GiftesTilMaj

På selve dagen eller dagen i forvejen ?

7 posts in this topic

Hvor mange af jer har lavet kagen dagen i forvejen ? Bliver bundene slet ikke snasket hvis man gør det ? Jeg tænker lidt en lagkage man har spist af, er både svampet og klistret dagen efter .... elle hva :rolleyes:

0

Annonce ♥

synes kagen er aller bedst dagen efter - eller måske endda to dage efter.

0

Du kan sagtens lave den et par dage i forvejen. Plejer at ligge den sammen torsdag aften, pynte fredag, og så spise lørdag....

og ja, den er bedst på 2. dagen. Husk husblads i moussen, så holden den formen....

0

helt sikkert også lidt tid i forvejen... jeg plejer altid at samle torsdag aften, pynte fredag og spise lørdag ...

0

Annonce ♥

Nu har jeg ikke forstand på kager og bryllupskager men den brud jeg spillede for i går kører selv ud og laver mad til selskaber m.v. (det er jo den vej de bookede mig). Da jeg ringede til hende i tirsdag var hende og sønnen (som er bager) ved at lave bryllupskage og da jeg talte med hende onsdag aften var de så færdige med kagen. Så ud fra det så kan man vel godt. :)

0

Jeg har også været lidt nervøs for præcis dette... :unsure:

Men jeg satser virkelig stærkt på at:

Bage bunde weekenden inden

Lægge kagen sammen torsdag

Pynte fredag (overtrække med marcipan og pynte) + køre kagen ned til forsamlingshuset

Jeg kan ihvertfald IKKE nå noget som helst på selve dagen! Andet end at blive lækker :wink:

Men mon ikke at det går, hvis man laver fyldet rimelig fast (med husblas) så det ikke flyder for meget ud og "smatter"...

0

Det kan du sagtens .. jeg har efterhånden lavet en del kager og har altid været færdig en dag før med kagen uden problemer..

0