiddag banker det så på vores dør, og udenfor står 7 piger... :cheerleader3:

Det blev en dejlig eftermiddag/aften med asti, god mad og kulørte drinks... Lige i min ånd :a1221:

Jeg er så taknemmelig for at vi har dejlige venner og familie, som kender os så godt - at de tog (y) på os, og samtidig lyttede til os :loveflag:

Hr. Kæreste og jeg har aftalt at vi ikke ville bruge penge på transport, når vi nu i forvejen ikke har så mange penge. Men jeg puslede alligevel med tanken om at overraske ham.

Jeg har så en kollega som fortæller at hendes far kører brudekørsel i en VW boble capriolet :cheerleader3: Åh, lige noget for Hr. Kæreste....

Jeg kontaktede ham i går, og han vil gøre det for kr. 1000,- jeg vil lige overveje det, og ringer til min mor for at høre hvad hun syntes...

:tunge: JA JA - der ødelagde jeg så lige den overraskelse... Det viser sig, at de kender en mand, med en kæmpe amerikanerbil capriolet, som de ville overraske os med :fløjt: Men de var ligesom nødt til at fortælle mig det, nu hvor jeg havde gang i noget andet.... :rolleyes: HA HA

Vi har så aftalt at vi holder det hemmeligt for Hr. Kæreste som tror vi bare skal køre i vores gamle opel :cheerleader3:

0