Guest hempler1009

Hvor længe varer jeres fest?

23 indlæg i dette emne

Hej Brude :-)

Jeg har lige snakket i tlf. med mine forældre her tidligere, fordi vi er meget i tvivl om hvornår vores fest skal slutte. Vi vil bestille bus, fra receptionen til feststedet og tilbage igen. Da vi skal aftale med buselskabet, hvornår de skal hente de kære gæster, er vi jo nød til at sætte et tidspunkt for hvornår festen skal slutte.. og det er SÅÅÅÅ svært syntes vi.

Vi vil gerne have en fest for unge og gamle og at der bliver danset og festet efter brudevalsen, men efter jeg snakkede mine forældre tidligere, er jeg blevet meget i tvivl om hvordan og hvorledes. De mener at festen skal slutte senest kl 02.00, men syntes bare det virker rigtig tidligt????

Min far siger dog, at folk jo har været i gang i 12 timer, når klokken er 02.00.. Hjælp piger, hvad gør i????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Den er lidt svær, kan jeg godt se... :huh: Vores kuvertpris gælder til 02 - derefter betaler vi tjenerne x antal kroner pr. time.

vil det blive for dyrt for jer at lade bussen køre af to omgange? FX 02 og 04 . alt før, derimellem og efter er for folks egen regning?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket et bandt der kommer og spiller fra 23-02 + at de lige skal ha en 1/2 times pause, så når de er færdige, ved 02.30 tider tror jeg at vi siger farvel og godnat :) men jeg må da indrømmeat jeg vil være ked af at lukke og slukke for festen hvis der stadig er gang i den :(

Min far sage det samme som din, at folk jo hat været på i mange timer og dem vi kender der er blevet gift, siger at når kl er ca, 02 er de klar til at se dyner :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til en del fester, hvor festen slutte omkring kl. 2 eller 2:30 - og så blev vi kørt i busser til hotelet eller hjem. På dette tidspunkt var det fleste godt kvæstet og glad for at komme hjem.

Det fleste steder vil også gerne have at festen slutter ved 1 eller to tiden. Så jeg synes tidspunktet er ok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 15. og vi har booket dj der spiller til kl 04 og han bliver gerne længere hvis der er gang i gæsterne, ved at vores gæster unge og gamle ikke er klar til at gå hjem kl 02. De bryllupper vi har været til hvor festen slutter kl 1 eller 2...har alle gæster været i rigtig godt humør og slet ikke klar til at tage hjem, så for os har det været meget vigtigt at vi kunne feste til vi ikke kan/gider mere ;).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tjah, vores fest slutter kl 1.30 - der har folk været igang i 12 1/2 time :blush: Det kan godt ske det blir en partykiller, men så stopper vi idet mindste mens legen er god :blush: Jeg tror det passer os meget godt, det håber jeg ihvertfald :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bom bom...når den sidste gæst går hjem :)

Det er svært at fastsætte et tidspunkt. Kunne det evt være muligt at folk selv tog hjem for egen regning? Jeg ved selvfølgelig ikke hvor langt væk jeres feststed er.... Det er jo ærgeligt at skulle sidde og hænge hvis man er træt og gerne vil hjem og ligeledes hvis man er i festhumør og festen stopper..

Kunne i evt. fortsætte i byen eller på et værtshus jer der vil feste videre? Det kunne måske være meget morsomt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift kl.14 - og vores fest sluttede kl.3.. Der blev serveret natmad kl.2 - og der var ca. 1/3 del af gæsterne taget hjem (dem der ikke skulle sove på hotellet og havde ca.150km hjem) Vi var på vores hotelværelse kl.3.30 og det synes jeg var meget passende - jeg var TRÆT!!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste bryllupsfester vi er ude til slutter ved 3-5 tiden medmindre feststedet (eller parret selv) siger noget andet men den er svær. For på det tidspunkt vil der normalt væer en del gæster der er taget hjem. Når I nu har lejet en bus til at køre folk er der ligesom lagt op til at festen slutter på et bestemt tidspunkt og der er kl. 2-3 nok meget passende. Det er ikke nogen skam at slutte en fest mens den er på toppen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket DJ til kl. 5 og vi regner med at servere natmad ca 2-2.30, for erfaringen i vores familie er, at festen går død, når folk har spist.. så vi skubber det altså. Så må sådan en som min farmor altså tage hjem og lave sig en ostemad, hvis hun synes det er for sent! :lol: Til min kusines bryllup sidste sommer, festede hun til kl. 5, så det er aldrig til at vide med hende :)

Heldigvis så ligger alle byens hoteller omkring lystbådehavnen i Grenå, hvor festen skal holdes, så vi skal ikke sørge for transport. Folk må kunne gå de 500 m :wink: - og hvis ikke, så er det ikke mit ansvar! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den er bare sååååå svær, jeg syntes 12 timer fra (14-02.00) er lang tid og inden vielsen er der jo forbedredelser, hår, make-up mm. Plus en del af vores gæster bor på sjælland eller Jylland og vores bryllup er på Fyn, så inden vielsen, har folk 1 1/2 til 2 timers kørsel. Må indrømme jeg ikke helt tror vores venner og familie holder til kl 4-5 stk. om morgenen. vi har brunch næsten morgen med den nærmeste familie og venner, af dem der har lyst til at være med, det vil være 11.30-12.00, hvor vi spiser, hygger og pakker gaver op. Så tænker også at det gider folk jo ikke hvis de er kommet i seng kl 5.00??

Vi har taget snakken i går, efter jeres gode svar, og vi er blevet enige om at vi holder kl. 2.00 måske 02.30 og så mødes vi næste morgen til brunch..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved vi egentlig ikke præcis endnu....

Men vi skal giftes kl. 15 og gæsterne skal direkte videre til forsamlingshuset, mon ikke det er passende at natmaden serveres ved 1-tiden eller ikke ret meget senere... Mon ikke alle er ved at være ret brugte på det tidspunkt.

Jeg er egentlig osse fan af "vilde" fester med masser af dans for "de unge" men det er et ret blandet selskab og så mange "unge" er der heller ikke med, vi er jo heller ikke selv særligt unge for den sags skyld :griner:-:wink:

Vi skal have buffet og istedet for desserten laver vi "kagebuffet" sammen med kaffen, så jeg regner med at vi kommer til at danse lidt tidligere end man ellers ofte ser, så jeg tror at der bliver rigeligt tid til en svingom.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores fest varer også til den slutter - når enten vi eller sidste gæst forlader stedet. Vi skal dog være ude senest kl. 8.00 næste morgen, men mon der er nogen chance for at BIGmama (gravid) her bliver såååå længe?!?! :unsure:

Vores DJ spiller til kl. 6, hvis der er fest stadigvæk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det band vi har booket stopper med at spille kl. 01:30 og derefter kommer natmaden på så regner med at alle er ude ca. kl. 02:30.

Dette passer helt fint for mig og dem jeg har snakket med af mine gæster siger at det lyder fint da man har været i gang i lang tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer