SaschaH

Mor-krise :(

42 indlæg i dette emne

Som overskriften siger: Jeg har mor-KRISE!!! :(

Vi har valgt at invitere venner frem for noget familie til festen om aftenen. Umiddelbart er planen at vi holde reception hvor de i stedet er inviteret. Men åbenbart ikke godt nok..

Nu har min mor så meldt ud, at hvis du ikke kommer med til festen, så betaler hun ikke min kjole og vil heller ikke selv med.. Kun i kirken og reception.

(kjolen koster 3-4000, og at have familien med koster 14.000.)

Fik i min skuffelse og raseri sagt, at så ville vi overveje om hun overhovedet skulle inviteres?!?!

Men hvad siger jeg lig til hende nu??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du siger til hende at det er DIT bryllup, og du bestemmer hvordan du vil bruge dagen - og så kan hun da tage sin kjole og ******!!

Ej måske lidt hårdt sagt, men jeg synes du skal holde på dit og kan din mor ikke acceptere det, så må i jo selv købe kjolen :)

Håber det løser sig for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal lige forstå den ret ? Det er en gren/en del af familien, I har valgt kun at invitere til reception og ikke til om aftenen .... men har så valgt nogen venner istedet for, der "optager" pladsen i festen om aftenen ?

Altså hvilken del af familien snakker vi om - hvor tæt er de på ? Tror du må komme med lidt mere info, før det er muligt at kommentere mere på den :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig her ^^ JERES bryllup og hvis i hellere vil tilbringe dagen med venner frem for familie i ikke føler jer tætte med så er det sådan det skal være.

pyt da med om hun vil gi kjolen så. og mon ikke hun alligevel gerne vil være med i sidste ende alligevel?

Det er jo ikke noget hun får lov til igen (forhåbentlig). altså at være med til jeres bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige forstå den ret ? Det er en gren/en del af familien, I har valgt kun at invitere til reception og ikke til om aftenen .... men har så valgt nogen venner istedet for, der "optager" pladsen i festen om aftenen ?

Altså hvilken del af familien snakker vi om - hvor tæt er de på ? Tror du må komme med lidt mere info, før det er muligt at kommentere mere på den :)

Må indrømme at det IMO er ligegyldigt hvor tæt på parret de er. Hvis ikke parret føler dem som tæt knyttede.

Jeg inviterer f.eks ikke min farbror, selvom resten af mostre/fastre/morbrødre er inviteret. Jeg snakker ikke med ham eller hans børn, og han har skabt kæmpe familie-fight lige efter min farfars død. Vil hellere ha venner som værdsætter mig, end familie der ikke gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhm what ? Kan en mor finde på at sige hun ikke vil med til sin datters fest ?? I AM IN CHOK :blink:

Jeg har lært at gøre meget kort process med folk som stiller mig ultimatums fordi de er uenige med MINE beslutninger !

Helt oprigtigt, så syntes jeg du skal tage en face2face snak med din mor og spørge hende om hun er HELT klar over hvad det er hun siger og hvilken konsekvens det kan have,

om hun er parat til det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jeg er helt enig Mannie .... og så alligevel .... altså snakker vi en hel gren af familien ....fx hele moderens familie, men familien på hendes fars side alle er med ? Altså jeg ville bare lige gerne ha udpenslet hvor tæt på, vi snakker her .... og om der ellers er nogen familie-stridigheder osv. Altså måske hendes mor ikke kan forstå deres valg og syns det hele er for mærkeligt (hvis der nu ikke er nogen familie problemer) ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tæt familie er det? Er det en hel gren? Altså din mors/fars familie???

Uanset hvad så er det 100% din beslutning. Det er dit bryllup, og havde MIN mor givet sådan et ultimatum. Så kunne hun pænt holde sig væk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det drejer som om min mormors 2 søstre og bror. Og børn. Det er i alt 8 mere. Men hvis jeg skal have mere familie med, så skal H2B også. Så bliver det 16 ekstra i alt.

Vi ser dem 1 gang om året og har sjældent kontakt med dem.

H2B har mødt dem 4-5 gange og har ikke rigtig noget forhold til dem, og det samme har jeg med hans familie..

Af familie til festen kommer, min far og mor og lillebror. Er planen jo indtil videre.

H2B's familie er far, mor, søster, svoger og mormor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg holder ved at i bestemmer hvem i vil have med :)

Personligt kommer vi højst sandsynlig heller ikke til at inviterer ca 1/3 af vores familier - for vi ser dem aldrig og har ikke et forhold til dem, og det er ikke dem vi vil dele dagen med :)

Vi har besluttet os for at dem der bliver inviteret er dem hvor vi ville blive kede af at få et afbud fra :) Hvis vi ikke ville blive triste over et afbud fra vedkommende, blev han/hun ganske simpelt ikke inviteret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis der lissom er inviteret de samme dele af familien på begge sider .... så forstår jeg slet ikke, at din mor hidser sig sådan op. Hun har garanteret lovet de mennesker, at de ville da self komme med til festen om aftenen, da de er nær familie (måske til hende, men ikke til dig) og nu hvor I har truffet en anden beslutning, så skal hun ikke gå slukøret tilbage og fortælle, at sry ..... det kommer I så ikke alligevel.

Min far havde gjort det og jeg sagde, at enten betalte han eller de kom ikke med .... og han endte med at ville betale, hehe.

Men lugter lidt derhen ad .... for hvorfor skulle hun ellers blive sur over det. Altså min mor har også en tæt forbindelse til dele af min familie, som jeg ALDRIG selv snakker med .... de ville da aldrig være blevet inviteret med og blev hun sur over det, jamen så kunne hun da bare det ... jeg ville da være ligeglad.

Men altså ... jeg ville tage en snak med hende og sige: sry, jeg er ked af, at jeg flippede lidt ud, men din kommentar gjorde mig ked af det og jeg syns du var ude af proportioner. Brylluppet er vores fest ... og vi har ikke pengene til at invitere alle de mennesker med, for det gør, at der også skal 8 extra med på H2Bs side. Vi har i øvrigt heller ikke ret meget med dem at gøre til hverdag, hvorfor vi føler, at vi hellere vil fejre dagen med vores venner. Hvis du stadig ikke ønsker at deltage i festen om aftenen, så må du jo selv om det - og kjolen skal jeg nok selv købe. Hvis det var mig, så var kjolen allerede ude at billedet ... om hun vender på en tallerken og vil med alligevel om aftenen, så skulle jeg nok selv betale kjolen. For mig er kjolen allerede væk fra hende, da hun kom med truslen om ikke at ville betale. Så selvom hun kommer og siger, at hun da gerne vil betale den alligevel, så ville jeg sige nej tak.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu holder vi ikke en stor fest, men hvis vi gjorde, så har jeg denne holdning: Hvis vores forældre vil have nogen med af den ene eller anden grund, som vi ikke vil invitere med, så må de betale kuvertprisen. Det er så ligemeget, om det er familie eller gamle venner.

Det er jo jer, der bestemmer. Min onkel og tante er også meget skuffet over, at de ikke bliver inviteret med, men vi nægter bare at holde en stor fest, hvor vi ikke snakker med 80 % af gæsterne i det daglige. Min far har prøvet at mægle lidt ved at forslå, at han kunne betale for et anden dags bryllup, men det gider vi ikke. Og det er han ikke sur over, for han respektere, at det er vores bryllup, vores regler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så tæt er den familie ikke på dig og jeg havde valgt nøjagtig det samme som dig!

Vi har valgt at sortere min kærestes fætre fra. Og de er endnu tættere på, end mormors søskende.. Vi har valgt dem fra, fordi de overhovedet ikke gider deres familie! Til jul røg de sig skæve, væltede rødvinen ud over flæskestegen og hverken min kæreste eller mig, er i tvivl om at de bare ville komme, æde og skride igen. Gave kan vi godt kigge langt efter og de vil under alle omstændigheder ikke dukke op for at dele vores dag, men fordi de får gratis lækker mad. Og det gider vi simpelthen ikke betale for! Jeg har så alle mine fætre og kusiner med - men de vil også glæde sig på vores vegne og være glade for at være blevet inviteret...

sådan er det så forskelligt.. Jeg synes også at du skal tage en snak med din mor. Eventuelt spørg hende, hvorfor det er så vigtigt for hende at få dem med. Er det pga tradition eller er det fordi ingen af hendes forældre er med og at hun føler at mormoderens søskende er det tætteste hun kommer på at dele den store dag med sine forældre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er enig med Maria om kjolen! Men mindre i har rigtig meget brug for penge, så ville jeg ikke tage imod pengene for den.. Det er bare så barnligt og plat, at bruge den som pressionsmiddel! Hun har udmærket godt været klar over hvor vigtig kjolen er for en brud, og hun har VIDST at hun kunne ramme dig der.. FY! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig.. ville jeg komme med en løsningsforslag hvis far/mor ønsker "tanta hulda" med som jeg ser så sjællent ser ville jeg spørge dem om de ville betale for de ekstra gæster( kuvert pris mm.) og det samme forslag for h2b forældre så- så kan der ingen krig blive..

jeres bryllup jeres regler!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op!! Mor skal da vist lige sættes en smule på plads! :sm:

For det første, så ville det være bedst at holde kjolen helt uden for diskussionen, men nu er den jo blandet ind i alt rodet. Du kan jo eventuelt vælge at tage ud og købe den NU for jeres egne penge... Så kommer mor til at stå uden et helt urimeligt argument.

Eller sig til din mor at det er jeres bryllup og jer, der bestemmer gæstelisten. Hvis hun gerne vil "have lov til" at betale din kjole, så sig til hende at det er du da utrolig glad for og beæret over, men at det altså ikke giver veto-ret i forhold til andre afgørelser i forbindelse med jeres bryllup.

I har valgt at invitere en hel del af gæsterne til receptionen og andre til festen og det er JERES afgørelse. Det er jo ikke sådan, at de ikke er inviteret med til brylluppet - dét er de jo! De er med i kirken, de er med ved receptionen, de ser kagen blive skåret osv. - dét er da en stor del af festen!

Det lyder som om I har truffet mange af de samme valg som os.... og vi har mødt forståelse hele vejen rundt! I forbindelse med vores bryllup har rollerne næsten været modsat mellem mor og datter - jeg har været den, der har sagt "jamen, er vi ikke nødt til at invitere den og den..?" og min mor har været super til at skære igennem og sige "Nej, I skal ikke invitere nogen af pligt - I skal invitere dem I har lyst til at se!" Hvorfor skal man sidde og glo på nogle mennesker dén dag, man ellers aldrig ser (næsten aldrig)?? Vi skal f.eks ikke have mine svigerforældre og H2Bs søskende, for vi har ingen kontakt med dem (pga. massiv chikane og mobning) HVORFOR så have dem med?!

Kære SaschaH - I er de eneste, der kan bestemme, hvem der skal med, hvornår og til hvad! Uanset hvordan mor eller andre så finder på at skabe sig! Det er JERES beslutning! Og du skal såmænd nok få en smuk kjole alligevel! :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lav et kompromis... din mor betaler for de ekstra gæster og du betaler din kjole selv.

Det lyder til at disse personer er meget vigtige i din mors liv?!! og at hun åbenbart gerne vil dele jeres dag med dem. Og så kommer snakken... Ja, det er jeres bryllup. Men det er også en familie begivenhed (altså vigtigt for din mor).

Synes i øvrigt det lyder helt vildt at din mor bliver så gal (jeg mener forældres mostre etc er da ikke nogen man bare bør invitere). Mon der ligger mere i historien end der lige fremgår her?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må du ikke misforstå mig, men for pokker hvor er jeg glad fo,r at jeg ikke er den eneste der er stødt på problemer mht. familien, i forbindelse med vores bryllup... Jeg har grædt tårer over mine forældre og min lillesøster...

Jeg synes ikke at andre uanset titel skal bestemme hvem der skal med eller ikke skal med. Det er JERES dag. Og selvom hun så vil betale kuvertprisen så skal I sidde og kigge på nogen, som I ikke selv havde lyst til at invitere..

Ja, man kan da godt gøre det for "husfreden". Men hvorfor egentlig. Hvorfor kan din mor ikke lade jer holde jeres bryllup som I vil???

Håber I når frem til en god løsning.... Og er også enig i at hun slet ikk skal have lov at betale den kjole...!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, hvor er det dejligt med så meget hjælp og gode råd :) :)

Jeg har fra starten tænkt mig at takke nej til kjolen, hvis det er på betingelse af familien kommer. Hun vil ikke betale for familien af princip.

Og hun bliver ved med at sige så kan vi prioterere anderledes hvis vi gerne vil have familien med..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er godt nok en rigtig træls situation at stå i. :( Vil I gerne have det ekstra familie med, eller er det kun din mor der vil det?

Jeg synes, at du skal tage en god snak med din mor om, hvad der gør at hun melder så voldsomt ud omkring hendes deltagelse i brylluppet, hvis ikke hun får de familiemedlemmer med til brylluppet. Det er et rigtig tarveligt ultimatum at stille sit barn i. Selvfølgelig vil man gerne have sin mor med, og sådet er vel nok et grimt "våben" at bruge sådan et ultimatum.

Ja, et bryllup er en familiebegivenhed, men så sandelig ikke, hvis parret skal føle sig underligt til mode, fordi de er blevet presset til at invitere folk de egenetlig ikke har lyst til at dele deres dag med.

Jeg håber at I finder en løsning der er bedst for jer. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal have de gæste med du vil have og ikke hvem andre synes du skal have med!

Jeg skal f.eks ikke have min mormor og morfar med fordi jeg ikke har lyst og ikke har et specielt godt forhold til dem. Resten af familien, som er inviteret har valgt for husfreden skyld at bevare et "godt forhold" til dem, men har fuldt ud accepteret, at vi vælger ikke at invitere dem.

Det har så godt nok kostet en del kampe gennem tiden, men det har været det værd, så hold ud og stå fast!

Krydser fingre for at hun accepterer til sidst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kom lige til at tænke på mine forældre da de skulle holde bryllup (det er maaaaange år siden), men der fortalte de hvem de havde tænkt sig at invitere, fordi det var det, som de havde råd til og hvis forældrene synes der skulle flere med, så måtte de selv betale deres kuvertpris - og det gjorde de! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer