Mariak84

Borgerlig vielse efterfulgt af en kirkelig vielse

8 posts in this topic

Vi har valgt at blive gift på rådhuset, havde ellers planlagt det helt store kirkebryllup, men da vi har en del problem med at samle vores begges familier pga. familiestridigheder især på den ene side, har vi valgt at udskyde festen og den kirkelig handling til der er kommet ro over familien, især at vi ved at festen er dømt til at mislykkes fra starten. så vi satser på en kirkelig handling om et par år.

hvordan foregår den kirlig handling, når man på forhånd er gift på rådhuset??

Er der noget man skal være særlig opmærksom på??

KH Maria

0

Annonce ♥

Man kan jo ikke vies to gange - så den efterfølgende kirkelige handling, er ret faktisk "kun" en velsignelse af jeres ægteskab. Man kan selv påvirke hvordan det hele skal foregå - om det skal være så tæt på en kirkelig vielse som muligt, eller om man ønsker en anden type ceremoni.

I øvrigt foregår det på samme måde som ved en kirkelig vielse - altså ifht at kontakte præst osv.

0

Hej, vi gjorde det samme - dog af anden årsag

Den kirkelig velsignelse indebære kun et spørgsmål hvor en kirkelig vielse indeholder to spørgsmål

Jeg har hørt at nogle præster ikke vil lade kvinden blive ført op af sin far ved en kirkelig velsignelse, da hun jo er gift. Men det havde vi ikke problemer med.

God fornøjelse

0

Man kan jo ikke vies to gange - så den efterfølgende kirkelige handling, er ret faktisk "kun" en velsignelse af jeres ægteskab. Man kan selv påvirke hvordan det hele skal foregå - om det skal være så tæt på en kirkelig vielse som muligt, eller om man ønsker en anden type ceremoni.

I øvrigt foregår det på samme måde som ved en kirkelig vielse - altså ifht at kontakte præst osv.

Dog er det eneste papirarbejde, at give præsten en kopi af vielsesattest. Vi blev borgerlig viet sidste år og skal ha' kirkelig velsignelse i år. Jeg har forlangt, at det skal falde i samme weekend (lørdag uge 29), da jeg vil føle den kirkelige handling m. efterfølgende fest som mit "rigtige" bryllup, og jeg vil ikke ha' "bryllupsdag" på 2 forskellige tidspunkter af året.

(Jeg er ikke ude på at fornærme nogen, da borgerlige og kirkelige velsignelser er lige gode. Det er bare hvordan jeg selv føler det :) )

0

Annonce ♥

Vi gør det samme. Vi blev borgerligt viet for 1½ år siden, og skal velsignes her til sommer. Min bror gjorde det samme, og ved dem var der ingen problemer. De blev velsignet og præsten holdt en tale for dem som ved en alm vielse. Regner også med, at det kommer til at foregå på samme måde hos os. Hun blev også ført op af sin far, og der var alt det, som hører sig til :)

0

Hvad skriver I, i jeres indbydelse til , når i er viet på rådhuset og velsinet i kirken med efterfølgende middag??

0

Da vi blev viet på rådhuset, var kun vores forældre med, så vi ringede til dem.

Til den kirkelige velsignelse er der sendt invitationer ud, og jeg vedhæfter lige et billede af teksten (ikke den færdige indbydelse)

post-28880-0-90830600-1335708085.jpg

0

Vi inviterede til vores bryllupsfest :-)

0

Annonce ♥