Sign in to follow this  
Followers 0
Anell

Balkort?

15 posts in this topic

Hej zillaer.

I har så mange fantastiske ideer til nærmest hvad som helst herinde, og så tænkte jeg om nogen vidste lidt om balkort, og om hvordan det fungerer.

Hvordan ville i lave et balkort? Og hvad skal der stå i sådan et?

Kh Anell

0

Annonce ♥

Jeg spekulerer også i balkort!

Men har endnu ikke fået ideen til hvordan de skal være. Jeg synes det kunne være rigtigt sjovt, og være med til at sætte gang i festen på en sjov måde.

Så jeg følger lige med her....

0

Det kan det måske nok og særligt hvis man ikke er så mange. Men der kan også være ulemper ved det. Ved mange bryllupsfester er det jer piger og de lidt ældre som lægger stilen an. Der er mange af de lidt yngre mandfolk ofte inkl. gommen som skal have lidt inden bords inden de begynder at give den gas og spørgsmålet er om man skal pille for meget ved det fremfor at lade naturen gå sin gang med tanke på at et bryllup er andet end dans og også er socialt samvær :)

0

Annonce ♥

hej Felinity!

ja, det er det egentligt...

jeg har droppet ideen igen. jeg tror gæsterne til brylluppet får aaalt for travlt med alle de ideer jeg bikser sammen. Fotovæg, sjove citater i favouræskerne, læse sjove regler hængt op hist og her... og måske endda min lille get together aktivitet. Balkort må så vige pladsen, da det er den idé jeg er mindst tændt på.

Men det kan gøres sjovt og uformelt, selv om det jo egentligt er et gammelt levn fra formelle baller...

0

Jeg tænker, man kan vel bruge balkortet hvis man har lyst. Der er jo ingen tvang. Det kunne måske bare være en god starter, da det jo tit til fester kan være svært at få folk på dansegulvet, som de første.

Kh Anell

He he, nu er det jo ligesom afgjort. Brudevalsen er jo altid den første dans :wink:

Jeg ved ikke om balkort vil falde i god jord til vores fest. Hverken min mand eller hans brødre danser. Men selvfølgelig.... Så får de jo ligesom et kærligt spark ud på gulvet

0

Annonce ♥

Til vores kommende brylluppet har vi fundet nogle røde hjerter og derefter skrevet tre danse (Navne) , samt en bonus som er mig eller min kommende mand :) Derefter vælger vi tre personer som den der modtager kortet skal danse med, for ellers bliver de ikke brugt :)

Håber det er til at forstå :)

0

Jeg tænker, man kan vel bruge balkortet hvis man har lyst. Der er jo ingen tvang. Det kunne måske bare være en god starter, da det jo tit til fester kan være svært at få folk på dansegulvet, som de første.

Kh Anell

Som en anden også siger så har man dem jo ude på gulvet i forbindelse med brudevalsen men skal de først op og have kaffe og bryllupskage efter brudevalsen så kan man "starte forfra" og det er bl.a. derfor jeg altid anbefaler at tage bryllupskagen inden brudevalsen om muligt. Men der vil alligevel altid være nogle som danser en dans eller to og så lige skal op og have kaffe elle "forsyne sig" og sådan er det bare. Så må man jo bare spille noget som appellerer til at de kommer ud senere, hvad de normalt også gør. Men det er sjældent man til en bryllupsfest oplever at alle danser hele tiden for det er som sagt meget andet end dans. :)

0

hej Felinity!

ja, det er det egentligt...

jeg har droppet ideen igen. jeg tror gæsterne til brylluppet får aaalt for travlt med alle de ideer jeg bikser sammen. Fotovæg, sjove citater i favouræskerne, læse sjove regler hængt op hist og her... og måske endda min lille get together aktivitet. Balkort må så vige pladsen, da det er den idé jeg er mindst tændt på.

Men det kan gøres sjovt og uformelt, selv om det jo egentligt er et gammelt levn fra formelle baller...

Ahh, tak for det :)

Haha, ja, det lyder som om, at dine kære gæster i hvert fald ikke vil kede sig, må jeg være med :biggrin:

0

Balkort er jo egentlig et "levn" fra gamle dage - et lille kort som damerne havde og som mændene så kunne skrive sig på og sikre sig den første dans.. :heart:

Fandt dette:

Balkort

En meget anvendt liste, der tidligere (1800) var almindelig ved baller og store selskaber. Herrene kunne så skrive sig på damernes balkort og være de første dansepartnere når ballet blev åbnet.

Så hvis man skulle Go Old School - så kunne man bruge disse som inspiration:

posterspread.jpg

879887753454911_clip_image001.jpg

faderhuset_bind_2_192.jpg

Edited by Shedevil
0

Annonce ♥

Kh Anell

He he, nu er det jo ligesom afgjort. Brudevalsen er jo altid den første dans :wink:

Jeg ved ikke om balkort vil falde i god jord til vores fest. Hverken min mand eller hans brødre danser. Men selvfølgelig.... Så får de jo ligesom et kærligt spark ud på gulvet

Kan der ikke danses inden brudevalsen? Vi havde et håb om at der kunne startes kl 23.00 med bandet ....

0

Vi har også planer om balkort - men ikke i klassisk forstand. De skal ligge til herrene som så skal danse med damerne ved deres bord. Præcis hvordan de skal udformes ved jeg ikke helt endnu

0

Man kan såmænd godt danse inden brudevalsen. men der er jo ingen som siger at brudevalsen nødvendigvis først skal danses kl. 24. Jegt har nogle lavet lidt dæmpet "børnedisco" inden hvor der har været børn med og hvor nogel voksne ikke helt har kunnet holde sig væk og andre gange har nogle lige skulle sunde sig lidt inden brudevalsen hvor andre godt ville danse og så har der været lidt dans inden men min erfaring er at aldrig kommer rigtig gang i dansen før brudevalsen er afviklet. Det kan så være noget andet med et band for når de starter er der jo lagt op til at folk skal danse. :)

0